Τι άλλο από υποβάθμιση των δημοτικών δομών προσχολικής αγωγής και του δημόσιου νηπιαγωγείου είναι αυτή η πράξη, με την πριμοδότηση του ιδιωτικού νηπιαγωγείου - παιδικού σταθμού. Δεν θα μπορούσε να συνδιοργανωθεί η δράση με τα δημόσια νηπιαγωγεία, με τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς;
Όμως η πρωτοβουλία αυτή δεν είναι τυχαία. Έρχεται σε μια περίοδο που άνοιξε η συζήτηση για την είσοδο voucher και στα σχολεία που θα τα κατηγοριοποιήσει παραπέρα και θα ανοίξει νέα πεδία επιχειρηματικής δράσης. Χαρακτηριστικά η ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την διάλυση του δημόσιου σχολείου μέσω της «ελεύθερης γονεικής επιλογής» και των voucher. Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές θα κυνηγούν χορηγούς και voucher για να εξασφαλίζουν την ποιοτική λειτουργία του σχολείου. Ήδη για πολλές δραστηριότητες στα σχολεία οι γονείς βάζουν το χέρι στην τσέπη. Τα σχολεία θα κατηγοριοποιηθούν με βάση την οικονομική δυνατότητα των γονιών να αγοράζουν μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων (εκπαιδευτικά προγράμματα, θεατρικές παραστάσεις, βιωματικές δράσεις, εκδρομές κτλ) που θα προσφέρουν ΜΚΟ, Κοιν.Σ.Επ, δημοτικές επιχειρήσεις κτλ. Όλα για να απαλλαγεί το κράτος από την υποχρέωση να καλύπτει πλήρως δωρεάν όλες αυτές τις ανάγκες.
Τα αποτελέσματα με τα voucher τα είδαμε στους παιδικούς σταθμούς. Μέχρι Αύγουστο να μην ξέρεις αν θα πάρεις το voucher, αν το πάρεις που θα βρεις θέση, με έντονο το πρόβλημα στους βρεφικούς σταθμούς. Στις δημοτικές δομές λίγοι εργαζόμενοι είναι με μόνιμη και σταθερή δουλειά, ενώ κυριαρχούν οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, με εργαζόμενους συμβασιούχους μέχρι και 18 χρόνια, με 8μηνα, δίμηνα, κοινωφελή κτλ. Η δραστηριότητα τους συνεχώς συρρικνώνεται υπερ των αντίστοιχων ιδιωτικών με τους εργαζόμενους να ζουν σε καθεστώς ανασφάλειας. Όπως βλέπουμε και η δημοτική αρχή βάζει το χεράκι της σε αυτή την κατάσταση.
Ενώ στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς η εντατικοποίηση για τους εργαζόμενους χτυπάει κόκκινο με απλήρωτη δουλειά, με μισθούς καθηλωμένους, με ελαστικές σχέσεις εργασίας 6ωρα , 4ωρα κτλ. Σε πολλές περιπτώσεις καταργείται ο παιδαγωγικός σκοπός της δομής και στην ουσία γίνεται παιδοφύλαξη. Παράλληλα οι εργαζόμενοι για λόγους επιβίωσης μετατρέπονται σε «κυνηγούς» voucher και δραστηριοτήτων, ώστε να εξασφαλίσουν την οικονομική βιωσιμότητα της δημοτικής δομής είτε τα κέρδη της ιδιωτικής επιχείρησης.
Για μια ακόμα φορά η Δημοτική Αρχή κερδίζει την πρωτοπορία στην πολιτική που εμπορευματοποιεί δημόσια αγαθά όπως την προσχολική αγωγή και την παιδεία σε αυτή την περίπτωση.
Εμείς ως γονείς δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας να μην επιτρέψουμε οι ανάγκες των παιδιών μας να στριμωχτούν σε voucher. Εμείς οι γονείς γνωρίζουμε καλά τις αυξημένες ανάγκες για την κοινωνικο- ψυχική στήριξη των παιδιών μας ειδικά μετά την πανδημία σε ένα σχολείο με πλούσιες δραστηριότητες που βοηθούν την κοινωνικοποιηση και την συλλογικότητα.
To 2023 τα παιδία μας αξίζουν μια αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, σύγχρονη προσχολική αγωγή, με πλούσιες δραστηριότητες, επαφή με τις τέχνες και τον πολιτισμό, τις κατακτήσεις της επιστήμης, την επαφή με τη φύση κ.α. Με μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους, με μαζικές προσλήψεις όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων ώστε να ξεφορτωθούν οι εργαζόμενοι από το άγχος της επιβίωσης.
Οι εκλεγμένοι με την Λαϊκή Συσπείρωση στο Δήμο Κοζάνης
Στολτίδης Νοντας
Δημαράκη Δώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου