Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2021

Έργα και ημέρες… του Υπουργείου Παιδείας.

Του Αθανάσιου Κωτούλα*

Την πολιτική της αλαζονείας στην Παιδεία ακολουθεί η υπουργός παιδείας, από την αρχή της θητείας της μέχρι σήμερα.

      Μέσα στο καλοκαίρι με απόφασή της διόρισε- χωρίς κριτήρια-τους Δ/ντές Εκπαίδευσης Π.Ε. και  Δ.Ε.

      Μόλις τον Μάιο και εν μέσω θύελλας αντιδράσεων και πανδημίας, αύξησε τους μαθητές ανά τμήμα από 22 σε 25.

      Το Φθινόπωρο αποφάσισε-ενώ η ίδια λίγο πριν είχε ψηφίσει τη δυνατότητα παράτασης της θητείας των αιρετών μέχρι και 8 μήνες, λόγω της πανδημίας-τη διεξαγωγή των εκλογών με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Μόνο στην εκπαίδευση, αφού σε ολόκληρο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα οι αιρετοί πήραν παράταση και πουθενά βέβαια ,δεν έγιναν εκλογές με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Καθόλου δεν πτοήθηκε από την τεράστια αποχή του 95% και ψήφισε ρύθμιση με την οποία θα διορίζει η ίδια και τα αιρετά μέλη. Για πρώτη φορά στην 100χρονη πορεία του θεσμού.

     Φέρνει νομοσχέδιο (χωρίς κανέναν διάλογο) εν μέσω πανδημίας, για την αυτοαξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων.

     Τηλεκπαίδευση (χωρίς καμία επιμόρφωση) που βασίστηκε στο φιλότιμο και την διάθεση των εκπαιδευτικών,  με ωράρια , προγράμματα και σχέδιο ανύπαρκτο ( η νέα υφυπουργός συμφώνησε ότι είναι το ίδιο με την δια ζώσης διδασκαλία ).

   Η εξαγγελία για χορήγηση Η/Υ και tablets σε μαθητές και εκπαιδευτικούς , έμεινε στα λόγια…

    Άνοιγμα-κλείσιμο σχολείων χωρίς πραγματικό σχέδιο, είτε για την υγεία εκπαιδευτικών -μαθητών , είτε για την εκπαίδευση γενικότερα.

   Τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά της χώρας (σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία),  θα έπρεπε να λειτουργούν: με διπλάσιες προσλήψεις εκπαιδευτικών, με εξασφάλιση επάρκειας σε όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής υγείας και προστασίας, καθαριότητας και απολύμανσης των σχολείων, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Ε.Ο.Δ.Υ. και με επαναλαμβανόμενα και δωρεάν tests Covid-19.        

    Οι αλλαγές στην παιδεία, για να αντέχουν στον χρόνο και να μην ξηλώνονται από κυβέρνηση σε κυβέρνηση κι από υπουργό σε υπουργό (της ίδιας κυβέρνησης), χρειάζονται ευρύτερες συναινέσεις και συγκλίσεις. Κι αυτό οφείλουν να το κατανοήσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι με την παιδεία .

  Κοινός παρονομαστής όλων αυτών : Κανένας διάλογος με τους εκπαιδευτικούς.

 

*Κωτούλας  Αθανάσιος

Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπ/κων Α/θμιας Εκπ/σης Κοζάνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας εμπιστευόμαστε για την ευπρέπεια των σχολίων σας. Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των σχολιαστών καθώς αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Το Προφίλ μας