Η επιτυχής
υλοποίηση ενός σύνθετου Προγράμματος όπως το «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ»,
απαιτεί σωστή διαχείριση. Ο τρόπος με τον οποίο έγινε και εξακολουθεί να
γίνεται η ενημέρωση των μηχανικών που θα κληθούν να συμμετέχουν στην εφαρμογή
του προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη το διάγραμμα ροής του προγράμματος, δεν επιτρέπει την σωστή διαχείριση ενός έργου όπως αυτού της έγκυρης και έγκαιρης προετοιμασίας, της υποβολής της αίτησης και της παρακολούθησης εκτέλεσης των παρεμβάσεων (αν εγκριθεί η αίτηση) για κάθε ωφελούμενο.
του προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη το διάγραμμα ροής του προγράμματος, δεν επιτρέπει την σωστή διαχείριση ενός έργου όπως αυτού της έγκυρης και έγκαιρης προετοιμασίας, της υποβολής της αίτησης και της παρακολούθησης εκτέλεσης των παρεμβάσεων (αν εγκριθεί η αίτηση) για κάθε ωφελούμενο.
Την
28.02.2018, ο μηχανικός γνωρίζει το περιεχόμενο των παραρτημάτων του οδηγού
εφαρμογής. Δεν έχει όμως, καμία πληροφόρηση για την ηλεκτρονική πλατφόρμα που
θα καταχωρήσει τα στοιχεία της αίτησης. Δεν είναι διαθέσιμο κανένα εγχειρίδιο.
Επίσης, παρόλο που είναι γνωστό το περιεχόμενο των παραρτημάτων ο μηχανικός
έχει ακόμα βασικές απορίες/αμφιβολίες που δεν εντοπίζονται σε λεπτομέρειες αλλά
σε κυρίαρχα ζητήματα (όπως π.χ. αυτό της
ριζικής ανακαίνισης), τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε απόρριψη της αίτησης.
Και όλα αυτά ενώ στις 8 Μαρτίου 2018, αναμένεται η έναρξη υποβολής αιτήσεων,
χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει ικανό διάστημα αφομοίωσης των πολλών απαιτήσεων του
Προγράμματος και της πλατφόρμας ή έστω μια δοκιμαστική περίοδος εξοικίωσης με
τη χρήση της.
Ο μηχανικός
που θα κληθεί να διαχειριστεί/διεκπεραιώσει τις απαιτήσεις του νέου
Προγράμματος, θα πρέπει να ενημερώσει αρχικά, τον πελάτη για τα δικαιολογητικά
που θα προσκομίσει. Θα πρέπει να αναζητήσει τα σχέδια στις τοπικές πολεοδομίες,
να προβεί σε αποτυπώσεις κτιρίων για τα οποία δεν υπάρχουν σχέδια. Θα πρέπει να
ελέγξει την εγκυρότητα των δικαιολογητικών και τη «νομιμότητα» των κατασκευών.
Θα πρέπει να συντάξει το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης για το κτίσμα όπου
δεν υπάρχει ή είναι παλαιό, να εξετάσει ποια τα σενάρια που ικανοποιούν τις
απαιτήσεις του προγράμματος, να κάνει τις προμετρήσεις, να συντάξει την λίστα
με τις προδιαγραφές των υλικών, να έρθει σε επαφή με τους προμηθευτές, να
συντάξει τέλος τον προϋπολογισμό των εργασιών. Όλα αυτά για έναν πελάτη. Θα
πρέπει επίσης να αφιερώσει όσο χρόνο απαιτείται για την ενημέρωση των νέων
πελατών. Είναι κατανοητό λοιπόν, ότι οι μεγάλες ανάγκες του Προγράμματος
απαιτούν πάνω από όλα έγκυρη, έγκαιρη, εμπεριστατωμένη επίσημη ενημέρωση, ικανό
χρόνο κατανόησης και επεξεργασίας των δεδομένων, αξιοπιστία της διαδικασίας
υποβολής και διαχείρισης των αιτήσεων μέσω της πλατφόρμας.
Αυτό όμως που
αυξάνει το μέγεθος του προβλήματος, είναι το γεγονός ότι το μοναδικό κριτήριο,
με το οποίο θα αξιολογηθεί μια αίτηση, είναι η θέση της στην κατάταξη χρονικά.
Ο μικρός αριθμός των ωφελουμένων που τελικά θα προκύψουν, λόγω του μικρού
συνολικού προϋπολογισμού του Προγράμματος στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας
[για το οποίο εστάλη σχετική επιστολή][1] και
της απόρριψης πολλών αιτήσεων είτε από ανεπάρκεια δικαιολογητικών είτε από
εσφαλμένα στοιχεία, μειώνει στο ελάχιστο τον διαθέσιμο χρόνο του εκάστοτε
μηχανικού και δυσχεραίνει περαιτέρω την ενασχόλησή του με το Πρόγραμμα. Προφανής
συνέπεια των παραπάνω η έλλειψη ουσιαστικής αξιολόγησης των προς υποβολή
σχεδίων.
Για τη Δ.Ε. του
Τ.Ε.Ε./Τ.Δ.Μ.
Ο Πρόεδρος
|
Δημήτριος Μαυροματίδης
|
-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου