Με στόχο τη μείωση του αριθμού των νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε οδικά ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου έχει αναπτύξει Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας.
Αυτό αφορά στον καθορισμό, στην εφαρμογή και στην παρακολούθηση των απαραίτητων δράσεων, συμπεριλαμβανομένης της επικαιροποίησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που, όπως έχουμε αναφέρει, θα εισάγει αυστηρότερες ποινές για τις σοβαρότερες παραβάσεις, ενώ θα σημάνει το τέλος της αφαίρεσης της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος.
Μέρος της δέσμης μέτρων που περιλαμβάνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων αποτελεί και η αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας στο αστικό και υπεραστικό δίκτυο, αλλά και στους αυτοκινητοδρόμους.
Επεμβάσεις εντός των πόλεων
Η συνύπαρξη όλων των χρηστών του οδικού δικτύο στο αστικό περιβάλλον (πεζοί, αυτοκίνητα, λεωφορεία, φορτηγά, μοτοσυκλέτες, ποδήλατα, οχήματα μικροκινητικότητας, κ.α.) καθιστούν επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας ζωνών όπου το ανώτατο όριο ταχύτητας θα ανέρχεται σε 30 χλμ./ώρα.
Πρέπει να διευκρινιστεί ότι το όριο των 30 χλμ./ώρα δεν θα αφορά στο σύνολο των δρόμων εντός των πόλεων, αλλά ως επί το πλείστον σε περιοχές με μεγάλη συχνότητα πρόκλησης τροχαίων, αλλά και σε μέρη με έντονη παρουσία πεζών, ποδηλατών κ.ο.κ.
Παράλληλα, έξω από τα σχολεία το όριο ταχύτητας αναμένεται να μειωθεί στα 20 χλμ./ώρα, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να θωρακιστούν οι μαθητές. Άλλες επεμβάσεις εντός των πόλεων:
- Επανασχεδιασμός διασταυρώσεων
- Δημιουργία κυκλικών κόμβων
- Δημιουργία πεζοδρόμων
- Διαπλάτυνση πεζοδρομίων
- Συντήρηση οδοστρωμάτων
- Αναβάθμιση σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού κ.α.
- Αναβάθμιση διαβάσεων πεζών
- Μονοδρομήσεις Οδών
Επεμβάσεις στο υπεραστικό δίκτυο
Στο υπεραστικό δίκτυο το όριο ταχύτητας θα ανέρχεται σε 80 χλμ./ώρα, ενώ θα υλοποιηθούν δράσεις για την ασφαλέστερη μετακίνηση των πολιτών. Άλλες επεμβάσεις στο υπεραστικό δίκτυο:
- Επανασχεδιασμός χάραξης οδο
- Τροποποίηση διατομής οδού
- Επανασχεδιασμός κόμβων
- Δημιουργία κυκλικών κόμβων
- Ανισοπεδοποίηση κόμβων
- Βελτίωση σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού
- Διαμόρφωση παρόδιου χώρου οδού
- Έλεγχος και βελτίωση της ορατότητας
- Συντήρηση οδοστρωμάτων
- Επεμβάσεις στις ισόπεδες διαβάσεις τρένων
Τέλος, όπως είχε δηλώσει πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών, Κώστας Καραγιάννης, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους.
Κάτι τέτοιο δεν θα συνεπαγόταν αύξηση του ανώτατου ορίου, το οποίο είναι 130 χλμ./ώρα, αλλά αναθεώρηση προς τα πάνω σε ορισμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων όπου τα ανώτατα όρια είναι χαμηλότερα.
https://www.carandmotor.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου