Αντίστοιχα, όλοι όσοι ενδιαφέρονται να εργαστούν ως Προσωπικοί Βοηθοί με εξασφαλισμένη αμοιβή και ασφάλιση, ανεξαρτήτως ειδικότητας, μπορούν να υποβάλλουν ψηφιακά την αίτησή τους στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση.
Υπενθυμίζεται, ότι τα άτομα με αναπηρία μετά τον έλεγχο της αίτησής τους, αξιολογούνται στην κατοικία τους από ειδική διεπιστημονική επιτροπή, που απαρτίζεται από κοινωνικό λειτουργό, εργοθεραπευτή ή φυσικοθεραπευτή και ψυχολόγο, προκειμένου να διαπιστωθούν οι εξατομικευμένες ανάγκες του καθενός και στη συνέχεια εκείνοι θα λαμβάνουν την απόφαση της επιτροπής, με την οποία τους απονέμονται έως 1.663€ μηνιαίως για να τα αξιοποιήσουν για Προσωπική Βοήθεια. Μέσα από το Μητρώο Προσωπικών Βοηθών, θα μπορούν οι ίδιοι να επιλέξουν έναν ή περισσότερους Προσωπικούς Βοηθούς ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους.
Όσον αφορά τους υποψήφιους εργαζόμενους ως Προσωπικούς Βοηθούς, μετά τον έλεγχο της αίτησής τους, συμμετέχουν σε ειδική εκπαίδευση, που παρέχεται δωρεάν από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ώστε να ενταχθούν στο Μητρώο Προσωπικών Βοηθών και να επιλεγούν από τους ωφελούμενους με αναπηρία.
Ο Προσωπικός Βοηθός για άτομα με αναπηρία θεσπίστηκε με το νόμο 4837/2021. Σύμφωνα με την υπ. Αριθμ. 47373 – ΦΕΚ τεύχος Β 3103/10.05.2023 (2η Τροποποίηση της υπ’ αρ. 28458/23.3.2022 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, «Υλοποίηση Πιλοτικού Προγράμματος Προσωπικός Βοηθός για άτομα με αναπηρία» (Β’ 1427) (άρθρο 7 παρ.2), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί και από υπάλληλο Κέντρου Κοινότητας, ύστερα από προφορική εξουσιοδότηση και καθ' υπαγόρευση του ενδιαφερόμενου πολίτη ή εκπροσώπου του.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προσκομίζουν:
• την ταυτότητά τους ή το διαβατήριό τους ή την Κάρτα Αναπηρίας τους
• την ισχύουσα Πιστοποίησης Αναπηρίας τους
• το πιο πρόσφατο Εκκαθαριστικό Σημείωμα της εφορίας για τον αιτούντα. Εάν είναι προστατευόμενο μέλος, θα αναρτάται το Εκκαθαριστικό Σημείωμα στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ως προστατευόμενο μέλος. Εάν δεν έχει εισόδημα/δεν είναι υπόχρεος καταβολής φόρου, θα αναρτάται σχετική υπεύθυνη δήλωση, σύμφωνα με το υπόδειγμα που παρέχεται στην πλατφόρμα (μέσα στην φόρμα αίτησης)
• τα Εκκαθαριστικά Σημειώματα των λοιπών μελών του νοικοκυριού του
• το έγγραφο από το οποίο αποδεικνύεται η σχέση Εκπροσώπησης, εάν το αίτημα υποβάλλεται από Εκπρόσωπο του ατόμου με αναπηρία και συγκεκριμένα:
û τον δικαστικό συμπαραστάτη του αιτούντος
û τον ανάδοχο του αιτούντος (είτε είναι ενήλικος είτε ανήλικος)
û τον γονέα, τον επίτροπο ή όποιον έχει την επιμέλεια του αιτούντος, εάν είναι ανήλικος
• εξουσιοδότηση, εάν ο προσερχόμενος δεν είναι ο ίδιος ο αιτών ή Εκπρόσωπός του.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν τηλεφωνικώς για ραντεβού στο Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Κοζάνης (2461028120), (e-mail:kentrokoinotitas@cityofkozani.gov.gr)
Σημειώνεται, ότι τo Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Κοζάνης εξυπηρετεί μόνο για την υποβολή αίτησης για άτομα με αναπηρία. ΔΕΝ θα εξυπηρετεί για οποιαδήποτε άλλη ενέργεια μέσα στο σύστημα (πχ επιλογή ραντεβού αξιολόγησης, καταχώρηση συμφωνητικών, υποβολή αίτησης όσων θέλουν να γίνουν Προσωπικοί Βοηθοί, ούτε κλπ).
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν, επίσης, να βρουν αναλυτικές πληροφορίες και οδηγίες στο: https://prosopikosvoithos.gov.gr
Μπορούν επίσης να απευθύνουν τις απορίες τους τηλεφωνικώς, είτε στο Κέντρο Εξυπηρέτησης του Προγράμματος στον αριθμό 1555 (χωρίς χρέωση), επιλέγοντας 3-ΟΠΕΚΑ και στη συνέχεια το 8), είτε στον αριθμό 210-7000240 (με αστική χρέωση), από τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ, εργάσιμες ημέρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου