έως το τέλος του έτους, παρότι η λειτουργία τους είναι ένα από τα προαπαιτούμενα για την παραχώρηση του οδικού άξονα.
Στις αρχές Ιουνίου, υπό την πίεση των θεσμών, οι συναρμόδιοι υπουργοί Χρ. Σπίρτζης και Ευκλ. Τσακαλώτος καθόρισαν ένα νέο χρονοδιάγραμμα για τη λειτουργία των νέων διοδίων στην Εγνατία και τις καθέτους της. Σύμφωνα με αυτό, θα πρέπει να λειτουργήσουν:
- Στις 31 Αυγούστου οι μετωπικοί σταθμοί Παμβώτιδας (77ο χλμ.), Μέστης (580ο χλμ.), Ιεροπηγής (62ο χλμ. κάθετου άξονα Ιεροπηγής – Κρυσταλλοπηγής) και Ευζώνων (70ό χλμ. κάθετου άξονα Χαλάστρας – Ευζώνων).
- Την 10η Οκτωβρίου οι σταθμοί Θεσσαλονίκης (322ο χλμ.), Ασπροβάλτας (396ο χλμ.), Καβάλας (476ο χλμ.) και Στρυμονικού (45ο χλμ. κάθετου άξονα Λαγκαδά – Προμαχώνα).
- Την 1η Νοεμβρίου οι μετωπικοί σταθμοί Σιάτιστας (186ο χλμ.) και Αρδανίου (648ο χλμ.) και όλοι οι πλευρικοί σταθμοί.
Η συνέχεια όμως δεν είναι το ίδιο απλή. Όπως αναφέρει ο κ. Αντωνούδης:
- Ο διαγωνισμός για τον σταθμό διοδίων Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε και αναμένεται η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την υπογραφή της σύμβασης.
- Ο διαγωνισμός για τα διόδια Ασπροβάλτας ολοκληρώθηκε και εκκρεμεί η απόφαση χρηματοδότησης.
- Ο διαγωνισμός για τα διόδια Καβάλας και Στρυμονικού δεν πραγματοποιήθηκε και επομένως είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί μέσα στο έτος. Επομένως πρέπει το υπ. Υποδομών να εγκρίνει τη χρηματοδότηση του 2018.
- Τέλος, για τους σταθμούς σε Σιάτιστα και Αρδάνιο και τους πλευρικούς βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η εκπόνηση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, επομένως είναι αδύνατον να αδειοδοτηθούν και να δημοπρατηθούν μέσα στη χρονιά. «Ηταν γνωστό όταν υπογραφόταν η κοινή υπουργική απόφαση τον Ιούνιο ότι δύσκολα θα μπορούσε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα. Ελπίζουμε ότι οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι αρχές ή μέσα του 2018».
Πηγή: www.kathimerini.gr
Το είδαμε στο xronos-kozanis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου