Πρώτα απ’ όλα να ευχηθώ σε όλες και όλους Χρόνια Πολλά! Ο Νέος Χρόνος ας φέρει Υγεία, Ελπίδα και Προκοπή!
Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του χρόνου, φέρνουμε στο μυαλό μας πράγματα από το «χτες», συγκρίνουμε καταστάσεις, βγάζουμε συμπεράσματα. Σχεδιάζουμε το «αύριο».
Ως μέρος μίας τέτοιας διαδικασίας, αναρτώ μικρό απόσπασμα 3΄ λεπτών από πρόσφατη συνέντευξή μου στον Παναγιώτη Μπούρχα για το Βήμα TV των Ιωαννίνων. Το απόσπασμα αναφέρεται στην κατασκευή του τελικού τμήματος της Ιόνιας Οδού, από τα Γιάννινα στην Κακαβιά στα ελληνοαλβανικά σύνορα. Έχει γενικότερο ενδιαφέρον ένα τέτοιο θέμα; Νομίζω, ναι.
Όπως ίσως γνωρίζετε, η Ιόνια Οδός αποτελεί μέρος ενός μεγάλου, εκατοντάδων χιλιομέτρων ευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόμου από την Τεργέστη στην Καλαμάτα. Είναι ένας στρατηγικής σημασίας, ευφυούς σύλληψης αυτοκινητόδρομος διότι προσφέρει τον πιο γρήγορο άξονα σύνδεσης της Βόρειας Αφρικής με την Κεντρική Ευρώπη. Η μεγάλη σημασία του για τη χώρας μας είναι φανερή.
Το κομμάτι του που δεν έχει ολοκληρωθεί είναι η απόληξη της Ιόνιας Οδού από τα Γιάννινα στην Κακαβιά. Είναι μόλις 55 χιλιόμετρα! Και τώρα, σχεδιάζεται να κατασκευαστεί όπως-όπως: ως τετράιχνος κλειστός αυτοκινητόδρομος από τα Γιάννινα μέχρι το Καλπάκι (περίπου 35 χλμ) και ως δίιχνος από το Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά.
Αρχικά, πριν κορωνοϊού, η κυβερνητική στάση ήταν ότι «δεν υπήρχαν χρήματα» για τον δρόμο αυτό. Τότε, Γενάρη 2020, δήλωσα ότι η κυβέρνηση είναι μία κυβέρνηση στενών οριζόντων» (δείτε εδώ: bit.ly/StenwnOrizontwn)
Μετά την κρίση κορωνοϊού και τη δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης η δικαιολογία για τη μη κατασκευή του άλλαξε: τώρα, το έργο δεν ήταν, δήθεν, εντάξιμο στο Ταμείο Ανάκαμψης. Τότε, τον περασμένο Οκτώβρη, τους είπα ότι «προσβάλλουν τους Ηπειρώτες», γιατί το έργο ασφαλώς και ήταν εντάξιμο στο Ταμείο Ανάκαμψης (δείτε εδώ: bit.ly/Tameio_Anakampsis)
Τελικά, και ύστερα από την πίεση που τους ασκήθηκε από τοπικούς φορείς και πολίτες, αποφάσισαν ότι πράγματι είναι επιλέξιμο έργο! Μόνο που θα πρέπει γίνει στη βάση μελέτης που προβλέπει τη χάραξη που ανέφερα στην αρχή της ανάρτησης – ως ένα «κολοβωμένο» έργο. (Και προσπαθούν να τα «ρίξουν» και στους ευρωπαίους – «παλιά μου τέχνη κόσκινο»).
Τα υπόλοιπα θα τα ακούσετε στο βιντεάκι.
Αλλά, φίλες και φίλοι μου, δεν μπορώ, αναλογιζόμενος το «χτες» και συγκρίνοντάς το με το «σήμερα», να μην κάνω τη σκέψη: εδώ «πνίγονται» σε 55 χλμ δρόμου, σκεφτείτε να έπρεπε να φτιάξουν την Εγνατία, Πανεπιστήμια, Νοσοκομεία και Λιμάνια…
Χρόνια Πολλά! Να προσέχετε! #ΠαραγωγικήΕλλάδα
*Ο Κωνσταντίνος Γάτσιος είναι καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο
Αθηνών. Διετέλεσε πρύτανης του πανεπιστημίου την περίοδο 2011-2015. Από
το 2015 είναι μέλος του διεθνούς επιστημονικού συμβουλίου τού
Πανεπιστημίου τής Βιέννης. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές του σπουδές
(1983-1984) καθώς και τις διδακτορικές του σπουδές (1984-1987) στο
Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ στο οποίο, ακολούθως, δίδαξε (1987-1993) και
διετέλεσε διευθυντής σπουδών στα οικονομικά στο κολλέγιο Fitzwilliam.
Έχει πλούσιο επιστημονικό έργο και συμμετοχή σε διεθνείς οικονομικούς
οργανισμούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου