Επίκαιρα Θέματα:

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

Για τα τρένα που φεύγουν

της Ιωάννας Κωσταρέλλα από το ΧΡΟΝΟ
Βλέποντας και τα τελευταία βαγόνια να απομακρύνονται απο το σιδηροδρομικό σταθμό Κοζάνης, θυμήθηκα –την όχι πριν πολλά χρόνια (2007)- έλευση σε στυλ sixties του τότε υπουργού μεταφορών για τα εγκαίνια της ανακαινισμένης σιδηροδρομικής γραμμής.
Ευτυχώς ο Γούγλης ή η Γκουγκλίτσα (κοινώς
google) μας βοηθούν να μη χάσουμε ούτε τη μνήμη, ούτε τα λογικά μας. Διαβάζοντας, λοιπόν, στο δελτίο τύπου του υπουργείου μεταφορών με ημερομηνία 19/1/2007 ότι «εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 2 δις ευρώ έως το 2013 για μεγάλα έργα υποδομής, καθώς είναι βαθιά μας πίστη ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου αποτελεί βασικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας», διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά το χάος που χωρίζει τα λόγια από τα έργα.

Εξι χρόνια μετά όχι μόνο η γραμμή έχει κλείσει και τα τρένα έχουν φύγει, αλλά συνολικά ο σιδηρόδρομος στη χώρα έχει απαξιωθεί. Είναι ο ανταγωνισμός, είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης, είναι ο κακός μας ο καιρός, είναι όλα μαζί; Κανείς δεν ξέρει. Το μόνο που ξέρουμε στα σίγουρα είναι όταν παντού αλλού ο σιδηρόδρομος θεωρείται ένα από τα γρηγορότερα και ανετότερα μέσα επίγειας μεταφοράς, εμείς κλείνουμε τους σταθμούς τον ένα πίσω από τον άλλο, χωρίς να υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο. Αραγε η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση τι απέγινε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το Προφίλ μας