του Παναγιώτη Πλιάτσιου από τον ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ
Κρίσιμη συνάντηση με τη διευθύντρια Περιφερειακής Εκπαίδευσης Δυτικής
Μακεδονίας Ελένη Ζυγούρη θα έχουν σήμερα το πρωί oι διευθυντές
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να ξεκινήσουν
οι διαδικασίες για την υποβολή των τελικών προτάσεων για τις επικείμενες
συγχωνεύσεις σχολείων στην περιοχή. Η σχετική εγκύκλιος έχει ήδη φτάσει
από το Υπουργείο Παιδείας την περασμένη Παρασκευή και προβλέπει τα
κριτήρια συγχωνεύσεων σχολείων όλων των βαθμίδων, με το μεγάλο
ενδιαφέρον να στρέφεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι τελικές
αποφάσεις, για τις οποίες θα ληφθεί υπόψη και η γνώμη των τοπικών
κοινωνιών και των δημάρχων, θα ληφθούν μετά τις 20 Φεβρουαρίου.
Την ίδια, πάντως, στιγμή «φουντώνουν» οι αντιδράσεις για τις
πληροφορίες περί συγχωνεύσεων. Στο Λιβαδερό κλειστά ήταν χθες όλα τα
σχολεία, κάτι που θα επαναληφθεί και σήμερα, Τρίτη, με κινητοποίηση και
στο δρόμο προς Λάρισα ενώ ψηφίσματα διαμαρτυρίας έχουν εκδώσει στο
Τσοτύλι, αλλά και στο 2ο και 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης!
Όπως ανέφερε χθες το πρωί, μιλώντας στον «Πρωινό Λόγο», o διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γιάννης Γκαμπούρας
στο Νομό Κοζάνης υπάρχουν τα εξής μονοθέσια και διθέσια σχολεία: Στο
Δήμο Σερβίων το ολοήμερο διθέσιο της Ελάτης, το οποίο λειτουργεί ως
μονοθέσιο, στο Δήμο Κοζάνης τα διθέσια ολοήμερα Κάτω Κώμης και
Πολυμύλου, το ολοήμερο διθέσιο που λειτουργεί ως μονοθέσιο στον
Τετράλοφο, αλλά και το διθέσιο της Κοιλάδας, όπου, όμως, οι γονείς έχουν
συμφωνήσει και τα παιδιά ήδη πηγαίνουν στο Δρέπανο. Στο Δήμο Βοϊου
υπάρχουν τα μονοθέσια δημοτικά της Μολώχας και του Παλαιογράτσανου, ενώ
καμία συζήτηση δεν θα γίνει για τα σχολεία Πενταλόφου. Στη Μαυροπηγή δεν
υπάρχει θέμα, λόγω της μετεγκατάστασης.
Το ψήφισμα των κατοίκων του Λιβαδερού
Η Τοπική Κοινότητα Λιβαδερού, ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων
Γυμνασίου Λιβαδερου μαζί και με την ομόφωνη στήριξη του Δημοτικού
Συμβουλίου του Δήμου Σερβίων -Βελβεντού προκείμενου να μην κλείσει το
Γυμνάσιο Λιβαδερού και ως ένδειξη διαμαρτυρίας θα προβούν την επόμενη
εβδομάδα στις εξής ενέργειες:
1. Κλείσιμο όλων των σχολείων Νηπιαγωγείου-Δημοτικού-
Γυμνασίου την Δευτέρα 1/02/2011 και την Τρίτη
Γυμνασίου την Δευτέρα 1/02/2011 και την Τρίτη
02/02/2011
2. Αποκλεισμός της εθνικής οδού Κοζάνης -Λάρισας στον
κόμβο Λιβαδερου την Τρίτη 02/02/2011 και ώρα 12 το
κόμβο Λιβαδερου την Τρίτη 02/02/2011 και ώρα 12 το
μεσημέρι.
3. Μαζική Παράσταση - Κατάληψη της Περιφεριακής
Διεύθυνσης Εκπαίδευσης την Τετάρτη 3/02/2011 και ώρα
10 το πρωί
Διεύθυνσης Εκπαίδευσης την Τετάρτη 3/02/2011 και ώρα
10 το πρωί
Απαίτηση όλων των κατοίκων είναι να ύπαρξη δέσμευση από την
Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δ.Μ. ότι το Γυμνάσιο Λιβαδερού δεν θα
κλείσει.
ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΛΙΒΑΔΕΡΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΛΙΒΑΔΕΡΟΥ»
Η Συντονική Επιτροπή Αγώνα Τσοτυλίου
Στα πλαίσια των προσπαθειών του Υπ. Παιδείας να προχωρήσει στη
δημιουργία του «Νέου Σχολείου», υπήρξαν φήμες για πιθανή κατάργηση του
Γυμνασίου-Λυκείου Τσοτυλίου.
Σύσσωμος ο κόσμος του Τσοτυλίου και της ευρύτερης περιοχής (τοπικοί
φορείς, γονείς, μαθητές) εκδήλωσε έντονα την αντίδραση του στη
διαφαινόμενη πρόθεση της πολιτείας και αρχικά έγινε κατάληψη του
σχολικού κτηρίου από τους μαθητές και των δυο σχολείων
(Γυμνασίου-Λυκείου) για 3 ημέρες από 24/1/2011 έως και 26/1/2011.
Παράλληλα οι σύλλογοι διδασκόντων, οι μαθητικές κοινότητες και ο
σύλλογος γονέων και κηδεμόνων εξέδωσαν ψήφισμα διαμαρτυρίας και στη
συνέχεια στις 26/1/2011 και ώρα. 14.00, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του
Λυκείου Τσοτυλίου συνέλευση στην οποία αποφασίστηκε: α) η οργάνωση
συντονιστικής επιτροπής αγώνα, β) η δυναμική αντίδραση όλων, γ) η
παρουσίαση του θέματος σε παραπέρα φορείς οι οποίοι μπορούν να παίξουν
σπουδαίο ρολό στην ακύρωση τέτοιων αποφάσεων και δ) η έκθεση στο
διαδίκτυο των παρακάτω λόγων που θεωρούνται σημαντικοί για τη διατήρηση
των σχολείων μας:
1. Η ιστορικότητα του σχολείου μας είναι γεγονός
αδιαμφισβήτητο. Η ίδρυση του σχολείου μας ανάγεται στα 1871, όταν υπό τη
σκέπη του Οικουμενικού Πατριαρχείου ξενιτεμένοι συμπατριώτες, μας
χρηματοδότησαν και δημιούργησαν το Ιστορικό Γυμνάσιο Τσοτυλίου, το πρώτο
στη Δυτική Μακεδονία, με τεράστια προσφορά στην παιδεία και τους αγώνες
του Έθνους, αναγνωρισμένη από επιστήμονες και ειδικούς και καταξιωμένη
στη συνείδηση του απλού λαού.
2. Το σχολείο μας έχει χαρακτηριστεί δυσπρόσιτο (Αρ. 46272/Α2/02.05.2002, ΦΕΚ599Β/16-05-2002).
3. Η περιοχή μας παρουσιάζει εξαιρετικά ιδιόμορφα γεωγραφικά και κλιματολογικά χαρακτηριστικά που επηρεάζουν άμεσα τη διαβίωση και φοίτηση των μαθητών της περιοχής. Στο σχολείο μας φοιτούν μαθητές που μένουν σε απομακρυσμένα χόρια (ενδεικτικές
αποστάσεις: Αυγερινός 32 χιλιόμετρα, Πολυκάστανο 22 χιλιόμετρα,
Δαμασκηνιά: 28 χιλιόμετρα αν και στην πραγματικότητα ο χρόνος που
δαπανάται στην μετακίνηση είναι, πολύ μεγαλύτερος καθώς το λεωφορείο
περνά μέσα από όλα τα χωριά) και πηγαινοέρχονται καθημερινά προς το
σχολείο μας με άσχημες καιρικές συνθήκες, αφού ο χειμώνας στην περιοχή
μας διαρκεί 5-6 μήνες και το χιόνι και ο παγετός είναι φαινόμενα
ιδιαίτερα συχνά.
4. Τόσο το Γυμνάσιο όσο και το Λύκειο Τσοτυλίου συμμετέχουν στη διετή πιλοτική εφαρμογή Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών Ομάδων, που
αποτελεί βασική προτεραιότητα των πολιτικών του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. προς την
κατεύθυνση του «Νέου Σχολείου» και επιχορηγείται από το ΕΣΠΑ
(2007-2013).
5. Το νεοκλασικό κτήριο στο οποίο συστεγάζονται τα δύο σχολεία είναι προσφάτως ανακαινισμένο, συνολικής
επιφάνειας 1914 τ.μ., στο ψηλότερο σημείο της πόλης, δίπλα στο δάσος,
σε περιοχή εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς και δίπλα στο διατηρητέο κτήριο
του Ιστορικού Γυμνασίου Τσοτολίου. Το συνολικό εμβαδό του οικοπέδου, μέσα στο οποίο κτίστηκε το Σχολείο ανέρχεται σε 21.500 τ.μ.. Το
σχολείο διαθέτει μεγάλο αύλειο χώρο (2.100 τ μ.), εξωτερικές αθλητικές
εγκαταστάσεις (γήπεδο ποδοσφαίρου, βόλεϊ και μπάσκετ) και ολοκαίνουργιο
κλειστό γυμναστήριο. Επίσης, υπάρχουν εργαστήρια Φυσικής και Χημείας,
αίθουσα Τεχνολογίας και Σχεδίου, αίθουσα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (μόλις
φέτος εξοπλίστηκε με καινούργιους ηλεκτρονικούς υπολογιστές), και
βέβαια μία αξιολογότατη βιβλιοθήκη 5,000 βιβλίων, τη μεγαλύτερη στο
νομό.
Το σχολείο μας στηρίζουν ευεργέτες με κληροδοτήματα, όπως αυτό
του ζεύγους Καρούτα και του Βαρβέρη, που ενισχύουν οικονομικά τόσο τη
σχολική επιτροπή όσο και τους αριστούχους μαθητές μας.
7. Στο Δημοτικό Σχολείο Τσοτυλίου σήμερα φοιτούν 128 μαθητές,
στοιχείο που φανερώνει ότι στο μέλλον το δυναμικό των σχολείων μας
(Γυμνασίου - Λυκείου) παρουσιάζει αυξητική τάση και θα επαρκεί για τη
λειτουργία του σύγχρονου σχολείου,
8. Ο στόχος της περιφερειακής ανάπτυξης και η προσέλκυση
πληθυσμού από τα αστικά κέντρα, δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί με τη
συγχώνευση σχολείων, που είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα επιφέρει την
εγκατάλειψη και τον οικονομικό μαρασμό της επαρχίας. Αντιπαιδαγωγική
επίσης θεωρείται και η διαβλεπόμενη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων, που
παραβλέπει την αναγκαιότητα ύπαρξης διαπροσωπικής εξατομικευμένης σχέσης
διδάσκοντα-μαθητή.
Επισυνάπτονται απόψεις και ευχές του διατυπώθηκαν από τον ΙΙαναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο για τη λειτουργία του Γυμνασίου—Λυκείου Τσοτυλίου.
Ταοτύλι, 26/01/2011
Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα
Ψήφισμα και από 2ο-5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Ανοιχτή Επιστολή διαμαρτυρίας προς την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Δυτ. Μακεδονίας σχετικά με την συγχώνευση 2υυ -5ου Γυμνασίου Κοζάνης
Κυρία Δ/τρια,
Σε μια περίοδο δύσκολης οικονομικής συγκυρίας για τη χώρα μας,
πληροφορούμαστε πως το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει συγχωνεύσεις
σχολικών μονάδων ανά την Ελλάδα, επικαλούμενο παιδαγωγικά κριτήρια και
εκπαιδευτικά οφέλη. Ειδικότερα στην πόλη της Κοζάνης, ενημερωθήκαμε ότι
υποψήφια σχολεία για συγχώνευση είναι το 2° και 5° Γυμνάσιο, που
μοιράζονται το ίδιο κτίριο.
Θεωρούμε γενικά πως η πρακτική των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων
περιορίζεται στη «λογιστική» και στην εξοικονόμηση πόρων για το κράτος
με απουσία κάθε παιδαγωγικής πρόβλεψης, Θα προκαλέσει αντίθετα
αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκει, καθώς θα δημιουργήσει σχολεία
δυσλειτουργικά με μεγάλο μαθητικό πληθυσμό (700 μαθητές) και συλλόγους
καθηγητών 80 ατόμων. Η δυσλειτουργία άλλωστε είναι διαπιστωμένη και από
τα λύκεια που λειτουργούν με παρόμοιους αριθμούς.
Ειδικότερα για την περίπτωση του δικού μας σχολείου θεωρούμε πως δεν
υπάρχει κανένας λόγος συγχώνευσης με το 5° Γυμνάσιο, καθώς και τα δύο
σχολεία λειτουργούν τόσα χρόνια, εύρυθμο, χωρίς ιδιαίτερα
προβλήματα με έναν ικανοποιητικό μαθητικό πληθυσμό (300-350 μαθητές το
κάθε σχολείο).
Μία συγχώνευση θα εξοικονομούσε ίσως πόρους (ένας διευθυντής,
λιγότεροι υποδιευθυντές κλπ.) αλλά τα παιδαγωγικά προβλήματα που θα
προκαλούσε θα ήταν πολλαπλάσια. Το ζήτημα του μεγέθους του σχολείου δεν
είναι ένα απλό τεχνικό ζήτημα που διευθετείται με μια απλή απόφαση. Στην
περίπτωση μας θα δημιουργήσετε με την απόφαση σας ένα εξαιρετικά
δυσκίνητο σχολείο, αχανές και απρόσωπο, όπου οι καθηγητές δεν θα
γνωρίζουν τους μαθητές τους και τις ιδιαιτερότητες τους, όπου προβλήματα
σχολικής βίας, τα οποία σήμερα ελέγχονται και αντιμετωπίζονται
αποτελεσματικά στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας, θα διογκωθούν και θα
γίνουν ανεξέλεγκτα. Άλλωστε και μελέτες που έχουν γίνει εντοπίζουν
περισσότερα προβλήματα εκδήλωσης βίας και ταξικής πόλωσης σε μεγαλύτερα
σχολεία.
Σήμερα στις ΗΠΑ για παράδειγμα δημιουργείται ολόκληρο ρεύμα που
υποστηρίζει ότι το μικρό σχολείο είναι καλύτερο, γιατί είναι πιο
ευέλικτο και αποδοτικό. Στη χώρα μας όμως, και στην περιοχή μας,
αντίθετα, μέχρι τώρα δεν αντιμετωπίζονται προβλήματα υπαρκτά, όπως π.χ.
1) η
απαξίωση σχολικών μονάδων που υπάρχουν γύρω από την πόλη με μείωση
του αριθμού μαθητών τους (π.χ. Ξηρολίμνη, Λευκοπηγή, Ποντοκώμη,
Καπνοχώρι, Αιανή), 2) η μεταφορά μαθητών από τα χωριά στα σχολεία της
πόλης της Κοζάνης, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων, 3) η
συμφόρηση των σχολείων της πόλης με συνέπεια στην ποιότητα της μάθησης
4) η εγγραφή μαθητών από τα γύρω χωριά παράτυπα σε σχολεία της πόλης,
μετά από πίεση των γονέων τους κ.λπ..
Αντί λοιπόν να δοθεί λύση στα παραπάνω προβλήματα, ώστε να βελτιωθεί
το επίπεδο της εκπαίδευσης των παιδιών μας, με την επιχειρούμενη
συγχώνευση 2ου - 5ου Γυμνασίου πάτε να δημιουργήσετε προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν.
Το σχολείο που ως γονείς θέλουμε για τα παιδιά μας δεν μπορεί να
είναι αχανές και απρόσωπο. Δεν μπορεί να είναι σχολείο, στο οποίο θα
στοιβάζονται τριάντα μαθητές σε κάθε τάξη, σαν να ζούμε σε περασμένες
δεκαετίες. Πρέπει να εντάσσεται σε έναν κεντρικό σχεδιασμό με στόχο την
ικανοποίηση των αναγκών της σημερινής οικογένειας, το σεβασμό της
προσωπικότητας του κάθε μαθητή και να έχει παιδαγωγική λογική. Χρέος της
πολιτείας είναι να φροντίσει τις υποδομές και τον εκσυγχρονισμό όλων
των σχολικών μονάδων, να βελτιώνει και όχι να χαλάει ό, τι λειτουργεί
καλά και χτίστηκε με κόπο και συνεισφορά πρωτίστως των γονέων. Εδώ και
χρόνια έχει αποφασιστεί για παράδειγμα η δημιουργία ενός Γυμνασίου στη
βόρεια πλευρά της πόλης στην περιοχή Νοσοκομείου (ίδιο ΦΕΚ με την ίδρυση
του 4ου Λυκείου) και ακόμη περιμένουμε τη δημιουργία του.
Έχουμε γίνει τόσα χρόνια θεατές της ενίσχυσης με κρατικά χρήματα
διαφόρων συλλόγων, εκκλησιών, μοναστηριών, αθλητικών ομάδων, κλπ., ενώ
στην εκπαίδευση, όπου υπάρχουν πραγματικές ανάγκες, η πολιτεία κωφεύει.
Ελπίζουμε να σκεφτείτε εκ νέου τον όλο σχεδιασμό και να μην προχωρήσετε
στη υλοποίηση του σχεδίου συγχώνευσης 2ου -5ου Γυμνασίου με τα όποια αρνητικά αποτελέσματα θα έχει για την εκπαίδευση των παιδιών μας.
Το Δ.Σ. του συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων 2ου Γυμνασίου Κοζάνης»
Τι λέει η επιστολή της υφυπουργού Παιδείας
Η επιστολή της υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου προς τους
δημάρχους της χώρας, σχετικά με τις συγχωνεύσεις σχολείων, έχει ως εξής:
«Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε,
Δράττομαι της ευκαιρίας να σας συγχαρώ για την εκλογή σας και να σας
ευχηθώ καλή δύναμη και επιτυχία στο δύσκολο έργο σας. Ελπίζω σε μια
συνεχή και εποικοδομητική συνεργασία σε όλους τους τομείς
συναρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης,
με κοινό μας στόχο την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων της
χώρας. Το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργηθεί ένα έντονο κλίμα
αναφορικά με τις Συνενώσεις – Ιδρύσεις των Σχολικών Μονάδων. Με την
ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να καταστήσω σαφές ότι φιλοσοφία όλων των
δράσεων μας είναι το συμφέρον του μαθητή και η ποιότητα της παρεχόμενης
Εκπαίδευσης. Θέτοντας ως βάση παιδαγωγικά κριτήρια κατά τη διαδικασία
συνενώσεων ιδρύσεων σχολείων, συνυπολογίζουμε την απόσταση, χιλιομετρική
και χρονική, το γεωγραφικό ανάγλυφο της κάθε περιοχής, το οδικό δίκτυο
και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν καθ’ όλη τη διάρκεια του
σχολικού έτους. Προφανείς εξαιρέσεις αποτελούν οι απομακρυσμένες,
δύσβατες και ακριτικές περιοχές, όπως θα διαπιστώσετε και στη
επισυναπτόμενη εγκύκλιο. Προτεραιότητα μας είναι η εφαρμογή των
προγραμμάτων σπουδών και των καινοτόμων δράσεων του «Νέου Σχολείου». Με
γνώμονα τις αρχές της αποκέντρωσης και της περιφερειακής ανάπτυξης και
σε συνδυασμό με τα δημογραφικά στοιχεία της κάθε περιοχής, η διαδικασία
των συνενώσεων – ιδρύσεων σχολείων είναι ιδιαίτερη για κάθε περίπτωση
χωριστά. Κάθε περιοχή που εμφανίζει ικανοποιητικούς δείκτες οικονομικής
ανάκαμψης και αυξητική τάση μετοίκησης πληθυσμού, εξετάζεται με
ιδιαίτερη προσοχή. Για την πληρέστερη ενημέρωση σας, σας επισυνάπτουμε
τη σχετική εγκύκλιο και προσβλέπουμε στη συμβολή σας. Η γνώμη σας είναι
βαρύνουσα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας».
Δημήτρης Λαμπρόπουλος; Ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» στην ΠΑΙΔΕΙΑ και το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΣΟΤΥΛΙΟΥ»
Στις Δημοκρατίες οι μεταρρυθμίσεις γίνονται μετά από διάλογο με τους θεσμούς, την κοινωνία και για το καλό του Λαού.
Μετά τον «Καλλικράτη» στην Αυτοδιοίκηση η Κυβέρνηση προσπαθεί να
μεταφέρει την «επιδημία» των «Καλλικρατικών μεταρρυθμίσεων» και σε
άλλους τομείς όπως, η υγεία, η παιδεία, ο αγροτικός χώρος κ.λ.π.
Τις δύσκολες μέρες που διανύουμε ελέω ΔΝΤ, δεν συρρικνώνεται μόνο η παραγωγή αλλά και η ύπαιθρος.
Έτσι λοιπόν με τους «Καλλικρατικούς Δήμους» που συρρίκνωσαν τις
«ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ» των Ελλήνων» έρχεται και το Υπουργείο Παιδείας να κλείσει
και τα σχολεία μας.
Το Ιστορικό Γυμνάσιο Τσοτυλίου προσέφερε, «ουκ ολίγα» στον τόπο μας, την Περιφέρεια μας αλλά και το έθνος ολόκληρο.
Επέζησε στις δύσκολες μέρες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Φαίνεται οι
μέρες ελέω ΔΝΤ είναι χειρότερες
Ακόμη και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος κατά την επίσκεψη
του στο Τσοτύλι το 1999 εύχονταν να μην ανακύψουν ποτέ ζητήματα διακοπής
της λειτουργίας του Γυμνασίου - Λυκείου μας.
Εμείς οι κάτοικοι του Βοΐου, σύσσωμα πέρα από τις δημοτικές
παρατάξεις και κομματικές τοποθετήσεις, έχουμε υποχρέωση, όχι μόνο
απέναντι στους προγόνους μας, αλλά κυρίως έναντι των επόμενων γενεών να
υπερασπισθούμε την ύπαρξη και λειτουργία του Ιστορικού Γυμνασίου -
Λυκείου Τσοτυλίου,
Καλώ όλους τους συνδημότες να δηλώσουν (με την υπογραφή τους) την αντίθεση τους για το κλείσιμο «των Σχολείων» μας,
Ο Δημοτικός Σύμβουλος Δημήτριος Λαμπρόπουλος
Ιατρός-Πνευμονολόγος Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Παμβοϊακή Ενότητα»
Επισυνάπτεται η επιστολή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου
Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΣΟΤΥΛΙΟΥ
Ευχόμεθα διαπύρως, όπως ο Κϋριος ημών κρατύνη και στηρίζη τη
πανσθενεί αυτού χειρί και προάσγη οσημέραι επί τα κράτιστα την περίφημον
Τσοτύλιον Σχολήν, υπέρ της οποίας ιδιοζόντως ευχόμεθα, όπως εις αιώνα
αιώνος διατελή λειτουργήσα εις τη ιστορική κωμόπολει Τσοτυλίου.
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
(Βίβλος Εντυπώσεων του Γυμνασίου Τσοτυλίου και του Οικοτροφείου του Τσοτυλίου και του Οικοτροφείου του)
Τσοτύλιον, 1999
ΙΕΡΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΧΑΛΚΗΣ – ΤΣΟΤΥΛΙΟΣ ΣΧΟΛΗ:
Αμφότερα επί μακρόν ομογενή καθιδρύματα. Είθε εις Τσοτύλιον να μη
ανακύψουν ποτέ ζητήματα διακοπής της λειτουργίας του Γυμνασίου – Λυκείου
και της εν αυτώ τάξεως, όσα ζητήματα χειμάζουν την σήμερον την αδελφήν
καναμονήν της καθ’ ημάς Ανατολής.
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
(Βίβλος Εντυπώσεων του Γυμνασίου Τσοτυλίου και του Οικοτροφείου του Τσοτυλίου και του Οικοτροφείου του)
Τσοτύλιον, 1999
Εκφράζομεν την ιδιαίτερη χαράν, συγκίνησιν και ικανοποίησιν ημών, ότι
ηξιώθημεν από Θεού να επισκεφθώμεν τον ιστορικόν τούτον τόπον, τον
στενώς και αρρήκτως από αιώνων συνδεδεμένον μετά του εν τη Βασιλίδι των
πόλεων Ιερού ημών Κέντρου, επί τη ευκαιρία δε επικαλούμεθα επι΄την
θεοσκέπαστον ταύτην Επαρχίαν του Οικουμενικού Θρόνου, τον θεοσεβή λαόν
και τα ευαγή Ιδρύματα αυτής την προστασίαν και την χάριν του Αγίου Θεού
και επαδαψιλεύομεν αυτοίς και απάση τη Ελληνικώτατη Μακεδονία ολόθυμον
την Πατρική και Πατριαρχικήν ημών ευλογίαν.
Ο Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου