Επίκαιρα Θέματα:

Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023

Ενέδρα κυνηγών με θήραμα την Ελλάδα. «Δεινοῖς κρυπτομένα λόχοις, χαλκόπους Ἐρινύς» (Σοφοκλή, «Ηλέκτρα»).

Του Ανδρέα Τσιφτσιάν

Δεν αποτέλεσαν έκπληξη οι θέσεις  του Νίκου Φίλη σχετικά με την  «τουρκική μειονότητα». Τάχθηκε υπέρ της απογραφής των μειονοτήτων στην Ελλάδα (χρήση πληθυντικού), αναγνωρίζοντας το δικαίωμα του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Φερχάτ Οζγκιούρ (φερόμενο και ως μέλος  των Γκρίζων Λύκων του Ντεβλέτ Μπαχτσελί), να μιλάει ελεύθερα για «τουρκική μειονότητα»!  

 

Σύμφωνα με πρώτες αντιδράσεις ο  Νίκος Φίλης δε θα διαφραφεί από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Φερχάτ Οζγκιούρ όμως;

 

Πριν μπω στην ουσία της συζήτησης οφείλω να ξεκαθαρίσω από την αρχή, ότι η ελληνική πολιτική στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι διαχρονικά τραγική, με λάθη που καταλογίζονται σε όλες τις κυβερνήσεις ανεξαιρέτως.

 

Μπορεί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να κρατεί τουλάχιστον βασικά προσχήματα, αλλά και η δική της πολιτική αναγνωρίζει δια της πλαγίου  «τουρκική» και όχι ελληνική μειονότητα. Ως  παράδειγμα αρκεί να αναφερθεί η υποχρεωτική εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας στα μειονοτικά σχολεία, δηλαδή στα ελληνικά, μουσουλμανικά σχολεία. 

 

Οι Πομάκοι μας αρνούνται να διδάσκονται την τουρκική γλώσσα, είναι όμως υποχρεωμένοι να το υποστούν, ακόμη κι από το νηπιαγωγείο. Η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας όμως, θα ήταν τότε και μόνο τότε υποχρέωση μειονοτικής πολιτικής της Ελλάδας, αν η μειονότητα ήταν εθνική-τουρκική και όχι θρησκευτική-ελληνική. 

 

Πίσω όμως από το φαινομενικά «αθώο»  και δήθεν ανθρωπιστικό αίτημα της «απογραφής μειονοτήτων» (sic) κρύβεται το ζονγκ: ο δικαιωματισμός της προσχηματικής  αυτοδιάθεσης και η παγίδευση της ελληνικής πολιτείας για αναγνώριση ξένης εθνικής μειονότητας.

 

Ισχύει όμως το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης εφόσον, πράγματι, υπάρχουν  τουρκόφρονες Έλληνες πολίτες στη Θράκη ή αλλιώς... Έλληνες τουρκικής ιδεολογίας; Μπορεί η Ελλάδα να τους επιβάλει να δηλώνουν κάτι διαφορετικό από αυτό που αισθάνονται;

 

Πριν το διευκρινίσω, ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα τη διαφορά μεταξύ μιας ελληνικής μουσουλμανικής μειονότητας και μιας τουρκικής μειονότητας:

 

Εφόσον  η μειονότητα είναι μουσουλμανική, τότε είναι ζήτημα εσωτερικής πολιτικής, διότι είναι Έλληνες μουσουλμάνοι στην Ελλάδα. 

 

Αν όμως η μειονότητα ήταν τουρκική, τότε αυτό θα σήμαινε ότι χαίρει διεθνούς προστασίας σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και την κάρτα των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Θα συνιστούσε ζήτημα διεθνούς επιστασίας και επιτήρησης. Τότε  δε θα  ήταν  εσωτερικό, αλλά διμερές ή διεθνές ζήτημα, θα αφορούσε δηλαδή πρακτικά σε αποδοχή παρέμβασης ξένου κράτους στο εσωτερικό της χώρας, δηλαδή σε παραχώρηση δικαιώματος προστασίας από τρίτη δύναμη. Εφόσον υπάρχει τουρκική μειονότητα εκτός των συνόρων της, τότε η Τουρκία έχει, όχι μόνο δικαίωμα, αλλά και υποχρέωση να την υπερασπιστεί. 

 

Άρα οι υποστηρικτές της «τουρκικής μειονότητας», δεν υπερασπίζονται ένα μειονοτικό δικαίωμα Ελλήνων πολιτών, αλλά ένα εθνικό δικαίωμα της Τουρκίας στην Ελλάδα. Συντάσσονται δηλαδή με τον τουρκικό αναθεωρητισμό συνθηκών, πίσω από τον οποίο υφέρπει ο αλυτρωτισμός και ο επεκτατικός μεγαλοϊδεατισμός της.  Η Τουρκία επιδιώκει επιρροή στα Βαλκάνια μέσω των μουσουλμανικών πληθυσμών στο πλαίσιο δορυφοροποίησης και φινλανδοποίησής τους.

 

Υπάρχει όμως το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης και πότε; Προσωπικά, έχω αντιμετωπίσει το ερώτημα από τουρκόφρονα Θρακιώτη: «πώς θα μου επιβάλεις εσύ πώς θα αισθάνομαι;» 

 

Είναι πολύ εύκολη η απάντηση και την πήρε πληρωμένη. 

 

Αν κάποιος μειονοτικός ισχυριστεί ότι  αισθάνεται Τούρκος, τότε σε ατομικό επίπεδο, αυτό, δε μπορεί να του το αμφισβητήσει η ελληνική Δημοκρατία. Τονίζω όμως: σε ατομικό επίπεδο, όχι σε συλλογικό επίπεδο μειονότητας. Είναι άλλο πράγμα το ατομικό δικαίωμα και άλλο πράγμα το συλλογικό δικαίωμα σε επίπεδο μειονότητας, για το οποίο υπάρχει πρόβλεψη από το διεθνές δίκαιο να αναγνωρίζεται στην βάση διεθνούς ή διμερούς συνθήκης.

 

Το άτομο έχει το δικαίωμα να αυτοπροσδιοριστεί όπως θέλει, η συλλογικότητα όμως, όχι,  χωρίς να έχει προηγηθεί επίσημη αναγνώρισή της. Μπορεί κάποιος να λέει ότι αισθάνεται Ελβετός για να πάρει ελβετική σύνταξη και να αποφύγει αυτή του Κατρούγκαλου. Ίσως οι Ελβετοί τον συγχαρούν για την τιμή που τους κάνει, αλλά μάλλον δε θα πληρώσουν.

 

Η ατομική ελευθερία του εθνολογικού αυτοπροσδιορισμού είναι δεδομένη και άρα δεδομένο και το ατομικό δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού ως Τούρκου. Η μειονότητα όμως είναι από νομικής άποψης συλλογική έννοια, όχι ατομική. Μία μειονότητα δεν μπορεί να είναι ένα αυθαίρετο εφεύρημα ή κατασκεύασμα προσωπικής αντίληψης. Είναι σοβαρό πολιτικό ζήτημα. Δε συνιστά μόνο δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού, αλλά και υποχρέωση αναγνώρισης με γνώμονα τη διασφάλιση της εσωτερικής ασφάλειας. Μειονότητα χωρίς συνθήκη που να την αναγνωρίζει δεν έχει νομική βαρύτητα και σημασία.

 

Η Ελλάδα έχει  κάθε νομικό και πολιτικό δικαίωμα  να αμφισβητήσει τον αυθαίρετο αυτοπροσδιορισμό και μειονοτικό δικαιωματισμό, εφόσον κρίνει πως διακυβεύεται ζήτημα εθνικής ασφαλείας και εσωτερικής σταθερότητας. Η συμβατική της υποχρέωση αφορά μόνο στην  κατοχύρωση ίσων δικαιωμάτων για όλους τους πολίτες της, χωρίς διακρίσεις. Υποχρέωσή της όμως, ως κυρίαρχο κράτος, είναι και η προστασία της Δημοκρατίας της.

 

Ποια είναι όμως η πρακτική διαφορά: 

 

Αν ο μειονοτικός πολίτης έχει ένα αίτημα, το οποίο αφορά σε μειονοτικό ζήτημα (συνθήκες ζωής, προβλήματα διακρίσεων, εκμάθηση πατρογονικής γλώσσας, ίσα δικαιώματα κτλ), τότε οφείλει να το απευθύνει στο ελληνικό κράτος, όχι σε τρίτο κράτος, εν προκειμένω στην Τουρκία, επικαλούμενος την προστασία της «μητέρας πατρίδας». Δε μπορεί δηλαδή να επικαλείται την ελληνική Δημοκρατία χτυπώντας την παράλληλα με τα όπλα που η ίδια του προσφέρει, παρακάμπτοντάς την και θέλοντας να την αντικαταστήσει με τους όρους κάποιας άλλης. 

 

Δεν μπορεί δήθεν να επικαλείται προστασία ανθρωπίνων δικαιωμάτων την ίδια στιγμή που κατά παράβαση διεθνούς συνθήκης, εθνικής ασφάλειας και συνταγματικής νομιμότητας, επιδιώκει διείσδυση και δικαίωμα παρέμβασης ξένου κράτους στο εσωτερικό της χώρας, επικαλείται  δηλαδή ουσιαστικά το δικαίωμα πρόσκλησης και επίκλησης της Τουρκίας  ως προστάτιδας δύναμης. 

 

Όποιος λοιπόν μιλάει για τουρκική μειονότητα στην Ελλάδα ή δικαίωμα αυτοδιάθεσης και αυτοροσδιορισμού σε συλλογικό επίπεδο, τότε ουσιαστικά αμφισβητεί την εθνική κυριαρχία, εφόσον αυτή θα ήταν πια υπόλογη σε ξένο κράτος και θα λογοδοτούσε  σε αυτό κατά τρόπο δεσμευτικό για μειονοτικούς πολίτες που διαβιούν στην επικράτειά της. 

 

Η απάντηση στο ερώτημα λοιπόν είναι πού, σε ποιο κράτος, οφείλει να απευθύνει τη διαμαρτυρία ή το  πρόβλημά του ένας μειονοτικός πολίτης. Έχει το δικαίωμα να λέει ότι είναι Τούρκος, δικό του πρόβλημα η δική του πλάνη. Έχει όμως την υποχρέωση να απευθύνεται στην Ελλάδα, όχι στην Τουρκία. Αυτή είναι η διαφορά.

 

Ο Φερχάτ Οζγκιούρ τη γνωρίζει  πολύ καλά, με τον  Νίκο Φίλη να  του κρατάει το φανάρι.    Την έμαθε και ο φίλος Θρακιώτης που με ρώτησε.

 

Υπάρχει κάποιος σώφρων άνθρωπος που να θεωρεί ότι η Τουρκία ενδιαφέρεται πραγματικά για μειονοτικά δικαιώματα; Υπάρχει γενικά κάποιος άνθρωπος, ο οποίος δε χρίζει ψυχιατρικής παρακολούθησης που να πιστεύει, ότι η «αντιδημοκρατική» Ελλάς (δεσμευμένη μάλιστα από το ευρωπαϊκό δίκαιο) είναι ανίκανη να κατοχυρώσει μειονοτικά δικαιώματα και ως εκ τούτου οφείλει  να επιτρέψει επιρροή στη «δημοκρατική» Τουρκία, ώστε να αναλάβει αυτή αυτόν τον ρόλο, επειδή το μπορεί καλύτερα;

 

Επίσης, η συζήτηση περί «μακεδονικής μειονότητας» δεν είναι διαφορετική.  Λειτουργεί ως δεκανίκι για «εξευγενισμό» του τουρκικού αναθεωρητισμού, διότι για τους Τούρκους ενέχει το στοιχείο υπεράσπισης «μειονοτικών δικαιωμάτων» από κοινού με άλλους. Το ζήτημα του τουρκικού αναθεωρητισμού θα ξεπεράσει πια την «διμερή» του διάσταση. Η «τουρκική μειονότητα» αποκτά άλλη βαρύτητα και σημασία δίπλα σε μία «μακεδονική μειονότητα», διότι η δεύτερη προσδίδει πλέον χαρακτήρα «νομιμοποίησης» στην πρώτη, λειτουργεί ως όχημα για τους τουρκικούς σχεδιασμούς. Δε θα είναι πια μόνοι οι Τούρκοι, αναθεωρητές, αλλά μαζί με τους «Μακεδόνες μειονοτικούς» και τους «εκτοπισμένους» και «ξεριζωμένους» Τσάμηδες θα θέσουν αντάμα εμάς απέναντι σε ζητήματα «ανθρώπινων μειονοτικών δικαιωμάτων»: Οι «κακοί» Έλληνες και τα «μειονοτικά θύματα».

 

Η δημοτική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στον Δήμο Αθηναίων αρνήθηκε πριν λίγες μέρες να υπερψηφίσει κοινό ψήφισμα για την απελευθέρωση του Φρέντι Μπελέρη και τον σεβασμό μειονοτικών δικαιωμάτων της ελληνικής εθνικής μειονότητας στην Αλβανία. Ακούστηκαν προφάσεις που αφορούσαν σε «εργαλειοποίηση» της μειονότητας και «περιττές διατυπώσεις».

 

Αν πάντως διακρίνετε επιλεκτική μειονοτική ευαισθησία και a la carte ενσυναίσθηση, τότε  σωστά διακρίνατε. Μην προσπαθήσετε να διακρίνετε κάποια λογική στη «λογική» τους. Είναι η ιδεολογία του εθνομηδενισμού, δηλαδή η άλλη όψη του φασισμού, διότι το συνάφι τους υπερασπίζεται πάντα κάθε φασισμό σε βάρος της Ελλάδας, ακόμη κι αν εκφράζεται ξεδιάντροπα και απροκάλυπτα ως επίσημη πολιτική ξένων κρατών. Η Χρυσή Αυγή τους ενοχλεί, αλλά απ' ό,τι φαίνεται, οι Γκρίζοι Λύκοι, όχι!

 

Αξίζει ίσως να αναφερθεί η καταγγελία από το ρεπορτάζ της δημοσιογράφου Βασιλικής Σιούτη, ότι:  «ο Φερχάτ Οζγκιούρ δεν εκλέχτηκε ποτέ στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά βρέθηκε εκεί ως δια μαγείας! Το όνομά του δεν υπήρχε αρχικά στους εκλεγμένους (σύμφωνα με καταγγελίες μελών του ΣΥΡΙΖΑ και δημοσίευμα του Lifo). Υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην εμφάνιση των τελικών αποτελεσμάτων.  Και όταν τελικά ανακοινώθηκαν, ο Φερχάτ Οζγκιούρ ήταν μέλος της Κεντρικής Επιτροπής»!

 

Το κενό εσωτερικής ασφαλείας είναι τεράστιο, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τη διείσδυση της εξτρεμιστικής οργάνωσης των διαβόητων «αδελφών μουσουλμάνων» στη Θράκη, για την οποία το πολιτικό και δημοσιογραφικό μας σύστημα σφυρίζει αδιάφορα. Η παρουσία τόσο των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών, όσο και ισλαμιστών φονταμενταλιστών, με πλοκάμια  τους στη Χαμάς, στη Χεζμπολά και στη Θράκη είναι ένα πολύ σοβαρό και υπαρκτό ζήτημα,  το οποίο οφείλουμε να αναδείξουμε.

 

 

Ανδρέας Τσιφτσιάν

Οικονομολόγος

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ διαφωτιστικό άρθρο το οποίο μου κάλυψε πολλές απορίες. Ξεκαθαρίζει τις έννοιες !

Ανώνυμος είπε...

18:43 τι είναι η μειονότητα και έχει συνιστώσες, παράγκα σαν τον ΣΥΡΙΖΑ; Το άρθρο γράφει ακριβώς στον πρόλογο για ποιον λόγο γίνεται η κριτική στον Φίλη. Αναγνωρίζει το δικαίωμα σε άλλον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ να μιλάει για τουρκική μειονότητα. Εχει το δικαίωμα κάποιος να μιλάει για τουρκική μειονότητα; Θα τον διαγράψετε τον Οζγκούρ? Με τις τρεις συνιστώσες ο Φίλης εννοεί ουσιαστικά ότι είναι τρεις οι μειονότητες και καλεί σε απογραφή ώστε να αποσαφηνιστεί ακριβώς αυτό. Δηλαδή ζητάει αναθεώρηση της μιας μειονότητας σε τρεις, τουρκικής, πομάκικης και τσιγγάνικης μέσω απογραφής. Ο άνθρωπος είναι επικίνδυνος. Κι όλοι εσείς που τον υποστηρίζετε επίσης

Αγορου Ευαγγελος είπε...

Το τας ιδιας ευεργεσιας υπομημιμνησκειν..ολιγον δει του ονειδιζειν εστι.Αρχαια διαπιστωση πολυ διδακτικη.. Ανδρεα γεια σου..δε γνωριζομαστε..θαθελα παραφραζοντας το ως ανω να πω..το να επαναλαμβανουμε και αναπαραγουμε βεβαιοτητες κι αποψεις διχαστικες..δε διαφερει απο το να τρωμε τις σαρκες μας.Σωστες οι διαπιστωσεις σου περι της ελληνικης νομοθεσιας..τον ατομικο κι οχι συλλογικο αυτοπροσδιορισμο και αλλα που γραφεις..αλλα μαλλον ολα αυτα ειναι το οχημα για να αραδιασεις κατι ανευθυνα ..ο Φιλης κραταει το φαναρι..αυτο το συναφι των εθνομηδενιστων στηριζει καθε ειδους φασισμο κτλ.Ειμαι ανενταχτος Αριστερος..δεν υπερασπιζομε τον Φιλη αλλα διαστρεβλωνεις αυτα που ειπε..αγνοεις ? οτι ο Καραμανλης εθναρχης πρωτος μιλησε για τουρκικη μειονοτητα στη θρακη σε συναντηση με ΕΤΣΕΒΙΤ ? Ανδρεα αυτα δεν εχουν τελος η πατριδα που μας μαθαινε στο σχολειο τα ελληνοπουλα..οτι ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ηταν Ελλην φιλοσοφος και ο δασκαλος του Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ.και περαν αυτου ουδεν.. .δε νομιζω να εμφορειτο στην παλια και προσφατη ιστορια απο τις αποψεις των εθνομηδενιστων κατ εσε.Να μη σε κουρασω αλλο..σεβαστες και θεμιτες οι διαφορετικες αποψεις και η ματια στην Ιστορια..αλλα αυτου του ειδους διαστρεβλωση και απαραδεχτους χαρακτηρισμους δε περιμενα να διαβασω.Η Δεξια και Αριστερα εν Ελλαδι εχουν να επιδειξουν Πατριωτικες στασεις και επιλογες..ομως και μελανα σημεια..οι καιροι ειναι χαλεποι και πονηροι..ο διχαστικος λογος και διαχωρισμος πιστευω να γνωριζεις ποιους βλαπτει και ποιους ωφελει..Νασαι καλα.

Ανώνυμος είπε...

Και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής επικινδυνος ε 21:34?
Ο προσδιορισμός της μειονότητας στη Θράκη ως «τουρκικής» περιλαμβάνεται στα «Αρχεία» του θεωρούμενου ως «Εθνάρχη» της μεταπολεμικής Ελλάδας, του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Στη συνάντηση που είχε ως πρωθυπουργός της Ελλάδας με τον πρωθυπουργό της Τουρκίας, Μπουλέντ Ετσεβίτ, στο Μοντρέ της Ελβετίας, στις 10-11 Μαρτίου του 1978, ο Καραμανλής αναφέρεται ρητά σε «τουρκική μειονότητα», ενώ όλο τον πληθυσμό της μειονότητας από την εποχή της υπογραφής της Συνθήκης της Λοζάνης μέχρι σήμερα τον ορίζει ως «Τούρκους».
Από την επίσημη έκδοση των Αρχείων του "εθνάρχη Καραμανλή"

«Σε ό,τι αφορά το πρόβλημα των μειονοτήτων, η δική μας πλευρά είναι εκείνη που θα πρέπει να εγείρει θέμα. Η εξέλιξις του προβλήματος αυτού έχει ως εξής: Οταν υπεγράφη η Συνθήκη της Λωζάννης, υπήρχαν 111.000 Ελληνες εις την Τουρκία και 106.000 Τούρκοι εις Ελλάδα. Σήμερα υπάρχουν 10.000 Ελληνες στην Κωνσταντινούπολη και 120.000 Τούρκοι στην Ελλάδα. […] Δεν είχα ποτέ την πρόθεση, ως Κυβέρνησις, να ενοχλήσω την τουρκική μειονότητα».

Αγορου Ευαγγελος είπε...

Σε ευχαριστω για την αναφορα σου 21"34 .Νασαι καλα.

Αγορου Ευαγγελος είπε...

ΥΓ.Σορυ για το παραπανω μη στο υπομιμνησκει.

Ανδρέας Τσιφτσιάν είπε...

1.
Αγαπητέ Βαγγέλη,

σ'ευχαριστώ για την απάντησή σου, την οποία λαμβάνω σοβαρά υπόψη μου, όπως κάθε καλοπροαίρετη κριτική. Δε γνωριζόμαστε, αλλά τόσο εσύ προσωπικά όσο και η οικογένειά σου, έχετε την αγάπη του πατέρα μου, ο οποίος και μιλάει με τα καλύτερα λόγια.

Δυστυχώς, θα υποστείς τη βάσανο μεγάλης απάντησης, για να μη χρειαστεί να τα επαναλάβω.

Αρχικά θέλω να σου πω, ότι ως αυταπατημένος, δεν έχω κάποια ιδεοληψία εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν αισθάνεσαι όμως ότι σε πρόδωσε κάποιος που έχεις απέναντί σου. Αισθάνεσαι πάντα ότι σε πρόδωσε κάποιος, τον οποίον είχες δίπλα σου. Έχουν δει τα μάτια μου κι έχουν ακούσει τ ’αφτιά μου πράγματα γι’αυτούς που ψηφίζετε που αν ανοίξω το στόμα μου θα πρέπει να βάλετε κράνος. Δίπλα μου καθόταν όταν εσείς τους βλέπατε από την τηλεόραση. Τώρα έγινα αντι-ΣΥΡΙΖΑ; Όταν ηγετικά στελέχη σας τηλεφωνούσαν στον Μίκη να τον συμβουλευτούν τους απαντούσε: " σας είπα, μιλήστε με τον Τσιφτσιάν". Στη ΝΔ με ζητούσαν έμμισθο στον κεντρικό κομματικό σχεδιασμό στην "Πειραιώς" και αρνήθηκα. Τώρα έγινα αντι-ΣΥΡΙΖΑ;

Τα σχόλια μου είναι πάντοτε αντιπολιτευτικά απέναντι σε κάθε εξουσία. Και για τη ΝΔ θα διαβάσετε, αλλά όλα στην ώρα τους. (Αν και αυτοί θέλουν άλλον χειρισμό. Άστο πάνω μου. Το έχω κάνει άλλωστε πολλάκις στο παρελθόν). Δεν έχω όμως απέναντι μου πολίτες. Δεν αναφέρομαι σε εσάς, αλλά στις ηγεσίες. Κρίνω πολιτικές και πολιτικούς, δεν κατακρίνω όμως ποτέ τις προσωπικές σας επιλογές. Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω και όσον αφορά σε εμένα προσωπικά δε θυμάμαι να ψήφισα και ποτέ κάτι που να μη μετάνιωσα. Οπότε δεν ψέγω και κανέναν. Δεν είναι κακό να παραδέχεσαι λάθη. Το αντίθετο είναι ντροπή. Κακό είναι να αρνείται κανείς την πραγματικότητα. Κριτική πρώτα στον εαυτό μας.

Μισώ τον κομματικό πατριωτισμό. Τη λογική, "η Ελλάδα ας θίγεται, το κόμμα μας να μη θίγεται μόνο". Η λαϊκή βάση φέρει ευθύνη. Οφείλει να συνδιαμορφώνει πολιτικές, να διαφωνεί, να διορθώνει. Οι ανήσυχοι πολίτες οφείλουν να είναι αυστηροί και απαιτητικοί. Δεν επιτρέπεται να καταπίνουν αμάσητες τις ντιρεκτίβες της κομματικής ηγεσίας, οι οποίες ηγεσίες παρεμπιπτόντως αποτελούνται από φελλούς και ντενεκέδες ξεγάνωτους. Τους έζησα και τους ξέρω. Οφείλετε να έχετε άποψη και να τη λέτε, όχι μόνο στους κομματικούς σας αντιπάλους, αλλά κυρίως στο κόμμα σας. Αυτό είναι για μένα πολιτικός πολιτισμός συνειδητοποιημένων πολιτών και όχι άβουλων ψηφοφόρων. Αυτό ισχύει για όλους. Μακάρι να ξέρατε σε ποιους έχετε αφήσει τις ελπίδες σας. Οι πολίτες είναι ο σκοπός της πολιτικής, όχι τα κόμματα. Έχουν αντιστραφεί οι όροι. Κι ενώ υπερασπίζομαι πολίτες, οι πολίτες με λοιδορούν, επειδή δεν υπερασπίζομαι το κόμμα τους!

(συνεχίζεται...)

Ανδρέας Τσιφτσιάν είπε...

2.
Θίγεις το θέμα της ενότητας. Δυστυχώς όμως, πρέπει να κάνουμε την επανάσταση του αυτονόητου. Τρέχουμε από πίσω τους να μαζέψουμε τα ασυμμάζευτα. Ξέρεις ποιο είναι το αστείο; Μας λένε "φασίστες"! Κι ενώ, πράγματι, ανακαλούν λέγοντας "δεν εννοούσα αυτό που καταλάβατε", εμείς συνεχίζουμε πάραυτα και είμαστε "φασίστες". Ειδικά με τον ΣΥΡΙΖΑ η έννοια έχει διαστρεβλωθεί πλήρως. Φασίστας σήμερα στην Ελλάδα δεν είναι άλλωστε ο φασίστας, αλλά αυτός που έχει αντίθετη άποψη. Ποιος είναι λοιπόν ο ανθενωτικός; Ποιος διχάζει; Όταν η Πατρίδα σου δέχεται επίθεση, γίνεσαι ο ίδιος ασπίδα να την προστατέψεις. Δε λες “μπείτε”. Ενότητα, ναι, αλλά με ποιους; Ο διχασμός αφορά στους πατριώτες, όχι στους εξωνημένους. Δε χρειάζεται να είσαι δεξιός για να είσαι πατριώτης, όπως δε χρειάζεται να εισαι αριστερός για να είσαι επαναστάτης. Δε βάζω ταμπέλες.

Η Ελλάδα κινδυνεύει, τόσο από τον εθνικισμό-σωβινισμό όσο και από τον εθνομηδενισμό. Είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Κινδυνεύει και από τον νεοφιλελευθερισμό. Είμαι ταγμένος να δώσω τη μάχη ενάντια και στα τρία.

Πιστεύω στην ενότητα, αλλά στην ενότητα μεταξύ ομοίων. Και όμοιοί μου είναι αυτοί που δε διακατέχονται από κομματικό πατριωτισμό. Αυτοί που παρότι είναι κομματικά ενταγμένοι (αυτό δεν είναι κακό), έχουν το θάρρος να διαφωνήσουν και να πουν, όχι! Η Πατρίδα κινδυνεύει (σε όλα τα επίπεδα) και δε φοβάμαι κανέναν εχθρό της παρά μόνον τους Έλληνες. Κανένας εξωτερικός εχθρός δεν τη νίκησε ποτέ. Για "πρωϊνό" τους είχε όλους. Η ήττα έρχονταν πάντα από Έλληνες. Η ενότητα υπάρχει για τη μάχη. Ενότητα δεν μπορεί να υπάρξει με αυτούς που αρνούνται να τη δώσουν.

... Δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να διαβάσεις από μένα συναισθηματικές θέσεις. Δεν υπάρχει περίπτωση να θέσω άποψη χωρίς δομημένη τεκμηρίωση. Καταλαβαίνω ότι ενοχλήθηκες από μια παράγραφο ή από μια φράση, μείνε όμως στην ουσία. Κανείς δε μπορεί να συμφωνεί με όλα. Θα ήταν και βαρετό. Δε γράφω για να συμφωνήσουμε. Γράφω για να βοηθήσω στη θέση-αντίθεση-σύνθεση, χωρίς ad hominem, χωρίς name calling, αλλά με διαλεκτική αντιπαράθεση επί επιχειρημάτων. Γιατί αναφέρεσαι στο πρόσωπό μου; Εκεί είναι τα γραφόμενα, αποδόμησέ τα!

Δεν παρερμήνευσα τον Φίλη, αν και σου διαφεύγει ο Οζγκιούρ. Περισσότερο σ'αυτόν αναφέρομαι, αλλά τον παρακάμπτεις. Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι; Στο άρθρο μου κρίνω μόνο δύο πράγματα που είπε ο Φίλης α) "απογραφή μειονοτήτων, και β) "ο Οζγκιουρ έχει δικαίωμα να μιλάει για τουρκική μειονότητα". Επιπλέον, μειονότητα με τρεις συνιστώσες είναι τρεις μειονότητες. Τύποις παραδέχεται μία μουσουλμανική μειονότητα (για την ώρα), αλλά εκ του πονηρού - σου λέει- κάντε και μια απογραφή να δούμε πόσες και ποιες είναι τελικά! Ο Φίλης έχει πει κι άλλα στο παρελθόν περί Γενοκτονίας των Ποντίων, “Νότιας Αλβανίας”, “μακεδονομάχους” και Πρέσπες του Αιγαίου. Σωστά; Εσύ, φίλε Βαγγέλη, ως πρωτίστως αριστερός, δε νιώθεις ότι σε προσβάλει; Αυτή τη σαπίλα θα την πληρώσετε, αλλά θα είναι πια αργά. Είναι ήδη αργά.

(συνεχίζεται...)

Ανδρέας Τσιφτσιάν είπε...

3.
Μου μιλάτε για αγώνες της αριστεράς, όταν έχω φάει κυνήγι και ξύλο από τους χρυσαυγήτες κι έμπαινα τα βράδια στο σπίτι μου από το διπλανό καφενείο (που είχα βάλει μια σκάλα στην πίσω αυλή) για να μη με μπαγλαρώσουν.

Τους αγώνες της αριστεράς, η ίδια η νεοαριστερά του ΣΥΡΙΖΑ την πρόδωσε, απαξιώνοντας τους αγώνες της. Που λες και διακτινίστηκαν και ήρθαν από το υπερπέραν, ξαφνικά, από το πουθενά, αγνοώντας ολόκληρη την πατριωτική της ιστορία. Οι ίδιοι του ΣΥΡΙΖΑ, τη σκύλεψαν και την απαρνηθήκαν, καταντώντας την ένα εθνομηδενιστικό αποκαΐδι, διαγράφοντας κάθε ένδοξο πατριωτικό της αγώνα.

Οι αριστεροί λοιπόν (πες τους και κομμουνιστές) στέλνονταν στα ξερονήσια, δέχονταν πυρωμένη καρφίτσα στην ουρήθρα, τσουβάλι με ποντίκια στα πόδια, φάλαγγες, πέθαιναν για τις ιδέες τους, αλλά συμβιβασμό μετά από 17 ώρες “περήφανης διαπραγμάτευσης” δεν έκαναν! (Και δεν υπολογίζω και το launch brake). Οι αγώνες, αγαπητέ Βαγγέλη, γίνονται με σημαίες και με ταμπούρλα, δε γίνονται με παρδαλά καρναβάλια και φτερά εξωτικών πουλιών. Γίνονται με λάβαρα για ιδανικά και αξίες, τη Δημοκρατία και την Ελευθερία, όχι με πολύχρωμα ξεσκονιστήρια για φτερούδες. Οι αγώνες γίνονται για δικαιώματα, όχι για δικαιωματισμούς. Για το ΚΚΕ γιατί δεν έχω γράψει και δε θα γράψω ποτέ; Αν ίσως το παρατηρείς τώρα, δε σου κάνει εντύπωση;

Την αρθρογραφία μου την πλήρωσα ακριβά χωρίς κανένα όφελος. Τί να κάνω... ενοχλώ. Αρεστός δε θέλω να είμαι πάντως. Στην τελική, πέταξέ τα όλα. Ο άνθρωπος είναι μόνος του σε δυο περιπτώσεις: όταν πεθαίνει κι όταν εκτίθεται στην κοινή γνώμη.

Μου τηλεφωνούν από κόμματα να μπω σε συνδυασμό. Μου τηλεφωνούν να τους βοηθήσω στη Βουλή και με λογογραφή και πάνω σε τεχνικά και οικονομικά ζητήματα, σε ειδικά θέματα (χρηματιστήριο ενέργειας, άμυνα, οικονομία, εξωτερική πολιτική κοκ). Υποψήφιοι βουλευτές μου τηλεφωνούν, διότι ευλόγως -και αυτό δεν είναι κακό- χρειάζονται βοήθεια και συμβουλευτική και μπράβο τους, διότι δεν είναι ξερόλες να τα ξέρουν όλα. Αρνούμαι να ασχοληθώ με κόμματα. Ο δικός μου λόγος είναι πολιτικός και πατριωτικός και ταυτίζει τους λαϊκούς/κοινωνικούς αγώνες με τους εθνικούς αγώνες, χωρίς έκπτωση σε κανένα από τα δυο. Βεβαίως, θα βοηθήσω, αν είναι να βοηθήσω την Πατρίδα μου. Όποιος ζητήσει μια καλοπροαίρετη βοήθεια θα την έχει, χωρίς απαραιτήτως να είμαι του όποιου κόμματος. Είμαι βουλευτής άνευ χαρτοφυλακίου, για να το πω εν είδει αστειότητας. Οπότε όπως καταλαβαίνεις, με τον Τσίπρα δεν τελείωσα ακόμα. Θα τα ακούει κι από άλλο βήμα.

Σε ευχαριστώ και πάλι για την απάντηση. Μου δόθηκε η ευκαιρία να πω κάποια πράγματα περισσότερα, ίσως για να γνωριστούμε και καλύτερα. Παρακαλώ μη θεωρήσεις ότι αναφέρομαι προσωπικά. Τα λέει η νύφη για να τ'ακούσει η πεθερά.

Τους εγκάρδιους χαιρετισμούς, ειδικά από τον πατέρα μου.

Ανδρέας

Αγορου Ευαγγελος είπε...

Αγαπητε Ανδρεα..χαιρομε που απαντησες και σ ευχαριστω γι αυτο.Επισης δε μπορω να μη αναφερθω και να επικροτησω τον συγκροτημενο λογο και γραφη σου.Λυπαμε κατα τι που σε κουρασα για την μακροσκελη απαντηση σου..δε πειραζει ομως σε καταλαβαινω σχεδον απολυτα για τους ουσιαστικους και συναισθηματικους λογους που τοκανες.Θυμαμε και τον Παππου σου πολυ καλα..οσο δε με τον Πατερα σου..μας συνδεει η εκτιμηση..αλλα πανω απ ολα η ΑΕΚαρα μας.Στα γραφομενα σου στα πλειστα συμφωνω..πως θα μπορουσα για το αντιθετο αλλωστε.Για να σε εξιταρω λιγο..λες οτι ξεχνω τον υποψηφιο του Συριζα..αλλα εσυ παρακαμπτεις ολοκληρο ΕΘΝΑΡΧΗ.Δεν αντιλεγω για το πως δινονται οι αγωνες.συμφωνω μαζι σου.αλλα μ αναγκαζεις να περιαυτολογησω λιγο και να πω οτι απευθυνεσαι ονομαστικα σε καποιον που δεν θα πω οτι ανηκω στους πουρους αγωνιστες..αλλα 40 χρονια εβαλε το οποιο λιθαρακι του στην ερημο των πραγματων τοπικων και γενικων αλλα και της ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ.Οπως καταλαβαινεις ισως οι εμπειριες και βιωματα μου ναναι αρκουντως πολλα.Πλην των αλλων στηριζω Συριζα γιατι ενω αλλος κυβερνα ολο το συστημα.. βοθροκαναλα κλπ..ολα τα κομματα χτυπαν ανελεητα τον Αλεξη Τσιπρα..τυχαιο?Λες και η Ελληνικη Ιστορια αρχισε να γραφεται το 2015.Τα λαθη του Συριζα θα μου επιτρεψεις να τα ξερω λιγο καλυτερα.Δε θελω να πλατιασω αλλο..εγινα ηδη κουραστικος..χαρηκα που ανταλαξαμε αποψεις..νασαι καλα και να προσεχεις τον εαυτο σου.ΟΨΟΜΕΘΑ !

Ανδρέας Τσιφτσιάν είπε...

Αγαπητέ Βαγγέλη,

γιατί νομίζεις ότι με "εξιτάρεις" με τον "εθνάρχη";

Την ερώτηση πρέπει να απευθύνεις στη Νέα Δημοκρατία. Η θέση μου διατυπώθηκε με σαφήνεια: αναφορά ή παραμικρή υπόνοια περί "τουρκικής μειονότητας" είναι εθνικά επιζήμια, από οποιονδήποτε την κάνει ή την έχει κάνει. Εξηγώ στο άρθρο με λεπτομέρεια για ποιον λόγο συμβαίνει αυτό. Δεν κάνω εκπτώσεις.

Παρεμπιπτόντως, τα λάθη των άλλων δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται ως πρόφαση για να δικαιολογήσουμε τα δικά μας. "Ναι αλλά και οι άλλοι...". Λάθος! Το σωστο θα ήταν: "κακώς οι άλλοι, εμείς είμαστε καλύτεροι και δεν επιτρέπεται να κάνουμε το ίδιο λάθος σαν κι αυτούς"! Είμαστε άβουλοι ψηφοφόροι ή συνειδητοποιημένοι πολίτες;

Η πολιτική της ΝΔ διαφέρει μόνο ως προς τα προσχήματα. Επίσης σαφής αναφορά στο άρθρο σχετικά και μάλιστα επίσης με αναφορά σε τραγικά λάθη.

Ο ΣΥΡΙΖΑ όμως ήρθε στην εξουσία για να διορθώσει αυτά τα λάθη, όχι για να κάνει τα ίδια και χειρότερα! Σωστά; Δεν κυβέρνησε για να μας λέει "οι άλλοι ήταν χειρότεροι"! Στη θέση τους θα ντρεπόμουν να το πω, εφόσον σέβομαι στοιχειωδώς τον εαυτό μου.

Και μιας και μιλάμε για αυτοπροσδιορισμούς και γενικά προσδιορισμούς, κατά τη γνώμη μου "εθνάρχες" ήταν αυτοί που μεγάλωσαν την Ελλάδα. Αυτοί που την πήραν από τις Κυκλάδες και την Πελοπόννησο και την έφτασαν μέχρι εδώ που είναι σήμερα. Ψάξε σχετικά με την ιστορική εξέλιξη των συνόρων της Ελλάδας και βρες και τους εθνάρχες της.

Επιμένω σε αυτό που σου εξήγησα, ότι δυστυχώς, πάντα από λάθη Ελλήνων χάναμε. Τί διαφορετικό μου επιβεβαιώνεις λοιπόν με την αναφορά σου στον Καραμανλή; Κακώς εννοούμενη διπλωματία, φοβικότητα, ενδοτικότητα, υποχωρητικότητα, ιδεοληψία (εθνομηδενισμού), εξάρτηση από τον ξένο παράγοντα, συνδιαλλαγή, υποτυπώδης εθνική ανεξαρτησία, προδοσία, αφέλεια, πλάνη είναι αυτά που διαχρονικώς πληρώνουμε. Διαφορετικοί άνθρωποι, διαφορετικά κίνητρα, διαφορετικά λάθη. Ο καθένας με τα ελαττώματά του.

Ο δικός μου πήχης για την Ελλάδα είναι πάνω από όλους και πάνω από πρόσωπα.

Φιλικά
Ανδρέας

ΥΓ. Εφόσον είσαι ΑΕΚτζής είσαι αυτάδελφος. Τί "μαλώνουμε" τόση ώρα αδερφέ;






Αγορου Ευαγγελος είπε...

Ανδρεα..απ την απαντηση μου επρεπε ναχεις καταλαβει οτι ειναι σονικο κι αδιεξοδο να συνεχισουμε την οποια αντιπαραθεση..θελω μαζι σου να μιλω καλοπροαιρετα..εσυ συνεχιζεις..καλα κανεις αλλα σε καποια θεματα τα επιχειρηματα σου ειναι αδυνατα και οι αρχικοι σου χαρακτηρισμοι ανιστορητοι.οταν εχεις την αποψη οτι οι ηγεσιες της αριστερας ειναι υπερ καθε ειδους φασισμου..αρα αυτοι που τους πιστευουν ειναι τουλαχιστον χοχολοι..ειναι σα να λες οτι η ΓΗ ειναι μεγαλυτερη απο τον ΗΛΙΟ.Το αρχικο λαθος του Συριζα ειναι οτι βιαστηκε να ριξει τον Σαμαρα..ανελαβε και διεψευσε πολλα..αλλα κυβερνησε τιμια και δεν του αξιζει τετοιο μενος..αν η λεγομενη μεσαια ταξη ηταν πιο πατριωτικη και συνεπης στις δοσοληψιες με το κρατος..μπορει και να μη φταναμε στα Μνημονια.Οτι αφορα τον ΕΘΝΑΡΧΗ..μου λες να απευθυνω την ερωτηση στην ΝΔ..σου διαφευγει ομως οτι ζητουσες καιρωτουσες ειρωνικα σχεδον τον ΣΥΡΙΖΑ αν θα διαγραψει τον τουρκογενη υποψηφιο του η τον Φιλη..αλλα γιατι δε ρωτας και τη ΝΔ εσυ αν θα διαγραψει τον μεγα Ιδρυτη της.Απαντησε αν θελεις κατι αλλα σε παρακαλω να το σταματησουμε εδω.Νασαι καλα τον πατερα και τα ματια σου..βρε αδερφε θα υποστουμε αδικο σχολιασμο..γιατι στα Σερβια ειναι πολλες οι μανταμες.ΥΓ Προσπαθω να ειμαι λιγολογος..θα μπορουσα να γραψω πολλα..αλλα αρχη μου ειναι..η Σημαντικοτητα του Σημαντικου..ειναι να παραμενει ΑΣΗΜΑΝΤΟ.

Το Προφίλ μας