«Δεν
υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους κτηνοτρόφους. Η αποζημίωση για τη χρήση
εντομοαπωθητικών και η αποζημίωση αφ’ ενός μεν θανόντων ζώων - στο πλαίσιο του
προγράμματος μεταδοτικής σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας - καθώς επίσης και η αποζημίωση εκεί που με
ευθύνη της κτηνιατρικής υπηρεσίας έχουμε θανάτωση ζώου, θα προχωρήσει κανονικά,
όπως προβλέπει η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Όλα θα «τρέξουν» κανονικά και θα σταθούμε δίπλα στον κτηνοτρόφο, όπως επιβάλλει το εθνικό συμφέρον».
Όλα θα «τρέξουν» κανονικά και θα σταθούμε δίπλα στον κτηνοτρόφο, όπως επιβάλλει το εθνικό συμφέρον».
Τα παραπάνω τόνισε, σήμερα, στη Βουλή για τις αποζημιώσεις των κτηνοτρόφων
από την εξάπλωση του καταρροϊκού πυρετού ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής
Ανάπτυξης και Τροφίμων Πάρις Κουκουλόπουλος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας
Αθανασίου Δαβάκη.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός παρουσίασε,
επίσης, 10 θεσμικά, διαρθρωτικά, οικονομικά και διοικητικά
μέτρα για
τη στήριξη της ελληνικής κτηνοτροφίας και των Ελλήνων κτηνοτρόφων, τονίζοντας
ότι «τα
μέτρα αυτά δείχνουν έμπρακτο και συγκεκριμένο ενδιαφέρον της Κυβέρνησης και του
ΥπΑΑΤ, σε αντίθεση με την αδιαφορία που ορισμένοι επικαλούνται».
Ακολουθούν
τα βασικά σημεία της απάντησης του Αναπληρωτή Υπουργού:
«Θέλω να ευχαριστήσω τον συνάδελφο κ. Δαβάκη γιατί
δίνει την ευκαιρία να κάνουμε έναν ήρεμο διάλογο σήμερα στη Βουλή, ζωντανό και
όχι δια αλληλογραφίας για ένα θέμα που είναι ιδιαίτερα σοβαρό αλλά που απαιτεί
και προϋποθέτει ορθή αντιμετώπιση και σαφή όρια.
Συμφωνώ απόλυτα ότι έχει επεκταθεί ο καταρροϊκός
πυρετός σε όλη τη χώρα, σε 33 νομούς, άρα
πρακτικά σε όλη τη χώρα.
Συμφωνώ επίσης ότι με αφορμή, όχι αιτία, τον καταρροϊκό πυρετό έχουν αναδειχθεί σειρά
παθογένειες, όπως οι ελλείψεις στις κτηνιατρικές υπηρεσίες.
Πολύ περισσότερο συμφωνώ ότι αφορά όλο αυτό το
γεγονός του καταρροϊκού πυρετού στο πιο ευαίσθητο ίσως κομμάτι του ζωικού μας
κεφαλαίου.
Το όριο όμως που φυσικά εσείς επουδενί δεν
ξεπεράσατε, έχει ξεπεραστεί από πάρα πολλούς οι οποίοι καταλογίζουν και μιλούν
περί αδιαφορίας της πολιτείας γενικότερα και ειδικότερα της Κυβέρνησης και του
Υπουργείου.
Θεωρώ επιβεβλημένο πρώτα από όλα να απαριθμήσω
συγκεκριμένες πολιτικές χειροπιαστές χωρίς την πρόθεση «θα» που «έτρεξαν» ή «τρέχουν»
αποκλειστικά για την ελληνική κτηνοτροφία και τον Έλληνα κτηνοτρόφο.
1ον.Η κτηνοτροφία και οι Έλληνες
κτηνοτρόφοι είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι της ελληνικής πρότασης του εθνικού
φακέλου της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής που θα ισχύσει από την 1.1.2015.
2ον. Το θέμα των βοσκοτόπων που
ταλανίζει την ελληνική κτηνοτροφία από την 1.1. 2015 δεν θα έχει το παραμικρό
πρόβλημα. Έχουν γίνει όλες οι ενέργειες έτσι ώστε από την 1.1.2015 να μην
υπάρχουν τα προβλήματα που έχουμε τα τελευταία δύο χρόνια. Και όπως έχω πει εάν
χρειαστεί θα γίνει και συμπληρωματική νομοθετική ρύθμιση.
3ον. Η στελέχωση των κτηνιατρικών
υπηρεσιών είναι η πρώτη προτεραιότητα και έχουμε αποτελέσματα.
4ον. Ο Κτηνίατρος Εκτροφής που με το
νόμο 4235 που έχουμε θεσμοθετήσει προχωρά κανονικά, έχει ολοκληρωθεί η
διαβούλευση και 1.1.2015 ξεκινάει κανονικά όπως είναι προγραμματισμένο
5ον. Τις επόμενες εβδομάδες μπαίνει
μπροστά το πρόγραμμα ΑΡΤΕΜΙΣ για να μπει φραγή στις παράνομες ελληνοποιήσεις εισαγόμενου
κρέατος.
6ον.Τα σχέδια βελτίωσης των
κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων αποκεντρώνονται από το νέο έτος στις περιφέρειες
γιατί κακοφορμίζουν 3 – 3,5 χρόνια στις κεντρικές υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να
πλήττονται οι κτηνοτρόφοι.
7ον. Ολοκληρώνεται τέλη Οκτωβρίου ο
οδικός χάρτης για να κλείσουν όλες οι πόρτες και τα παράθυρα για καταλογισμούς
που κατά κύριο λόγο αφορούν παράνομες κρατικές ενισχύσεις και ελλιπείς
κτηνιατρικούς ελέγχους.
8ον. Διυπουργική Επιτροπή εδώ και 10
μέρες ασχολείται – μετά την ομιλία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ- με το κρίσιμο
ζήτημα της απασχόλησης αλλοδαπών και των
παράλογων προστίμων που αφορούν κτηνοτρόφους.
9ον.Φέτος δίνεται εξισωτική
αποζημίωση δύο ετών. Όχι απλά ξεπερνάμε το πρόβλημα που παρουσιάστηκε με την
εξισωτική του 2013, αλλά δίνουμε μέχρι το Δεκέμβρη εξισωτική για τα έτη 2013
και 2014.
10ον. Παρά τις δύσκολες δημοσιονομικές
συνθήκες ο κωδικός εξυγίανσης ζωικού κεφαλαίου είναι ιδιαίτερα ενισχυμένος το
2015 στον προϋπολογισμό και καταβάλλεται προσπάθεια που θα έχει αίσιο τέλος να
ενισχυθεί φέτος.
Πρώτον, όχι μόνον δεν υπάρχει αδιαφορία, όπως
κάποιοι αναφέρουν, αλλά αντίθετα υπάρχει έμπρακτο και συγκεκριμένο ενδιαφέρον
από την πολιτεία για τον κλάδο της κτηνοτροφίας. Θέλω να τονίσω ότι δεν υπάρχει
κανένας λόγος ανησυχίας για τους κτηνοτρόφους σε ό,τι αφορά τις αποζημιώσεις. Η
αποζημίωση για τη χρήση εντομοαπωθητικών και η αποζημίωση αφ’ ενός μεν θανόντων
ζώων - στο πλαίσιο του προγράμματος μεταδοτικής σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας - καθώς επίσης και η αποζημίωση, εκεί που με ευθύνη
της κτηνιατρικής υπηρεσίας έχουμε θανάτωση ζώου, θα προχωρήσει κανονικά, όπως
προβλέπει η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση. Όλα θα «τρέξουν» κανονικά και θα
σταθούμε δίπλα στον κτηνοτρόφο, όπως επιβάλλει το εθνικό συμφέρον.
Δεύτερον, από την πρώτη μέρα της
ανάληψης των καθηκόντων μου και έχοντας αυτή την αρμοδιότητα, αν ήθελα να
συμπυκνώσω όλη την πολιτική του
Υπουργείου, αυτή συμπυκνώνεται σε μία
απλή φράση: «Στενή συνεργασία του Κτηνοτρόφου με τις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες».
Σε μια χώρα που έχει ταλαιπωρηθεί
τόσο πολύ από καταλογισμούς λόγω επιπολαιότητας και προχειρότητας, πολλά χρόνια
στο παρελθόν, δεν υπάρχει λόγος να επαναλάβουμε κάτι τέτοιο.
Διαπιστώνω και με προβληματίζει
ότι υπήρξε ελλιπής συνεργασία, πολλές φορές και οι κτηνοτρόφοι αδιαφόρησαν, και
εδώ υπάρχει ένα ζήτημα, δηλαδή πως θα
απαντήσουμε σε αυτές τις περιπτώσεις. Υπάρχει πραγματικά πλήγμα στο ζωικό
κεφάλαιο κάποιων εκτροφών, χωρίς να έχει δηλωθεί τίποτα. Εδώ λίγα ή ελάχιστα
πράγματα μπορούμε να κάνουμε.
Σε ό,τι αφορά στην παραγωγή
γάλακτος, επειδή το θέμα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, στην 1η περίοδο τα
στοιχεία του ΕΛΓΟ, διότι γίνονται συστηματικοί
έλεγχοι, δεν δείχνουν ιδιαίτερο πρόβλημα. Δεν είμαστε σίγουροι, πρέπει να
συνεχίσουμε την επόμενη περίοδο, μετά το θηλασμό, για να δούμε αν πραγματικά
έχουμε ή όχι επιρροή, μείωση δηλαδή στην παραγωγή γάλακτος, για να ληφθούν τα
ανάλογα μέτρα. Δεύτερον, όσον αφορά στο κρίσιμο θέμα των αποζημιώσεων σας είπα
ήδη ότι εντομοαπωθητικά, θανόντα και
θανατοθέντα ζώα, μετά από εντολή κτηνιατρικής υπηρεσίας, θα αποζημιώνονται
κανονικά, όπως προβλέπει η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση. Υπάρχει το πλαίσιο
είναι αναρτημένο εδώ και μήνες σε όλους τους ιστοτόπους του ΥπΑΑΤ και στις
ΔΑΟΚ.
Ολοκληρώνω με το πλέον κρίσιμο
θέμα που είναι το θέμα του εμβολιασμού. Ο εμβολιασμός, εφόσον υιοθετηθεί με
δική μας απόφαση, σημαίνει πρόγραμμα εμβολιασμού 10-11 εκατομμυρίων αιγοπροβάτων συνεχώς για 5 χρόνια. Λένε
πολλοί στην επιστημονική κοινότητα «να το συνδυάσουμε με το πρόγραμμα του
μελιταίου και εφόσον προχωρήσουν όλα
καλά με τον κτηνίατρο εκτροφής, θα έχουμε κάθε χρόνο μαζικό εμβολιασμό του
ζωικού κεφαλαίου, άρα γιατί να μην γίνεται και ένα εμβόλιο ακόμη». Η απάντηση
είναι ότι από το νομό σας ξεκινώντας, έχει γίνει αιμοληψία, έχουμε ήδη 2.000
δείγματα αίματος και σε λίγες βδομάδες θα ξέρουμε την απάντηση στο κρισιμότερο
ερώτημα που έχει σχέση με τον εμβολιασμό. Αναπτύχθηκε ή όχι και αν αναπτύχθηκε
σε τι βαθμό, φυσική ανοσία. Είναι κρίσιμο λοιπόν το ερώτημα όχι μόνο γιατί το
λέει η επιστημονική κοινότητα ότι πρέπει να το θέσουμε και να το απαντήσουμε,
αλλά και γιατί η ελληνική εμπειρία από την προηγούμενη επιδημία καταρροϊκού που
έγινε το 1999 - 2000, ξεπεράστηκε ακριβώς γιατί ο ζωικός πληθυσμός της χώρας
είχε αναπτύξει φυσική ανοσία. Δεν έχουμε απάντηση στο ερώτημα, θα έχουμε σε
λίγες βδομάδες. Έτσι και αλλιώς πάντως δεν υπάρχει εδώ θέμα καθυστέρησης και
ανησυχίας. Εάν τα στοιχεία οδηγούν προς τα εκεί, αυτό δεν μπορεί να ξεκινήσει
πριν την αρχή του έτους, σε συνδυασμό με άλλους μαζικούς εμβολιασμούς, όπως
είναι το πρόγραμμα ριζικής εκρίζωσης του μελιταίου πυρετού, που πιστεύω ότι με
τον Κτηνίατρο Εκτροφής, συν την ενίσχυση των κτηνιατρικών υπηρεσιών, θα
μπορέσουμε επιτέλους να το κάνουμε πράξη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου