Η επιτυχία του κάθε επιχειρησιακού
εξαρτάται πάντα από την αποτελεσματικότητα, τους συγκεκριμένους, εξειδικευμένους,
μετρήσιμους και υλοποιήσιμους στόχους
και ποτέ από την θεώρηση της γενικότητας.
Επιχειρησιακό ΠΕ
Φλώρινας (2011-2014)
Το επιχειρησιακό πρόγραμμα της ΠΕ
Φλώρινας στερείται σχεδίου – οράματος και ταυτίζεται με την συνήθη προσέγγιση
της απλής διαχείρισης και αυτό διότι:
1. Οι προτεραιότητες στις κατανομές των
έργων αδικούν την ΠΕ Φλώρινας.
-
Α΄: 30,95% - 33.090.982 ευρώ –
Μ.Ο. ΠΔΜ: 50,94%
-
Β΄: 18,61% - 19.908.162 ευρώ –
Μ.Ο. ΠΔΜ: 13,98%
- Γ΄: 50,44% - 53.943.243 ευρώ –
Μ.Ο. ΠΔΜ: 35,08%
2. Δεν διατίθενται πόροι για την άρση
και την άμβλυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων.
3. Υπάρχουν πολλά έργα με μηδαμινές
πληρωμές το 2012 όπως «Κατασκευή εξωτερικού αγωγού αποχέτευσης στο Τ.Δ.
Αμυνταίου, αντιπλημμυρικό Χειμαδίτιδας, δρόμος ταμιευτήρα Παρορίου, λιμναίες
υποδομές δήμου Πρεσπών, είσοδος Αμυνταίου κ.λπ..
4. Τα σημαντικότερα αρδευτικά έργα της
ΠΕ Φλώρινας βρίσκονται στην Γ΄ προτεραιότητα.
5. Δεν υπάρχουν πόροι (και σε επίπεδο
περιφέρειας) για έρευνα και τεχνολογία.
6. Οι πόροι που διατίθενται για την απασχόληση
και την μείωση της ανεργίας είναι περιορισμένοι, το ίδιο και για την πρόνοια.
7. Οι στόχοι δεν είναι ποσοτικοποιημένοι
π.χ. αύξηση αρδευόμενων εκτάσεων κατά 25%, μείωση ανεργίας κατά 1%.
8. Το 60% είναι συνεχιζόμενα έργα με
αρκετά προς εξόφληση προεκλογικών δεσμεύσεων π.χ. πεζοδρόμια σε ημετέρους.
9. Τα προτεινόμενα έργα στο Μπαλτατζή
δεν έχουν καμία τύχη, λόγω της μη ωριμότητας
10. Το μέρισμα που παίρνει η ΠΕ Φλώρινας είναι
άκρως δυσανάλογο με της Κοζάνης.
11. Η συνήθη κατάτμηση πόρων σε μικρά έργα (
εξωραϊσμοί – βρύσες- κιόσκια – μεταφορά κονσόλας & ηχητικών συστημάτων στο
πολιτιστικό κέντρο κόστους 15.000,00 ευρώ !! κλπ), πέραν της αναγκαιότητας
κάποιων δυστυχώς έγινε κανόνας αυτός ο τρόπος, όμως σίγουρα δεν έχει καμιά
αναπτυξιακή χροιά.
12. Απουσία έργων σημαία, ο δρόμος Φλώρινα – Πρέσπα παραμένει
στις προεκλογικές καλένδες της πλειοψηφίας, πέραν τις ρελάνς του περιφερειάρχη
που το έφερε ως πρόταση στο Π.Σ χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Η παράταξη
μας διαμέσου του επικεφαλή της κ. Παπαϊορδανίδη πρότεινε την ένταξη του στο
ΕΣΠΑ ως ισοσκέλιση της πολύ μικρής απορροφητικότητας κονδυλίων στη ΠΕ Φλώρινας.
Αντί αυτού η πλειοψηφία ενέταξε τον δρόμο Διασταύρωση Κούλας – Μπαχραν χάνι
Καστοριάς, στέλνοντας ουσιαστικά την περιοχή της Πρέσπας στη Καστοριά μαζί με
τους επισκέπτες.
13. Στο μέτρο προστασία και ανάδειξη περιοχών
ιδιαίτερης περιβαλλοντικής σημασίας, καμία πρόταση για τη Φλώρινα η οποία έχει
ίσως ένα από τα σπανιότερα και ποικιλόμορφα φυσικά χαρακτηριστικά (Γρεβενά
900.000 & Καστοριά 300.000). Θα μπορούσαν να γίνουν προτάσεις για
εναλλακτικές μορφές τουρισμού υποδομές – δομές, επισκεψιμότητα κλπ.
14. Ελλιπείς αποσπασματικές παρεμβάσεις σε έργα
όπως ο δρόμος Παπαγιάννη – Αρμενοχώρι
(μπαλώματα) 87.000 ευρώ.
15. Απουσία σχεδίου για την αξιοποίηση λιμνών –
λιμναίων περιοχών προς την κατεύθυνση διαμόρφωσης χώρων για λιμναία σπορ –
εκδηλώσεις ανάδειξης σε συνδυασμό με πολιτιστικά γεγονότα…
16. Δεν προβλέπονται παρεμβάσεις με διαβαθμικές
συνεργασίες με τον πρώτο βαθμό με στόχο την ανάδειξη των συγκριτικών
πλεονεκτημάτων της περιοχής όπως:
-
Ο
πρώην ζωολογικός κήπος Φλώρινας ήταν σημείο αναφοράς της περιοχής, πρέπει να
ξαναγίνει επισκέψιμος όπου θα μπορούσε ο επισκέπτης να δει μέρος της
χλωρίδα – πανίδας σε
επιτρεπόμενες μορφές με παράλληλες
δραστηριότητες·
-
Ο
λόφος Αγίου Παντελεήμονα (φραγμένο) είναι από τα σπανιότερα
Ελλαδικά τοπία, η αξιοποίηση του (υποδομές
– ήπιες παρεμβάσεις – πανίδα περιοχής) θα συμβάλλει στην διαπαιδαγώγηση των νέων,
στην επισκεψιμότητα και στη προσέλκυση επισκεπτών.
17. Για τις ΜΜΕ η εξωστρέφεια στηρίζεται μόνο σε προβολές & εκθέσεις, δεν υπάρχει
πρόβλεψη για την προσέγγιση νέων αγορών ( π.χ. παρατηρητήρια αγορών –
επαγγελμάτων – θέσεων εργασίας), τρόπος αναζήτησης εγγυοδοσίας ( ίσως με τα
αδιάθετα υπόλοιπα ευρωπαϊκών προγραμμάτων).
18. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την καταγραφή – αξιοποίηση
ορυκτού πλούτου π.χ. χαλαζίας , λιγνίτης κ.λπ..
19. Απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου για τον πρωτογενή τομέα: πρέπει να τελειώσουν
οι αναδασμοί με τα παράλληλα έργα· η μελέτη για την σόγια όμως χρειάζεται σχέδιο
για την ουσιαστική στήριξη των ποιοτικών προϊόντων μας ( φασόλια – κτηνοτροφικά
προϊόντα – κρασιά – μήλα – πιπεριές κλπ). Αναδιάρθρωση καλλιεργειών αρωματικά
φυτά – βιολογικά προϊόντα ( ενημέρωση – τεχνική στήριξη γεωπόνοι κλπ), στήριξη
– διασφάλιση προϊόντων ονομασίας προέλευσης. Επιχειρησιακές προγραμματικές
στηρίξεις σε προϊόντα με ιδιαίτερη δυναμική.
20. Δεν ενισχύεται ο πυλώνας Πολιτισμός – Τουρισμός (πινακοθήκη, ποτάμι
Φλώρινας χώρος καλλιτεχνών – ανάδειξη μνημείων – «δρόμοι πολιτισμικών δρωμένων»
με παράλληλες εκδηλώσεις – «δρόμοι των λιμνών» – δρόμοι ανάδειξης φυσικού
περιβάλλοντος – «δρόμοι γευσιγνωσίας» (τοπική κουζίνα, τσίπουρα, κρασιά) – χιονοδρομικό
Βίγλας – παραδοσιακοί οικισμοί (Νυμφαίο , Αετός, ορεινοί οικισμοί) – πρόσβαση,
ενημέρωση, προβολή, συντονισμός για πώληση του τουριστικού προϊόντος κ.λπ..
21. Ένταξη έργων όπου διαφαίνεται η παντελής
έλλειψη σχεδίου και συνέχειας, όπως η είσοδος Φλώρινας, πρόταση ύψους 2.066.192 ευρώ, πόσες ακόμα
παρεμβάσεις θα χρειαστεί ακόμα;
22. Καθυστερημένες λύσεις σε ζητήματα που χρήζουν
άμεσης παρέμβασης όπως ο δρόμος Φιλώτα – Πτολεμαΐδας που αποτελεί δημόσιο
κίνδυνο για την ασφάλεια των ταξιδιωτών.
23. Η ενέργεια πρέπει να είναι στις πρώτες
προτεραιότητες, η ορθολογική λειτουργία των ορυχείων θα συντελέσει σε μεγάλο
βαθμό στην καταπολέμηση της ανεργίας. Λείπει ο αναγκαίος συντονισμός για την
εξεύρεση βιώσιμων λύσεων σε Αχλάδα, Βεύη, Κλειδί και Βεγόρα. Απουσιάζει ο
χωροταξικός σχεδιασμός για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ναούμ Χρήστος
Περιφερειακός σύμβουλος
Αρχή…ζουμε Μαζί
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου