Παρά
τις επανειλημμένες καταγγελίες που έχει υποβάλει το Συνδικάτο Εργαζομένων ΚΤΕΛ
Θεσσαλονίκης-Χαλκιδικής ΑΕ, ενώπιον των αρμοδίων αρχών – συμπεριλαμβανομένου
του τμήματος Κοινωνικής Επιθεώρησης Εργασίας Ν. Χαλκιδικής
- η ανώνυμη εταιρία
με την επωνυμία «ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Α.Ε» εξακολουθεί να παραβιάζει το Νόμο σε
βάρος των εργαζομένων της και των μελών του σωματείου με ότι αυτό συνεπάγεται
τόσο ως προς τις συνθήκες εργασίας του προσωπικού της όσο και ως προς την
ασφάλεια των δημόσιων συγκοινωνιών που εξυπηρετεί.
Συγκεκριμένα
αναφέρονται οι κάτωθι παραβάσεις :
1.Ανάθεση σε οδηγούς εργασίας φορτοεκφόρτωσης δεμάτων χωρίς αμοιβή, κατά παράβαση του άρθρου 659 ΑΚ.
2.Μη
χορήγηση διαλείμματος εργασίας στους οδηγούς , όπως αυτές αναφέρονται στο ΠΔ
246/2006 ΚΕΦ Γ΄ αρθ.31.
3.Μη
χορήγηση κυλιομένων ημερών ανάπαυσης (ρεπό) στο σύνολο του προσωπικού της
επιχείρησης σύμφωνα με το ΠΔ 246/2006
ΚΕΦ. Γ΄ αρθ.32.
4.Μη
χορήγηση ημερών ανάπαυσης (ρεπό) στο έκτακτο προσωπικό, καθ’ όλη τη θερινή
περίοδο του έτους 2014, σε αντίθεση με τις διατάξεις του ως άνω ΠΔ που ορίζει σαφώς ότι ο κανονισμός εφαρμόζεται σε όλο το προσωπικό (τακτικό και
έκτακτο ) των ΚΤΕΛ Α.Ε (ΚΕΦ.Α΄ αρθ.2)
5.Μη
τήρηση των διατυπώσεων τροποποίησης ωραρίου εργασίας και μη χορήγηση
αποσπάσματος του Ειδικού βιβλίου
υπερωριών και τροποποίησης ωραρίου στους οδηγούς, πριν την έναρξη απασχολήσεως
τους, όπως ορίζει η υπ αριθ. 11921/253/11.4.1024 ΥΑ (ΦΕΚ 1130 /β/05-05-2014).
6.Μη
τήρηση της υποχρέωσης της γνωστοποίησης
των όρων της σύμβασης εργασίας για το
σύνολο του απασχολούμενου (τακτικού) προσωπικού , κατά το ΠΔ 156/1994 αρθ.2 .
Σύμφωνα με το άρθ. 7 του ιδίου ΠΔ , στους παραβάτες των διατάξεων, επιβάλλεται
πρόστιμο με αιτιολογημένη πράξη του Επιθεωρητή Εργασίας .
7.
Ανάθεση λειτουργίας «πρακτορείων»( υπηρεσιών ΚΤΕΛ) σε πρώην εργαζόμενους της επιχείρησης, με υποκρυπτόμενες συμβάσεις
εξαρτημένης εργασίας ( οι χώροι, όπου είναι μισθωμένοι οι χώροι των «
πρακτορείων »είναι μισθωμένοι από την ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΑΕ, οι οποία καταβάλλει
τα μισθώματα στους εκμισθωτές και το σύνολο των δαπανών λειτουργίας των εν λόγω
πρακτόρων). Συγκεκριμένα :1) το πρακτορείο Πολυγύρου, με πράκτορα τον
Ιωάννη Νικολούδη, 2) το πρακτορείο
Καλλικράτειας , με πράκτορα τον Κοσμά Μαναβίδη, 3) το πρακτορείο
Κασσανδρείας με πράκτορα τον Αναστάσιο
Μαγκούση και η αποθήκη του Σταθμαρχείου Θεσσαλονίκης με αποθηκάριο τον Θεόδωρο
Μπαχτσεβανίδη.
8.
Ανάθεση υπηρεσιών ειδικότητας «σταθμάρχη» σε εργαζόμενους άλλων ειδικοτήτων (εισπράκτορες, οδηγούς,
εκδότες), κατά παράβαση του Νόμου, χωρίς συμφωνία και χωρίς πρόσθετη αμοιβή.
9.Απασχόληση
«οδηγών ρεπό» πλέον των ημερών ασφάλισης της σύμβασης εργασίας που έχουν συνάψει,
χωρίς αυτή η επιπλέον εργασία να έχει δηλωθεί επισήμως (πρόγραμμα εργασίας,
ασφάλιση κλπ)
10.
Άρνηση της ετήσιας άδειας αναψυχής στο σύνολο του προσωπικού, (:εξαναγκασμός
του προσωπικού να μην καταθέσει αίτηση
για χορήγηση άδειας αναψυχής,
όπως προβλέπει ο Νόμος, προκειμένου να μη χορηγηθεί έστω μέρος της άδειας κατά
τη θερινή περίοδο).
11.Εξαναγκασμός
των οδηγών για υπέρβαση του αριθμού καθήμενων του λεωφορείου.
Η
διοίκηση του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής τα τελευταία 2 και πλέον έτη έχει εξαντλήσει κάθε
προσπάθεια , ώστε να καθυποτάξει το προσωπικό της επιχείρησης , δημιουργώντας
σκόπιμα κλίμα φόβου και
ανασφάλειας. Προέβη σε διώξεις μελών του
Σωματείου Εργαζομένων και της Διοίκησης του
, για συνδικαλιστική δράση , κατασκευάζοντας ψεύτικες κατηγορίες και
ζητώντας την ποινική δίωξη προσώπων που συνέδραμαν ουσιαστικά στη δικαίωση των
απολυμένων.
Αφού
δεν κατάφερε να απολύσει εννέα
εργαζόμενους την Άνοιξη του 2012 ,καθώς
οι απολύσεις τους ακυρώθηκαν με σειρά δικαστικών αποφάσεων , επιχειρεί καλώντας
σε «νέες» διαβουλεύσεις τη Διοίκηση του «Συνδικάτου εργαζομένων ΚΤΕΛ
Θεσσαλονίκης Χαλκιδικής» την απόλυση
οκτώ από το σύνολο των δεκατριών
εισπρακτόρων, μη χορηγώντας ταυτοχρόνως
οικονομικά στοιχεία προς αξιολόγηση , έτσι ώστε να κριθεί η αναγκαιότητα
των απολύσεων. Εδώ πρέπει να αναφερθεί ότι το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής εξυπηρετεί ένα
ιδιόμορφο οδικό δίκτυο, με πολλές στροφές, ορεινές διαδρομές και συνεχείς
στάσεις λόγω του πυκνοκατοικημένου της περιοχής. Επίσης καθημερινά μεταφέρονται
δεκάδες μαθητές προς τα σχολειά τους. Άρα η ύπαρξη εισπράκτορα σε όλα τα
δρομολόγια θεωρείται αυτονόητη και πρωτίστως θέμα ασφάλειας των επιβατών.
Τέλος
παραμονές της διαβούλευσης στις
7-10-2014 κοινοποίησε με δικαστικό κλητήρα την απόλυση του Προέδρου του
Σωματείου Εργαζομένων Ιωάννη Πήτα, χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση και χωρίς
να έχει προσφύγει στην επιτροπή Προστασίας Συνδικαλιστικών Στελεχών
(αρθ.15Ν264/1982), προφασιζόμενη την υποβολή μήνυσης σε βάρος του για ανύπαρκτα αδικήματα.
Επειδή, η
διοίκηση του ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ παραβιάζει ασύστολα τις διατάξεις της εργατικής
νομοθεσίας,
Επειδή, οι
μέθοδοι και μεθοδεύσεις της Διοίκησης του ΚΤΕΛ μας παραπέμπουν σε έναν
εργασιακό μεσαίωνα με τους μνημονικούς νόμους να επιζητούν κατάργηση των συλλογικών
συμβάσεων εργασίας ,
Επειδή, το
ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ εξυπηρετεί διαδρομές
με ιδιαίτερη δυσκολία , και με
συνεχόμενες στάσεις λόγω του πυκνοκατοικημένου της περιοχής και ο κάθε υφιστάμενος εργαζόμενος είναι κάτι παραπάνω από
απαραίτητος,
Επειδή,
καθημερινά μεταφέρονται δεκάδες μαθητές
με λεωφορεία του ΚΤΕΛ στα σχολεία
τους και η μη ύπαρξη συνοδού εισπράκτορα
θεωρείται επιεικώς εγκληματική,
Επειδή, η
μείωση των δρομολογίων του ΚΤΕΛ θα σήμαινε τρομακτική δυσχέρεια στην μετακίνηση
των κατοίκων του νομού, καθώς θα πρέπει να περιμένουν ώρες για να μετακινηθούν
από και προς τον προορισμό τους.
Επειδή,
στις 07/10/2014 η Διοίκηση του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής προχώρησε στην κοινοποίηση της
απόλυσης του Προέδρου του Σωματείου των Εργαζομένων ΚΤΕΛ Θεσ/νίκης-Χαλκιδικής,
κατά παράβαση του συνδικαλιστικού νόμου 1264/1982 και χωρίς καμία προηγούμενη
ενημέρωση και χωρίς να έχει προσφύγει στην Επιτροπή Προστασίας Συνδικαλιστικών
Στελεχών.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί
1.Προτίθενται να μεριμνήσουν, ώστε να
αποφευχθούν οι επικείμενες απολύσεις εισπρακτόρων στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής;
2.Προτίθενται να πράξουν τα δέοντα ώστε να ελεγχθεί η
νομιμότητα των πεπραγμένων της Διοίκησης
του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής;
3.Τέλος μπορούν να εξασφαλίσουν την
ασφάλεια και την εύκολη μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής παρεμβαίνοντας
δραστικά σε κάθε προσπάθεια υποβάθμισης των υπηρεσιών του ΚΤΕΛ από τη Διοίκηση
που σκοπό έχει μόνο το κέρδος των μετόχων;
4. Σε τι ενέργειες θα προχωρήσουν τα
Υπουργεία που εποπτεύουν προκειμένου να ανακληθεί άμεσα η παράνομη και καταχρηστική
απόλυση του Προέδρου του Σωματείου των
Εργαζομένων ΚΤΕΛ Θεσ/νίκης-Χαλκιδικής;
Οι
ερωτώντες βουλευτές,
Ιγγλέζη
Κατερίνα
Αμμανατίδου
Ευαγγελία
Γαϊτάνη
Ιωάννα
Κουράκης
Αναστάσιος
Στρατούλης
Δημήτρης
Ουζουνίδου
Ευγενία
Χαραλαμπίδου
Δέσποινα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου