Άλλο ένα lockdown βρίσκει χιλιάδες συναδέλφους λογιστές-φοροτέχνες να παίζουν «κορώνα-γράμματα» τη ζωή τους και την οικονομική τους επιβίωση, με τα λογιστικά γραφεία να παραμένουν ανοιχτά και να εξυπηρετούν έναν μεγάλο όγκο δηλωτικών υποχρεώσεων,
Κάτω από αυτές τις συνθήκες θα περίμενε κανείς πως το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος θα είχε μεριμνήσει, σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ,
για την έκδοση ενός υγειονομικού πρωτοκόλλου, στο οποίο θα ορίζονταν ο τρόπος λειτουργίας των γραφείων, με στόχο την αποτελεσματική πρόληψη της εξάπλωσης του κορωνοϊού στους επαγγελματικούς μας χώρους και κατ’ επέκταση στην τοπική κοινωνία.Αλήθεια, τι θα συμβεί εάν παρουσιαστεί ένα κρούσμα σε λογιστικό γραφείο στις 20/11;
Όπως είναι αναμενόμενο, το γραφείο θα πρέπει να κλείσει για 14 ημέρες, λόγω καραντίνας. Ωστόσο, στο τέλος κάθε μήνα υπάρχουν δεκάδες δηλωτικές υποχρεώσεις επιχειρήσεων και ιδιωτών που ανεβαίνουν στις διάφορες πλατφόρμες, νέες και παλιές.
Ένα λογιστικό γραφείο μεσαίου μεγέθους μπορεί να έχει, στο τέλος κάθε μήνα, πάνω από 300-400 υποβολές εντύπων.
Κάποιες από αυτές τις υποβολές είναι απλά πληροφοριακές, άλλες όμως βεβαιώνουν φόρο ή επιστρέφουν χρήματα σε φορολογούμενους.
Όταν λοιπόν, το γραφείο θα είναι σε καραντίνα στο τέλος του μήνα, δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις των πελατών του.
Τι σημαίνει αυτό; Πρόστιμα από 100-500 ευρώ ανά υποβολή για τις πληροφοριακού τύπου υποβολές και απώλεια χρημάτων για τις υποβολές που έχουν να κάνουν με είσπραξη χρημάτων πελατών του.
Στο παραπάνω παράδειγμα του μικρομεσαίου γραφείου, αν τα πρόστιμα της μη υποβολής μετακυληθούν από τους υπόχρεους φορολογούμενο στο γραφείο που όφειλε να υποβάλει τις δηλώσεις, θα προκύψει ζημία για το γραφείο πάνω από 40.000 ευρώ.
Οικονομική απώλεια και υγειονομικός κίνδυνος γεννούν εύλογα πολλά ερωτήματα.
Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποια κρίσιμα που πρέπει να απαντηθούν:
· Τι προετοιμασία έχει κάνει το προεδρείου του ΟΕΕ από τον Μάρτη μέχρι σήμερα για τη θωράκιση του κλάδου;
· Έχει πάρει απαντήσεις από τον ΕΟΔΥ για τον τρόπο λειτουργίας των λογιστικών γραφείων;
· Τι γίνεται με τις ημερομηνίες δηλωτικών υποχρεώσεων σε περίπτωση κρούσματος ή και μόλυνσης όλου του προσωπικού κάποιου γραφείου ή του τμήματος του λογιστηρίου κάποιας εταιρίας;
· Θα είναι οι συνάδελφοι λογιστές-φοροτεχνικοί και στο 2ο lockdownοι μόνοι που θα κυκλοφορούν για να ανεβάζουν στην ΕΡΓΑΝΗ τα έντυπα μετακίνησης και τις αναστολές, βάζοντας σε κίνδυνο την υγεία μας και την υγεία των οικογενειών μας;
· Υπάρχει βεβαίωση/κωδικός μετακίνησης προς τα λογιστικά γραφεία;
Αν δεν υπάρξει όλοι οι πελάτες που προσέρχονται σε ένα λογιστικό γραφείο για να προσκομίσουν παραστατικά, κινδυνεύουν με πρόστιμο 300 ευρώ την φορά;
· Πότε θα αναγνωριστεί το δικαίωμα σε ασθένεια του λογιστή;
· Γιατί δεν δίνονται παρατάσεις/αναστολές στις υποχρεώσεις δηλωτικών υποβολών των επιχειρήσεων αφού έχουν δοθεί αναστολές των πληρωμών τους;
Και τέλος:
✓ Ως πότε το προεδρείο του ΟΕΕ θα μένει απαθής στη συνεχόμενη μετακύληση υποχρεώσεων της κεντρικής διοίκησης του κράτους στον κλάδο των λογιστών;
✓ Γιατί 8 μήνες τώρα αναμένουμε πρωτοκόλλα διαχείρισης έκτακτων καταστάσεων για τα λογιστικά γραφεία από τον ΕΟΔΥ;
Καλούμε όλους τους συναδέλφους βουλευτές για την ανάληψη πρωτοβουλίας για νομοθετική ρύθμισης αναστολής υποχρεώσεων σε περίπτωση ασθένειας των λογιστών, μισθωτών και ελεύθερων επαγγελματιών.
Η κατάσταση στον κλάδο παραμένει οριακή με τους υπευθύνους στη λήψη αποφάσεων όχι απλά να μη σέβονται τον κλάδο, αλλά και αδιαφορώντας για την υγεία των χιλιάδων εργαζομένων στα λογιστικά γραφεία και των πολίτων που υποχρεούνται σε καθημερινή επαφή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου