Του Κώστα Μπουράκη*
Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, είναι το τέλος ενός αγώνα αντοχής με τεράστιο ψυχολογικό και δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος για τους μαθητές/-τριες και τις οικογένειές τους.
Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, είναι το τέλος ενός αγώνα αντοχής με τεράστιο ψυχολογικό και δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος για τους μαθητές/-τριες και τις οικογένειές τους.
Αξίζουν συγχαρητήρια στα παιδιά που τα κατάφεραν να
ξεπεράσουν αυτή τη δοκιμασία, όπως και σε εκείνα που, παρά τις προσπάθειες που
κατέβαλαν, συνάντησαν σοβαρά εμπόδια στην περαιτέρω εκπαιδευτική τους πορεία
λόγω των εκπαιδευτικών ανισοτήτων που χαρακτηρίζουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα
και που διαρκώς οξύνονται εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής.
Ο σκληρός ανταγωνισμός, η οικονομική κρίση , η παντελής
εγκατάλειψη των δομών φοιτητικής μέριμνας και οι δυνατότητες μετεγγραφών
καθόρισαν τα φετινά αποτελέσματα.
Να επισημάνουμε επιπλέον, ότι η απόκτηση διπλωμάτων
και πτυχίων, πέρα από το αυτονόητο θετικό της ουσιαστικής μόρφωσης, δεν
εξασφαλίζει σήμερα, δυστυχώς, πρόσβαση σε εργασία. Η πολιτική που
εφαρμόζει η κυβέρνηση οδηγεί ολοένα και περισσότερους νέους σε ένα νέο
εργασιακό μεσαίωνα με ελαστικές σχέσεις εργασίας, χωρίς ασφάλιση και
δικαιώματα, ενώ μεγάλος αριθμός νέων επιστημόνων παίρνει τον δρόμο της μετανάστευσης.
Έχουμε γίνει χώρα με «εξαγωγές» σε επιστημονικό προσωπικό το οποίο θα μπορούσε
να αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό για την ανάπτυξη.
Ο νέος νόμος για τα Λύκεια, από την πρώτη εφαρμογή του
δημιουργεί νέα δεδομένα και έχει στόχο να «διώξει» από την εκπαίδευση έναν
σημαντικό αριθμό μαθητών. Μαθητές αδύναμοι οικονομικά και κοινωνικά οδηγούνται
στην κατάρτιση και κυρίως μέσω ιδιωτικών ΣΕΚ και ΙΕΚ, ώστε να αποτελούν φτηνό
εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις.
Αίτημα του κλάδου μας είναι να καταργηθεί ο νόμος περί «νέου
λυκείου» και να αποδεσμευθούν οι προαγωγικές και απολυτήριες
εξετάσεις του Λυκείου από την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση. Στόχος είναι να πάψει το Λύκειο να λειτουργεί ως μηχανισμός
«προγύμνασης» για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο και να απαλλαγούν τα νοικοκυριά
από τις δυσβάστακτες φροντιστηριακές δαπάνες πρόσβασης στα ανώτατα εκπαιδευτικά
ιδρύματα.
Για να δοθεί τέλος σε αυτή την αδιέξοδη πολιτική σε βάρος
της νεολαίας και της κοινωνίας γενικότερα, για να μπορούμε να αντικρίσουμε το
μέλλον μας πιο αισιόδοξα, μια λύση υπάρχει: η ανατροπή των
εφαρμοζόμενων καταστροφικών πολιτικών αυτής της κυβέρνησης.
Να ξεκινήσει άμεσα ένας ουσιαστικός διάλογος με τους
εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, τους εκπαιδευόμενους και όλη την ελληνική
κοινωνία για την ανασυγκρότηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική
μεταρρύθμιση που απαιτείται πρέπει να έχει έναν ξεκάθαρο στόχο, να διασφαλίσει
το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση όλων των παιδιών σε ένα ποιοτικά
αναβαθμισμένο, δημόσιο και δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα. Στο πλαίσιο αυτού του
διαλόγου πρέπει επίσης να συζητηθεί και η καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης
στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου