Βασικά σημεία της ομιλίας του Οδυσσέα
Κωνσταντινόπουλου, Αντιπρόεδρου της Βουλής και Βουλευτή Αρκαδίας του
Κινήματος Αλλαγής για τον εκλογικό νόμο:
Σαν αύριο το 2015 είχαμε τις εκλογές με το σύνθημα του ΣΥΡΙΖΑ «την Κυριακή ψηφίζουμε τη Δευτέρα φεύγουν» και ύστερα ακολούθησαν άλλες δηλώσεις του κ. Τσίπρα «δεν είπα ψέματα, είχα αυταπάτες», «είπα ψέματα, αλλά δεν κλέψαμε κιόλας», «θα καταργήσω το μνημόνιο με ένα νόμο και ένα άρθρο», «θα υπερασπιστούμε το δημόσιο χαρακτήρα των Περιφερειακών αεροδρομίων», «ο ΕΝΦΙΑ είναι ένας παράλογος φόρος, δε διορθώνεται, αλλά καταργείται»
Υπάρχουν σήμερα τρεις προτάσεις για τον εκλογικό νόμο από ΝΔ, το ΣΥΡΙΖΑ και το Κίνημα Αλλαγής. Η μια είναι η απλή αναλογική και η άλλη πλειοψηφική όπου με το 1/3 των ψήφων και υπερ-πλειοψηφικό θα εκλέγεται κυβέρνηση. Στην πρόταση που θέλει να περάσει η κυβέρνηση γίνεται με το 1/3 των ψήφων, να σχηματιστεί Κυβέρνηση αντοχής μετά από δέκα χρόνια κρίσης; Υπενθυμίζω ότι η τελευταία συγκυβέρνηση η οποία ήταν το 2012 έφτανε σε ποσοστό το 48,19% και όταν έφυγε η ΔΗΜΑΡ έφτανε το 42%, άρα μέσα από αυτή την κρίση μπορεί να επιτευχθεί πάλι σύνθεση, συναίνεση με το γνωστό δίλημμα αυτοδυναμία ή όχι; Αντίθετα η δική μας πρόταση έχει δημιουργηθεί μέσα από τις εμπειρίες δέκα ετών, μιας παράταξης που έβαλε πρώτα τη χώρα και μετά το κόμμα. Μια πρόταση με αναλογικότητα που δίνει προϋποθέσεις κυβερνησιμότητας μέσα από τη σύνθεση και τη συναίνεση.
Η Κυβέρνηση με την πρότασή της για τον εκλογικό νόμο ορίζει ότι ένας συνασπισμός κομμάτων δεν μπορεί να πάρει το μπόνους των εδρών, αλλά πώς γίνεται να αποκλείει από αυτό, ένα συνασπισμό κομμάτων σαν το Κίνημα Αλλαγής το οποίο έχει κατέβει ξανά στις εκλογές; Θα ήταν εύλογο για αποφυγή τυχοδιωκτισμών να υπήρχε αυτός ο περιορισμός μόνο σε κόμματα που δεν έχουν συμμετάσχει ξανά σε εκλογές.
Στις εκλογές του 2012 ο συνασπισμός τότε ΝΔ (29,66%) –ΠΑΣΟΚ(12,28%)-ΔΗΜΑΡ6,25%) έφτανε το 48,19%. Ο συνασπισμός ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και στις δύο εκλογές έφτανε 41% και 39%. Τότε ο κ. Τσίπρας έλεγε για το 48,19% αποτελεί δημοκρατική εκτροπή που σημειώνω ξεπερνάει 47% της απλής αναλογικής που δίνει αυτοδυναμία με βάση την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ.
Ας υποθέσουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι προοδευτικό κόμμα και ότι αύριο γίνονται εκλογές με πρώτο κόμμα το ΣΥΡΙΖΑ και κάνουμε προοδευτική κυβέρνηση με την Κουντουρά, τον Παπαχρηστόπουλο, τον Κόκκαλη κλπ. Τι θα γινόταν όμως αν μια στο εκατομμύριο ο κόσμος αντί να βγάλει την «προοδευτική παράταξη» του Κόκκαλη, Παπαχρηστόπουλου και Κουντουρά, έβγαζε τους δεξιούς; Εσείς που μιλάτε για σύνθεση και στηρίζετε την απλή αναλογική, σας ερωτώ τι θα πράττατε την επομένη των εκλογών; Θα κάνατε συγκυβέρνηση με τη ΝΔ; Αφού κατά 90% θα είναι προϋπόθεση για να δημιουργηθεί πλειοψηφία 151 εδρών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ με την απλή αναλογική και ενώ δεν τη θέλει ουσιαστικά παίζει τα ρέστα του όχι σε ένα παιχνίδι ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ, αλλά ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ εμπαίζοντας τον προοδευτικό κόσμο ενώ δεν απαντά στο ερώτημα τι θα κάνει σε περίπτωση που είναι δεύτερο κόμμα. Θα προχωρήσει σε εκλογές ή σε συγκυβέρνηση με τη ΝΔ;
Οι πρόωρες εκλογές ισοδυναμούν με ακυβερνησία στην πιο δύσκολη εθνική στιγμή, ενώ παράλληλα διασώζουν τον Τσίπρα αφού η ήττα είναι αυτονόητη τώρα ενώ μετά από τρία χρόνια όχι.
Η πρόταση του Κινήματος Αλλαγής είναι μία πρόταση που βγήκε δια πυρός και σιδήρου. Μια πρόταση που έχει ως κύριο γνώμονα να προχωρήσει η χώρα με συνθέσεις και συναινέσεις γιατί το ΠΑΣΟΚ βάζει πρώτα τη χώρα και μετά το κόμμα.
5 σχόλια:
ΔΕΝ ΜΑΣ ΤΑ ΛΕΣ ΚΑΛΑ ΚΥΡΙΕ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΕ. Ο ΕΚΛΟΓΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΕΩΣ ΤΩΡΑ ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 2009 ΚΑΙ ΜΕΤΑ (ΝΟΜΟΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ).
ΜΕ ΒΑΣΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 2012 ΚΑΙ ΜΕΤΑ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΤΟ 1/3 (33,33%) ΤΩΝ ΨΉΦΩΝ. ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΑΛΗΘΕΣ, ΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΪΟ ΤΟΥ 2012, ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΝΟΜΟΥΣ [ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ(Π)-ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ-ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΥ(Θ)].
1. ΜΑΪΟΣ 2012 (ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡΟΓΚΟ 19,02% ΕΚΤΟΣ ΒΟΥΛΗΣ)
ΝΔ 18,85% (108 ΜΕ Ν.Π. - 70 ΜΕ ΑΠΛΗ - 70 ΜΕ Ν.Θ)
ΣΥΡ 16,78% (52 >> - 62 >> - 62 >> )
ΠΑΣΟΚ 13,18% (41 >> - 49 >> - 49 >> )
ΑΝΕΛ 10,61% (33 >> - 39 >> - 39 >> )
ΚΚΕ 8,48% (26 >> - 31 >> - 31 >> )
ΧΑ 6,97% (21 >> - 26 >> - 26 >> )
ΔΗΜΑΡ 6,11% (19 >> - 23 >> - 23 >> )
ΕΚΤ.ΒΟΥΛ. 19,02%
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 1ο: ΑΔΥΝΑΤΟΣ Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 3 ΚΟΜΜΑΤΩΝ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 2ο: ΑΝ ΤΟ 1ο ΚΟΜΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΩΣ 24,99% Ο Ν.Θ. ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
2. ΙΟΥΝΙΟΣ 2012 (ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΕΚΤΟΣ ΒΟΥΛΗΣ-ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ)
ΝΔ 29,66% (129 ΜΕ Ν.Π. - 95 ΜΕ ΑΠΛΗ - 115 ΜΕ Ν.Θ)
ΣΥΡ 26,89% (71 >> - 86 >> - 78 >> )
ΠΑΣΟΚ 12,28% (33 >> - 39 >> - 35 >> )
ΑΝΕΛ 7,51% (20 >> - 24 >> - 22 >> )
ΚΚΕ 4,50% (12 >> - 14 >> - 13 >> )
ΧΑ 6,92% (18 >> - 22 >> - 20 >> )
ΔΗΜΑΡ 6,25% (17 >> - 20 >> - 18 >> )
ΕΚΤ.ΒΟΥΛ. 5,98%
ΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ ΜΕ 179 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡ ΤΟ 2013, ΕΜΕΙΝΑΝ ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ΜΕ 162 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ.
ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ, Η ΤΡΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΕΙΧΕ 154 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ, ΕΝΩ Ο 1ος ΜΕ ΤΟΝ 3ο, ΔΕ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΜΕ 29,66+12,28= 41,94% ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ 134 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ. ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΡΩΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ.
ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟ Η ΤΡΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΘΑ ΕΙΧΕ 168 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ (ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΑΝΑΛ. ΚΑΙ ΤΟΝ Ν.Π.), ΕΝΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΔ + ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΟΡΙΑΚΑ ΤΗ ΔΕΔΗΛΩΜΕΝΗ (150 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ).
ΤΟ "ΜΠΟΝΟΥΣ" ΤΟΥ 1ου ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ 20+9=29 ΕΔΡΕΣ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΜΕ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΜΠΟΝΟΥΣ, ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΧΗΜΑΤΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 1ο ΚΟΜΜΑ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΛΛΟ ΕΝΑ 13-14%.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2013 Η ΧΩΡΑ Ή ΘΑ ΕΜΠΑΙΝΕ ΣΕ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΜΕ ΤΡΙΤΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΜΑΧΗ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ, Ή ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ ΚΑΙ ΣΥΡΙΖΑ.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
3. ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015 (ΑΛΛΑΓΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΣΚΥΤΑΛΗΣ ΜΕ ΙΔΙΟΥΣ ΣΥΓΚΗΒΕΡΝΗΤΕΣ)
ΣΥΡ 36,34% (149 ΜΕ Ν.Π. - 119 ΜΕ ΑΠΛΗ - 145 ΜΕ Ν.Θ)
ΝΔ 27,81% (76 >> - 91 >> - 79 >> )
ΧΑ 6,28% (17 >> - 21 >> - 18 >> )
ΠΟΤ. 6,05% (17 >> - 20 >> - 17 >> )
ΚΚΕ 5,47% (15 >> - 18 >> - 15 >> )
ΑΝΕΛ 4,75% (13 >> - 16 >> - 13 >> )
ΠΑΣΟΚ 4,68% (13 >> - 15 >> - 13 >> )
ΕΚΤ.ΒΟΥΛ. 8,62%
ΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡ-ΑΝΕΛ ΜΕ 162 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ.
ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΑΝΑΛ. Η ΜΟΝΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΗΤΑΝ ΑΥΤΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΡΩΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ, ΕΝΩ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΝΕΤΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΘΑ ΕΙΧΕ ΜΙΑ ΤΡΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡ-ΠΟΤ-ΑΝΕΛ (155 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ)
ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ, Η ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΕΙΧΕ 158 ΑΝΤΙ ΓΙΑ 162 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ.
ΩΣ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ, ΜΕ ΑΝΩ ΤΟΥ 8% ΕΚΤΟΣ ΒΟΥΛΗΣ, ΤΟ 1ο ΚΟΜΜΑ ΕΦΟΣΟΝ ΠΑΡΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 35% ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΚΟΜΜΑ ΛΙΓΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΟΥ 3% ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΟΡΙΑΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ 1-4 ΕΔΡΩΝ. ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΤΡΟΠΟ ΚΟΜΜΑ ΜΕ 33,5% ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ 10% ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΚΤΟΣ ΒΟΥΛΗΣ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 140 ΕΔΡΕΣ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΘΡΟΙΣΜΑ 36,5-37% ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ. ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΔΥΟ ΚΟΜΜΑΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ 38,5%
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
4. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 (ΜΗ ΕΦΙΚΤΗ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ)
ΣΥΡ 35,46% (145 ΜΕ Ν.Π. - 114 ΜΕ ΑΠΛΗ - 139 ΜΕ Ν.Θ)
ΝΔ 28,09% (75 >> - 90 >> - 78 >> )
ΧΑ 6,99% (19 >> - 22 >> - 19 >> )
ΔΗΣΥΜ 6,29% (17 >> - 20 >> - 17 >> )
ΚΚΕ 5,55% (15 >> - 18 >> - 16 >> )
ΠΟΤ. 4,09% (11 >> - 13 >> - 11 >> )
ΑΝΕΛ 3,69% (10 >> - 12 >> - 10 >> )
ΕΝ.ΚΕΝ. 3,44% (9 >> - 11 >> - 10 >> )
ΕΚΤ.ΒΟΥΛ. 6,40%
ΜΕ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΤΟΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΟ 6,40%, Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΡ-ΑΝΕΛ ΕΓΙΝΕ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΗ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ.
ΕΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ, Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΘΑ ΗΤΑΝ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ.
ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ, ΠΡΟΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ, Ο ΣΥΡΙΖΑ ΔΕ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ ΕΤΑΙΡΟ (ΕΝ.ΚΕΝ,-ΑΝΕΛ-ΠΟΤΑΜΙ), ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ Ή ΤΡΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΔΥΟ ΜΙΚΡΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ Ή ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΚ ΝΕΟΥ ΕΚΛΟΓΕΣ!!
ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΕ 6,5% ΕΚΤΟΣ ΒΟΥΛΗΣ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ 39,5% ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΗ ΔΕΔΗΛΩΜΕΝΗ. ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΜΜΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 34-35% ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΑΧΝΕΙ ΕΤΑΙΡΟΥΣ, ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΩ ΤΟΥ 8-9% ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΒΙΩΣΙΜΗ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
5. ΙΟΥΛΙΟΣ 2019 (Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ- Η ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΘΑ ΟΔΗΓΟΥΣΕ ΣΕ ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ-ΠΑΣΟΚ Ή ΕΝ ΝΕΟΥ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΧΑΟΣ)
ΝΔ 39,85% (158 ΜΕ Ν.Π. - 130 ΜΕ ΑΠΛΗ - 158 ΜΕ Ν.Θ)
ΣΥΡ 31,53% (86 >> - 103 >> - 86 >> )
ΚΙΝΑΛ 8,10% (22 >> - 27 >> - 22 >> )
ΚΚΕ 5,30% (15 >> - 17 >> - 17 >> )
ΕΛΛΥΣ 3,70% (10 >> - 12 >> - 10 >> )
ΜΕΡΑ 3,44% (9 >> - 11 >> - 9 >> )
ΕΚΤ.ΒΟΥΛ. 8,08%
Η ΝΔ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΗ ΜΕ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ 8 ΕΔΡΩΝ.
ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΚΤΟΣ ΒΟΥΛΗΣ, ΑΡΚΟΥΣΕ ΕΝΑ 38,01% ΓΙΑ ΟΡΙΑΚΗ ΔΕΔΗΛΩΜΕΝΗ 151 ΕΔΡΩΝ, ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟ.
ΤΥΧΟΝ ΙΣΧΥΣ ΤΗΣ ΑΠΛΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ, ΘΑ ΚΑΘΙΣΤΟΥΣΕ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΝΔ-ΚΙΝΑΛ ΜΕ 157 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ.
6. ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ, ΘΑ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΜΕ ΟΡΙΟ ΤΟ 38% (ΔΕ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΩ ΤΟΥ 9% ΕΚΤΟΣ ΒΟΥΛΗΣ ΟΠΩΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΕΞΑΙΡΕΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΪΟΥ 2012 ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ).
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΘΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ Ή ΚΑΙ ΤΡΙΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ 43-44% ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ.
ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΠΟΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΜΜΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ 29-32%, ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΡΩΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ. ΜΟΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΕΝΑΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΟΛΟΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΤΟ 14-16%, ΩΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΜΜΑ, ΝΑ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟ 44%.
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΚΟΡΜΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΟΜΜΑ, ΕΧΕΙ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΑΝΕΦΙΚΤΟ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ) ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΝΑ ΚΟΜΜΑ ΔΕΝ ΥΠΕΡΒΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΟΥ 25% ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΠΟΝΟΥΣ Ή ΣΕ ΟΡΙΑΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΜΜΑ ΈΧΕΙ 25-26%, ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΜΠΟΝΟΥΣ, ΤΑ 2ο-3ο-4ο ΚΟΜΜΑ ΜΑΖΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΟΥΝ 151-160 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ (ΔΗΛΑΔΗ ΕΝΑ 24,5+16+10%) ΚΑΙ ΕΝΑ 8-9% ΕΚΤΟΣ ΒΟΥΛΗΣ.
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΤΕΡΟΣ Ο ΝΟΜΟΣ, ΓΙΑ ΠΟΣΟΣΤΑ 1ου ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ 35% ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΤΙΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ, ΕΦΟΣΟΝ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΤΡΙΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ ΣΤΟ 42-45%.
ΖΟΡΜΠΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ
Δημοσίευση σχολίου