Επίκαιρα Θέματα:

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022

Ελληνική κληρονομιά η άμεση Δημοκρατία στον Δήμο Σερβίων

Πολύ θετικά σχόλια αποσπά η πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής του Δήμου Σερβίων για τις καθημερινές επισκέψεις στις τοπικές κοινότητες. 
 Ανάλογο ήταν το αποτέλεσμα και την Τρίτη το απόγευμα, σε ΡΟΔΙΤΗ και ΚΡΑΝΙΔΙΑ.

Παρά το γεγονός πως ο «τρύγος» και οι προετοιμασίες για τον χειμώνα προέχουν την εποχή αυτή, ο κόσμος ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ  στη διαβούλευση και προτείνει λύσεις που στοχεύουν στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του. Έχει την ευκαιρία να συνδιαλέγεται ΑΜΕΣΑ με τον Δήμαρχο εκφράζοντας τους προβληματισμούς και την αγωνία του για τον τόπο και παράλληλα να ενημερώνεται για τον επιχειρησιακό σχεδιασμό που αφορά, την επόμενη μέρα του Δήμου.



 

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"Η άμεση δημοκρατία, γνωστή και υπό τον όρο καθαρή δημοκρατία, αποτελεί έναν τύπο δημοκρατίας και θεωρίας πολιτικών δικαιωμάτων όπου η εξουσία εδράζεται στη συνέλευση όλων των πολιτών που συμμετέχουν σε αυτήν. Η συνέλευση μπορεί να έχει εκτελεστικές εξουσίες η να ορίζει συγκεκριμένους πολίτες να εκτελέσουν τις αποφάσεις της, νομοθετικές αρμοδιότητες, να ορίζει και να απολύει αξιωματούχους, καθώς και να δικάζει. Η άμεση δημοκρατία χρησιμοποιείται ως όρος κατ' αντιδιαστολή με την αντιπροσωπευτική πολιτεία, όπου η εξουσία ασκείται από μια ομάδα ανθρώπων, που συνήθως επιλέγεται μέσα από εκλογές ανάδειξης αντιπροσώπων. Ιστορικά εμφανίστηκε πρώτα η άμεση δημοκρατία και ακολούθησε, μετά από περίπου δύο χιλιετίες, η αντιπροσωπευτική πολιτεία."

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΙΟΣ ΓΡΑΦΕΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΦΑΝΦΑΡΕΣ ΜΠΟΥΡΔΕΣ ΤΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΤΡΑΒΗΞΕ. ΚΑΜΙΑ ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ. ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΗ ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ .ΙΣΑ ΙΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΕΚΛΟΓΕΣ(ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ), ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ (7 ΣΤΟΥΣ 27) ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΟΤΑΝ ΕΜΕΙΝΕ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΔΗΛΑΔΗ ΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΝΙΩΘΕΙ ΑΝΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΙΣΥΝΗ 7 ΣΤΟΥΣ 27 (ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΝΟΝΟ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ) ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΠΛΑ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΟΛΗ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥΣ.

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΣΙΓΟΥΡΗ... ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ !!!

Ανώνυμος είπε...

Πρώτα πρέπει να μάθεις να γράφεις σωστά και όχι να καμουφλάρεις την ανεπάρκειά σου με τα κεφαλαία.
Στη συνέχεια να συγκρατείς το θυμικό σου γιατί εκτός της γλωσσικής ανεπάρκειας φαίνεται και η ψυχική.
Τέλος τεχνικά να κάνεις και εξάσκηση στην αντιγραφή κειμένου.

Ανώνυμος είπε...

Η Δημοκρατία επί δημαρχίας Ελευθερίου φαίνεται στον τρόπο που μεταχειρίζεται τους Δημοτικούς Υπαλλήλους ή αλλιώς την Καρδιά του Δήμου μας. Φαίνεται πως απαξιώνει τους Δημοσιογράφους σε τέτοιο βαθμό που και η ΕΣΗΕΘ απέδωσε τα ‘’εύσχημα’’ και γίναμε πανελλαδικός ρεζίλη. Φαίνεται πως μεταχειρίζεται τους εκπροσώπους της Αντιπολίτευσης με ρατσιστικά σχόλια και υπαινιγμούς. Φαίνετε στο πως χαρακτήρισε όλους εκείνους τους Δημότες που δεν εμβολιάστηκαν στην Εκπομπή του Mega και στον Δημοσιογράφο Χασαπόπουλο όπου αποκάλεσε τους ανεμβολίαστους Λιποτάκτες της πατρίδας. Φαίνετε στον τρόπου που απειλούσε είτε ευθέως, είτε μέσω μηνυμάτων όλους εκείνους που εκφραζόταν αντίθετα με την Δημιουργία ΧΥΤΑΜ Αμιάντου. Φαίνετε στις συμβάσεις με απευθείας ανάθεση λες και ο απλός κόσμος δεν καταλαβαίνει το τι πρόκειται να γίνει κυρίως όταν ο ίδιο ανακοινώνει και τα πρόσωπα ή αλλιώς τους συμπολίτες μας που εμπλέκονται. Ο καιρός προς τις εκλογές πλησιάζει και αυτό το κουφάρι ‘’κτήριο’’ ή αλλιώς αυτό το Γιουρούσι ή το παλιό σάπιο και διεφθαρμένο σχήμα θα πρέπει να πάει στο σπίτι του.

Ανώνυμος είπε...

Μαθήματα Δημοκρατίας...με κεφαλαία,και αντιγραφή είναι λίγο "άκομψο" . Εκτός αν είναι από Ιταλία!!! Δεν είμαι σίγουρη...

Ανώνυμος είπε...

Στην ουσία όσων γραφεί η 13:50 έχει απόλυτο δίκιο. Απόλυτο. 7 στους 27 είναι και η δημοτική αρχή και ο πρόεδρος του ΔΣ. Και τις εκλογές τις κέρδισε για μια χούφτα ψηφους. Σε καμία περίπτωση δεν εκφράζει ούτε αυτούς τους ψηφοφόρους τώρα το βλέπουμε στα χωριά μας . Άκου άμεση δημοκρατία οι συναντήσεις, ούτε καν συνέλευση δεν ειναι. Από ποιους; Από αυτούς που βρίζουν όσους διαφωνούν και κριτικάρουν και έχουν άλλη άποψη! Τώρα περί κεφαλαίων κλπ καλό είναι να διαβάζουμε την ουσία. Πάντως ελπίζω τα σχόλια παρατηρήσεις να μην προέρχονται από κατά φαντασίαν φιλόλογους και διορθωτές των πάντων

Ανώνυμος είπε...

Η δημοτική αρχή παρουσίασε επίσημα "μελέτη" που ήταν αντιγραφή από πτυχιακές εργασίες που τις έβρισκε οποιοσδήποτε στο διαδίκτυο. Και σας πειράζει που η σχολιογραφος έβαλε τον ορισμό από την wikipedia; Άλλωστε το έχει σε εισαγωγικά και αυτό δείχνει στον γραπτό λόγο ότι είναι κείμενο άλλου. Αλλά τόσο ξέρετε εσείς οι "διορθωτές". Πάντως πράγματι στην ουσία τους όσα γράφει είναι πραγματικότητα. Άκου άμεση δημοκρατία!

Ανώνυμος είπε...

Και συνεχίζοντας να προσθέσω: μιλάνε για άμεση δημοκρατία αυτοί που πρότειναν ΧΥΤΑ αμιάντου χωρίς καν να έχουν ρωτήσει τις κοινότητες και το δημοτικό συμβούλιο! Ντράπηκε και η ντροπή!

Ανώνυμος είπε...

Άμεση Δημοκρατία δεν είναι. Αυθαίρετη χρήση της έννοιας.

Κατ'αρχάς είναι κάτι θετικό. Δεν είναι κακό που συναντιούνται οι πολίτες και να συζητάνε με τον δήμαρχο. Οι συναντήσεις αυτές ήταν όμως διαπιστωτικού χαρακτήρα σχετικά με πεπραγμένα κι αυτά που μένουν να γίνουν. Υπάρχει μια στοιχειώδης επαφή που σαφώς δεν είναι κακή.

1. Πυρήνας της Άμεσης Δημοκρατίας όμως είναι η απόφαση. Άμεση Δημοκρατία θα ήταν για παράδειγμα αν γινόταν δημοτικά συμβούλια, όχι με τους εκλεγμένους δημοτικούς συμβούλους, αλλά με όλους τους πολίτες, οι οποίοι άμεσα θα συζητούσαν και θα αποφάσιζαν. Στην άμεση Δημοκρατία οι συμμετέχοντες ψηφίζουν και αποφασίζουν. Δεν προτείνουν απλώς. Επίσης, οι πολίτες αναλαμβάνουν διαχειριστική ευθύνη και συγκεκριμένες αρμοδιότητες και υποχρεούνται λογοδοσίας ενώπιον της λαϊκής συνέλευσης.

2. Στην Άμεση Δημοκρατία επίσης οι πολίτες συνδιαμορφώνουν την ατζέντα της πολιτικής. Δεν καλούνται μόνο να ψηφίσουν, να απαντήσουν δηλαδή σε ένα ερώτημα, αλλά διαμορφώνουν η ίδιοι το ερώτημα (και αυτή είναι η πιο σημαντική διαφορά με την αντιπροσωπευτική δημοκρατία). Δηλαδή, διαμορφώνουν την ημερήσια διάταξη και εισηγούνται.

3. Ένα άλλο στοιχείο Άμεσης Δημοκρατίας, ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΟ θα ήταν η άμεση ευθύνη και συμμετοχή στην πολιτική και οικονομική διαχείριση. ΟΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΈΧΟΥΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ. Σε αυτή την περίπτωση πχ ο δήμος μοιράζει κονδύλια εξ αρχής στις κοινότητες αναλογικά, ώστε να τα διαχειριστούν αυτές με δική τους προτεραιότητα και αξιολόγηση (τηρώντας βέβαια τους κανόνες διαφάνειας και ελέγχου απέναντι στον Δήμο). Δε λένε πχ οι πολίτες στον δήμαρχο "κάνε τα κουφότατα στο ιατρείο" ή "κάνε το κράσπεδο και βάψε τα κάγκελα" ή "κάνε μας ένα οστεοφυλάκιο" ή "άλλαξέ μας τους κάδους απορριμμάτων" ή "πήγαινε εκεί και καθάρισε". Τους δίδεται ένα ποσό εξ αρχής από τον κεντρικό προϋπολογισμό του Δήμου, ώστε αυτοί μόνοι τους να αποφασίσουν πώς και πού θα το δαπανήσουν. Αυτό αποσυμφορίζει τον δήμαρχο από επουσιώδη ζητήματα και μικρομερεμέτια και έτσι έχει τον χρόνο να ασχοληθεί με πιο σοβαρά, ουσιαστικά ζητήματα και στρατηγικής σημασίας έργα. Στην Άμεση Δημοκρατία δηλαδή, οι κοινότητες μέσω συνελεύσεων αποφασίζουν άμεσα τη διάθεση των κονδυλίων που έχουν οι ίδιες εξ αρχής στην ευθύνη της διαχείρισής τους. Αυτό το τρίτο στοιχείο είναι για μένα προσωπικά η πεμπτουσία πραγματικής Δημοκρατίας στην πράξη.

Βεβαίως, υπάρχουν και άλλες διαφορές όπως η ανακλητότητα, η ευρεία συμμετοχή των πολιτών (και όχι απλώς 10-15 άνθρωποι), η άμεση διόρθωση του "λάθους" κτλ. Η Άμεση Δημοκρατία έχει δυναμικό, όχι απλώς στατικό χαρακτήρα, όπως η αντιπροσωπευτικότητα. Μία απόφαση τελεί κάθε στιγμή υπό αίρεση, όπως και ο διορισμός ανθρώπων σε θέση ευθύνης. Δίδεται πάντα "εύλογος" χρόνος και όχι θεσμοθετημένος χρόνος. Όπως πχ οι υπάλληλοι σε μια ιδιωτική εταιρία, οι οποίοι και μπορεί να απολυθούν κάθε στιγμή και πάντα με απόφαση του συνόλου των πολιτών (εισήγηση και απόφαση του λαϊκού σώματος).

Πολλά στοιχεία της Άμεσης Δημοκρατίας μπορούν να εφαρμοστούν, άλλα πάλι, είτε με δυσκολία είτε καθόλου. Σε κάθε περίπτωση αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες δεν είναι θεσμοθετημένες από το ελληνικό κράτος. Μην μπερδεύουμε επίσης την Άμεση με τη Συμμετοχική Δημοκρατία. Ένα τοπικό δημοψήφισμα δε θα ήταν Άμεση αλλά Συμμετοχική Δημοκρατία (επίσης μεγάλη η διαφορά μεταξύ Άμεσης και Συμμετοχικής). Καμία δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία.

Στη βιβλιογραφία υπάρχει επίσης τεράστια διάσταση απόψεων σχετικά με τη συζήτηση περί Δημοκρατίας και τις μορφές της. Το πιο σωστό θα ήταν να πούμε ότι η Δημοκρατία είναι ΜΙΑ, δεν υπάρχουν προσδιοριστικά επίθετα και δεν υπάρχουν και σαφή όρια στους ορισμούς. Σε κάθε περίπτωση όμως μία συζήτηση και επαφή με πολίτες δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως Άμεση Δημοκρατία.
(Α.Τ).

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ σε όλα εκτός από το συμπέρασμα. Η δημοκρατία δεν είναι μια και ο προσδιορισμός είναι πολυ σημαντικός. Ας πούμε η βασιλευόμενη δημοκρατία αυτοαναιρειται από την ύπαρξη βασιλιά όπως έγινε την δεκαετία του 1960 στην Ελλάδα. . Η απώλεια της δεδηλωμένης επίσης αναιρεί την δημοκρατία, την εκλεγμενη με εκλογές πριν τρία χρόνια αρχή, κάτι που συμβαίνει στον δήμο μας. Φυσικά οι συναντήσεις είναι ευπρόσδεκτες αλλά όχι όταν έχει διαμορφωθεί ήδη ένα πλαίσιο όπου κανείς δεν θέλει να συμμετέχει γιατί κάθε αντίθετη άποψη σημαίνει λοιδωρία, προσβολές και στοχοποίηση σε προσωπικο επίπεδο! Άλλωστε η τραγικά μικρή συμμετοχή αυτό δείχνει. Αν δεν κάνω λάθος είναι νομοθετημένη η ετήσια λαϊκή συνέλευση που δεν γίνεται πουθενά. Τι σχέση έχει πχ το αμεσοδημοκρατικό καθεστως των Ζαπατιστας με την αστική κοινοβουλευτική προεδρική δημοκρατία του Μεξικού;
Στο τέλος φυσικά είναι σωστό ότι μια συνάντηση δεν συνιστά τίποτα παραπάνω από μια συνάντηση. Αλλά εδώ πάνε να μας πείσουν ότι δεν υπήρχε καν δήμαρχος και δημοτικό συμβούλιο πριν από αυτούς ενώ εάν εξαιρέσεις μια διετία του νυν δημάρχου επί Κωνσταντοπούλου αυτοί δεν υπήρχαν οπουδήποτε!

Ανώνυμος είπε...

Έλλειμμα Δημοκρατίας συνιστά το γεγονός ότι προεκλογικά ο Ελευθερίου άλλα υποσχότανε και για αυτά τον ψήφισε ο κόσμος και στη συνέχεια άλλα άρχισε να κάνει. Άρχισε με το αφήγημα ο Δήμαρχος της καρδιάς μας με αναφορές μέχρι και στο BBC για το καλωσόρισμα των οικονομικών επενδυτών. Στη συνέχεια πέρασε στο αφήγημα ο Δήμαρχος του ΧΥΤΑΜ αμιάντου. Τώρα φροντίζει με το έργο αναβάθμιση δισκίου ύδρευσης να δοθεί σε ιδιώτες και δεν φροντίζει να είναι καθημερινά καθαρό το νερό που πίνουμε που βρωμάει χλώριο μιας και στις δεξαμενές δεν υπάρχει ηλεκτρική παροχή ρεύματος. Πλησιάζουν οι εκλογές.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ έδινα υπομονή έλεγα κάνε κρατεί μέχρι που άκουσα αυτό. Εκεί παιδιά παραιτήθηκα. Πρέπει να σοβαρευτούμε παιδιά.Εχουμε ψηφίσει διάφορα κατά καιρούς αλλά αυτό δεν μας αξίζει
https://m.youtube.com/watch?v=Oid5loofbTQ&feature=emb_title&cbrd=1

Ανώνυμος είπε...

13:09 ανοίγεις ένα άλλο θέμα συζήτησης που αφορά στην ποιότητα της Δημοκρατίας και δεν είμαι διατεθειμένος να το αναπτύξω εδώ και τώρα. Μία Δημοκρατία μπορεί να είναι καλής ή κακής ποιότητας ή να χρησιμοποιείται προσχηματικά ως όρος για να καλύψει έλλειμμα Δημοκρατίας. Και το Ιράν, Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν ονομάζεται. Ο καθένας ονομάζει τελικά δημοκρατία ό,τι γουστάρει και πολλές φορές και ως πρόφαση. Δεν εννοούμε όμως αυτό. Οι προσδιορισμοί στους οποίους αναφέρεσαι εσύ είναι δηλωτικοί της εκάστοτε πολιτειακής οργάνωσης στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής, αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας του αστικού κράτους και υπό αυτή την έννοια σαφώς τους δεχόμαστε εφόσον ορίζουν και τη συνταγματική τάξη. Άλλοι προσδιορισμοί που αφορούν σε διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις περί Δημοκρατίας (όπως πχ άμεση, συμμετοχική, αντιπροσωπευτική, συγκεντρωτική κτλ) γίνονται επίσης αποδεκτοί όταν κάποιος θέλει να τονίσει μια ιδεολογική διαφοροποίηση (πάντα όμως με προσοχή, διότι δεν εννοούμε όλοι τα ίδια πράγματα με τις ίδιες λέξεις). Γενικά ακόμη, αν ένας επιθετικός προσδιορισμός συνιστά πλεονασμό, βεβαίως και τον χρησιμοποιούμε αν θέλουμε να τονίσουμε κάτι. Δεν είναι ασυνήθιστο ούτε μεμπτό. Όταν λέμε πάντως ότι η Δημοκρατία είναι μία, εννοούμε ότι η πολιτική, η κοινωνική και η ατομική ελευθερία είναι πλήρως κατοχυρωμένες και αυτό ανεξάρτητα από οποιονδήποτε επιθετικό προσδιορισμό. Είναι ακαδημαϊκή αυτή η συζήτηση και γίνεται ανεξάρτητα από ταμπέλες. Η προσωπική άποψη πάντα σεβαστή. Μια ακαδημαϊκή θέση στη διεθνή βιβλιογραφία είναι κάτι άλλο. (Α.Τ).

Το Προφίλ μας