Του Θεόδωρου Γ. Σιόγκα*
Με αφορμή την ανάρτηση στο facebook του Δημάρχου Κοζάνης κ. Μαλούτα για την επένδυση από γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα στην Κοζάνη ή την Καβάλα, θα ήθελα να σημειώσω τα εξής:
Ο κ. Μαλούτας ταυτιζόμενος με τις απόψεις του Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αναφέρει:«Αν γίνει η επένδυση κάπου στην Ελλάδα, αυτό θα το αποφασίσουν οι υπεύθυνοι της εταιρίας με βάση τα δικά τους επιχειρηματικά κριτήρια, χωρίς
την παρέμβαση θεσμικών παραγόντων. Κάθε περιοχή έχει τα δικά της συγκριτικά πλεονεκτήματα αλλά, ενδεχομένως, και τα δικά της μειονεκτήματα για την επένδυση».Αυτή η τοποθέτησητου κ. Μαλούτα δημιουργεί προβληματισμό και πολλά ερωτηματικά, για τον τρόπο που η Δημοτική Αρχή αντιμετωπίζει την κρίσιμη συγκυρία που διανύει ο τόπος μας. Ενώ είναι γνωστά τα μειονεκτήματα της περιοχής μας,δεν γίνεται τίποτα για να διορθωθούνεδώ και τόσα χρόνια.
Επιπλέον, είναι προφανέστατα παραπλανητικήκαθώς στοχεύει στην αποποίηση των ευθυνώντων ιθυνόντωνγια την ενδεχόμενη αποτυχία έλευσης της επένδυσης.
Όμως, όταν μιλάμε για μεγάλες επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων, η βούληση της κάθε εταιρείας με βάση τα δικά της επιχειρηματικά κριτήρια,δεν είναι ανεξάρτητη από το επιχειρηματικό περιβάλλον που διαμορφώνουν οι πολιτικές αποφάσεις και ο πολιτικός αναπτυξιακός σχεδιασμός. Απεναντίας, ταεπιχειρηματικά κριτήρια συνδιαμορφώνονται από την αλληλεπίδραση εταιρειών και πολιτικών-θεσμικών παραγόντων. Αυτόόπως είναι φυσικό συνέβη πρόσφατα και στη χώρα μας.
Στην περίπτωση της επένδυσης της εταιρείαςMicrosoftγια παράδειγμα, είδαμε να δίνονται φορολογικά και χωροθετικά κίνητρα, όπως μας πληροφορεί το σχετικό δημοσίευμα https://www.capital.gr/epixeiriseis/3582366/pou-brisketai-i-ependusi-tis-microsoft-gia-ta-data-centers-stin-ellada,στην περίπτωση της επένδυσης της εταιρείας Pfizerείδαμε να υπάρχει υποστήριξη του Πρωθυπουργού &της Κυβέρνησηςhttps://www.iatronet.gr/article/104263/pos-epilehthhke-h-thessalonikh-gia-ta-dyo-pagkosmia-hubs-ths-pfizerενώστην περίπτωση της επένδυσης της εταιρείας VolksWagenείδαμε να υπάρχει παρέμβαση του Υφυπουργού Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφειαhttps://www.kathimerini.gr/economy/561141379/i-volkswagen-stin-astypalaia/
Την ίδια αντίληψη για αλληλεπίδραση εταιρειών και πολιτικών-θεσμικών παραγόντωνφαίνεται να έχουν και στα Σκόπια. Χθεσινό δημοσίευμα αναφέρει ότι εκεί μάλλον θα καταλήξει η επένδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.Οι αξιωματούχοι των Σκοπίων δεν συμμερίζονται τις απόψεις των δικών μας αυτοδιοικητικώνπαραγόντων για αμιγώς επιχειρηματικά κριτήρια των εταιρειών.Τα στελέχη της κυβέρνησης των Σκοπίων είχαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της τελικής κρίσηςκαι υπέγραψαν σχετικές συμφωνίες με εκπροσώπους της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, όπως μας πληροφορεί το σχετικό δημοσίευμαhttps://www.proininews.gr/sta-skopia-telika-i-germaniki-ependysi-ilektrikon-ochimaton-tis-next-e-go/
Από τα παραπάνω γίνεταισαφές ότι ο τρόπος αντιμετώπισης της φθίνουσας πορείας του τόπουμας από την Δημοτική Αρχή δεν είναι σωστός. Η περιοχή μας χρειάζεται άμεσα εισροή εισοδήματος και δημιουργία θέσεων εργασίας. Ο δε ανταγωνισμός για προσέλκυση επενδύσεων στον οποίο καλούμαστε να ανταποκριθούμε δεν είναι μόνο εσωτερικός, μεταξύ των ελληνικών περιφερειών, αλλά διεθνής.
Για αυτούς τους λόγους είναι επιτακτική η συνεχής συνεργασία με την Κυβέρνηση, με διεκδικητικό πνεύμα και προτάσεις με την απαραίτητη τεκμηρίωση,ώστε μετά από την ανάληψη των απαιτούμενωνκυβερνητικών δεσμεύσεων,στη βάσητων αναγκών της κάθε υποψήφιας επένδυσης, να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές και να δοθούν τα σχετικά ευνοϊκά κίνητρα.
*Ο Θεόδωρος Γ. Σιόγκας είναι Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΓΕΩΤ.Ε.Ε./Π.Δ.Μ & Στέλεχος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου