Δευτέρα, 2 Αυγούστου 2010

Στου δογματικού την "ιερή" πόρτα ...

Η αλήθεια είναι ότι, δεν ήθελα να μπω στη διαδικασία σχολιασμού ενός περιστατικού, που μας θλίβει όλους (και αυτούς που «πιστεύουν», αλλά και όσους έχουν κριτική στάση απέναντι στην εκκλησία).
«Στου κουφού τη πόρτα, όσο θέλεις βρόντα» λέει ο λαός μας και σοφά. Παραφράζοντάς το λοιπόν: στου δογματικού την πόρτα …
Το ιστορικό (για όσους δεν κατάλαβαν ή δεν το γνωρίζουν) λοιπόν έχει ως εξής: Πριν από περίπου έξη μήνες, σε τροχαίο δυστύχημα, που έγινε στη Λήμνο, έχασε τη ζωή του ένα νεαρό παιδί από την Ελάτη, που υπηρετούσε σαν επαγγελματίας οπλίτης στο νησί. Μεγάλο το σοκ και για τη μικρή κοινωνία του χωριού, αλλά ακόμη μεγαλύτερο για την οικογένειά του. Νωπή είναι ακόμη η μνήμη και σε μας τους Σερβιώτες με το τροχαίο δυστύχημα, που κόστισε τη ζωή σε τρία μικρά παιδιά από την περιοχή μας.
 
Προχθές λοιπόν, η μητέρα του παιδιού από την Ελάτη, έβαλε τέρμα στη ζωή της, πέφτοντας από τη γέφυρα του Ρυμνίου στον Αλιάκμονα.
Όσοι έχουμε παιδιά, σίγουρα μπορούμε (όσο αυτό γίνεται) να αναλογιστούμε την κατάσταση στην οποία βρισκόταν. Είπαν ότι είχε κατάθλιψη … ε και; πού είναι το αφύσικο, πού είναι το μεμπτό (ίσως;), ποιος δεν θα είχε, απλά η άτυχη μητέρα δεν μπόρεσε να το αντέξει. Δεν έχουν όλοι το κουράγιο και τη δύναμη να ανταπεξέλθουν σε τόσο «ακραίες» καταστάσεις και συμβάντα.
Σα να μην έλειπε λοιπόν όλο αυτό, ήρθε και ο «σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σερβίων & Κοζάνης», που με απόφασή-εντολή του απαγόρευσε (!!!) τη θρησκευτική ταφή της γυναίκας, καταφέροντας έτσι άλλο ένα πλήγμα στην πολύπαθη οικογένεια.
Το περιστατικό το διάβασα προχθές στο ai-vreS και στην αναδημοσίευσή του στο ΠΡΕΖΑ ΤV και μου ήταν αδύνατο να συνειδητοποιήσω την … παραφροσύνη αυτής της απόφασης και περίμενα να «καλμάρει» η οργή μου για να σχολιάσω, πράγμα που δε νομίζω ότι συνέβη τελικά!.
Πώς είναι δυνατόν η εκκλησία που επικαλείται …τόνους αγάπης, ανθρωπισμού και συμπαράστασης να συμπεριφέρεται σα μισαλλόδοξος τιμωρός;
Ακόμη και στο θάνατο θα πρέπει οι ρασοφόροι «πατέρες» να έχουν το λόγο; Δεν τους φτάνει που μας κατατρέχουν με τα ..αγαπησιάρικα παραμυθάκια τους από τη στιγμή που γεννιόμαστε;
Ποιος τους δίνει αυτό το δικαίωμα;
Εμείς δεν πληρώνουμε τη μισθοδοσία τους; Σαν καλοί υπάλληλοι του κράτους θά’ πρεπε να εκτελούν τα καθήκοντά τους, χωρίς δικούς τους (!) κανόνες. Εάν θέλουν να έχουν δικούς τους νόμους, να ξεχωρίσουν το «μαγαζάκι» τους.
Σίγουρα δεν είναι η καλύτερη αφορμή για να ειπωθούν αυτά τα πράγματα, αλλά θεωρώ ότι κάποιος θα πρέπει να τα πει κατάμουτρα, χωρίς να φοβάται την «ιερή» κατακραυγή, τόσο από τους ρασοφόρους υπαλλήλους, όσο και από το «θεοσεβούμενο» ποίμνιο (=πλήθος βοσκημάτων και ιδ. Προβάτων, κοπάδι).
Τελειώνοντας το σχόλιό μου θα’ θελα να στείλω ένα –ας μου επιτραπεί- προσωπικό μήνυμα προς την οικογένεια της γυναίκας αυτής: ΚΑΝΕΙΣ, ΜΑ ΚΑΝΕΙΣ στον κόσμο δεν θα ήθελε να βρεθεί στη θέση σας, αλλά να είστε σίγουροι ότι όσοι μάθαν την ιστορία σας, σας συμπόνεσαν και έστω με τη σκέψη τους στείλαν τη συμπαράστασή τους και την αγάπη τους. Η αγάπη και η συμπαράσταση του κόσμου είναι αυτή, που θα σας δώσει το κουράγιο για να συνεχίσετε και να θυμάστε τα αγαπημένα σας πρόσωπα και όχι μερικά «κούφια» βιαστικά (και πληρωμένα) λόγια πάνω από ένα λάκκο που «καταπίνει» ένα κομμάτι της ζωής σας….

14 σχόλια:

  1. Ανώνυμος2/8/10 14:12

    Μου φαίνεται ότι πολλοί βλέπουν το δένδρο και όχι το δάσος. Δε διαφωνώ φυσικά για τους χαρακτηρισμούς σε ότι αφορά τον μητροπολίτη Κοζάνης. Όντως πρόκειται για χαρακτηριστικό δείγμα μεσαιωνικού τύπου ανθρώπου σε συνδυασμό με τον ηγεμονισμό που το ελληνικό κράτος συνεχίζει να τους παρέχει. Μέχρι εδώ καλά. Πρόκειται όμως για το δένδρο. Το δάσος που είναι η ίδια η φύση του χριστιανισμού, με τις ιδεολογικές καταβολές που ο εν λόγω μητροπολίτης υπηρετεί και εφαρμόζει, δεν το βλέπεται; Για ποιά "θρησκεία της αγάπης" κόπτονται μερικοί; Την θρησκεία, που στο όνομά της έγιναν οι περισσότερες δολοφονίες και πόλεμοι;(ο έτερος μουσουλμανισμός είναι σχολιαρόπαιδο μπροστά στις βίαιες μεθόδους που χρησιμοποίησε ο χριστιανισμός). Την θρησκεία που για να επιβληθεί πολέμησε ότι καλύτερο είχε να παρουσιάσει ο πολιτισμός της ανθρωπότητας; Που θεωρούσε την επιστημονική γνώση μαγεία και αμαρτία; Που οι ανώτεροι εκπρόσωποί της βουτηγμένοι μέσα στην δήθεν ηθική τους καταπίεζαν και συνεχίζουν να καταπιέζουν χιλιάδες νέων ανθρώπων την ίδια ώρα που οι ίδιοι στην καλύτερη των περιπτώσεων απολαμβάνουν χλιδάτη ζωή ή και πολλές φορές "υποπίπτουν" σε πράξεις ανωμαλίας. Είναι η θρησκεία που στην μιά ή στην άλλη εκδοχή της καταδίκασε το Γαλιλαίο, τον Ιουλιανό, τον Καζαντζάκη και χιλιάδες άλλους σπουδαίους του πνεύματος. Είναι η θρησκεία που συνεχώς από την εμφάνισή της συνεργαζόταν με τις εκάστοτε ηγεσίες, προβάλλοντας έναν ψεύτικο πατριωτισμό. Είναι η θρησκεία που στήριζε και έχριε "ελέω Θεού" βασιλείς και αυτοκράτορες, που υπερασπιζόταν αδίστακτους φεουδάρχες, που καταδίκαζε κάθε λαϊκή εξέγερση. Είναι η θρησκεία που ενώ συνεργάστηκε με το Οθωμανικό δεσποτικό καθεστώς, ενώ συνέχισε να αυγαταίνει την τεράστια περιουσία της με οθωμανικά φιρμάνια και "δωρεές", παραποιεί ακόμη και την ιστορική αλήθεια εμφανιζόμενη σαν δήθεν πρωτοστάτρια στις εθνικοαπελευθερωτικές επαναστάσεις πουλώντας παραμυθάκια για δήθεν "κρυφά σχολιά". Πάντα έτσι ήταν ο χριστιανισμός και όλες οι θρησκείες. Πραγματικά το όπιο του λαού, όπως είπε ο Μάρξ. Ο μητροπολίτης Κοζάνης δεν κάνει τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο από το να συνεχίζει παραδώσεις αιώνων, στην πιό ακραία ίσως μορφή τους σε σχέση με άλλους συναδέλφους του αλλά χωρίς να είναι και αυτών (που το παίζουν δήθεν εκσυγχρονιστές) οι ευθύνες ίδιες. Γιατί αν πραγματικά είχαν διαφορετική άποψη θα τον είχαν κράξει οι ίδιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος2/8/10 14:22

    Το ΣΗΜΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΝ του Ελληνικού Λαού
    Να βλέπουν το ΔΕΝΤΡΟ και όχι το ΔΑΣΟΣ !!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε μου (2:12) πιθανότατο δεν αντιλήφθηκες το ύφος του κειμένο που είναι καθαρά ειρωνικό. Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ και συνυπογράφω όσα γράφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος2/8/10 14:52

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος2/8/10 14:55

    πονάει η αλήθεια κε διαχειριστά;;;;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος2/8/10 15:06

    η εκκλησία δεν είναι μια υπηρεσία, ένας οργανισμός παροχής υπηρεσιών και τέλεσης διαφόρων κοσμικών τελετών.....μήπως έτσι την ορίζουμε; γιατί αν την ορίζουμε έτσι, έχω την αίσθηση ότι σε λάθος βάση ξεκινάμε το διάλογό μας.
    επιχειρήματα του τύπου:"πληρώνεστε από το κράτος και οφείλετε να τελείτε τις ιεροπραξίες κτλ" νομίζω ότι αδικούν τον αρθρογράφο!
    η εκκλησία αποτελείται από τους πιστούς...όχι από τους πολίτες αυτής της χώρας.
    οι μη πιστοί, δεν ανήκουν στο σώμα της, αφ-ορίζουν( αποκκόπτουν εαυτούς) από το σώμα της εκκλησίας.
    δεν αρνήθηκε η εκκλησία την ταφή της πονεμένης μάνας, αρνήθηκε την τέλεση της εξοδίου ακολουθίας.....τι νόημα θα είχε να την τελέσει;
    είναι σαν να καταρριέμαι τους ινδουιστές γιατί αρνούνται να με θάψουν με το δικό τους τυπικό, ακόμη και αν δεν είμαι ινδουιστής!!
    θα πείτε βέβαια:"μα η μάνα αυτή δεν ήταν χριστιανή;"
    πού; τύποις; στα έγγραφα ή στην επιλογή ζωής;
    δεν πρόκειται για μια "τιμωρία" της εκκλησίας προς ένα μέλος της, αλλά για τον απόλυτο σεβασμό της ελευθερίας της να επιλέξει να μην είναι μέλος της εκκλησίας! τίποτα παραπάνω!
    ούτως ή άλλως, τι ζητάμε από μια εκκλησία προδότρα του έθνους κατά τον 2ο σχολιαστή, με έλλειψη αγάπης, όπιο του λαού κτλ........τι ζητάμε λοιπόν από μια τέτοια εκκλησία και κατά πόσο θα μας ωφελούσε άραγε μια ιεροπραξία της...τη στιγμή μάλιστα που δεν τη θεωρούμε ιερή; μήπως φάσκουμε και αντιφάσκουμε;
    ας καταλαγιάσει λίγο ο πόνος και η οργή και ας δούμε πιο ψύχραιμα τα πράγματα!
    αν έχει ευθύνη η τοπική εκκλησία, έχει ευθύνη στο ότι δεν στήριξε ισχυρά την πονεμένη μάνα, ακόμη και αν δεν ήταν χριστιανή!!!
    "αδελφός υπό αδελφού στηριζόμενος, πόλις ισχυρά"!!! δηλαδή, αν υπήρχε η στήριξη, ίσως να μην έφτανε σε αυτή την τραγική κατάληξη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος2/8/10 15:41

    Αν δεν είναι υπηρεσία παροχής υπηρεσιών η εκκλησία, γιατί υπάρχουν τα γνωστά μπλοκάκια είσπραξης (και μάλιστα με κατώτερο όριο) για την τέλεση των "μυστηρίων"; Αν δεν είναι επιχείρηση, γιατί διατειρεί την τεράστια ακίνητη περιουσία, γιατί είναι μεγαλομέτοχος τραπεζών (τοκογλύφος δηλαδή), γιατί μπαίνει σε προγράγραμματα της Ευρωπαικής Ένωσης και παίρνει εκατομύρια επιδωτήσεις; Γιατί το ελληνικό δημόσιο να πληρώνει μισθό στους εκπροσώπους της και γιατί να απολαμβάνει ειδικό φορολογικό καθεστώς; Ποιός είναι ο μισθός ενός μητροπολίτη και σε τί του χρειάζεται; Η λύση είναι μία (και είναι και της μόδας τώρα με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και την τρόικα). Απελευθέρωση του επαγγέλματος του κληρικού. Να μπορεί ο καθένας να γίνει παπάς, μητροπολίτης, να ανοίξει εκκλησία και να κάνει γάμους, βαφτήσια και κηδείες. Όπως λέει η τρόικα και η κυβέρνηση, λόγω ανταγωνισμού θα πέσουν οι "ταρίφες" (και οι μάσκες λέω εγώ) σε όφελος του λαού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος2/8/10 15:49

    ΑΠΟΡΙΑ
    Το 1981 κάποιος είπε:
    ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ - ΚΡΑΤΟΥΣ

    Αυτό εννοούσε ?????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος2/8/10 16:27

    Σε τελευταία ανάλυση, η δράση όταν δεν είναι μια ένστικτη παρόρμηση, όπως στους περισσότερους, είναι μια απελπισμένη καταφυγή για να συνδιαλαγεί κανείς με το μοιραίο, παραιτούμενος από τον αγώνα να εκλογικεύσει ένα παράλογο γεγονός, τον κόσμο ή τον εαυτό του μέσα στον κόσμο...

    Ας είναι ελαφρύ το χώμα για μάνα και γιο.

    Λ.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος2/8/10 17:59

    Έως το 1981
    δηλαδή
    την διακήρυξη
    Διαχωρισμού Εκκλησίας - Κράτους

    Υπήρχαν ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ που μεγάλωσαν
    ΟΡΦΑΝΑ ΠΑΙΔΙΑ (πολλά εκείνη την εποχή)
    που ΤΟΥΣ ΕΜΑΘΑΝ
    να ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ
    και
    ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΦΟΔΙΟ στην μετέπειτα ΖΩΗ τους
    ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ
    ή
    ΠΙΣΤΗ στον δικό τους ΘΕΟ
    αναρωτιέμαι......

    αν ΥΠΗΡΧΕ η ίδια ΕΚΚΛΗΣΙΑ

    ίσως

    ήταν πιο ΑΝΩΔΥΝΗ......

    η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος2/8/10 20:15

    απάντηση στον ανώνυμο 2/8/2010 3:41

    σας παραπέμπω σε ομιλία του πατρός γεωργίου μεταλληνού καθηγητή πανεπιστημίου αθηνών
    είναι ομιλία και όχι γραπτός λόγος που εκφωνήθηκε στις 20/10/2005

    "Υπεβλήθη ένα νομοσχέδιο από φιλελεύθερες παρατάξεις για το θέμα χωρισμού Εκκλησίας-Πολιτείας. Δεν μιλούν για διοικητικό χωρισμό, τον οποίο πρέπει κι εμείς να στηρίζουμε. «Ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς» και να βρεί η Εκκλησία την ελευθερία που οι πολιτικοί, τα κόμματα, δεν της δίνουν. Τα κόμματα θέλουν να’ χουν υποτεταγμένο το κλήρο για να’ ναι «κομματάρες». Οπότε, λοιπόν, να αφήσουν ελεύθερο τον εκκλησιαστικό χώρο να αξιοποιήσει την εναπομείνασα περιουσία. Υπάρχει βιβλίο –και πολλά άλλα νεότερα– του 1951 του Μητροπολίτου Λαρίσσης Δωροθέου, που έγινε Αρχιεπίσκοπος μετά, επιστημονικό «Το αναπαλλοτρίωτον της εκκλησιαστικής περιουσίας». 320 απαλλοτριώσεις έγιναν από το κράτος, από το 1833 μέχρι το 1950. Ξεκοκκάλισαν ό,τι εκκλησιαστικό υπήρχε. Σήμερα, αυτό που λέμε «χωρισμός» δεν μπορεί να γίνει! Πρέπει να γίνει κτηματολόγιο, όπως έγινε στην Κύπρο. Και ξέρετε, η εκκλησία στη Κύπρο –όλο το σύνολο των πιστών– είναι δύναμις! Διότι ξέρει τι της ανήκει. Πώς θα τα χρησιμοποιήσει; Σε φτωχούς, κοινωνικά έργα. Όλα τα κάνει η Εκκλησία της Κύπρου, αφού έχει ένα τεράστιο κοινωνικό έργο. Και όλη η Εκκλησία της Ελλάδος. Αλλά αν αξιοποιηθεί η εναπομείνασα περιουσία, ό,τι μπορεί να αξιοποιηθεί –τα λειβάδια, ας πούμε, δεν αξιοποιούνται, είναι μόνο νούμερα αναξιοποίητα–, θα έχει εσωτερική δύναμη. Αυτό είναι που δεν θέλουν τα κόμματα.

    Και μη πεί κανείς ότι σχετίζεται με την παρουσία του Αρχιεπ. Χριστοδούλου. Αύριο δεν θα είναι ο Χριστόδουλος, θα είναι κάποιος άλλος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος2/8/10 20:16

    (ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ π Μεταλληνού)

    Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι, γενικά, άρπαζαν την εκκλησιαστική περιουσία για να είναι «ζήτουλας» η Εκκλησία. Μέχρι το 1950 ο ιερεύς «ζητούσε». Π.χ. στη πατρίδα μου: ο κόσμος πλήρωνε, πήγαινε και έδινε μια εισφορά. Θυμάμαι ότι εμείς δίναμε 20.000 δρχ, τότε που ήταν ακόμη τα μηδενικά (το ’53 τα κατήργησε ο Μαρκεζίνης). Σαν να δίναμε 20 δρχ, σήμερα, στην Εκκλησία, για να μπορέσει να συντηρηθεί ο κλήρος, η Εκκλησία, κ.τ.λ..

    Ήρθε ο καημένος ο Πλαστήρας, που είπε: «Έναντι όσων ήρπασε το κράτος από την Εκκλησία, θα πληρώνει τα 2/3 του μισθού των ιερέων». Το 1/3 το πληρώνει ο κλήρος και τα 2/3 τα πληρώνει το κράτος, «έναντι των όσων ήρπασε». Ξέρετε, αν ζητήσει η Εκκλησία τα όσα εκλάπησαν –γι’ αυτό τα κατέγραψε όλα ο μητρ. Δωρόθεος Λαρίσσης– πρέπει για 200 χρόνια να πληρώνει το κράτος την Εκκλησία!

    Επί Μητσοτάκη προσέφυγαν 9 μοναστήρια διότι οι τοπικές δυνάμεις, καταλεηλάτησαν τα χωράφια που είχαν. {Πώς θα ζήσει και πώς θα κάμει έργο αγάπης αν δεν έχει χωράφια; Τώρα, αν πας να δώσεις μια δωρεά στην Εκκλησία, φορολογείται. Τελευταία το ΠΑΣΟΚ την είχε καταργήσει αυτή την φορολογία –δεν ξέρω σήμερα τι ισχύει· πιστεύω ότι έχει καταργηθεί.) Εν πάσει περιπτώσει, προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Ευρώπης και επεδίκασε περίπου ΤΡΙΑ ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ δρχ, τότε, να τα δώσει η κυβέρνηση στα μοναστήρια. Αν πήρατε εσείς δεκάρα, πήραν και τα μοναστήρια... Αλλά γι’ αυτό δεν μπορούν να πούν τίποτε. Είναι ΧΡΕΩΣΤΗΣ το κράτος! Και μάλιστα θυμάμαι τότε –μπορώ να το πώ– ότι είχε πέσει εντολή στην Εκκλησία, στον αρχιεπ. Σεραφείμ, «να μη πεί τίποτα». Πήγαινα στην Ιερά Σύνοδο, στην Μονή Πετράκη –τρομερό αυτό!– και πίσω από τον ναό βλέπω να βγαίνει ο τότε ηγούμενος της μονής Πετράκη, π. Χριστοφόρος. Και μόλις με βλέπει μου λέει: «Παπα-Γιώργη μου!», άρχισε να κλαίει με αναφιλητά και έπεσε στον τράχηλό μου! Με τραβούσε κάτω (ήταν και πιο κοντός) και μου λέει «Έγκλημα στην Εκκλησία!». «Τί;» «Έπεσε εντολή στον Αρχιεπίσκοπο από ψηλά (ο νοών νοείτο, δεν είναι ανάγκη να κατηγορώ πρόσωπα!) που έλεγε “μην ανακοινώσετε την απόφαση της Ευρώπης”». Και ανακοινώθηκε μερικά χρόνια μετά, το μάθαμε από ακριτομύθεια. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, τί παιχνίδι παίζεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος2/8/10 20:17

    (συνέχεια)

    Προχθές είχαμε επαφές για το νομοσχέδιο, από τις εννιά το πρωί ως τις εννιά το βράδυ, με το ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, Συνασπισμό, ΚΚΕ κι άλλα πρόσωπα. Από το ΠΑΣΟΚ ήταν καμμιά δεκαριά πρόσωπα. Ήρθε ο κ Παπανδρέου, έμεινε λίγο και μιλήσαμε. Μετά συζητούσαμε με το «governo», με τη Δαμανάκη και με 2-3 άλλα πρόσωπα, βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Και όταν προέκυψε το θέμα της περιουσίας μου λέει η κα Δαμανάκη: «Είστε υπέρ του χωρισμού;» «Ναί. Πρώτα να ξεκαθαρίσουμε τί σημαίνει χωρισμός. Αν είναι διοικητικός χωρισμός, υπάρχει, δεν είναι ανάγκη να γίνει τίποτα». Εγώ δεν μπορώ να γίνω βουλευτής, ούτε θα πάω ποτέ για βουλευτής. Ο Αρχιεπίσκοπος δεν μπορεί να γίνει πρωθυπουργός, ούτε πρόκειται. Εκτός κι αν φτάσουμε στην εσχάτη εξαθλίωση και βρεθεί ένας Τσώρτσιλ που θα πεί, «Αφού μαλώνει ο Παπανδρέου, ο γέρος, με τον Κανελλόπουλο θα αναλάβεις Δαμασκηνέ να γίνεις για 15 μέρες πρωθυπουργός και μετά ένα διάστημα αντιβασιλέας». Αλλά τότε, η Ελλάς, θα είναι στο τέρμα του θανάτου. Ό μη γένοιτο!

    «Ο διοικητικός χωρισμός υπάρχει», είπα. Πήγε να πεί κάτι και της λέω «Συγγνώμη, για σκεφτείτε: τί θέλουν αυτοί που υποστηρίζουν τον χωρισμό; Αποσύνδεση της Ορθοδοξίας από την ζωή του έθνους». «Καμία σχέση το έθνος με την Ορθοδοξία!» «Αυτό είναι αδύνατο να γίνει σε δύο περιοχές: στο Ισραήλ και σε μας», λέω. Τα πολιτικά κόμματα στο Ισραήλ έχουν θρησκευτικούς τίτλους και θρησκευτικά σύμβολα. Τα κόμματα είναι ενωμένα με την πίστη τους, με τον Σιωνισμό δηλαδή. Να δείτε τον πρόεδρο της Βουλής με το καπελάκι του πιστού, που αυτό το καπελάκι σημαίνει ότι είναι ορκισμένος εβραίος. Μου έλεγε η παπαδιά το 2000, όταν είμασταν κάτω για ένα συνέδριο για το Ιωβηλαίον: «Βρε παπα-Γιώργη, για σκέψου ο Κακλαμάνης να κυκλοφορεί έτσι στη Βουλή». Εδώ ούτε εικόνα δεν έχουμε στη Βουλή για να μη προσβάλουμε τους άλλους. Αλλά αν πάτε στις μουσουλμανικές Βουλές, είναι γεμάτες από τα σύμβολά τους! Το ίδιο είναι και στο Ισραήλ.

    Ο χωρισμός, λοιπόν, είναι αδύνατον, σε μας. Σ’ αυτούς υπάρχει ο χωρισμός! Αυτή η μεγάλη μερίδα διανοουμένων και πολιτικών έχουνε πουλήσει και την Παναγία πλην τον Χριστό –συγγνώμη για την φράση. Αλλά σε μας δεν μπορεί να σπάσει αυτό. Δέκα άνθρωποι να μείνουν θα συνεχίζει εις τον αιώνα των αιώνων! Δεν φιμώνεται αυτό το πράγμα. Κι έτσι, ούτε στο Ισραήλ ούτε εδώ μπορούμε να μιλήσουμε για αποσύνδεση. Για χωρισμό διοικητικό, βεβαίως. Και τους είπα να ολοκληρώσουν το κτηματολόγιο για να ξέρει το κράτος τι έχει ο εκκλησιαστικός χώρος. Την περιουσία του Πατέρα μας, δεν είναι των παπάδων. Και είναι όλου του σώματος! Και να έρχεται το κράτος και να επεμβαίνει και να σου λέει πως θα τα αξιοποιήσεις... Κι αν χαθεί μια δραχμούλα να στέλνει από Αρχιεπίσκοπο μέχρι εμένα στη φυλακή! Αυτό δεν είναι το τίμιο και το σωστό.
    Αυτό προσπάθησε να κάνει ο Καποδίστριας, γι’ αυτό «τον φάγανε». Ο Καποδίστριας, ο μεγάλος αυτός άνθρωπος, ήθελε να αξιοποιήσει την εκκλησιαστική περιουσία για την παιδεία και την μισθοδοσία του κλήρου. Σχολεία, νοσοκομεία, αυτά να κτίζονται συνεχώς. Για να μην έρχεται ο Δεσπότης να σου λέει «για τα γεράματά μου έχω τόσα»... Εδώ είναι που χρειάζεται ο έλεγχος του κράτους. Αλλά όχι το κλέψιμο! Μετά τον Καποδίστρια το κράτος κλέβει, αρπάζει συνεχώς. Εις οποιαδήποτε μορφή και με οποιονδήποτε τρόπο.


    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ
    και αν θέλει ο φίλος μας να ιδρύσει θρησκεία, ελεύθερος είναι...ποιος του το απαγορεύει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος2/8/10 23:55

    Ω!!! ΜΕΓΑΛΑ ΜΑΥΡΑ ΡΑΣΑ...ΧΡΥΣΟΙ ΣΤΑΥΡΟΙ ΚΑΙ ΠΕΤΡΑΧΕΙΛΙΑ...
    Ω!!! ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΤΑ ΓΡΑΣΣΑ...ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΣΤΑ ΧΕΙΛΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας εμπιστευόμαστε για την ευπρέπεια των σχολίων σας. Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των σχολιαστών καθώς αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Το Προφίλ μας