Επίκαιρα Θέματα:

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021

Οκτώ φράσεις που «απαγορεύονται» σε μια συνέντευξη για δουλειά

Οι συνεντευξιαζόμενοι θα πρέπει να τις αποφεύγουν - Με ποιον τρόπο 

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στην αγορά εργασίας παγκοσμίως, ενώ έχει ωθήσει πολλούς εργαζόμενους στο φαινόμενο της «Μεγάλης Παραίτησης». Δηλαδή, σε μαζικές παραιτήσεις εργαζομένων, οι οποίοι αναζητούν μια καλύτερη θέση εργασίας. 

Σε αυτό το πλαίσιο, οι συμβουλές για συνεντεύξεις είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτες για όσους διεκδικούν μια καινούρια εργασία. Άλλωστε, θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουν κάθε πιθανή αναποδιά. 

Για αυτόν τον λόγο, η ιστοσελίδα hermoney.com έχει συγκεντρώσει οκτώ φράσεις, τις οποίες οι συνεντευξιαζόμενοι θα πρέπει να αποφεύγουν πάση θυσία, προκρίνοντας εναλλακτικές επιλογές.  

Μην λέτε: «Δεν έχω την εμπειρία να κάνω…» 

Προσπαθήστε να αποφύγετε μια αρνητική απάντηση, η οποία μπορεί να δημιουργήσει αμφιβολίες για τις ικανότητές σας. Θα πρέπει να προωθήσετε μια εικόνα ευελιξίας. Επομένως είναι καλύτερα να απαντήσετε: «Έχω εμπειρία στο να κάνω… και έχω κάνει πρόσφατα μαθήματα για… , άρα είμαι βέβαιος ότι μπορώ να καλύψω το έδαφος». 

Μην λέτε: «Είμαι ευέλικτος», όταν διαπραγματεύεστε τον μισθό σας 

Εάν πείτε κάτι τέτοιο, τότε είναι πιθανόν να λάβετε ένα χαμηλό ποσό, καθώς σηματοδοτεί ότι είστε πρόθυμος να αποδεχτείτε ό,τι σας προσφέρουν. Είναι καλύτερα να πείτε: «Η εμπειρία και οι ικανότητές μου με βάζουν σε υψηλότερο εύρος μισθού για τη συγκεκριμένη θέση. Επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω…». 

Μην λέτε: «Έκανα ένα τρομερό λάθος» 

Οι εργοδότες αρέσκονται σε συμπεριφορικές ερωτήσεις, όπως: «Πείτε μου για μία φορά που κάνατε λάθος στη δουλειά σας». Θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για τέτοιους είδους ερωτήσεις και καλό θα ήταν να ξεκινήσετε την απάντηση με το εξής: «Έμαθα τόσα πολλά από την εμπειρία μου σε…». Με αυτόν τον τρόπο προωθείτε ένα θετικό αφήγημα για τον εαυτό σας, σύμφωνα με το οποίο μια αρνητική εμπειρία ή ένα λάθος μετατρέπεται αυτομάτως σε κάτι θετικό. 

Μην λέτε: «Οι αδυναμίες μου είναι στην πραγματικότητα τα δυνατά μου σημεία» 

Δεν πρέπει να λέτε ότι είστε τέλειος ή ότι δουλεύετε πάρα πολύ. Αυτό είναι ένα κλασικό ψέμα, το οποίο γίνεται εύκολα αντιληπτό από τον εργοδότη. Θα πρέπει να δίνετε πιο ρεαλιστικές απαντήσεις, όπως για παράδειγμα «στο παρελθόν, δυσκολεύτηκα με…». 

Μην λέτε: «Το προηγούμενο αφεντικό μου ήταν απαίσιο και η εταιρεία ο χειρότερος χώρος εργασίας» 

Ακόμη κι αν είναι αλήθεια, δεν θα πρέπει να μιλάτε με άσχημα λόγια για το πρώην ή νυν αφεντικό σας. Ποτέ. Στέλνετε ένα μη επαγγελματικό μήνυμα, καθώς ο συνεντευκτής αντιλαμβάνεται ότι «αφού μιλάει έτσι για την προηγούμενη εταιρεία, μπορεί να μιλήσει με τον ίδιο τρόπο και για εμάς». Έτσι, είναι καλύτερα να πείτε: «Υπήρχαν πράγματα που απήλαυσα στην προηγούμενη θέση εργασίας, αλλά αναζητώ μια αλλαγή». 

Μην λέτε: «Πώς να πάρω προαγωγή» ή «πόσο συχνά μπορώ να παίρνω αύξηση» 

Ο νέος εργοδότης, το πρώτο πράγμα που τον ενδιαφέρει, είναι το πώς θα ωφεληθεί από εσάς. Όχι πώς θα ωφελήσει εσάς. Γι αυτό είναι καλύτερα να πείτε: «Πώς μπορώ να βοηθήσω την εταιρεία να πετύχει τους στόχους της». 

Μην λέτε: «Ναι» ή «όχι» 

Είναι καλό να αποφεύγονται οι μονολεκτικές απαντήσεις. Σε μια συνέντευξη έχετε την ευκαιρία να «πουλήσετε» τον εαυτό σας. Δείξτε ότι σας ενδιαφέρει η θέση εργασίας.  

Μην λέτε «Όχι, δεν έχω ερωτήσεις» 

Θα πρέπει να έχετε πάντα ερωτήσεις να κάνετε στο τέλος της συνέντευξης. Οι εργοδότες θέλουν να προσλάβουν ενεργούς και σκεπτόμενους ανθρώπους. Μην φοβάστε να κάνετε ερωτήσεις. 

moneyreview.gr

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το Προφίλ μας