Όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος η υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος Euroscola
που διοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μου έδωσε την ευκαιρία ως
μαθήτρια του ΓΕΛ Σερβίων να επισκεφτώ το Στρασβούργο και να ζήσω μια μοναδική
και ξεχωριστή εμπειρία που θα μείνει για πάντα χαραγμένη στην καρδιά μου.
Η διάρκεια του ταξιδιού ήταν τέσσερις ημέρες. Η άφιξή μας
έγινε στην πόλη του Μονάχου όπου κάναμε μια μικρή περιήγηση και στη συνέχεια
κατευθυνθήκαμε στην πόλη του Στρασβούργου. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού
επιστεφτήκαμε πόλεις της Γαλλίας και της Γερμανίας (Χαϊδελβέργη, Μόναχο, Στρασβούργο,
Νυρεμβέργη) γνωρίζοντας έτσι τον πολιτισμό, την κουλτούρα και τον τρόπο ζωής
εκεί.
Για εμάς η πιο σημαντική ημέρα, ήταν η ημερίδα του
Ευρωκοινοβουλίου, η οποία έλαβε χώρα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Σώματος, η
οποία ήταν γεμάτη από 500 έφηβους από 28 κράτη μέλη. Ήταν η ημέρα για την οποία
εμείς οι 24 μαθητές που επιλεχθήκαμε, δουλέψαμε, ώστε να αντιπροσωπεύσουμε
αντάξια την χώρα μας την Ελλάδα. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να συναντηθούμε με
τους υπόλοιπους μαθητές την Ευρωπαικής Ένωσης, να ανταλλάξουμε απόψεις πάνω
στις εμπειρίες μας, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, να γνωριστούμε και να
αποκτήσουμε την ξεχωριστή αυτή εμπειρία της ευρωπαϊκής πολυμορφίας και
αλληλεγγύης.
Κανένας μας δεν θα μπορούσε να φανταστεί ένα μέρος πιο
πρόσφορο για τέτοιου είδους συγκεντρώσεις από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την
καρδιά της δημοκρατικής ζωής της ηπείρου μας. Το θεσμικό όργανο μας προσφέρει
έναν χώρο με μεγάλη συμβολική σημασία, ένα φόρουμ έκφρασης και ανταλλαγής
απόψεων πάνω σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα, πάνω στην ανάγκη αμοιβαίας κατανόησης,
στηριζόμενο μόνο και μόνο στην κλίση των νέων να γνωρίζουν εύκολα ο ένας τον
άλλον.
Το Ευρωπαϊκό
Κοινοβούλιο μάς υποδέχτηκε στις 8.30 π. μ. για το πρωινό γεύμα, κατά τη
διάρκεια του οποίου παρουσιάστηκε αναλυτικά το πρόγραμμα που θα ακολουθούσε.
Στη συνέχεια σχηματίστηκαν
πολυεθνικές ομάδες (οι ομάδες επιλέγονται με γεωμετρικά σχήματα, ώστε να
αποφευχθούν πολιτικές συγχύσεις), οι οποίες εισέρχονται στην ημικύκλια αίθουσα
και κάθονται στις θέσεις των
ευρωβουλευτών. Η συνεδρίαση ξεκίνησε με σύντομες ερωτήσεις πάνω στα βασικά
καθήκοντα του Κοινοβουλίου. Ακολούθησε μία σειρά από ερωτήσεις, καθώς και μία
σύντομη έρευνα πάνω στις γνώσεις μας για
την Ευρώπη. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης μας δόθηκε επίσης η δυνατότητα να
χρησιμοποιήσουμε την ηλεκτρονική ψήφο.
Κατόπιν ακολούθησε η ώρα του μεσημεριανού που αποτέλεσε μία
σημαντική στιγμή, γιατί σχηματίσαμε
ομάδες που αποτελούνταν από τέσσερις διαφορετικές εθνικότητες και
συμμετείχαμε σε ένα παιχνίδι που είχε
σχεδιαστεί σε όλες τις επίσημες γλώσσες της Ε.Ε. Το πρόγραμμα αποτελούνταν από
παιχνίδια - ερωτηματολόγια - σφυγμομετρήσεις που οργανώθηκαν με τέτοιο τρόπο
που να απαιτούσε τη συλλογική προσπάθεια όλων μας. Κατά τη διάρκεια της ημέρας,
προκειμένου να επικοινωνήσουμε με τους ομολόγους μας από τις άλλες χώρες,
καλούμασταν να χρησιμοποιήσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό τις γλωσσικές μας
γνώσεις με σκοπό να αντιληφθούμε πως η
μάθηση και η χρήση ξένων γλωσσών βοηθάει στην προσέγγιση, στην κατανόηση των
προβλημάτων του άλλου, των απόψεών του, των προσδοκιών του και στην αποδοχή
μιας διαφορετικής παράδοσης και νοοτροπίας.
Στη συνέχεια, συγκεντρωθήκαμε και πάλι σε πέντε ομάδες
εργασίας και εκλέξαμε τον πρόεδρο και τον εκπρόσωπο. Κάθε ομάδα εργασίας
καλούνταν να υιοθετήσει μία απόφαση που θα υπερασπίσει ο εισηγητής κατά την
διάρκεια της ολομέλειας. Το κείμενο που θα λάμβανε τις περισσότερες ψήφους από
το σύνολο των μαθητών, θα σχημάτιζε και την ημερήσια απόφαση της Euroscola. Η
ημέρα τελείωσε με ένα παιχνίδι
πολιτιστικών γνώσεων για την Ευρώπη και μία επίσημη τελετή, κατά τη διάρκεια
της οποίας ακούσαμε τον ευρωπαϊκό ύμνο.
Τα όσα ζήσαμε τις ημέρες αυτές ήταν κάτι το μοναδικό. Μια εμπειρία ζωής που δεν
θα ξεχάσω ποτέ. Το σημαντικότερο απ’ όλα όμως ήταν το ότι έκανα φίλους από όλη
την Ευρώπη. Εκείνη την ημέρα δεν ήμασταν ευρωβουλευτές. Ήμασταν πάνω απ’ όλα
ενεργοί πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μαθητές που με την συνεργασία και την
αγάπη που τρέφουμε ως νέοι ο ένας για τον άλλον, ανεξαρτήτου χρώματος,
καταγωγής και θρησκείας αγκαλιαστήκαμε και συνεργαστήκαμε για ένα καλύτερο
μέλλον. Το δικό μας μέλλον.
Καλίτσιου Μαρία
μαθήτρια της Β΄ τάξης του ΓΕΛ Σερβίων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου