Κυρίες και κύριοι βουλευτές, θα μιλήσω και για το φορολογικό
νομοσχέδιο και για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα. Είναι όμως υποχρέωσή
μου πολιτική και θεσμική πριν από τα θέματα αυτά να πω πως περίμενα
σήμερα να έχει συμβεί μια σημαντική εξέλιξη στις κοινοβουλευτικές
διαδικασίες.
Πολιτική σκευωρία
Ο
ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή, αλλά και τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης να
έχουν αποσύρει τις προτάσεις που υπέβαλαν για τη σύσταση Επιτροπής
Προκαταρκτικής Εξέτασης στοχοποιώντας εμένα ως πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ.
Γιατί
οι χθεσινές εξελίξεις, τα χθεσινά γεγονότα κάνουν τον καθένα, ακόμη και
τον πιο κακόπιστο, ακόμη και κάποιον τυφλωμένο από το πολιτικό μίσος να
καταλάβει ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια καθαρή πολιτική σκευωρία. Θα έχουμε την ευκαιρία τις επόμενες ημέρες να μιλήσουμε διεξοδικά για τα θέματα αυτά.
Αλλά
επειδή θα θυμίσω σήμερα τις πρωτοβουλίες του ΠΑΣΟΚ για την πάταξη της
φοροδιαφυγής, επειδή θα μιλήσω για τα ψηφισμένα και ισχύοντα
προγεφυρώματα για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα, πρέπει -το οφείλω στον
τόπο, στην παράταξή μου και στον εαυτό μου- να πω ότι όχι, δεν ανέχομαι
αυτή την επίθεση που έχω υποστεί, αυτή την οργανωμένη, συστηματική, συκοφαντική επίθεση που καθοδηγήθηκε επωνύμως και επισήμως από το Γραφείο Τύπου και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Επίθεση για την δήθεν οικογένειά μου που κρυβόταν στη λίστα. Τέτοιες χυδαιότητες. Τέτοιες πολιτικές αλητείες.
Όχι, δεν μπορώ να αποσιωπήσω το γεγονός ότι μία νέα βουλευτής με πορεία
αγωνιστική κατέθεσε ερώτηση λίγο πριν έρθουν τα στοιχεία από τη Γαλλία
για δήθεν 600 κρυμμένα ονόματα.
Είχαν πέσει και οι ίδιοι θύματα της μυθολογίας τους και της τερατολογίας τους. Και είχαν καταθέσει και ερώτηση αμφισβητώντας το κύρος της τριμελούς επιτροπής που πήγε να παραλάβει τα στοιχεία από τη Γαλλία. Ετοίμαζαν την αμφισβήτηση και των νέων στοιχείων.
Στήθηκε ένα ολόκληρο παιχνίδι, το οποίο φυσικά άνοιξε και την πόρτα για την πανηγυρική εισδοχή σε αυτές όλες τις διαδικασίες της Χρυσής Αυγής με την οποία συμπλέουν, με την οποία συγκροτούν μέτωπο. Αντί να συγκροτήσουμε το μέτωπο κατά του ναζισμού, της ρατσιστικής και ξενοφοβικής βίας, συγκροτούν το μέτωπο της χυδαιότητας και της σκευωρίας.
Είπα
και χθες, απευθυνόμενος στη Γραμματεία της Οργανωτικής Επιτροπής του
Συνεδρίου μας, ότι ανάλογα με τη λογοτεχνική ροπή κάθε στελέχους της
αντιπολίτευσης, κατηγορούμαι ότι κράτησα «στο συρτάρι μου, στο σεντούκι
μου, ή στο μαξιλάρι μου» τη λίστα και την απέκρυψα από ποιον;
Από την αρμόδια υπηρεσία που την είχε, που τη μελέτησε, που την κράτησε
και που αναπαρήγαγε τα αντίγραφα ως μαρουλόφυλλα και τα μοίραζε σε
δημοσιογράφους και εκδότες -και αυτό αποδεικνύεται- με την αγαστή
συνεργασία του ΣΥΡΙΖΑ, με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να χοροπηδούν ενθουσιασμένοι δίπλα στον κ. Βαξεβάνη,
ο οποίος από κάποια πηγή πήρε το αντίτυπό του και έφτασε τώρα να θέλει
να το επεξεργαστεί και να συμβουλεύσει και τον εισαγγελέα τι να κάνει. Ας μας πει από πού το πήρε.
Γιατί αυτός που το είχε είπε στη Βουλή και τη Δικαιοσύνη ότι δεν το έχει.
Και είπε ότι δεν το έχει για να μπορεί να πει ότι το μόνο αντίτυπο το
έδωσα κάποια στιγμή στον Υπουργό σε μια πεντάλεπτη συνάντηση
ενημερωτικού χαρακτήρα για το γενικό πολιτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο
κινείται η δραστηριότητα μιας υπηρεσίας όπως το ΣΔΟΕ.
Αποκρύφτηκε
από την υπηρεσία που το είχε, που το αντέγραψε, που το κράτησε και που
έστειλε μια ψηφιακή φωτοτυπία στον Υπουργό για πολιτική ενημέρωση. Ποια
λίστα; Το πρωτότυπο; Το μοναδικό αντίγραφο;
Φτάσανε να έχουν κάνει
μείζον θέμα το φοβερό επιχείρημα ότι η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, η κυβέρνηση
Παπαδήμου, οι υπουργοί, εγώ, καλύψαμε εκδότες που ήταν στη λίστα. Έχετε
δει τα ονόματα που έχω στείλει στη Βουλή με αυτούς που έβγαλαν μεγάλα
ποσά στο εξωτερικό; Το 2009, 2010, 2011; Έχετε δει τη λίστα του
Λίχτενστάιν; Του Λουξεμβούργου; Τη λίστα των ακινήτων του Λονδίνου; Τους
στοχευμένους ελέγχους στους 1.700 οφειλέτες; Έχετε δει την ανάρτηση των
μεγάλων οφειλετών του δημοσίου στο διαδίκτυο; Τις αυτόφωρες
διαδικασίες; Υπάρχει κανέναν όνομα του οικονομικού και κοινωνικού κατεστημένου που λείπει;
Τι
λόγο είχαμε να μη στείλουμε και τα στοιχεία της λίστας εάν δεν μας
λέγανε ότι είναι προϊόν μυστικών υπηρεσιών και υποκλοπής; Πότε ξέραμε
ότι ήρθε διαβιβαστικό, ή πότε ξέραμε ότι έγινε επίκληση διοικητικής
συνεργασίας και συνδρομής;
Είναι δυνατόν να εμφανίζεται αρχηγός
κόμματος και να λέει ότι το ΠΑΣΟΚ έκανε εκλογές δύο φορές έχοντας τη
λίστα στα χέρια και έκανε εκβιασμούς; Πώς μπορεί κάποιος να λέει αυτή τη
χυδαιότητα; Με ποια ένδειξη; Κρίνετε εξ ιδίων τα αλλότρια. Γιατί οι επιθέσεις οι στοχευμένες που κάνετε είναι εκβιαστικού χαρακτήρα.
Υπάρχει νευρικός κλονισμός. Δημοσιογραφικά τον εκφράζει ο κ. Βαξεβάνης και πολιτικά τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ
που νιώθουν εκτεθειμένα. Γιατί παρακινήθηκαν. Δεν είναι όλα τα στελέχη,
όλοι οι βουλευτές μέσα στο παιχνίδι, μέσα στη σκευωρία. Γίνονται και
αυτοί εκτελεστικά όργανα ενός σχεδίου. Απαντήστε: Ποια είναι η πηγή του κ. Βαξεβάνη; Ποιος του έδωσε το στικάκι το οποίο διερεύνησε και κάνει υποδείξεις τώρα στους εισαγγελείς;
Το
στικάκι αυτό, αυτός που το έδωσε στον κ. Βαξεβάνη, με τη βοήθεια και τη
στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ, πήγε να το δώσει και σε άλλους εκδότες και
δημοσιογράφους. Βοά η πιάτσα για συναντήσεις, για συνομιλίες, για
προσφορές.
Άρα λοιπόν πράγματι έχουμε ένα εξαιρετικό προοίμιο για
τη συζήτηση που θα γίνει την άλλη εβδομάδα, εκτός κι αν σας φωτίσει ο
Θεός και αποσύρετε την πρόταση.
Το φορολογικό νομοσχέδιο
Ερχόμαστε
τώρα στο ζήτημα του νομοσχεδίου. Πρέπει να μιλήσουμε πολύ καθαρά με
ευθύτητα. Νομίζω το έχει πει και ο Υπουργός, το έχουμε πει και οι
πολιτικοί αρχηγοί που μετέχουμε στην κυβέρνηση. Το νομοσχέδιο αυτό είναι
ένα νομοσχέδιο δημοσιονομικής ανάγκης. Είναι τμήμα των
αναγκαίων και αναγκαστικών δημοσιονομικών μέτρων για να μπορέσουμε να
εφαρμόσουμε το πρόγραμμα και να κάνουμε τη στροφή προς την έξοδο.
Κανονικά
θα έπρεπε αυτό να έχει ψηφιστεί στις 7 Νοεμβρίου μαζί με το υπόλοιπο
πακέτο των μέτρων. Δεν είναι το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα, δεν είναι οι
ελεύθερες επιλογές μας σε σχέση με τον τρόπο φορολόγησης των
εισοδημάτων, του κεφαλαίου, των ακινήτων, των πάντων. Κάναμε μεγάλη
προσπάθεια και επήλθαν βελτιώσεις:
- Η κλίμακα φορολόγησης των μισθωτών είναι καλύτερη από την αρχική.
- Τα επιδόματα τέκνων όχι αυτά που θέλαμε, αλλά πάντως μεγαλύτερα.
- Η ρύθμιση για τους εργαζόμενους με μπλοκάκια καλύτερη.
- Οι εκπτώσεις των ασφαλιστικών εισφορών ένα βήμα που έγινε.
-
Η μείωση στο μισό της φορολογίας για τους νέους επαγγελματίες και τους
άνεργους που γίνονται ελεύθεροι επαγγελματίες, επίσης θετική.
- Η ρύθμιση για τις αποδείξεις καλύτερη.
- Το κεφάλαιο για τις ενδοομιλικές συναλλαγές, λύνει προβλήματα, το είχαμε προετοιμάσει επί πάρα πολύ καιρό.
Και υπάρχουν θέματα τα οποία μέχρι το τέλος της συζήτησης μπορούν να αντιμετωπιστούν:
- Οι ρυθμίσεις για τις επιχειρήσεις κοινωνικής οικονομίας.
-
Να μην υπολογίζονται δυο φορές στις επιχειρήσεις φωτοβολταϊκών τα ποσά
τα οποία φορολογούνται και τα ποσά τα οποία καταβάλλονται ως τέλη.
- Οι ρυθμίσεις για συγγραφείς και εισηγητές σε σεμινάρια.
Η τροπολογία και η π.ν. του ΠΑΣΟΚ
Εμείς θα θέλαμε φυσικά να ψηφιστεί και η τροπολογία μας.
Η τροπολογία για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες για τους βαριά
ανάπηρους, για την ιατροφαρμακευτική και υγειονομική κάλυψη των ανέργων,
των ανασφάλιστων ελεύθερων επαγγελματιών, για το επίδομα αναπηρίας στα
παιδιά γιατί έχουμε πρόβλημα παιδικής φτώχειας. Όλα αυτά θέλουμε να
ψηφιστούν.
Αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες, την στιγμή, την επικείμενη ψηφοφορία στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Υπάρχει μια αντίφαση. Οι βασικές διατάξεις για τους βαριά ανάπηρους ψηφίστηκαν στις 7 Νοεμβρίου και μετά άλλαξαν.
Αυτό αν δεν ψηφιστεί σήμερα, πρέπει να είναι το πρώτο στην ατζέντα
θέμα, για τις επόμενες ρυθμίσεις. Πρέπει να αποκατασταθούν οπωσδήποτε τα
θέματα αυτά.
Και επειδή το ΠΑΣΟΚ έχει υποβάλλει όχι μόνο την τροπολογία, αλλά και ταυτόσημη πρόταση νόμου, θέλουμε να αξιοποιηθεί το περιθώριο έως τη συζήτηση της πρότασης νόμου για να ρυθμιστούν τα θέματα αυτά.
Όπως πρέπει στο διάστημα αυτό να συζητήσουμε σοβαρά όσο γίνεται γρηγορότερα για την κατάσταση που υπάρχει πια με το πετρέλαιο θέρμανσης,
που είναι κατάσταση κοινωνική, αλλά πια και υγειονομική. Και φοβούμαι
ότι τα έσοδα του Δημοσίου Ταμείου θα είναι μικρότερα από τα περσινά, όχι
περισσότερα.
Ας στραφούμε στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου
και ας βρούμε ένα μηχανισμό αυτόματης επιστροφής του αυξημένου φόρου
τουλάχιστον ώσπου να λειτουργήσει το σύστημα και επανέλθει ο κόσμος στην
αγορά πετρελαίου.
Το ίδιο και το θέμα των Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών στο νησιωτικό χώρο
σύμφωνα και με την πρόβλεψη του Συντάγματος για τα νησιά, ενιαία
μεταχείριση του νησιωτικού χώρου όμως. Και ό,τι γίνει, πρέπει να γίνει
με ορθολογικό και διαφανή τρόπο αντιλαμβανόμενοι ότι για την Ελλάδα ο
νησιωτικός χώρος είναι ζωτικής σημασίας. Να υπάρξει και πλήρες πακέτο
στήριξης των νησιών για να μην έχουν την αίσθηση της εγκατάλειψης εάν
κλείνει μια δημόσια Υπηρεσία.
Το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα
Κυρίες
και κύριοι Βουλευτές, όμως εμείς είχαμε ξεκινήσει από τον Ιούλιο του
2011 το μεγάλο κοινωνικό διάλογο για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα. Διάλογο με τις παραγωγικές τάξεις,
διάλογο επιστημονικό, διάλογο διακομματικό. Τελευταία, λίγες εβδομάδες
πριν τις εκλογές αποχώρησε η Νέα Δημοκρατία από το διάλογο αυτό, που την
εκπροσωπούσε ο κ. Μαυραγάνης, ο σημερινός Υφυπουργός, αρμόδιος για
θέματα δημοσίων εσόδων.
Είναι ώριμα τα πράγματα. Το ΠΑΣΟΚ
αναλαμβάνει πρωτοβουλία στο δικό μας κομματικό επίπεδο να αναζωπυρώσουμε
και να επαναλάβουμε το διάλογο με τις κοινωνικές ομάδες, με τις επαγγελματικές κατηγορίες. Είμαστε έτοιμοι να μετάσχουμε στο διακομματικό διάλογο
και μεταξύ των τριών κομμάτων της πλειοψηφίας και μεταξύ όλων των
πολιτικών κομμάτων και πρέπει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τα ισχύοντα
ψηφισμένα προγεφυρώματα.
Μπορεί να γίνει Εθνικό Φορολογικό Σύστημα χωρίς άρση απορρήτου; Ισχύει η άρση του απορρήτου.
Καθολική, απόλυτη, αποτελεσματική. Μπορεί να πετύχουμε το στόχο μας στο
Εθνικό Φορολογικό Σύστημα εάν δεν ξέρουμε ποιοι είναι οι πραγματικοί
μεγάλοι οφειλέτες; Είναι ουσιαστικά γύρω στις 6.000 άτομα και Φυσικά και
Νομικά Πρόσωπα. Πολύ μικρή ομάδα.
Είναι δυνατό να λειτουργεί το
σύστημα χωρίς αυτόματες, αλγοριθμικές διασταυρώσεις όπως αυτές που
καθιερώσαμε μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων; Και
χαιρετίζω το γεγονός ότι ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων
που επελέγη από εμένα ο κ. Θεοχάρης -χωρίς να τον ξέρω από πριν
προσωπικά, επί τη βάσει των προσόντων του- επιλέγεται τώρα από μια
αντικειμενική αξιοκρατική διαδικασία ως μόνιμος Γενικός Γραμματέας
πενταετούς θητείας για τα έσοδα.
Μπορούσε να λειτουργήσει το σύστημα χωρίς οικονομικό Εισαγγελέα και οικονομική Αστυνομία; Εμείς θεσμοθετήσαμε αυτές τις δομές. Χωρίς Εθνική Επιτροπή κατά της Φοροδιαφυγής; Με τον κ. Πεπόνη και τον κ. Νικολούδη μέσα. Χωρίς το θεσμό του φορολογικού πιστοποιητικού; Χωρίς την υπογραφή και την ευθύνη του λογιστή; Χωρίς τη στοχοποίηση των μεγάλων φορολογουμένων με μεγάλες περιουσίες; Χωρίς την ίδρυση ειδικής μονάδας για τους μεγάλους φορολογούμενους που λειτουργεί;
Τώρα όμως δεν μπορεί να υπάρχει εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης, νέο εθνικό παραγωγικό μοντέλο, χωρίς Εθνικό Φορολογικό Σύστημα.
Είμαστε
τώρα υπό την παρακολούθηση και την πίεση της συγκυρίας και του
προγράμματος προσαρμογής, υπάρχει εισπρακτικό και δημοσιονομικό άγχος.
Εάν όμως δεν κινηθούμε ριζοσπαστικά, έστω μετά το 2014, εάν δεν φέρουμε
επιχειρήσεις στην Ελλάδα να καταστήσουν τη χώρα μας έδρα τους φορολογική
και ει δυνατό και πραγματική, εάν δεν δώσουμε κίνητρα να δηλώνονται
μεγάλα εισοδήματα, τα οποία αποκρύπτονται και λόγω των μεγάλων
συντελεστών, δεν θα πετύχουμε τίποτε. Δεν θα πετύχουμε το δίκαιο,
αποτελεσματικό, σταθερό φορολογικό σύστημα που λειτουργεί αναπτυξιακά.
Το 2009, 125.000 φορολογούμενοι δήλωσαν εισοδήματα άνω των 50.000 ευρώ. Μόνο 25.000 άνω των 100.000 ευρώ. Δυστυχώς το 2011 στις δηλώσεις του '12 μόνο 11.000 φορολογούμενοι δηλώνουν εισοδήματα άνω των 50.000 ευρώ.
Υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα όταν αγωνίζεσαι ταυτόχρονα και παράλληλα
μέσα σε λίγα χρόνια σε δυόμισι χρόνια να πετύχεις και δημοσιονομική
προσαρμογή και διαρθρωτικές αλλαγές και πάταξη της φοροδιαφυγής και της
παραοικονομίας.
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί αυτό. Γιατί
αντιφάσκουν οι στόχοι μεταξύ τους. Γι' αυτό έχει τεράστια σημασία η
συζήτηση για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα.
Ποιος αμφιβάλλει ότι πρέπει να έχουμε εδώ ένα περιβάλλον αναπτυξιακό, βασισμένο στα φυσικά μας πλεονεκτήματα;
Αγροτική ανάπτυξη, βιομηχανία τροφίμων, ναυτιλία, τουρισμός, οικιστική
ανάπτυξη, υποδομές στην ενέργεια. Αυτά, μαζί με τη νεανική
επιχειρηματικότητα, την καινοτομία δεν πρέπει να υποστηριχθούν
φορολογικά;
Δεν θα γίνει η Ελλάδα Γερμανία, αλλά θα γίνει μια δυναμική σύγχρονη Ελλάδα, ανταγωνιστική, αυτοδύναμη, ισότιμη. Και είναι μοχλός πραγματικά το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα.
Εμείς
τώρα, άμεσα καθ' οδόν προς το Συνέδριο και πριν το Συνέδριο, θα έχουμε
ολοκληρώσει τον κοινωνικό διάλογο και θέλουμε να τροφοδοτήσουμε την
Κυβέρνηση και το διακομματικό διάλογο με μια συγκροτημένη, ριζοσπαστική
πρόταση, που δεν έχει καμία σχέση με αυτά που ψηφίζουμε ακόμη και σήμερα
που τα ψηφίζουμε για λόγους ανάγκης, επείγουσας ανάγκης.
Μόνο
έτσι θα απογειωθεί η χώρα και θα φύγει από τη μιζέρια στην οποία κάποιοι
θέλουν να μας καθηλώσουν. Όχι, θα αντισταθούμε στη λογική αυτή.
Η χώρα κάνει τη στροφή, η χώρα στέκεται στα πόδια της, η χώρα θα τραβήξει μπροστά εις πείσμα όλων εκείνων που έχουν επενδύσει στην καταστροφή. Θα κερδίσουμε τη μάχη αυτή.
Σας ευχαριστώ.-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου