Επίκαιρα Θέματα:

Σάββατο 17 Ιουλίου 2010

Κλείνουν βενζινάδικα και στην Κοζάνη

της Βάσως Σάφη από τον ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ
«Λουκέτα» έχουν βάλει και στην πόλη της Κοζάνης, όπως και πανελλαδικά, πολλά βενζινάδικα, που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδά τους λόγω της οικονομικής κρίσης, ενώ τα ταμεία τους παραμένουν άδεια… Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές πληρώνουν ακριβότερη τη βενζίνη, που τείνει να γίνει είδος πολυτελείας… Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, οι καταναλωτές πληρώνουν σχεδόν 1 ευρώ σε φόρους για κάθε λίτρο βενζίνης που βάζουν στο αυτοκίνητό τους, ενώ μόνο φέτος η αθροιστική επιβάρυνση από τις αυξήσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ στην τιμή της αμόλυβδης φτάνει τα 41 λεπτά. Χωρίς τις φετινές αυξήσεις φόρων, η λιανική τιμή υπολογίζεται ότι θα ήταν χαμηλότερη από πέρυσι, κοντά στο 1,10 ευρώ το λίτρο.
Οι επιπτώσεις στην αγορά είναι ορατές καθώς, σύμφωνα με τους βενζινοπώλες, από την αρχή του έτους έχουν ήδη βάλει λουκέτο 500 πρατήρια υγρών καυσίμων σε όλη τη χώρα, πολλά από αυτά είναι στην επαρχία- ενώ πολλά ακόμη υπολειτουργούν, λόγω της μείωσης στην κατανάλωση. Οι βενζινοπώλες υπολογίζουν ότι το μπαράζ των αυξήσεων στους φόρους έχει επιφέρει μείωση της τάξης του 30%, ενώ η κερδοφορία τους έχει υποχωρήσει κατά 60%.
Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά στον «Π.Λ.» ο πρόεδρος Βενζινοπωλών Κοζάνης Γιώργος Χατζηκυπραίου: «Γύρω στα 500 πρατήρια έχουν κάνει οριστικό κλείσιμο και δεν θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους. Ουσιαστικά, όμως σημαντικό πρόβλημα λειτουργίας αντιμετωπίζουν πάνω από 2.000 πρατήρια. Έχουν υποχρεώσεις λόγω των συμβολαίων τους και μη έχοντας τα χρήματα που χρειάζεται για να αγοράσουν καύσιμα, έχουν σταματήσει να λειτουργούν.  Αυτοί οι πρατηριούχοι βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση, μη έχοντας ουσιαστικά τη δυνατότητα να εφοδιάζουν τα πρατήριά τους με βενζίνη». Χαρακτηριστικά στην Κοζάνη, πέρυσι, έκλεισαν γύρω στα 20 πρατήρια, ενώ και φέτος τα πράγματα δεν φαίνονται πιο αισιόδοξα, αφού πάρα πολλά πρατήρια αντιμετωπίζουν ήδη σημαντικά προβλήματα λειτουργίας…
Το πρόβλημα είναι μεγάλο, σύμφωνα με τον ίδιο και σε αυτό προσθέτονται τα έξοδα που θα χρειαστεί να κάνουν οι ίδιοι για τον νέο μηχανολογικό εξοπλισμό που πρέπει να εγκαταστήσουν: «Είναι πανάκριβα πράγματα που αναγκαζόμαστε να βάλουμε για να ολοκληρωθεί το σύστημα που θέλει το υπουργείο. Ανάλογα με το τι εξοπλισμός λείπει από το κάθε πρατήριο, ορισμένοι πρατηριούχοι θα χρειαστούν πράγματα όπως καινούριο πρόγραμμα ή συνδέσεις μέσω ίντερνετ με ειδικό μηχανισμό που μπορεί να κοστίσουν κατά περίπτωση μέχρι και 30.000 ευρώ». Ο ίδιος προσθέτει πως «όταν είχε ψηφιστεί ο νόμος, ο κ. Χατζηγάκης είχε πει ότι οι επενδύσεις αυτές θα χρηματοδοτηθούν μέσω ΕΣΠΑ, κάτι που έγινε. Είμαστε εξαπατημένοι, στα πρατήρια πέφτει το βάρος και γίνεται συστηματική προσπάθεια να μας εξαφανίσουν». Η εκτίμηση του ίδιου είναι ότι πλέον ο Έλληνας θα αγοράσει το καύσιμο κατά το δοκούν.
Όσο για την τιμή της βενζίνης, στην Κοζάνη σύμφωνα με τον ίδιο συγκρατείται σε χαμηλά επίπεδα, αφού όπως τονίζει «Η Κοζάνη είναι από τους πολύ φθηνούς νομούς, σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα», όσο φθηνή μπορεί να θεωρείται η τιμή του 1.50 ευρώ το λίτρο για την αμόλυβδη βενζίνη…

Αποδείξεις

Σε ό,τι αφορά τις αποδείξεις, που πρέπει υποχρεωτικά και με νόμο του κράτους, να φτάνουν στα χέρια όλων των πολιτών που βάζουν βενζίνη, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο οι πρατηριούχοι να «ξεχνούν» πολλές φορές να την δώσουν στον πελάτη και αν τη δώσουν θα είναι μόνο αφού ο πελάτης την έχει ζητήσει. Αυτό γίνεται, σύμφωνα με τον κ. Χατζηκυπραίου γιατί δεν έχουν εγκαταστήσει όλοι το σύστημα που εκδίδει αυτόματα αποδείξεις από την αντλία, ενώ παράλληλα προσέθεσε πως δεν συμφέρει τους πρατηριούχους να μην εκδίδουν αποδείξεις.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αν δεν μπουν λουκέτα, δυστυχως οι τιμές δεν θα πέσουν.

Ανώνυμος είπε...

mas evalan se ena loyki thn koinonia na parakalane oi misoi na plhgoun oi alloi misoi ki ayto giati h kyvernhsh den diasfalise idia antimetopish sta oikonomika metra s oloys . emas toys misthotoys mas ta pairnei kanonika aytoi poy den plirwnan forous synexizoun na mhn kovoyn apodeixeis kai na mhn plhrwnoyn foroys .tyxaio???????? katholoy tyxaio

Ανώνυμος είπε...

Η κυβέρνηση έκανε αυτό που κάνει κάθε εξουσία που έχει σκοπό να κάνει κακό εδώ και χιλιάδες χρόνια...διαίρε και βασίλευε.

Οι ιδιωτικοί υπάλληλοι τα έβαλαν με τους συμβασιούχους,οι συμβασιούχοι με τους γεωργούς,οι γεωργοί με τους ναυτεργάτες,οι ναυτεργάτες με τους δημοσίους υπαλλήλους....

Και στο τέλος οι μόνοι που δεν έχασαν τίποτα ήταν οι μη εργαζόμενοι,οι πλούσιοι δηλαδή που είδαν ότι εν μέσω κρίσης κανείς δεν τους ελέγχει για τις τιμές που πουλάνε και τι πουλάνε,ότι μπορούν να απολύουν με μισή αποζημίωση,ότι μπορούν να εκβιάζουν τους εργαζόμενους και να τους μειώνουν τους μισθούς,ότι δεν θα τους δώσουν καμία αύξηση για χρόνια,ότι θα αγοράσουν την περιουσία του λαού στις εκπτώσεις(τράπεζες για αρχή π.χ).

Και εμείς να παρακαλάμε να συνεχίζουμε να θέλουμε κι άλλους φτωχούς,λες και αυτοί που κλείσει το μαγαζί τους ή θα χάσουν την δουλειά τους ή θα τους μειώσουν τον μισθό είναι από άλλο πλανήτη,λες και δεν ψωνίζουν από τα μαγαζιά μας ή δεν είναι συγγενείς μας ή δεν έχουν παιδιά να ταΐσουν.

Μας πηδάνε όλους τους φτωχούς με την σειρά και περιμένουμε την σειρά του διπλανού για να γελάσουμε.

Ανώνυμος είπε...

Όμως η οικονομία και η ανάπτυξη δεν είναι έκθεση ιδεών. Φτάσαμε να πληρώνουμε τον καφέ 3 Ευρώ (1000 δρχ) για να μπορούν να πληρώνονται τα πανάκριβα ενοίκια, για να κάθονται οι εισοδηματίες και οι μισθοί να μην μας φτάνουν.

Το Προφίλ μας