Διαβάζω
(και αντιγράφω) σε διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια: «Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι
πρωτοπόρησαν στην τέχνη της «υγρής» συνθετικής χημείας, πάνω από 4.000
χρόνια πριν. Μέχρι το 1000 π.Χ. οι γνωστοί αρχαίοι πολιτισμοί
χρησιμοποιούσαν τεχνολογίες που αποτέλεσαν τις βάσεις για διάφορους
κλάδους της χημείας, όπως η μεταλλουργία, δηλαδή η εξαγωγή μετάλλων από τα ορυκτά τους,...
...παράγοντας
κεραμικά, πορσελάνες, ζυμώνοντας μπύρα και κρασί, φτιάχνοντας χρωστικές
ουσίες για διακοσμητικά και βαφές, εκχυλίζοντας χημικές ουσίες από φυτά
για παραγωγή φαρμάκων και αρωμάτων, φτιάχνοντας τυρί, βυρσοδεψία
δερμάτων, μετατρέποντας λίπη σε σαπούνια, παράγοντας γυαλί αλλά φυσικά
και κράματα μετάλλων, όπως ο ορείχαλκος…».
4000
χρόνια πριν!!! Άρρηκτα δεμένη με τη ζωή μας αυτή η επιστήμη (όπως οι
περισσότερες άλλωστε), αλλά οι εφαρμογές τις, που συναντάμε στην
καθημερινότητά μας, είναι άπειρες.
Ενίοτε
παρεξηγημένη, χωρίς ποτέ να φταίει η ίδια, αλλά, από τη μία τα
ακαταλαβίστικα(!) σύμβολα, από την άλλη η ακαταλαβίστικη … διδασκαλία(;)
δεν άργησε να στραβώσει. Όμως το στραβό υπάρχει για να διορθώνεται, όλα
έχουν τον τρόπο τους: με θέληση, προσπάθεια και με λίγες «γλυκές
ασκησούλες»
Μετά
το «5ο Θέμα» της Φυσικής τον Σεπτέμβριο του 2013 ήρθε ο καιρός της
Χημείας. Έτσι κυκλοφόρησα, πριν μερικές ημέρες, μια μικρή έκδοση (να
’μαστε καλά, προάγγελο ενός βιβλίου) με θέματα για άσκηση και
προετοιμασία στο μάθημα της Χημείας της Γ΄ Λυκείου. Οι πρώτες
αντιδράσεις υπήρξαν παραπάνω από ενθαρρυντικές, πράγμα που με
χαροποίησε, αλλά η επιτυχία του θα εξαρτηθεί από το αποτέλεσμά του στους
μαθητές, άλλωστε αυτοί είναι που δίνουν τον αγώνα τους και σε μας
εναπόκειται να τους προσφέρουμε τα εφόδια και τη στήριξή μας και το
κάνουμε με μεγάλη χαρά και ευγνωμοσύνη για το έργο που μας ανατέθηκε.
Ημέρες
εξετάσεων, δύσκολες, αλλά (κι εδώ τελειώνω), όπως έγραψε και ο Ρίλκε:
«Να χαίρεσαι για τις ημέρες που εργάζεσαι, όταν το μπορείς. Και όταν δεν
μπορείς, τι είναι αυτό που σε εμποδίζει; Είναι δύσκολος ο δρόμος
μπροστά σου; Και γιατί εναντιώνεσαι στο δύσκολο; Επειδή μπορεί να σε
σκοτώσει. Άρα είναι τρομακτικό και ισχυρό. Αυτά ξέρεις για εκείνο. Και
για το εύκολο, τι γνωρίζεις; Τίποτα. Από τα εύκολα δεν έχουμε, δα, καμιά
ανάμνηση. Εάν, λοιπόν, ήταν στο δικό σου χέρι, δεν θα επέλεγες στο
τέλος το δύσκολο; Δεν νιώθεις πόσο οικείο στέκει απέναντί σου; Δεν έχει
γίνει οικείο περνώντας μέσα από όλα όσα αγάπησες; Δεν είναι αυτό η
απώτερη πατρίδα;»
*Ο Χρήστος Ι. Ελευθερίου είναι 48 ετών, πτυχιούχος του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Καθηγητής Φυσικής-Χημείας από το 1990, είναι ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου "Σύγχρονο" στα Σέρβια και στο Βελβεντό.
Συνιδρυτής
του συλλόγου Φροντιστών Δυτικής Μακεδονίας, αγωνίζεται στο στίβο της
Εκπαίδευσης καθοδηγώντας τους νέους ανθρώπους στην απαρχή της καριέρας
τους.
Eξέδωσε
το πρώτο του βιβλίο με τίτλο το «5ο Θέμα» το Σεπτέμβριο του 2013 και το
δεύτερό του βιβλίο «Το Πέμπτο Θέμα της Χημείας» τον Μάιο του 2016 ενώ η
συγγραφική του δράση απαριθμεί πάνω από 500 δημοσιεύσεις πρωτότυπων
ασκήσεων Φυσικής και Χημείας που είναι αναρτημένες είτε στο ylikonet.gr είτε στο δικό του ιστοχώρο http://topemptothema.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου