Διαβάσαμε
την τελευταία απόφαση 219/2015 του Δημοτικού Συμβουλίου
Σερβίων-Βελβεντού, που αφορά στο θέμα του Νότιου Περιφερειακού της
Λίμνης Πολυφύτου στο τμήμα Ε.Ο. Κοζάνης Λάρισας μέχρι τα όρια μεταξύ
Γουλών – Ρυμνίου» ( ΔΙΑΥΓΕΙΑ (ΑΔΑ: 77ΕΟΩ11-ΡΗΟ/28.9.2015). Μια σημαντική
απόφαση, που αναφέρεται στην αξιοποίηση και ανάπτυξη της νότιας
παραλίμνιας ζώνης της λίμνης Πολυφύτου του Δήμου Σερβίων – Βελβεντού.
Οι δύο προτάσεις-μελέτες που τέθηκαν προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, ήταν:
-Δεύτερη πρόταση: «Ο δρόμος σχεδιάζεται πλησίον και σύμφωνα με το ανάγλυφο της λίμνης, στα όρια της ζώνης της απαλλοτρίωσης της λίμνης…»
Το Δημοτικό
Συμβούλιο Σερβίων-Βελβεντού ενέκρινε, κατά πλειοψηφία, την πρώτη
πρόταση και είπε ΟΧΙ στην κατασκευή του νέου παραλίμνιου περιφερειακού
δρόμου στη Λίμνη Πολυφύτου. Είναι αξιοσημείωτο ότι υπέρ της πρότασης
αυτής τάχθηκαν οι επικεφαλείς τριών συνδυασμών, οι δύο εκ των οποίων
είναι Διπλωματούχοι Μηχανικοί.
Και γεννώνται τα παρακάτω εύλογα ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
-
Η Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης και η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων αυτής, προκρίνουν την πρώτη περίπτωση, όπως αναφέρεται ρητά στην απόφαση;
-
Υπάρχει προηγούμενο ή αφιέμεθα στο έλεος του μελετητή, που στην ουσία εμφανίζει την πρώτη πρόταση ως τη μόνη εφικτή;
-
Είναι η λίμνη Πλαστήρα στην Καρδίτσα, ένα παράδειγμα προς μίμηση και πως μπορεί να το ακολουθήσει η λίμνη Πολυφύτου στην Κοζάνη, χωρίς παραλίμνιο δρόμο πρόσβασης;
-
Αποτελεί η αξιοποίηση της Λίμνης Πολυφύτου, που είναι εδώ και χρόνια το νούμερο ένα ζητούμενο φορέων και κατοίκων, προτεραιότητα του Δημοτικής Αρχής;
-
Μπορεί, χωρίς παραλίμνια οδό να υπάρξει αναπτυξιακή δυναμική και προοπτική ανάδειξης της παραλίμνιας περιοχής, ώστε να προκύψουν χειροπιαστά οφέλη στην κοινωνία;
-
Το εν λόγω έργο θα χρηματοδοτηθεί από κοινοτικά κονδύλια και αποτελεί προϋπόθεση η τουριστική αξιοποίηση της λίμνης;
-
Είναι το συνολικό προϋπολογιζόμενο κόστος του Έργου τουλάχιστον 80 -100% μεγαλύτερο στη δεύτερη περίπτωση, όπως μνημονεύεται στην απόφαση; Η οικονομική παράμετρος καθιστά δύσκολα επιλέξιμη την ένταξη του Έργου, όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες;
Είναι δεδομένο ότι δύσκολα μπορούν να γίνουν βήματα προς στο αύριο, με τα μυαλά του χθες.
Πιστεύουμε ότι η απόφαση ως έχει αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα ανάπτυξης της περιοχής.
Τα έργα, που έγιναν
κατά καιρούς στην παραλίμνια περιοχή, για τη βελτίωση της ποιότητας της
ζωής των κατοίκων, δεν οδήγησαν στην ανάδειξη του πολιτισμικού πλούτου
και στην τουριστική αξιοποίηση της λίμνης, που θα κρατούσε οικονομικά
ενεργά τον πληθυσμό.
Δε νοείται ολοκληρωμένο
σχέδιο ανάπτυξης της παραλίμνιας περιοχής, χωρίς παραλίμνια οδό, που θα
αποτελέσει το ζωντανό αναπτυξιακό κύτταρο της τοπικής οικονομίας. Έχει
ενδιαφέρον να γνωρίζουμε ποια είναι η θέση του ΤΕΕ/ΤΔΜ, διότι η σιωπή μπορεί να ερμηνευθεί σαν αποδοχή ή συναίνεση.
Η παραλίμνια οδός είναι μια επένδυση που θα δώσει ανάσα στην περιοχή. Τα περιθώρια έχουν στενέψει επικίνδυνα. Ελπίζουμε εδώ που έφτασαν τα πράγματα να μην χάσουμε και το τελευταίο τραίνο.
Από το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας
kozan.gr
3 σχόλια:
Παντελώς παραπλανητικός ο τίτλος του άρθρου. Η ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (πρόκειται για παράταξη του ΤΕΕ/ΔΜ) προτείνει ακριβώς το αντίθετο. Ότι δηλαδή ΠΡΕΠΕΙ να γίνει ο νέος περιφερειακός παραλίμνιος δρόμος.
Γ.Μαστρ.
Μήπως θα γίνει πρώτα ο δρόμος της πρότασης που εγκρίθηκε από το Δ.Σ. και μετά θα ανεβάσουν τη λίμνη μέχρι το δρόμο για να είναι παραλίμνιος:
Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις του ΤΕΕ
Δημοσίευση σχολίου