Mια φορά κι έναν καιρό, σε μια μακρινή χώρα, ήταν χτισμένη μια πολιτεία, ας την πούμε Ροκαδινούπολη. Οι κάτοικοί της ήταν άνθρωποι δραστήριοι, έξυπνοι μα και αγαθοί, δίχως μεγάλες και σημαντικές πονηριές. Προσπαθούσαν καθημερινά να καλυτερέψουν τη ζωή τους τίμια και κοπιάζοντας. Έβρισκαν ιδέες και επένδυαν πάνω σ' αυτές, γιατί είχαν πίστη. Εάν αποτύχαιναν ξαναπροσπαθούσαν, ξανά και ξανά, δίχως να σταματάνε ποτέ να προσπαθούν και δίχως να απελπίζονται ποτέ. Βοηθούσαν ο ένας τον άλλο, όπως μπορούσε ο καθ' ένας, και έτσι πρόκοβαν. Κάποτε, κι όπως είναι φυσικό, έβρισκαν μια μέρα αυτό για το οποίο μοχθούσαν και προσπαθούσαν όλα αυτά τα χρόνια.
Λίγο παραπέρα από αυτήν την πολιτεία, ήταν μια άλλη πολιτεία, ας την πούμε Πόλη. Οι κάτοικοί της ήταν στην πλειοψηφία τους τεμπέληδες. Μίζεροι, εγωιστές και πεσιμιστές. Δίχως οράματα, δίχως όνειρα, δίχως πίστη για το μέλλον και πολύ περισσότερο για τον ίδιο τον εαυτό τους. Μοιρολάτρες και τυχοδιώκτες. Κυνηγούσαν πάντοτε το εύκολο χρήμα, παριστάνοντας τους ειδήμονες σε όλα, έχοντας πτυχίο στην ημιμάθεια και μόνο. Έβλεπαν τους κατοίκους της Ροκαδινούπολης να προκόβουν, κι αντί να τους μιμηθούν, τους χλεύαζαν, τους λιθοβολούσαν και τους έβριζαν ασταμάτητα. Ζήλευαν την προκοπή τους και τους μισούσαν γι αυτό. Ζηλόφθονες και συκοφάντες, γεμάτοι πονηριά, μίσος και φθόνο. Μόνη τους έγνοια, το πώς να κάνουν κακό.
Οι κάτοικοι της Πόλης μισούσαν κι εκείνους τους συμπολίτες τους, που τύχαινε να μην είναι όμοιοι με αυτούς, ή που έκαναν παρέα ή φιλίες με τους κατοίκους της Ροκαδινούπολης. Βλέπεις, δεν ήταν όλοι τέτοιοι, υπήρχαν και οι καλοί. Μα που να σηκώσουν κεφάλι... έτρεχαν οι υπόλοιποι, και τους έκαναν ότι έκαναν και στους γείτονες, αναγκάζοντάς τους να μην προκόβουν, όπως θα έπρεπε κανονικά και όπως τους άξιζε. Έφτιαχναν ψεύτικους νόμους και σκαρφίζονταν πλαστές αξίες, μόνο και μόνο για να δικαιολογήσουν την ανικανότητά τους, αναγκάζοντας και τους ικανούς να τους ακολουθούν, από τον φόβο της αποξένωσης, και των λοιπών δεινών που θα υφίσταντο κατόπιν.
Ανησυχώ, γιατί αισθάνομαι ότι ζω στην Ροκαδινούπολη. Και ανησυχώ πολύ γιατί αισθάνομαι πως η Πόλη, δεν απέχει καθόλου μακριά από εδώ. Όπου και να κοιτάξω το βλέπω. Όπου και να γυρίσω το βλέμμα μου, θα τον δω σίγουρα, κρυμμένος στη γωνία πάντα ένας κάτοικος της Πόλης, με πέτρες στα χέρια, κακία στο στόμα και φίδια στην ψυχή. Μιλάμε για ένα Καραγκιοζιλίκι όσο δεν παίρνει άλλο... Άρχισα να σιχαίνομαι, και, μα το Θεό, κουράστηκα...
Προσαρμοσμένο παραμύθι του φίλου ΑΑΤΟΝ.
Σημείωση:Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, καταστάσεις ή πόλεις είναι συμπτωματική.
13 σχόλια:
Φίλοι θα έπρεπε να συμπληρώσετε τη φράση: "Οπαοιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, καταστάσεις ή ...πόλεις είναι συμπτωματική". Ετσι για να μην μας "μπαίνουν" διάφορες ιδέες και δημιουργούνται συνειρμοί. :)
Rodakinoypoli ine o velventos.Poli ine ta servia.
Δίκιο έχεις γιατί ήδη άρχισαν τα όργανα.
poia organa;
Σε ευχαριστώ για την αναδημοσίευση, να σαι πάντα καλά.
ΩΡΑΙΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΘΙ ΣΑΣ
Kala re Aaton, to paramythi ayto taytizete me velvento kai servia;
Ε μη χειρότερα δηλαδή,
είμαι ο τελευταίος που θα υπερασπιστώ τους "πατριώτες μου" τους σερβιώτες, αλλά οχι και να δεχθω μια τόσο εμπαθη στάση,
και το συμαντικότερο : και απορούσα γιατί η ροδακινουπολη είναι τόσο φωτεινή ...
τώρα κατάλαβα απο τα φωτοστέφανα των κατοίκων...
καλημέρα σας
Νομίζω είπαμε ότι οποιαδήποτε ομοιότητα με καταστάσεις είναι συμπτωματική.
Πανεξυπνο κειμενο....ευρηματικο...
Π.Π.
H εμπάθεια του ΑΑΤΟΝ για την ''πόλη'' είναι προφανής.Η ''πόλη'' όμως δεν αποτελείται μόνο από ανθρώπους,κακούς τεμπέλιδες και χαιρέκακους οπως τους περιγράφει ο ΑΑΤΟΝ.Ούτε και η ''Ροδακινούπολη'' έχει μόνο εργατικούς και καλούς ανθρώπους.Μάλλον από το πολύ το παραμύθι που έχει φάει ο ΑΑΤΟΝ όλα αυτά τα χρόνια νομίζει ότι έτσι συμβαίνει στην πραγματικότητα στα Σέρβια και στο Βελβεντό.Φίλε ΑΑΤΟΝ οι Σερβιώτες που γνωρίζεις μάλλον είναι αυτοί που ''τρώνε ξύλο'' στα Σέρβια και επειδή δεν τους σηκώνει το κλίμα εδώ έρχονται και ''τρώνε ξύλο'' και στο Βελβεντό.Υπάρχουν και Σερβιώτες που τρώνε πολλά χρόνια ψωμί στο Βελβεντό και το αντίστροφο.Αυτοί τι σχέση έχουν με όλα τα παραπάνω;Ολοι οι δρόμοι οδηγούν στην συννένωση της ''πόλης'' και της ''Ροδακινούπολης'' γιατί αυτά που τις ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που τις χωρίζουν.
ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ.Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού.
Χ.Ε.
egw pantws an imoun sto velvento k evlepa auto to hali k ti mizeria twn serviwn dn 8a i8ela me tpt n ginei i sunenwsi. akoma k an dn mas aresei to paramu8i leei polles ali8eies, dn 3erw gia tous serviwtes p kanoun parea me velventinous ktl alla ola ta upoloipa ishuoun 100%.
velventinoi eiste 100 xronia pisw se themata topikismou pou sas diakatexoun.eseis oramatistes kai douleutarides. pantos pisteuw pws i teleutea xalazoptwsi den sas xalase , apozimiwseis einai aytes. to keimeno einai prosvoli kai proklisi sta servia ,distixws akoloutheite ayto ton dromo tou fanatizmou thelontas na prokalesete dixwneia kai misos stous aplous katoikous twn 2 polewn alla gia koitaxte poioi volepsakides sas dioikoun kai esas .oloi tou monoimou,eite to thelete eite oxi to thema teliwse eiste kai eseis ena komati tou neou dieurimenou dimou. kalo kalokairi.
Δημοσίευση σχολίου