Η κρίση χτύπησε πλέον και τα φροντιστήρια! Από έρευνα την οποία
διεξήγαγε η εταιρεία To The Point για λογαριασμό του Συνδέσμου
Φροντιστών Βορείου Ελλάδας προκύπτει ότι παραμένει σταθερή αξία, παρά
την οικονομική κρίση, η φροντιστηριακή εκπαίδευση για την ελληνική
οικογένεια.
Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι ο βαθμός εμπιστοσύνης γονέων και μαθητών προς τα φροντιστήρια παραμένει υψηλός, όπως υψηλό παραμένει όμως και το ποσοστό της παραοικονομίας στον χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης μέσω των ιδιαίτερων μαθημάτων.
Τα βασικά αποτελέσματα της έρευνας, όπως τα παρουσίασε στη σύνοψη της παρουσίασής της η εταιρεία ερευνών και επικοινωνίας To The Point, είναι τα εξής:
-Μόλις το 9,5% του δείγματος δήλωσε πως παρακολουθεί παράλληλα μαθήματα σε φροντιστήριο και κάνει και ιδιαίτερα.
-Στις οικογένειες που έχουν πάνω από ένα παιδί, το ποσοστό που δηλώνει πως δεν μείωσε καθόλου την εξωσχολική βοήθεια πέφτει στο 30% (από 47,7%).
-Αντίστοιχα στις οικογένειες που δήλωσαν μηνιαία εισοδήματα κάτω 1000 ευρώ το ποσοστό που δηλώνει πως δεν μείωσε καθόλου την εξωσχολική βοήθεια πέφτει στο 37,4%.
-Η φήμη ενός φροντιστηρίου και το ποσοστό επιτυχίας του στις εισαγωγικές, μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στην εισροή νέων μαθητών.
-Έχουν αυξηθεί οι οικογένειες που επιλέγουν τα κοινωνικά φροντιστήρια ή κάνουν οι ίδιοι μαθήματα στα παιδιά τους λόγω αδυναμίας να πληρώσουν τα δίδακτρα ενός φροντιστηρίου.
-Όσοι παρακολουθούν μαθήματα σε φροντιστήρια, τα θεωρούν αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο σε ποσοστό 64,2% ενώ όσοι παρακολουθούν ιδιαίτερα απαντούν στην ίδια ερώτηση 54,9%.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας Μακεδονία που παρουσιάζει με λεπτομέρεια τα αποτελέσματα της έρευνας, η οικονομική κρίση φαίνεται πως άγγιξε και τα φροντιστήρια καθώς μία στις δύο οικογένειες έχει μειώσει, από λίγο έως πολύ, τους πόρους που διαθέτει στη φροντιστηριακή εκπαίδευση.
Ο βασικός λόγος για τον οποίο πηγαίνουν οι μαθητές στα φροντιστήρια δεν είναι άλλος από το στόχο τους να μπουν στο πανεπιστήμιο. Σύμφωνα με την έρευνα, στο ερώτημα "ποιος είναι ο κύριος στόχος για τον οποίο πήγατε το παιδί σε φροντιστήριο;" το 69,6% απαντά "για να προετοιμαστεί σωστά για τις εισαγωγικές στο πανεπιστήμιο".
Οι ερωτώμενοι θεωρούν "σημαντική αλλά όχι καθοριστική" τη συμβολή του φροντιστηρίου στην επίτευξη των στόχων τους σε ποσοστό 66,2%, το 26,8% τη θεωρεί καθοριστική και το 3,9% την αξιολογεί ως δευτερεύουσα.
Η συντριπτική πλειονότητα των οικογενειών, το 67,2%, επιλέγει τα οργανωμένα φροντιστήρια. Ωστόσο, σε πολύ υψηλό επίπεδο, 31,9%, παραμένει και η παραοικονομία -τα λεγόμενα "ιδιαίτερα"- στο χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Αυξημένο, πιθανότατα λόγω της οικονομικής κρίσης, είναι το ποσοστό (11,4%) των οικογενειών που στρέφονται προς το θεσμό του κοινωνικού φροντιστηρίου ή αναλαμβάνουν οι ίδιοι (γονείς ή φίλοι) την ενισχυτική διδασκαλία των παιδιών τους.
Ο θεσμός του φροντιστηρίου εξακολουθεί, πάντως, να απολαμβάνει υψηλό βαθμό εμπιστοσύνης καθώς σχεδόν οκτώ στους δέκα (80,2%) κρίνουν θετικά την ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν στα φροντιστήρια. Αρνητική γνώμη έχει μόλις το 3,6%, ενώ ουδέτερα εκφράζεται το 14,4%.
Η παρατεταμένη οικονομική κρίση με τη συνεπακόλουθη συρρίκνωση των εισοδημάτων αφήνει τα αποτυπώματά της και στη φροντιστηριακή εκπαίδευση. Όπως προκύπτει από την έρευνα, σχεδόν μία στις δύο οικογένειες έχουν περιορίσει, από λίγο έως πολύ, τα φροντιστήρια παρά το γεγονός ότι, όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδας Κώστας Αμπατζίδης, "τα τελευταία χρόνια οι μειώσεις στα δίδακτρα κυμαίνονται περίπου στο 30%. Ειδικότερα, μόνο το 47,7% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν έχει περιορίσει την εξωσχολική βοήθεια προς το παιδί του. Αντιθέτως, την περιόρισε το 20,3% (λίγο), το 18,9% (αρκετά) και το 12,3% (πολύ). Στις οικογένειες όπου τα μηνιαία εισοδήματα είναι κάτω των χιλίων ευρώ οι περικοπές στα φροντιστήρια είναι μεγαλύτερες όπως και σε αυτές οι οποίες διαθέτουν περισσότερα του ενός παιδιά.
Η οικονομική κρίση είναι η βασική αιτία για το 66,7% των ερωτηθέντων. Άλλοι λόγοι είναι ότι δεν έμειναν ευχαριστημένοι από το φροντιστήριο (11,1%), δεν χρειαζόταν επειδή ανέβηκε το επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης στο σχολείο (8,3%) ή το παιδί αποφάσισε να προσπαθήσει μόνο του (6,7%).
Πάντως, το 64,2% όσων εκ των ερωτηθέντων παρακολουθούν φροντιστήρια πιστεύει ότι αυτό είναι κατεξοχή ελληνικό φαινόμενο. Όσον αφορά την πληθυσμιακή κατανομή των φροντιστηρίων, περίπου τέσσερα στα δέκα βρίσκονται εντός του δήμου Θεσσαλονίκης (40,7%) και τα υπόλοιπα είναι διασπαρμένα στους περιφερειακούς δήμους με τα περισσότερα να βρίσκονται σε Αμπελόκηπους - Μενεμένη (12%), Κορδελιό - Εύοσμο (10,9%) και Καλαμαριά (10%).
ας
Η έρευνα διεξήχθη από την εταιρεία To The Point για λογαριασμό του Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδας. Έγινε με τη μέθοδο προσωπικών και τηλεφωνικών συνεντεύξεων, στο διάστημα από 6 έως 20 Οκτωβρίου, στο νομό Θεσσαλονίκης, σε δείγμα 1.154 ανδρών και γυναικών, μαθητών (άνω των 16 ετών) είτε γονέων με παιδιά ηλικίας μεταξύ 13 και 18 ετών.
Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι ο βαθμός εμπιστοσύνης γονέων και μαθητών προς τα φροντιστήρια παραμένει υψηλός, όπως υψηλό παραμένει όμως και το ποσοστό της παραοικονομίας στον χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης μέσω των ιδιαίτερων μαθημάτων.
Τα βασικά αποτελέσματα της έρευνας, όπως τα παρουσίασε στη σύνοψη της παρουσίασής της η εταιρεία ερευνών και επικοινωνίας To The Point, είναι τα εξής:
-Μόλις το 9,5% του δείγματος δήλωσε πως παρακολουθεί παράλληλα μαθήματα σε φροντιστήριο και κάνει και ιδιαίτερα.
-Στις οικογένειες που έχουν πάνω από ένα παιδί, το ποσοστό που δηλώνει πως δεν μείωσε καθόλου την εξωσχολική βοήθεια πέφτει στο 30% (από 47,7%).
-Αντίστοιχα στις οικογένειες που δήλωσαν μηνιαία εισοδήματα κάτω 1000 ευρώ το ποσοστό που δηλώνει πως δεν μείωσε καθόλου την εξωσχολική βοήθεια πέφτει στο 37,4%.
-Η φήμη ενός φροντιστηρίου και το ποσοστό επιτυχίας του στις εισαγωγικές, μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στην εισροή νέων μαθητών.
-Έχουν αυξηθεί οι οικογένειες που επιλέγουν τα κοινωνικά φροντιστήρια ή κάνουν οι ίδιοι μαθήματα στα παιδιά τους λόγω αδυναμίας να πληρώσουν τα δίδακτρα ενός φροντιστηρίου.
-Όσοι παρακολουθούν μαθήματα σε φροντιστήρια, τα θεωρούν αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο σε ποσοστό 64,2% ενώ όσοι παρακολουθούν ιδιαίτερα απαντούν στην ίδια ερώτηση 54,9%.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας Μακεδονία που παρουσιάζει με λεπτομέρεια τα αποτελέσματα της έρευνας, η οικονομική κρίση φαίνεται πως άγγιξε και τα φροντιστήρια καθώς μία στις δύο οικογένειες έχει μειώσει, από λίγο έως πολύ, τους πόρους που διαθέτει στη φροντιστηριακή εκπαίδευση.
Ο βασικός λόγος για τον οποίο πηγαίνουν οι μαθητές στα φροντιστήρια δεν είναι άλλος από το στόχο τους να μπουν στο πανεπιστήμιο. Σύμφωνα με την έρευνα, στο ερώτημα "ποιος είναι ο κύριος στόχος για τον οποίο πήγατε το παιδί σε φροντιστήριο;" το 69,6% απαντά "για να προετοιμαστεί σωστά για τις εισαγωγικές στο πανεπιστήμιο".
Οι ερωτώμενοι θεωρούν "σημαντική αλλά όχι καθοριστική" τη συμβολή του φροντιστηρίου στην επίτευξη των στόχων τους σε ποσοστό 66,2%, το 26,8% τη θεωρεί καθοριστική και το 3,9% την αξιολογεί ως δευτερεύουσα.
Η συντριπτική πλειονότητα των οικογενειών, το 67,2%, επιλέγει τα οργανωμένα φροντιστήρια. Ωστόσο, σε πολύ υψηλό επίπεδο, 31,9%, παραμένει και η παραοικονομία -τα λεγόμενα "ιδιαίτερα"- στο χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Αυξημένο, πιθανότατα λόγω της οικονομικής κρίσης, είναι το ποσοστό (11,4%) των οικογενειών που στρέφονται προς το θεσμό του κοινωνικού φροντιστηρίου ή αναλαμβάνουν οι ίδιοι (γονείς ή φίλοι) την ενισχυτική διδασκαλία των παιδιών τους.
Ο θεσμός του φροντιστηρίου εξακολουθεί, πάντως, να απολαμβάνει υψηλό βαθμό εμπιστοσύνης καθώς σχεδόν οκτώ στους δέκα (80,2%) κρίνουν θετικά την ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν στα φροντιστήρια. Αρνητική γνώμη έχει μόλις το 3,6%, ενώ ουδέτερα εκφράζεται το 14,4%.
Η παρατεταμένη οικονομική κρίση με τη συνεπακόλουθη συρρίκνωση των εισοδημάτων αφήνει τα αποτυπώματά της και στη φροντιστηριακή εκπαίδευση. Όπως προκύπτει από την έρευνα, σχεδόν μία στις δύο οικογένειες έχουν περιορίσει, από λίγο έως πολύ, τα φροντιστήρια παρά το γεγονός ότι, όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδας Κώστας Αμπατζίδης, "τα τελευταία χρόνια οι μειώσεις στα δίδακτρα κυμαίνονται περίπου στο 30%. Ειδικότερα, μόνο το 47,7% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν έχει περιορίσει την εξωσχολική βοήθεια προς το παιδί του. Αντιθέτως, την περιόρισε το 20,3% (λίγο), το 18,9% (αρκετά) και το 12,3% (πολύ). Στις οικογένειες όπου τα μηνιαία εισοδήματα είναι κάτω των χιλίων ευρώ οι περικοπές στα φροντιστήρια είναι μεγαλύτερες όπως και σε αυτές οι οποίες διαθέτουν περισσότερα του ενός παιδιά.
Η οικονομική κρίση είναι η βασική αιτία για το 66,7% των ερωτηθέντων. Άλλοι λόγοι είναι ότι δεν έμειναν ευχαριστημένοι από το φροντιστήριο (11,1%), δεν χρειαζόταν επειδή ανέβηκε το επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης στο σχολείο (8,3%) ή το παιδί αποφάσισε να προσπαθήσει μόνο του (6,7%).
Πάντως, το 64,2% όσων εκ των ερωτηθέντων παρακολουθούν φροντιστήρια πιστεύει ότι αυτό είναι κατεξοχή ελληνικό φαινόμενο. Όσον αφορά την πληθυσμιακή κατανομή των φροντιστηρίων, περίπου τέσσερα στα δέκα βρίσκονται εντός του δήμου Θεσσαλονίκης (40,7%) και τα υπόλοιπα είναι διασπαρμένα στους περιφερειακούς δήμους με τα περισσότερα να βρίσκονται σε Αμπελόκηπους - Μενεμένη (12%), Κορδελιό - Εύοσμο (10,9%) και Καλαμαριά (10%).
ας
Η έρευνα διεξήχθη από την εταιρεία To The Point για λογαριασμό του Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδας. Έγινε με τη μέθοδο προσωπικών και τηλεφωνικών συνεντεύξεων, στο διάστημα από 6 έως 20 Οκτωβρίου, στο νομό Θεσσαλονίκης, σε δείγμα 1.154 ανδρών και γυναικών, μαθητών (άνω των 16 ετών) είτε γονέων με παιδιά ηλικίας μεταξύ 13 και 18 ετών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου