Επίκαιρα Θέματα:

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

Αθυμιάτιστος στις Παρακλήσεις του Αυγούστου

Του Β. Π. Καραγιάννη
Ανεβαίνοντας την κλίμακα γύρωθεν του ιερού βήματος του ναού  κόβω κι ένα κλαρί δενδρολίβανου το οποίο νιώθω ν’ αφήνει στο χέρι μου –κι όχι μόνον- μια λεπτή, ευγενική αίσθηση. Λίγο πριν την επίσημη σκάλα επί της οποίας φωτογραφίζονται τα γαμήλια ζευγάρια σε πόζες επί το πλείστον αστείες και στην πόρτα του παλιού ναού που σηκώνει, όπως ο ‘Ατλαντας, σε αιώνιον βάσανο, στην πλάτη του αγόγγυστα το νεόδμητον εκκλησιαστικό μεγαθήριον, διάβασα πριν λίγο καιρό μια είδηση εφ’ απλού χάρτου συνταγμένη. Ελεγε πως ο πατήρ Αυγουστίνος (Μύρου) δεν θα εξομολογεί πλέον εντός του αλλά στο ιερόν του Ησυχαστήριον στο χωριό Παλαιογράτσανον Πιερίων. Η είδηση έφερε σε θλίψη το χριστεπώνυμο πλήθος, το οποίον οι εκκλησιαστικές αρχές, ως εικός, γράφουν στα γουρνοτσάρουχά τους. Τον είδα και τον άκουσα κατά τον εσπερινό του αγίου Παντελεήμονος στη Λευκοπηγή, στο β’ πανηγύρι της πολίχνης, και κατενόησα για μια ακόμα φορά γιατί δεν ήταν αποδεκτός από τη μετριότητα της τοπικής αρχιερωσύνης, ο λίαν αγαπητός, γλυκύς και χαρισματικός στον θείο λόγο, αρχιμανδρίτης. «Ηττημαι και την ήτταν ομολογώ» έγραψε ο Γρηγόριος Θεολόγος κι ο ιεροκήρυξ αναχώρησε. Αλλά «Μακάριοι οι δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης ότι αυτών εστί η βασιλεία των ουρανών». Οι διώκτες τους θα φαν ξερό, όπως λεν οι παλαιοί κάτοικοι της συνοικίας, η οποία ελέγχεται πολιτιστικά από τον ένδοξο Φανό της Σκ’ρκας (βραχώδης προεξοχή Σλαβιστί) κι ευλογείται από τον άγιο Νικάνορα τον θαματουργό («Σερβίων ιατρός, Γρεβενών το κλέος, Κοζάνης προστάτης...), που έφτυσε κάθε πατρικό πλούτο και από Θεσσαλονίκη ήρθε στο Καλλίστρατον όρος ένθα εμόνασε. Εδώ τώρα με τον περίλαμπρο ναό του, θεωρείται περιφερειάρχης άγιος πάσης Δυτικής Μακεδονίας (εγκόσμιος άρχων της αυτής Περιφέρειας είναι ο κ. Γ. Δακής, όστις περιβάλλεται από ένα εσμό προσώπων πολιτικής και νοητικής κολοκυνθοσύνης, αλίμονο).
     Τρίτο απόγευμα των Παρακλήσεων και στον εσπερινό «τω αυτώ μηνί Δ’ μνήμη αγίων επτά Παίδων των εν Εφέσω, Μαξιμιλιανού, Εξακουστωδιανού, Μαρτίνου, Διονυσίου, Αντωνίου, Κωνσταντίνου και Ιάμβλιχου». Ο βίος τους θαυμαστός (κλείστηκαν εκουσίως σε μια σπηλιά και παρεκάλεσαν το Θεό  να λυθούν από τον δεσμό του σώματος για να μην παραδοθούν εις τον βασιλέα Δέκιον και παρέδωκαν τας ψυχάς των εις τον Θεόν. Ομως μετά 198 χρόνια ...ανεστήθησαν προσωρινά για την οικονομία και τις ανάγκες της πίστεως και του ευλαβούς αυτοκράτορα Θεοδοσίου του μικρού. Μαρτύριο περιπετειώδες το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να μυθογράψει ο ομώνυμος του τελευταίου αγίου, μυθιστοριογράφος και νεοπλατωνικός φιλόσοφος εκείνης της περιόδου, Ιάμβλιχος, ο οποίος έγραψε «βιβλία φιλόσοφα διάφορα» κατά την «Σούδα», μεταξύ των οποίων το «Περί του Πυθαγορίου βίου» όπου απαθανατίζει και την συγκινητική ιστορία του ποιητού Ιβυκου, με τους γερανούς που «κατέδωσαν» τους δολοφόνους του.
     Σε μια γωνία στις εσχατιές του ναού, πρώτος όμως από το τέλος, έστρωσα ύπαρξη και μετείχα με τον τρόπο μου της ακολουθίας. Έναντί μου η γλυκεία αγία Γλυκερία, προστάτης των αναίμακτων σεισμών της περιοχής μας. Ανωθεν ο άγιας Μάμας, νεαρός ποιμήν αλμέγων ελάφους δύο, με το γάλα των οποίων έζησε, όταν ρίχτηκε από τους Ελληνες σε βάσανα, διώξεις και με ραβδισμούς άγριους ετελεύτησε. Γι αυτό στην εικονογραφία φέρει ραβδί κυρτωμένο. Αυτοί οι Ελληνες! Μια φορά συνάντησα ένα γέρο τζιόμπανο στις υπώρειες του όρους Μπούρινου· είχε ένα εξόγκωμα σαν πορτοκάλι Αρτης, στο σβέρκο του. Τον ρώτησα πώς αυτό και μου απάντησε: «μου το έκαναν οι ...Ελληνες στη Μακρόνησο». Βίοι και τρόποι παράλληλοι; Ο άγιος είναι λίαν αγαπητός στην Κύπρο. Μνήμες Γ. Σεφέρη άρα κι από το «Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ’ τσιμπολογώ: «Η μικρή κουκουβάγια /σκαρφαλωμένη στ’ ανοιχτάρι τ’ Αγίου Μάμα», όπως και από ομώνυμο χωριό στο πρώτο μυχό της Χαλκιδικής, όταν ακόμα μας έφερναν εκεί οι μέρες του καλοκαιριού: Γερακινή, Νικήτη, Ορμος Παναγιάς, Μεταμόρφωση, Μαρμαράς, Πόρτο Κουφό, Σάρτη, πανσιόν Καγκουρό, Πλατανίτσι.. Πάντα στο δεύτερο ποδάρι της, ποτέ στο πηγμένο από ανθρώπους κι αντιηλιακά, πρώτο. Ακόμα έχω τη μυρωδιά του πεύκου της περιοχής από τις ωραίες μεριές της και τις ακόμα ωραιότερες μέρες και χρόνους.
     Λίγοι οι πιστοί πελάτες του Παρακλητικού απογεύματος. Μόνο γυναίκες κι ένας δύο αρσενικοί. Ο ψάλτης Αντώνιος Κρνς που την προηγουμένη ήταν στο μόνο ενεργό ψαλτήρι, τ’ αριστερό, το οποίο και κάπως συμμόρφωνε, τώρα μόνος του στο άφωνο δεξί, παρακολουθούσε κι αυτός με άφατον λύπη το πανηγύρι της έναντί του ψαλτικής παραφωνίας. Ενα γύναιο (κατά τον ψαλμωδό) κόλλησε εκεί με τα χαρτιά στα χέρια (ό,τι δηλαδή χρειαζότανε προς επίδειξιν της αμαθείας του) και διεκδικούσε ψαλτική ύπαρξη –ευτυχώς έλεγε μόνο τα χύμα, χύδην- κι ένα  μικρό το γλεντούσε με τα τσιρίγματά του, καρφιά πάνω στα ιερά λόγια και ήχους. Με τέτοιες ψαλτικές παρακλήσεις πως να πιάσουν αυτές; Είπαμε ο διάκοσμος του αναλογίου να είναι σεμνός κι ευλαβής αλλά όχι και παντελώς άμουσος. Δεν πιάνουν τόπο τοιουτοτρόπως οι εκκλήσεις των πιστών.
     Ποιός θα μας ελεήσει και γιατί δια των ημών αμαρτημάτων
     ου μην αλλά και των παραλείψεών μας να γίνει αποδέκτης
     όσα εν έργω ή διανοία διαπράττουμε πλήρεις ανοητομάτων
     όταν δεν συνοδεύει τις δεήσεις, των θείων αίνων ρέκτης.
Στο ναό καλά κρατούν οι «καρυδώσεις» στην εικονογραφία του. Από τον λάρυγγα του Παντοκράτορα ξεκινάει η αλυσίδα του μέγιστου κεντρικού πολυέλαιου αλλά και σε όλα τα κλίτη οι ...πνιγμοί αγίων δίνουν και παίρνουν. Στη γωνιά μου η αλυσίδα κρέμεται από μέρη του σώματος των ελάφων. Στις κεντρικές κολόνες είναι κολλημένα μεγάλα βάρβαρα χαρτιά: «Παρακαλούμε ενισχύσατε την αγορά του προσκυνηταρίου της εφέστιας εικόνας του αγίου Νικάνορα δαπάνης 12 χιλιάδων ευρώ». Πέρσι η εικόνα του στοίχησε 30.000 ευρώ. Πανάκριβος ο άγιος Νικάνορ, αλλά ας είναι. Οι άγιοι μάρτυρες οι καλώς αθλήσαντες, εν ζωή ήταν λιτότεροι στρουθίων, όμως στην νυν λατρεία τους ως πανάκριβα παγόνια τους διακοσμούν. Απέκτησαν κι αυτοί μετά την αγιοποίηση τους βίτσια φαίνεται.
     Δυό τρία παιδάρια μετέτρεψαν το ναό σε παιδική χαρά και το διασκεδαζαν, η δε ευλαβής μήτηρ τους τα καμάρωνε. Τυχερά! Δεν χρειάζονται ακόμα διαμεσολαβήσεις και παρακλήσεις προς την Παναγία («διάσωσον...βοήθησον...ελέησον) έχουν καιρό μπροστά τους για αμαρτήματα, πάθη, τύψεις και μεταμέλειες.
     Το παρατηρώ το πράγμα κι αφήνομαι κάπως στις λογοτεχνικές εκδοχές, όπως σ’ αυτή του «Ρεμβασμού του Δεκαπενταγούστου» του, ποιητού Τάκη Παπατσώνη.
                        ... ‘Αλαλα τα χείλη
     των όσων δεν πόθησαν το ξαπόσταγμα της αρμογής
     και την ασφάλεια, το απάγγιασμα της νηνεμίας

     Με τα θριαμβευτικά μεγαλυνάρια «Αξιον εστί», «Την τιμιωτέραν των Χερουβείμ» και την «Υψηλότεραν των ουρανών»  που αποδόθηκαν στο περίπου μουσικά , ο ιερέας με το θυμιατήρι ανά χείρας εξήλθε θυμιάζων (λιβανίζων) το Θυσιαστήριον, τις εικόνες και τον λαόν.
     Να ομολογήσω μια αμαρτία μου. Εχω την αίσθηση πως κάποιοι -άγιοι εννοείται- ιερείς κατά την θυμίασιν με προσπερνούν, με αντιμετωπίζουν δηλονότι ως ανύπαρκτον, διαφανή. Μπορεί όμως και να το φαντάζομαι κι όρκο δεν παίρνω. Ισως και να συμβαίνει  εκ της αδολεσχίας μου επί των επιχώριων δεσποτικών. Με επιφύλαξη φυσικά, γιατί αν το εξετάσεις θεολογικά το ζήτημα ο θυμιάζων διαπράττει βαρύτατο αμάρτημα κάμνοντας διακρίσεις, πράξη που τον οδηγεί στις παρυφές της κολάσεως όταν... Ομως επειδή κατά καιρούς επιδίωξα μικρόν, αρχιερατικόν αφορισμόν, το πλέον άσφαλτο διαβατήριο για τον μέλλοντα παράδεισον (ο ιδιοτελής!) ίσως αντί αυτού να μου επιφύλαξαν περιοδικόν αθυμιατισμόν, ποινή στην κατηγορία πταίσματος.
     Αλλο, φυσικά που δεν ήθελα, να θεωρήσω εαυτόν αθυμιάτιστο, ήγουν να γίνω δια του αυτοηρωισμού θύμα δήθεν διώξεων για τις κατά καιρούς λυμφατικές Ιερεμιάδες μου, που ως φαίνεται δεν πάνε στο βρόντο! Περιπλέον δε να ταυτιστώ με τον ήρωα του Αλεξ. Ππδ. στο ομότιλτον διήγημά του «Ο Αλιβάνιστος» προσομοιάζων του «αλλοκότου εκείνου ανθρώπου, όστις από τριάκοντα ετών δεν είχε κατέλθει εις την πόλιν κ’ εμόναζεν εις μιαν καλύβην ή μάλλον σπηλιάν της οποίας το στόμιον είχε κτίσει με τας χείρας του... Ο γέρων εφαίνετο αληθής λυκάνθρωπος. Εφόρει είδος ράσου, απροσδιορίστου χρώματος και μαύρην σκούφιαν, είχε μακράν κόμην μαύρην ακόμη, και ψαρά, σγουρά γένεια...»
     Το διήγημα δημοσιεύτηκε το Πάσχα ήγουν «Μέρες του 1903». Με την αυτή χρονολογία όμως υπάρχει και το εξαίσιο ποίημα του Κ.Π.Καβάφη.
     Κι ενώ η Παράκληση έφτανε στο τέρμα της με τα τέσσερα Εξαποστειλάρια  σε ήχο  γ’ και πρώτο το «Απόστολοι εκ περάτων συναθροισθέντες ενθάδε, Γεσθημανή το χωρίον...» δεν άντεξε άλλο την ψαλτική βαναυσότητα ο φιλακόλουθος, φιλόμοναχος, φιλαγιορείτης και φίλος έως φύλακας των αρχαίων πραγμάτων Αιανής, Αντώνιος. Οργίστηκε ότι τα καλύτερα και μυσταγωγικότερα της ακολουθίας τα περνούσαν με ελαφρότητα ασύγγνωστη. Αυτό κι αν ήταν ύβρις! Οι πιστοί σ’ αυτό το σημείο συμμετέχουν, μεταρσιώνονται, «φτιάχνονται» κατά το κοσμικόν. Αυτοί τα γελοιοποιούν. Παράτησε τις ευλαβείς, συμμετρικές, εδαφιαίες γονυκλισίες ενώπιον του αγίου Ιωάννου του Ρώσου, επέστρεψε στο έρημο δεξί αναλόγιο, κι άρπαξε στην κυριολεξία μέσα από τα ακαλαίσθητα μουσικά στόματα, το τέταρτον τροπάριον· γεγονυία δε φωνή διαλάλησε: «Χρυσοπλοκότατε Πύργε και δωδεκάτειχε πόλις...». Αντιλάλησε ο ναός. Επιτέλους! Εφαιδρύνθησαν ως κι οι άγιοι οι οποίοι σκυλοβαριόταν και περίμεναν πως και πως την απόλυση να ησυχάσουν κι αυτοί στις αιώνιες παραδείσιες μονιές των εικόνων τους.
     «Δι ευχών, δι ευχών των αγίων...» βιάστηκε ο ιερέας για να προλάβει τυχόν καταστάσεις...
                   ***
     Ο Δεκαπενταύγουστος είναι το Πάσχα του Καλοκαιριού. Αρα κι ημείς, οιονεί Αθυμιάτιστοι, μπορούμε να φωνάξουμε όπως ο γνήσιος «Αλιβάνιστος» του Ππδ., στο τέλος του διηγήματος, κάμνοντες μια εορταστική, χρονική υπέρβαση κι αντιμετάθεση τρόπων κι αισθήσεων, αφού και η τάξη της κειμενογραφίας επιτρέπει παρόμοιους διασκελισμούς:
     - Αληθώς ανέστη βρε! Δεν είμαι αλιβάνιστος.

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

'Η είδηση έφερε σε θλίψη το χριστεπώνυμο πλήθος, το οποίον οι εκκλησιαστικές αρχές, ως εικός, γράφουν στα γουρνοτσάρουχά τους"

Βασίλη ρώτα και κατά Αιανή μεριά σε τι γουρνοτσάρουχα έγραψαν οι εκκλησιαστικές αρχές και την υπόθεση του κτηνώδους εμπρησμού του Άι Γιώργη(πολιούχου) από πρωτόγονους που δε σεβάστηκαν ούτε τον Άγιο!!!(17 Αυγούστου 2005-κοντά είμαστε-αποφράδα μέρα για την Αιανή,ό,τι πιο ντροπιαστικό συνέβη εν καιρώ ειρήνης για την ιστορική αυτή κωμόπολη).(ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:"Ai-vres.gr" καθώς και "ΟΜΑΔΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΑΙΑΝΗΣ"(blog),αναρτήσεις Αυγούστου 2010).

Ανώνυμος είπε...

Χωρίς περιουσία έφυγε από τη ζωή ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, σύμφωνα με την ιδιόγραφη διαθήκη του που δόθηκε την Τρίτη...
στη δημοσιότητα και φέρει ημερομηνία 15 Μαΐου 2007.

Ο μακαριστός Χριστόδουλος αφήνει "άπαντα τα άμφιά του" στην Αρχιεπισκοπή για να τοποθετηθούν στο υπό σύστασιν εκκλησιαστικό μουσείο. Τα βιβλία του στην αρχιεπισκοπή τα αφήνει για την υπό σύσταση Εκκλησιαστική Βιβλιοθήκη.
Όλα τα κινητά της κατοικίας του στην Πλάκα και στο Π. Ψυχικό, που ανήκουν στον ίδιον (εικόνες, αργυρά αντικείμενα κλπ), τα αφήνει, επίσης, στο υπό σύσταση εκκλησιαστικό μουσείο.
Τα ατομικά του είδη, ζητεί να κατανεμηθούν, όπως τονίζει, ανά ένα στους «καλούς συνεργάτες μου εις την διοίκησιν και την ιεραποστολήν». Τονίζει επίσης ότι η επίπλωση των δύο κατοικιών του ανήκει στην αρχιεπισκοπή και γνωστοποιεί ότι χρήματα δεν έχει.
Ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος κάνει ιδιαίτερη μνεία στον πρωτοσύγκελο πατέρα Θωμά Συνοδινό, στον οποίο αφήνει ένα σετ εγκολπίου και σταυρού σημειώνοντας: «Υπήρξεν πιστός, έντιμος, αδέκαστος, δίκαιος, ισχυρός κατά θέλησιν».
Στον αδελφό του Ιωάννη δεν αφήνει τίποτα, διότι «έχει τα προς το ζήν αναγκαία εκ της συντάξεώς του» όπως χαρακτηριστικά λέει.
Για τον Μητροπολίτη Βρεσθένης Θεόκλητο λέει: «Εις τον αφοσιωμένο μέχρι τέλους διακονήσαντά με μετ΄ αυταπαρνήσεως παραδειγματικής Βρεσθένης Θεόκλητον αφήνω μίαν πλήρη στολήν. Και την ευχήν μου».
Στέλνω αυτή την είδηση προς απάντηση παλιότερης προσβλητικής ανάρτησης στο πρόσωπο του μακαριστού Χριστοδούλου. Περιμένω από τους διαχειριστές να διορθώσουν το λάθος τους σε ένδειξη σεβασμού στον μακαριστό αλλά και σε όσους παραπληροφόρησαν άκριτα και ίσως μεθοδευμένα.

ai-vreS είπε...

Σ' ευχαριστούμε 11.13 για την είδηση. Υποθέτουμε ότι έστειλες το ίδιο κείμενο σε όλα τα ιστολόγια όπως και στις εφημερίδες που δημοσίευσαν το ρεπορτάζ με την περιουσία του Χριστόδουλου. Σωστά;

Ανώνυμος είπε...

1. Δεν μπόρεσα να καταλάβω αν και διάβασα το κείμενο, αθυμιάτιστος από ποιον μείνατε και ποιο ακριβώς είναι το ζήτημα? Συγγνώμη αλλά είναι λίγο δυσκολονόητα αυτά που γράφεται και με δύσκολη γραφή
2. Τι να ρωτήσει στο χωριό της Αιανής που η πλειοψηφία σχεδόν έχει ξεχάσει εκείνο το γεγονός ή το αγνοεί επιδεικτικά? Καθόλου περίεργο, κατά την βούληση της εκκλησιαστικής αρχής Αιανής, Κοζάνης, περιχώρων, δυστυχώς και πιστών...

Ανώνυμος είπε...

Κύριε(ή κυρία) 2:46μμ,καμιά πλειοψηφία δεν έχει ξεχάσει τον εμπρησμό του Αη Γιώργη της Αιανής από πρωτόγονα όντα,και μη διαστρέφεις την πραγματικότητα!!!Όπως σίγουρα θα γνωρίζεις μετά από τόσα που συνέβησαν στην Αιανή,πριν να φτάσουμε στον εμπρησμό,και παίρνει η μπάλλα πολλούς, κυριαρχεί και διαφεντεύει ο φόβος-τι λέω,το πάγωμα,κυριολεκτικά το χέσιμο στα βρακιά-(εδώ ολόκληροι Σύλλογοι,με πρώτο τον Μορφωτικό και ακολούθως τους"Φίλους Μουσείου",το"Σύλλογο Γυναικών Αιανής" κ.ά.δεν άρθρωσαν ούτε μια λέξη και το΄βαλαν στα πόδια,περιμένεις οι"πιστοί"να ανοίξουν κουβέντα δημοσίως;;Πλάκα μας κάνεις;;;ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΤΟΛΜΟΥΝ ΑΠΛΑ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΕΠΙΜΟΝΑ ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΣΠΟΤΗ ΚΟΖΑΝΗΣ ΑΛΛΑ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΤΗΣ ΑΙΑΝΗΣ κ.ΓΚΡΙΤΖΕΛΗ,ΠΟΥ ΠΡΩΤΟΣ ΑΠ΄ΟΛΟΥΣ ΕΙΧΕ ΦΑΓΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ,ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΑΠΟ ΕΥΘΙΞΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΔΙΧΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΣΕ ΑΛΛΗ ΕΝΟΡΙΑ,ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ(προς το παρόν)ΟΙ ΕΜΠΡΗΣΤΕΣ!!!!
Οπότε κύριε ή κυρία 2:46μμ,αυτά μην μας τα αμολάς έτσι!!

Ανώνυμος είπε...

Καλά πόσο μυαλό θέλει για να καταλάβει κανείς αγαπητέ φίλε ότι αυτοί οι δύο που αναφέρεις τα είχαν κάνει εξ αρχής πλακάκια για να γίνει αυτό που έγινε? Τι ευθιξία και παρόμοια αναφέρεις? Πλάκα κάνεις? Όσο για τον εμπρησμό άντε δεν τον έχουν ξεχάσει (οι πιστοι), η στάση τους δείχνει όμως ότι θέλουν να το ξεχάσουν. Δεν αντέδρασαν οι σύλλογοι και οι πιστοί από φόβο? Δεν νομίζω, τι να φοβηθούν άλλωστε, έναν αφορισμό ας πούμε? Αντε και να το κάνουν αυτό τίποτα ηλικιωμένοι γιαγιάδες και παππούδες αλλά ολόκληρη κοινωνία? Δεν στέκει. Να ξεβολευτούν δεν θέλουν αν και τους πονάει..(που να μπλέκουμε τώρα η σκέψη τους). Λες γιατι δεν ζήτησε μετάθεση, και σε ρωτώ οι πιστοί πως τον δέχτηκαν αν και ειχε κατηγορηθεί. Αυτός μια χαρά πέτυχε τον στόχο του, δεν είχε κανένα λόγο να φύγει γιατι πέτυχε αυτό που ήθελε, οι πιστοί και κατα επέκταση η εκει κοινωνία πως στο καλό το δέχτηκαν? Και ο φόβος που αναφέρεις μήπως τελικά είναι η ευκολη αλλά παραπλανητική δικαιολογία?
Όσο για τα επετειακά συνήθως, άρθρα, εκτός από το ότι αναμοχλευουν την μνήμη φέρνοντας στο προσκήνιο το έγκλημα εκείνο και καλά κάνουν, ζητάνε επίμονα εξηγήσεις από τους πρωτεργάτες του σκηνικού (κατά την γνώμη μου) (άσκοπο?), κάποιοι γράφουν απλά επειδή τους ζητήθηκε κάτι τέτοιο,και το αποτέλεσμα?
Οπότε αγαπητέ φίλε, δεν τα αμολάω έτσι και με στεναχωρεί αυτό που λες, απλά γράφω με λύπη μου το ρεζουμέ ευελπιστώντας πάντα να πέσει άπλετο φως σε όλη την υπόθεση καθώς και να καταγραφεί η ιστορία αυτού του άτυχου ιστορικού Ναού.

Ανώνυμος είπε...

"Δεν αντέδρασαν οι σύλλογοι και οι πιστοί από φόβο? Δεν νομίζω, τι να φοβηθούν άλλωστε, έναν αφορισμό ας πούμε?"

"Λες γιατι δεν ζήτησε μετάθεση, και σε ρωτώ οι πιστοί πως τον δέχτηκαν αν και ειχε κατηγορηθεί. Αυτός μια χαρά πέτυχε τον στόχο του, δεν είχε κανένα λόγο να φύγει γιατι πέτυχε αυτό που ήθελε, οι πιστοί και κατα επέκταση η εκει κοινωνία πως στο καλό το δέχτηκαν?"

ΑΓΑΠΗΤΕ/-Η,ΑΠΟΚΟΠΤΩ ΜΕΡΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΣΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΚΡΑΥΓΑΛΕΑ ή ΟΤΙ ΔΕΝ ΖΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΙΑΝΗ ή ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΑΝΗ!!!ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΛΥΘΩ ΣΕ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΑΝΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ(ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΡΙΟΥΛΕΣ ΘΑ ΜΙΛΑΜΕ;;).ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ Η ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΡΑΣΟΦΟΡΟΥ
Σ-του υψηλοτέρου και του κατωτέρου κλιμακίου-ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ
ΚΑΡΔΙΑ
ΛΕΟΝΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΣΟΥ ΑΥΤΟ ΝΑ ΠΕΙΣ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΜΟ ΜΟΥ!!

Ανώνυμος είπε...

Από την Αιανή δεν είμαι, τα τελευταία όμως χρόνια κατά κάποιο τρόπο ζω εκει, την έχω στην καρδιά μου και προσπαθώ να αφουγκραστώ και τους ανθρώπους και τις καταστάσεις. Είναι αλήθεια περιοριστικός παράγοντας το οτι δεν είμαι από εκει? Δεν γνωρίζω κάποιο μυστικό που ξέρουν όσοι είναι από εκεί και σιωπούν? Ακόμα και να υπάρχει είναι τόσο ισχυρό που η καμμένη και αγαπημένη ταυτόχρονα εκκλησία ωχριά μπροστά του? Είναι απορριπτικός λόγος στο να καταλάβω το ότι δεν είμαι από εκει και ισως δεν χρίζω και απάντησης? Τα ερωτήματα είναι σαφή και εύλογα και οι απαντήσεις ασαφείς και μάλλον σαν δικαιολογίες ακούγονται.
Όσο για τους ρασοφόρους (πετυχημένη λέξη)η κοινή λογική εκεί οδηγεί. Η λογική το λέει(λαμβάνοντας υπόψη και άλλα γεγονότα άλλα σημαντικά και άλλα ασήμαντα με σημασία όμως), εγω απλά το έγραψα και νομίζω σε πολλούς είναι σκέψη που στροβιλίζει στο μυαλό τους. Ευχαριστώ πάντως για τα καλά σου λόγια (τραγική ειρωνεία)αν και είναι τα βρίσκω λίγο υπερβολικά..

Ανώνυμος είπε...

Επίσης αυτό που έγραψες "ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΛΥΘΩ ΣΕ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΑΝΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ" είναι προσβολή, καταρχήν σε μένα (αντε και το προσπερνώ αυτό θεωρώντια λόγους)αλλά και για εσένα και για τους Αιανιώτες.Είναι σαν να κάνεις θεώρηση των πραγμάτων έχοντας 2 μέτρα και 2 σταθμά. Και να σου πω, αν αυτά τα αυτονόητα για τους Αιανιώτες, οδήγησαν μια παλαια και μοναδική εκκλησία στον εμπρησμό με την ανοχή της κοινωνίας (αν δεν υπήρχε ανοχή θα υπήρχε εντονη αντίδραση με ικανοποιητικά αποτελέσματα τουλάχιστον εκ των υστέρων) μάλλον είναι καιρός να αναθεωρηθούν.Όταν τα αυτονόητα εχουν τέτοιες επιπτώσεις παύουν να λογίζονται ως τέτοια και μπαίνουν στην σφαίρα των ζοφερών.Ίσως και να είναι τελικά καλή ιδέα αγαπητε φίλε, εσυ που θεωρητικά μπορείς, να αναλύσεις τα επονομαζόμενα αυτονόητα της Αιανής που απο οτι φαίνεται μάλλον για κακώς κείμενα πρόκειται...που κρύβουν ενδεχομένως απαντήσεις.

Ανώνυμος είπε...

Διόρθωση:" Το προσπερνώ ως μη γενόμενο για δικούς μου βέβαια λόγους". Δαίμων του διαδικτύου... πάει το τυπογραφείο...:)

Ανώνυμος είπε...

Βασίλη μυστήρια τα λες....

Ανώνυμος είπε...

Ναι έτσι αγαπητέ φίλε. Η πεπατημένη τακτική τεχνική της γραφικότητας...

Το Προφίλ μας