του
παπαδάσκαλου Κωνσταντίνου Ι. Κώστα
Μάθημα
σεβασμού στο νεκρό, που πριν ήταν ασυμβίβαστος αντίπαλος, έδωσε με ήθος,
εντιμότητας και αναγνώρισης της παλικαροσύνης στον αριθμητικά αδύναμο κατά
πάντα όμως ‘’εθελόθυτο θύμα’’ στο βωμό του ήθους της ελευθερίας, ο Μουσουλμάνος Αιγύπτιος Ιμπραήμ πασάς, όταν φίλησε στο μέτωπο,
αφού έστησε όρθιο στο δέντρο, κοιτάζοντάς τον κατά πρόσωπο το νεκρό Αρχιμανδρίτη Παπαφλέσσα.
Μάθημα
αχρειότητας και φρίκης έδωσαν εκείνοι, προφανώς χριστιανοί ορθόδοξοι (;), που
ποδοπάτησαν το χώμα πάνω στον τάφο, αδελφού εν Κυρίω, κεκοιμημένου συμπατριώτη
μας, έσπασαν μάρμαρο, έσπασαν σε κομμάτια κείμενο του ποιητή της Ρωμιοσύνης Γιάννη
Ρίτσου γραμμένο πάνω σε ‘’πλέξι-γκλας’’.
Μα
τέτοια λύσσα, τέτοια κτηνώδης πράξη, που χαρακτηρίζει μόνο έξαλλα θηρία, είναι
ποτέ δυνατό να ενεργείται από ανθρώπους, που έθαψαν και έκλαψαν δικούς τους
ανθρώπους; Που διδάχτηκαν από τις γιαγιάδες και τους παππούδες τους, τη
συμπάθεια, την κατανόηση, την καλοσύνη, την ανεκτικότητα;
Ντρέπομαι,
φρίττω και θρηνώ, για την πολυθρύλητη ευσέβειά μας, την Παιδεία μας, το βερμπαλιστικό
πολιτισμό μας, την ανθρωπιά μας.
Ποιο
άραγε κέντρο (εσωτερικό ή εξωτερικό;) τροφοδοτεί αυτή την απερίγραπτη
ασχημοσύνη; Γιατί η ασελγής αυτή πράξη δεν προσβάλλει το νεκρό. Ούτε μόνο
αυτούς που τη διέπραξαν. Εμάς προ(σ)βάλλει.
Όλους, και τον καθέναν από εμάς ξεχωριστά. Τη νεκρότητά μας προβάλλει. Από την οποία πρέπει, αφού
αλληλο-συγχωρηθούμε, να αναστηθούμε.
π. Κωνσταντίνος Ι. Κώστας
παπαδάσκαλος
17-11-2012
17 σχόλια:
Σχόλιο στο olavelvento
Διαβάζοντας το άρθρο της νεολαίας Βελβεντού μαζί και με την απάντηση και ανταπάντηση στην εφημερίδα του ΜΟΒ(γιατί δεν ξανααπάντησε ο πρώτος για να ξανααπαντήσει ο δεύτερος κ.ο.κ)(μάλλον δεν το προέβλεψε ο κανονισμός του ΜΟΒ) βλέπω ότι μάλλον τα πράγματα στο Βελβεντό έχουν να κάνουν με τον Εθνικό ύμνο ή μάλλον με τον εθνικό μας σκατοποιητή.(Σκατά εδώ σκατά εκεί....)Χρόνια μαύρα και το χειρότερο η μαυρίλα δεν έχει όριο.Ποιους προσπαθούν να πείσουν με όλα αυτά;Tους εαυτούς τους;Mάλλον όλη η περιοχή είχε υπερεκτιμίσει τις δυνατότητες του Βελβεντού.Κρίμα γιατί από πρώτο βιολί έχουν καταντήσει φάλτσος κώλος.Δυστυχώς μιλάω έτσι γιατί κάποιοι πνευματικοί άνθρωποι στο Βελβεντό δεν έχουν ακόμη μιλήσει.Μιλάει καλύτερα όποιος μιλάει τελευταίος!!!!
Τελικά κάποιοι άρχισαν να μιλούν.Να δούμε πότε θα μιλήσουν οι εισαγγελείς!
Στο Βελβεντού μάλλον μιλούν ή καλύτερα πράττουν μόνο οι τραμπούκοι οι φασίστες και τώρα και οι ΒΑΝΔΑΛΟΙ.Τι κάνουν όλοι οι υπόλοιποι;Mάλλον μόνο φοβούνται.Αχ κρίμα για το Βελβεντό.Κρίμα για τους ανθρώπους του που φαίνεται να περνάνε την εποχή του ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΥ ή την εποχή του ΦΟΒΟΥ.Τελικά κάποιοι μάλλον κατέβηκαν από τα κεραμίδια και πήγαν στα νεκτροταφεία.Μάλλον η εποχή της γενικής ΜΑΣΤΟΥΡΑΣ στο Βελβεντό πρέπει να τελειώσει γιατί κάποιοι μάλλον δεν πάνε καθόλου καλά.
Εύγε Παπακώστα!!!Πολύ τους ανέχτηκες!!!!
Ο ορισμός της ύβρεος!!!Πώς να μην βγει ένας αληθινός παπάς από τα...ράσα του;;;;
Παπακώστα μην τους φοβάσαι,θρασύδειλοι είναι!!!
ΕΠΕΙΔΗ ΜΑΖΕΥΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΧΟΥΛΙΓΚΑΝΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΦΩΝΗ ΤΗΝ ΠΝΙΓΟΥΝ,ΝΟΜΙΖΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΦΟΒΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ;;;ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΓΕΛΑΣΜΕΝΟΙ!!!!!!
Γιώργη μου Γιώργη μου.Άκόμη και τώρα σε ταλαιπωρούν.Οι ηθικοί αυτουργοί του εγκλήματος του Βελβεντού γελάνε με τα χάλια μας και τα φασιστάκια του κερατά ασελγούν ακόμη και πάνω στον τάφο σου.Κάποιοι δεν έπρεπε να έχουν μούτρα για να κυκλοφορούν στον πλάτανο και όμως κυκλοφορούν.Κάποιοι τους αφήνουν.Κάποιοι τους φοβούνται κάποιοι πιστεύουν ότι θα τους χρειασθούν κάποιοι αδιαφορούν.Ολα αυτά όμως πέφτουν πάνω στο Βελβεντό και το ρίχνουν ακόμη πιο κάτω.
(AΠΟ ΤΟ FACEBOOK)
Dora Tsikardani
Επειδή το Βελβεντό δεν είναι παρελθόν...
Γνώρισα το Βελβεντό από πολύ μικρή, σαν μία ανθοφορούσα και καρποφορούσα (κυριολεκτικά και μεταφορικά) ζεστή αγκαλιά και τους Βελβεντινούς, σαν ανθρώπους ήπιους, συγκαταβατικούς, όμορφους, ανθρώπους της προσφοράς.
Από τα χρόνια της νιότης μου, ήταν το εξαιρετικό και προωθημένο παράδειγμα της συλλογικής δράσης και προκοπής, απ' όπου αντλούσαμε και αντλούμε συνεχώς. Ακόμη και οι συγκρούσεις εντός του, είχαν κάτι διαφορετικό, απ' όλες τις άλλες γύρω του κι εκτός του. Ακόμη και η διάσπαση του ΣΕΠΟΠ έδωσε ένα ακόμη συλλογικό, παραγωγικό κύτταρο: τη ΔΗΜΗΤΡΑ.
Προσδιορίζω ως το μεγάλο όπλο του Βελβεντού την παραδοσιακή συλλογική του λειτουργία.
Την συλλογική λειτουργία εκείνη, που παρέχει το εύφορο και ασφαλές περιβάλλον, για την ανάπτυξη του κάθε ανθρώπου χωριστά και της κοινότητας στο σύνολό της και, γι' αυτόν τον λόγο είναι αντικειμενικά προοδευτική.
Αντίθετα, η συλλογικότητα εκείνη, που απαιτεί και επιβάλλει καθηκοντολόγιο και ομοιόμορφη συμπεριφορά, μετατρέπεται σε φυλακή.
Η δυσανεξία έναντι του εκτός κοινότητας "άλλου", πανεύκολα μετατρέπεται σε δυσανεξία για τον εντός κοινότητας "άλλον", που διαφωνεί.
Είμαι σε θέση να ξέρω πολύ καλά, ότι η βέβηλη συμπεριφορά απέναντι στον νεκρό Γιώργο, ΔΕΝ απηχεί τους ανθρώπους του Βελβεντού. Οι οποίοι όμως, ΤΩΡΑ οφείλουν να αντιδράσουν φωναχτά και να καταδείξουν, ότι η όμορφη, παραγωγική, προοδευτική, ζεστή και καρποφορούσα αγκαλιά του Βελβεντού δεν είναι παρελθόν
NTROPI, NTROPI,NTROPI.DEN EPITREPETE AYTI I KATANTIA GIA TO XORIOMAS RE PEDIA.
Σαν Βελβεντινός και σαν «άνθρωπος» μου είναι αδύνατον να μην καταδικάσω αυτή την άνανδρη και αποτρόπαια πράξη. Είναι πράξη κάποιου «τέρατος» της κοινωνίας μας και κατακριτέα απ’ όλους εκτός του «τέρατος» που τη διέπραξε. Ούτε θα καβαλήσω το «καράβι της καταδίκης» και χωρίς δεύτερη σκέψη και ελάχιστη σωφροσύνη θα βιαστώ να δημιουργήσω ενόχους και να καταλογίσω ευθύνες σε συμπολίτες μου «του ΄98% ή του 2%». Πολλοί βιάστηκαν να το κάνουν κι αυτό, γιατί άραγε; Κάνοντας κάτι τέτοιο μπαίνω και εγώ στην ποντικοφωλιά της εκμετάλλευσης της τραγωδίας μιας οικογένειας συμπολιτών μου. Μου αρκεί η πεποίθηση ότι η πράξη αυτή είναι καταδικαστέα από το σύνολο των Bελβεντινών όλης της Βελβεντινής κοινωνίας σε ποσοστό 100% εκτός του τέρατος που τη διέπραξε. Ίσως ο Γιώργος τον συγχωρήσει. Εγώ όμως όχι...
ΥΓ. 1: Βεβήλωση τάφου. ΝΤΡΟΠΗ!
ΥΓ. 2: Βεβήλωση πολλών συμπολιτών μας στο οΛα Βελβεντο. ΝΤΡΟΠΗ!
Υγ. 3: Βεβήλωση πολλών συμπολιτών μας στο οΛα Βελβεντο «ζώντων τε και τεθνημένων». Αγαπητέ «παπαδάσκαλε» Παπα-Κώστα, γιατί τόσο επιλεκτική μεταχείριση στην (αποδεδειγμένη πλέον) αρθρογραφία σου στο κατάπτυστο οΛα Βελβεντο;
TI ΕΝΝΟΕΙΣ,4:54μμ,λέγοντας "στην (αποδεδειγμένη πλέον) αρθρογραφία σου στο κατάπτυστο οΛα Βελβεντο";;Ότι ο Παπακώστας αρθρογραφεί εκεί και ως ανώνυμος;;Α,ΠΑΓΑΙΝΕ ΡΕ ΑΠΟ ΔΩ!!!!
Ως επώνυμος φυσικά.Οπως στην παρούσα ανάρτηση. Την ανώνυμη αρθρογραφία δεν μπορώ να τη γνωρίζω.
ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ;ΑΦΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Ο ΠΑΤΕΡ ΤΟ ΕΣΤΕΙΛΕ ΟΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΕΝΤΥΠΟ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΥΠΟ!!!ΕΞΑΛΛΟΥ ΕΧΕΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΤΟ ΒΕΛΒΕΝΤΟ" ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ΑΚΡΟΒΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΜΚΟ ΚΑΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΓΙΝΕ ΑΡΕΣΤΟΣ(ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΞΥΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΕΡΓΙΟΥ).
βελβεντινέ σε πείραξε που αρθρογραφεί; κρίνεις γραφόμενα του όχι από το περιεχόμενο, αλλά που τα δημοσιεύει;
Κροκοδείλιε δάκρυα τα γραφόμενά σου, ΥΠΟΚΡΙΤΗ, ΒΡΕ ΟΥΣΤ!!!!!!
Μανωλάκη σιγά θα σε πάρουν τα κλάματα!!!
Δημοσίευση σχολίου