Αγαπητοί Υπουργοί
Αγαπητοί εκπρόσωποι της Κεντρικής Ευρωπαικής
Πρωτοβουλίας
Αγαπητοί εκπρόσωποι του προγράμματος ATTAC
Αγαπητοί συμμετέχοντες στην παρούσα διάσκεψη
Ευχαριστώ για την ευγενική σας πρόσκληση στο Υπουργικό Συνέδριο
με θέμα ΄΄Προοπτικές
για βιώσιμες Δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην Νοτιοανατολική Ευρώπη΄΄ με
βάση κοινές λύσεις και τις καλύτερες δυνατές πρακτικές.
Είμαι ευτυχής, που αντιπροσωπεύω το Ελληνικό Υπουργείο
Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων στην παρούσα και τόσο σημαντική διάσκεψη στα
πλαίσια των δράσεων του έργου
Διακρατικής Συνεργασίας ATTAC.
Συγκεντρωθήκαμε εδώ σήμερα όχι μόνο για να δώσουμε το
παρόν στο πρόγραμμα ATTAC σχετικά με τις προοπτικές των δημόσιων αστικών
συγκοινωνιών στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Ως αντιπρόσωποι των Νοτιοανατολικών κρατών, είμαστε
εδώ επίσης για να ανταλλάξουμε γνώσεις και γνώμες σχετικά με τις μεταφορές αλλά
και απόψεις, εμπειρίες και ικανότητες, με σκοπό να κάνουμε τις αστικές
συγκοινωνίες των χωρών μας πιο βιώσιμες, ανταγωνιστικές, πιο αξιόπιστες και πιο
κοντά στους πολίτες μας.
Η αποστολή
του Ελληνικού Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων είναι:
·
Να διατυπώσει και
να υλοποιήσει μια Εθνική πολιτική και να δημιουργήσει το κατάλληλο θεσμικό
πλαίσιο σε Ευρωπαϊκό και σε Διεθνές επίπεδο για την ανάπτυξη υψηλού επιπέδου
μέσων μαζικής μεταφοράς μέσα από την εφαρμογή του ΕΚ 1370/2007 περί ανάθεσης
των αστικών συγκοινωνιών με διαδικασίες ελεύθερου ανταγωνισμού καθώς και των
τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών υπό τους όρους του υγιούς
ανταγωνισμού.
·
Να διασφαλίσει
την ασφάλεια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στις Τηλεπικοινωνίες.
·
Να ενισχύσει την
Κοινωνία της Πληροφορίας.
·
Να συμβάλει στην
οικονομική ανάπτυξη της χώρας και στην βελτίωση της ζωής των πολιτών σε θέματα
αρμοδιότητας του.
Στόχος του
Υπουργείου είναι η διεύρυνση των
μέτρων για τις μεταφορές και τη μετακίνηση των οχημάτων, που ήδη έχουν
θεσπιστεί στην Αθήνα και στις άλλες πόλεις της Ελλάδας και η ενσωμάτωση τους σε
ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα το οποίο θα διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις
μεταφορές σύμφωνα με τις οδηγίες και κατευθύνσεις της Κοινής Πολιτικής Μεταφορών
της Ε.Ε.
Σε αυτό το
πρόγραμμα, οι σχεδιαζόμενες δράσεις προβλέπουν:
-ανάπτυξη και επέκταση
των υποδομών των Δημόσιων Αστικών Μεταφορών με ιδιαίτερη εστίαση στην σύνδεση
τους με άλλα μεταφορικά μέσα (Τρένο, Μετρό & Τραμ),
-προώθηση
φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων και τεχνολογιών (π.χ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρήση κυψελών καυσίμων),
-προώθηση
των μέσων σταθερής τροχιάς και των θαλάσσιων μεταφορών (π.χ. κοντινά θαλάσσια ταξίδια),
-ενίσχυση
της διαχείρισης της ροής της κίνησης με την εισαγωγή περισσότερων λεωφορειολωρίδων,
μονόδρομων και χρήση της τηλεματικής, καθώς και την εισαγωγή μέτρων για την
μακροπρόθεσμη αλλαγή της συμπεριφοράς και των συνηθειών των οδηγών.
Τα μέτρα αυτά, σε συνδυασμό με εκστρατείες
ευαισθητοποίησης, το δημόσιο διάλογο και την διάδοση των πληροφοριών θα οδηγήσουν επιπρόσθετα σε αύξηση της
χωρικής και της κοινωνικής συνοχής, αφού θα δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην
ένταξη όλων των ομάδων, συμπεριλαμβανομένων και των ατόμων, που έχουν αναπηρία
σε ένα νέο βιώσιμο μεταφορικό σύστημα.
Οι Δημόσιες
Αστικές Μεταφορές είναι ανάμεσα στις προτεραιότητες του Υπουργείου μας.
Η έμφαση της νέας ηγεσίας του Υπουργείου
επικεντρώνεται στην μείωση της εισιτηριοδιαφυγής και για αυτό το σκοπό,
βρίσκεται σε πρόοδο διαγωνισμός σχετικά με
την εισαγωγή ενός έξυπνου συστήματος συλλογής και ελέγχου καρτών (εισιτηρίων)
στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας.
Επιπλέον είναι υπό εξέταση ο σχεδιασμός και η
υλοποίηση μιας σειράς από βραχυπρόθεσμες δράσεις για την επόμενη περίοδο,
συμπεριλαμβάνοντας:
·
Συνεργασία με
ιδιωτικές εταιρείες ασφάλειας για την μείωση των πλαστών εισιτηρίων
·
Χρήση ανεξίτηλης
μελάνης στον εξοπλισμό ακύρωσης των εισητηρίων
·
Βελτιστοποίηση
του συστήματος ελέγχου
·
Εφαρμογή
σεμιναρίων εκπαίδευσης στους ελεγκτές και αύξηση του αριθμού των ελεγκτών.
·
Συνεργασία με τον
Οργανισμό Εργατικής Απασχόλησης για να προσληφθούν άνεργοι ως επιθεωρητές των
Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Ακόμα, από την πλευρά του Υπουργείου Μεταφορών,
Υποδομών και Δικτύων βρίσκονται στην
διαδικασία του σχεδιασμού,
-η επέκταση
του αριθμού των λεωφορειολωρίδων και η προώθηση του τουριστικού εισιτηρίου
-καθώς και η
αναζήτηση τρόπων ενίσχυσης ειδικών
κατηγοριών επιβατών όπως οι άνεργοι, οι ηλικιωμένοι κλπ.
Επισημαίνω ότι νέες
Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις διασφαλίζουν ή θα διασφαλίσουν τα παρακάτω
ζητήματα:
·
Το ότι θα
πωλούνται κάρτες και εισιτήρια αποκλειστικά από τα σημεία πώλησης των αστικών
συγκοινωνιών.
·
Την επέκταση της
παροχής ενός (1) δωρεάν εισιτηρίου με την μορφή έκπτωσης όταν αγοράζονται 10
εισιτήρια αορίστου χρόνου.
Βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της
Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και θεωρώ πως τα προαναφερθέντα μέτρα, όπως η μείωση
της εισιτηριοδιαφυγής, ο σχεδιασμός νέων λεωφορειολωρίδων και BRT, Θαλάσσιων Μέσων Μεταφοράς, οι εκστρατείες αφύπνισης,
ο καινοτόμος και αποδοτικός σχεδιασμός των συναλλαγών των αστικών συγκοινωνιών,
είναι μερικά από τα μέτρα ενός Βιώσιμου
Σχεδίου Αστικών Συγκοινωνιών για την μητροπολιτική περιοχή/κέντρο της
Θεσσαλονίκης.
Πιστεύω πως τέτοιου είδους Σχέδια Βιώσιμων Αστικών Συγκοινωνιών είναι πολύ σημαντικά για τις
πόλεις,
διότι με τον τρόπο αυτό μπορούν, να ορίσουν τις στρατηγικές
τους στα θέματα των μεταφορών χωρίς αναγκαία υψηλού κόστους σχέδια υποδομών,
ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης.
Σας ευχαριστώ και εύχομαι καλή πρόοδο στις εργασίες
του Συνεδρίου.
Dear Ministers
Dear representative of the Central European Initiative
Dear representatives of the ATTAC project
Dear Participants of this conference
Thank you for the kind
invitation to the Ministerial Conference “Sustainable urban transport
perspectives in South East Europe – building upon common solutions and best
practices.
I am very happy that I am
representing the Greek Ministry of Infrastructure, Transport and Networks in
this important Conference of the ATTAC project.
We are gathering here today
not only to attend the contribution of the ATTAC project in the urban transport
perspectives in South East Europe. We, as representatives of the South East
Europe Countries, are here also to exchange knowledge and mobility opinions,
views, experiences and abilities, in order to make the urban transport of our
countries more sustainable, competitive, more reliable and closer to our
citizens.
The mission of the Greek
Ministry of Infrastructure, Transport and Networks is:
§
to formulate and implement national policy and create
the appropriate institutional framework at European and international level for
the development of top quality transport, mass-transit through EU 1370/2007,
telecom and postal services under conditions of healthy competition;
§
to ensure the safety of transport, mass-transit and
telecommunications;
§
to promote the Information Society;
§
to contribute to the country’s economic development and to the improvement of its citizens’ quality of life in the areas falling under the
Ministry’s responsibility.
The Ministry aims at extending
the transport and mobility measures that has already introduced in Athens to the other cities of Greece and incorporating them in a
long term planning scheme that will effectively manage the transportation
system, along the directions of EU’s Common Transport Policy. In this scheme,
the intended actions, provide for: development and extension of public
transport infrastructure with special focus on the promotion of other transportation
modules (train, metro and tram), promotion of more environmentally friendly
fuel and technologies (eg electric cars, use of fuel cells), promotion of rail
and sea transports (eg short sea shipping), enhancement of traffic flows
management with the introduction of more bus lanes, one-way streets and use of
telematics, as well as introduction of measures for the long-term change of
behavioural and consumption patterns of drivers.
These measures, coupled with
awareness raising campaigns, public dialogues and information dissemination
will additionally lead to an increased spatial and social cohesion, since
special focus is given on the integration of all areas including disadvantaged
ones in a new viable transport system.
Among the priorities of the Ministry
is the public transport. The emphasis of the new leadership of the Ministry is
concentrated on the reduction of the fare evasion. For this purpose, we have
already announced a tender concerning the introduction of a Smart Card Fare
Collection System in the Public Transport of Athens. Specifically, it is under
consideration the design and implementation of a series of short-term actions
for the next period, including:
§ Cooperation with
private security companies for the reduction of ticket fraud
§ Use of indelible
ink in charged equipment
§
Optimization of
controllers system
§ Implementation of
training seminars to the controllers and increase of number of controllers
§ Cooperation with the Employment Agency to
recruit unemployed people as inspectors of public transport
Furthermore, from the
perspective of the ministry, the expansion of the number of exclusive bus lanes
and the promotion of the tourist ticket are under of planning procuder, while
we are seeking ways for granting special categories of passenger such as the
unemployed, old people, etc.
In addition, a new Common
Ministerial Decision will ensure the following issues:
§
Sell monthly Travelcards exclusively by the Point of
Sales of the urban transport system
§
expansion of the provision of a free ticket by way of
discount when buying 10 pieces of ticket for an indefinite period.
We are in close cooperation
with Thessaloniki Public Transport Authority and I know that the above
mentioned measures such as the reduction of fare evasion, the planning of new
bus lanes and BRT, the introduction of seaborn public transport, awareness
campaigns, efficient and innovative design of urban transport interchanges are
some of the measures of the Sustainable Urban Mobility Plan of the Metropolitan
Area of Thessaloniki.
We believe that these kinds of
Sustainable Urban Mobility Plans are very important for the cities, because
they can set their strategies on Mobility Issues without the need of high cost
Transport Infrastructure Plans, especially during these periods of economic
crisis.
Thank you very much
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου