Επίκαιρα Θέματα:

Κυριακή 9 Απριλίου 2023

Αναδημοσίευση από Ριζοσπάστη Σάββατο 8 Απρίλη 2023 - Κυριακή 9 Απρίλη 2023

ΣΕΡΒΙΑ - ΒΕΛΒΕΝΤΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ

Τεράστιες οι συνέπειες από την πολιτική κόστους - οφέλους στις υποδομές

Το κλείσιμο της υψηλής γέφυρας Σερβίων στις 16 Μάρτη, λόγω των εκτεταμένων ζημιών που αυτή έχει υποστεί, έχει επιβαρύνει πολλαπλά την καθημερινότητα για πάνω από 10.000 κατοίκους των δήμων Σερβίων και Βελβεντού. 

Η γέφυρα έφτασε σε αυτό το σημείο με ευθύνη της Περιφέρειας και του αστικού κράτους, καθώς ουσιαστικά δεν είχε υποβληθεί σε καμία εργασία συντήρησης από την ανέγερσή της το 1975, δηλαδή εδώ και σχεδόν 50 χρόνια!

Με την παράκαμψη πλέον να απαιτεί για τη σύνδεση της περιοχής με την Κοζάνη δεκάδες χιλιόμετρα μέσα από ένα ακατάλληλο επαρχιακό οδικό δίκτυο, εργαζόμενοι, επαγγελματίες και αγρότες επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος και χρόνο μετακίνησης, που προκαλεί μεγάλες αντιδράσεις, ενώ ο λαός της περιοχής αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό το χρονοδιάγραμμα που παρουσιάστηκε, για την ολοκλήρωση των εργασιών σε 2 μήνες.

Ακόμα μεγαλύτερη επιβάρυνση της Πρωτοβάθμιας Υγείας

Ιδιαίτερα επιβαρύνεται η πρόσβαση του λαού στη δημόσια Υγεία, και ενώ οι δομές Πρωτοβάθμιας Υγείας της περιοχής αντιμετώπιζαν ήδη κρίσιμα προβλήματα υποστελέχωσης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των κινδύνων είναι πρόσφατο τροχαίο, όπου γιατρός και νοσοκόμα χρειάστηκε να μεταβούν στο σημείο με ΙΧ, καθώς το μοναδικό ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Σερβίων εξυπηρετούσε άλλο περιστατικό στην Κοζάνη.

«Οι υγειονομικοί έκαναν υπέρβαση», τονίζει μιλώντας στον «Ριζοσπάστη» ο διευθυντής του Κέντρου Υγείας Σερβίων, Λάζαρος Πάσχος, προσθέτοντας ότι αν η γέφυρα λειτουργούσε κανονικά και δεν απαιτούνταν ο κύκλος της λίμνης, ενδεχομένως το ασθενοφόρο θα είχε προλάβει να γυρίσει. Τώρα, εξηγεί, το ασθενοφόρο μπορεί να χρειαστεί ακόμα και 2,5 ώρες - από μία, πριν - για να φτάσει στο Μαμάτσειο Γενικό Νοσοκομείο Κοζάνης και να επιστρέψει.

Το κλείσιμο της γέφυρας επιβάρυνε ακόμα περισσότερο το υποστελεχωμένο Κέντρο Υγείας, που ανάμεσα στα άλλα προβλήματα έχει πληρώματα του ΕΚΑΒ που φτάνουν για να καλύψουν βάρδιες για 18 - 20 μέρες κάθε μήνα. Μάλιστα υπάρχουν βάρδιες που «βγαίνουν» μόνο με έναν οδηγό, ο οποίος ...εύχεται σε κάθε περιστατικό να υπάρχουν φίλοι ή συγγενείς για να βοηθήσουν στη διακομιδή. Ηδη ένας οδηγός βρίσκεται σε αναρρωτική, με κάταγμα σπονδύλου, γιατί οι «ευχές» δεν έπιασαν και κλήθηκε να εξυπηρετήσει περιστατικό μόνος του...

Την ίδια ώρα, μόνο στο Κέντρο Υγείας, 15 εργαζόμενοι διανύουν πλέον 90 χιλιόμετρα κάθε μέρα (!) για να φτάσουν στην υπηρεσία τους, ενώ το κόστος των περίπου 100 ευρώ τον μήνα καλούνται να το πληρώσουν από την τσέπη τους, καθώς στο αίτημά τους για αποζημίωση η 3η ΥΠΕ απάντησε ότι η υπηρεσία τους βρίσκεται εντός νομού, συνεπώς δεν προβλέπεται καμία χιλιομετρική αποζημίωση...

Ενα ακόμα χτύπημα σε αγρότες και επαγγελματίες

Επιπτώσεις έχουν βιώσει και οι αυτοαπασχολούμενοι της περιοχής. Οπως λέει στον «Ριζοσπάστη» η Χρυσούλα Θύμνιου, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σερβίων, τις τελευταίες βδομάδες πελατεία και τζίροι στα μαγαζιά των Σερβίων μειώνονται και ορισμένοι ήδη σκέφτονται το ενδεχόμενο να μετακομίσουν στην Κοζάνη, για να γλιτώσουν χρόνο και χρήμα. Ο Εμπορικός Σύλλογος έχει καταθέσει μια σειρά αιτήματα στις αρμόδιες αρχές για αναστολές και απαλλαγές από δημοτικά τέλη, φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις, αναστολή πλειστηριασμών κ.ά., απαιτώντας άμεσες ενέργειες από τους αρμόδιους φορείς, χωρίς ακόμα να έχει λάβει απαντήσεις.

Συζητώντας για τις επιπτώσεις του κλεισίματος της γέφυρας, ο Δημήτρης Λάσπας, κτηνοτρόφος από τα Σέρβια, φέρνει ως παράδειγμα τα μεταφορικά για τα τριφύλλια για τα ζώα, που «πήγαν από τα 500 ευρώ στα 600. Και αυτό αφορά μόνο τις ζωοτροφές». Προσθέτει δε ότι καθώς ο καιρός βελτιώνεται και οι δουλειές στα χωράφια θα εντείνονται, η κατάσταση θα επιβαρύνεται. «Θα χρειάζεται να κάνω άλλα 55 χλμ. με το τρακτέρ σε λίγο καιρό, ταξίδι ολόκληρο, και μαζί μπορεί το τρακτέρ να έχει και αγροτικά μηχανήματα. Σε ένα τέτοιο δίκτυο, με χάλια δρόμους, δεν ξέρω τι θα γίνει το καλοκαίρι. Θα σκοτωθούμε σε αυτούς τους δρόμους», λέει χαρακτηριστικά.

Το ζήτημα της ασφάλειας στους δρόμους επισημαίνει και ο Μανώλης Θεοδωρίδης, ένας από τους περίπου 40 αυτοαπασχολούμενους αυτοκινητιστές που μεταφέρουν με τα φορτηγά τους λιγνίτη για τον ΑΗΣ Μελίτης, στη Φλώρινα, και υποψήφιος βουλευτής του ΚΚΕ στην Κοζάνη. Οι αυτοκινητιστές βρίσκονται εκτός δουλειάς για τουλάχιστον 20 μέρες, όπως τους ζητήθηκε, για να γίνουν έργα συντήρησης στη διαδρομή που πρότεινε η τροχαία στους αυτοκινητιστές και περνά πλέον από χωριά. Παράλληλα, οι αυτοκινητιστές καλούνται να πληρώσουν εξολοκλήρου το «μάρμαρο» τόσο του χαμένου χρόνου, που δεν θα τους επιτρέπει να κάνουν πάνω από ένα δρομολόγιο τη μέρα, όσο και του επιπλέον κόστους των καυσίμων.

Σοβαρά ζητήματα ασφάλειας για το τοπικό οδικό δίκτυο

Δεν είναι όμως μόνο τα φορτηγά με τον λιγνίτη και τα τρακτέρ που σε λίγο διάστημα θα γεμίσουν το επαρχιακό δίκτυο. Από τον Βελβεντό εξάγονται κάθε χρόνο δεκάδες χιλιάδες τόνοι φρούτων προς το εξωτερικό, όπως ροδάκινα, και το καλοκαίρι στους δύο αγροτικούς συνεταιρισμούς θα αρχίσουν να καταφτάνουν καθημερινά δεκάδες φορτηγά των 40 τόνων προκειμένου να φορτώσουν. «Ο δρόμος είναι πλέον εντελώς ακατάλληλος και επικίνδυνος. Θα περνάνε μέσα από τα χωριά οι νταλίκες; Και ποιος θα πάρει την ευθύνη; Καμία απάντηση δεν έχει δοθεί από την Περιφέρεια», μας λέει ο Νίκος Κουτλιάμπας, πρόεδρος του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού. «Οι οδηγοί τρομάζουν όταν βλέπουν τη νέα διαδρομή και στην πλειοψηφία τους θα είναι από άλλες χώρες το καλοκαίρι, δεν θα γνωρίζουν την περιοχή, με ό,τι κινδύνους αυτό δημιουργεί», αναφέρει από την πλευρά του ο Νίκος Σακούλας, διευθυντής του ΑΣΕΠΟΠ «Δήμητρα», και προσθέτει ότι «αυτό που φοβόμαστε περισσότερο είναι μη γίνει το δίμηνο διετία». Και οι δύο μάς λένε ότι μαζί με την επικινδυνότητα, αυξάνονται απρόβλεπτα και τα κόστη τα οποία θα επιβαρύνουν τους παραγωγούς.

Διεκδικούν άμεσα μέτρα στήριξης

Οι εργαζόμενοι και ο λαός της περιοχής όμως δεν μένουν με σταυρωμένα τα χέρια. Μετά την πρώτη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν σωματεία και φορείς της περιοχής στις 21 Μάρτη, ακολούθησε άλλη μία στο Κέντρο Υγείας Σερβίων την Παρασκευή, διεκδικώντας ασφαλή επαναλειτουργία της γέφυρας, επιτάχυνση των εργασιών συντήρησης με ευθύνη του κράτους, άμεσα μέτρα στήριξης των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων που πλήττονται, καθώς και ενίσχυση των δημόσιων δομών Υγείας της περιοχής.

  • Το Σάββατο 8 Απρίλη η ΚΟΒ Σερβίων του ΚΚΕ πραγματοποιεί πολιτική εκδήλωση στις 7 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο Σερβίων. Θα μιλήσει ο Μιχάλης Θεοδωρίδης, υποψήφιος βουλευτής Κοζάνης του ΚΚΕ, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει η Τίνα Κουζιάκη, επίσης υποψήφια βουλευτής Κοζάνης.

    

ΤΙΝΑ ΚΟΥΖΙΑΚΗ

 

Οι εξελίξεις να αποτελέσουν κριτήριο ψήφου

Σε δήλωσή της στον «Ριζοσπάστη» η Τίνα Κουζιάκη, υποψήφια βουλευτής του ΚΚΕ στην ΠΕ Κοζάνης και μέλος του Γραφείου Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, σημειώνει:

«Το κλείσιμο της γέφυρας επιβαρύνει το κόστος ζωής και την ασφάλεια χιλιάδων, έρχεται να προστεθεί στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση από την ακρίβεια, την ενεργειακή φτώχεια, την ανεργία.

Η εξέλιξη αυτή ήταν προδιαγεγραμμένη αφού από την κατασκευή της γέφυρας μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική συντήρηση, ενώ από το 2012 που υπήρχαν εμφανείς και εντοπισμένες φθορές δεν έγινε απολύτως τίποτα. Χαρακτηριστικό είναι ότι μέχρι το 2022 αγνοούνταν τα σχέδια της γέφυρας.

Ολα αυτά σε μια περιοχή όπου στα πλαίσια της απολιγνιτοποίησης διαφημίζονται επενδύσεις δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης, του "Πράσινου" Ταμείου κ.τ.λ. γεγονός που δείχνει ότι για τις εργατικές - λαϊκές ανάγκες για ασφαλείς και φθηνές μεταφορές δεν υπάρχουν κονδύλια, τη στιγμή που δίνεται πακτωλός χτημάτων στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Δείχνει ότι η γέφυρα δεν ήταν μοιραίο να κλείσει και ευθύνη έχουν γι' αυτό όλα τα αστικά κόμματα που κυβέρνησαν διαχρονικά, που υλοποίησαν την πολιτική που αντιμετωπίζει τις υποδομές και τη συντήρησή τους με κριτήρια κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων. Ευθύνη έχουν και οι εκλεγμένοι στην Τοπική Διοίκηση που ποικιλοτρόπως στήριξαν αυτήν την πολιτική, που άφησαν τις υποδομές στο χάλι τους (π.χ. το εναλλακτικό οδικό δίκτυο) και σήμερα προσπαθούν να αποποιηθούν τις ευθύνες τους.

Ολα αυτά ήταν γνωστά: Οι ίδιοι οι κάτοικοι, σωματεία και φορείς είχαν εκφράσει την ανησυχία τους μέσα από πολλά υπομνήματα, όπως είχε κάνει και η "Λαϊκή Συσπείρωση" Δυτικής Μακεδονίας με Ερώτησή της προς τον περιφερειάρχη τον Ιούνη του 2021.

Το ΚΚΕ, με ευθύνη, από την πρώτη στιγμή είναι στο πλευρό των κατοίκων και δίνει τη μάχη της διεκδίκησης και στήριξης των αιτημάτων του λαού της περιοχής. Οι κομμουνιστές μέσα από τα σωματεία και τους φορείς στους οποίους δρουν συμβάλλουν να εκφραστεί αγωνιστικά η αγωνία των κατοίκων, στηρίζουν πρωτοβουλίες φορέων που διεκδικούν λύσεις στα προβλήματά τους.

Παράλληλα καταθέσαμε Ερώτηση στη Βουλή και στη συνέχεια Επίκαιρη Ερώτηση για την ασφαλή επαναλειτουργία της γέφυρας. Ακόμη καταθέσαμε στη Βουλή ξεχωριστή Ερώτηση για την ανάγκη ενίσχυσης του Κέντρου Υγείας Σερβίων και του Περιφερειακού Ιατρείου του Βελβεντού.

Η εξέλιξη με τη γέφυρα Σερβίων πρέπει να αποτελέσει κριτήριο ψήφου αφού και σε αυτήν την περίπτωση εκφράζεται το "πάμε και όπου βγει" για τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Αυτό που λένε όλοι ότι "αν δεν είχε συμβεί το έγκλημα στα Τέμπη κάποια στιγμή η γέφυρα θα κατέρρεε" με άγνωστες συνέπειες δεν πρέπει να ξεχαστεί. Οι ένοχοι πρέπει να τιμωρηθούν και στην κάλπη.

Να ενισχύσουν αποφασιστικά το ΚΚΕ που θέλει και μπορεί να οργανώσει τους αγώνες του λαού για ανακούφιση στο σήμερα και έχει ολοκληρωμένο σχέδιο για το πώς οι υποδομές, η κατασκευή τους, η συντήρησή τους θα γίνονται με κριτήριο τις εργατικές - λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των λίγων».

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΣΕΡΒΙΩΝ

Ζητείται ... αρμόδιος

Στο μεταξύ, συζητήθηκε στη Βουλή την Παρασκευή η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης για το ζήτημα.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ανέδειξε τα προβλήματα που βιώνει ο λαός της περιοχής, υπογραμμίζοντας ότι «η εξέλιξη αυτή ήταν προδιαγεγραμμένη». Ανέδειξε τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και των περιφερειακών αρχών για την υποσυντήρηση, την υποστελέχωση σε εξειδικευμένο επιστημονικό - τεχνικό προσωπικό στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνεται ολοκληρωμένη επίβλεψη - συντήρηση του απαρχαιωμένου, στο μεγαλύτερο κομμάτι, Εθνικού οδικού δικτύου, των 560 χλμ., με ό,τι αυτό σημαίνει για τους εργαζόμενους και την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών.

Από την πλευρά της, η κυβέρνηση παρουσιάστηκε ως «απλός παρατηρητής», με τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών, Στέλιο Πέτσα, να επιδίδεται στο γνωστό πινγκ - πονγκ ευθυνών, αναφέροντας ότι «η αποκλειστική αρμοδιότητα» είναι της Περιφέρειας, και να επαναλαμβάνει ένα ευχολόγιο για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης το συντομότερο δυνατό.

«Πάμε όπου βγει στα τρένα, διέρχεστε με δική σας ευθύνη στις γέφυρες», του απάντησε ο Λεωνίδας Στολτίδης, επισημαίνοντας ότι το κράτος είναι αργό σε καθετί που αφορά τις λαϊκές ανάγκες αλλά «όταν είναι να ταΐσετε τους επιχειρηματικούς ομίλους το κράτος σας πάει σφαίρα».

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΚΚΕ ΚΚΕ ΚΚΕ

Ανώνυμος είπε...

ΚΟΥ ΚΟΥ Εεεεε

Το Κομμα σας έπεβαλε γραμμη όλους να Θρομβωλιαστείτε ?

Ανώνυμος είπε...

το δικό σου το κόμμα ποιο είναι 11:24?

Ανώνυμος είπε...

Πάλι γίνεται διαχωρισμός σε Σέρβια- Βελβεντός απ' την υπόλοιπη ορεινή περιοχή των καμβουνίων! Το μόνο που έχουμε να πούμε εμείς απ' τα ορεινά είναι << ΝΤΡΟΠΗ και ΑΙΣΧΟΣ <<... Εχουμε περιφερειακά ιατρεία Τρανόβαλτο και Λιβαδερό κι έχουμε να δούμε γιατρό 3 χρόνια. Θα περίμενε κανείς απ' την δημοτική αρχή καθώς και απ' την διοίκηση του Κ.Υ. σερβίων να έχει την ίδια ευαισθησία και στα υπόλοιπα χωριά, αλλά απ' οτι φαίνετε γι' αυτούς δεν υπάρχουμε, η μας θεωρούν πολίτες Β' κατηγορίας. Αλήθεια τι κάνουν οι δύο αντίδημαρχοι Αγοραστός και Βητόπουλος που είναι απ' τα ορεινά χωριά των καμβουνίων; Θα τους ακούσουμε ποτέ να βγάλουν φωνή, η θα είναι κολημμένοι στην καρέκλα και στον μισθό τους;

Ανώνυμος είπε...

9/4/23 13:24

Η Αποχή

Ανώνυμος είπε...

Σας κάλυψε ο Δήμαρχος Βελβεντού σε όλες τις αναφορές του μιλάει για στελέχωση των Περιφερειακών Ιατρείων Σερβίων και Βελβεντού.

Ανώνυμος είπε...

Πόσο άσχετοι είσθε, αντί να σχολιάζετε για την κυβέρνηση, τα ρίχνετε στους Δημάρχους.
Ξαναψηφίστε Μητσοτάκη να καταργήσει και το ΕΣΥ Σερβίων

Ανώνυμος είπε...

Ποιός Αγοραστός και ποιός Βητόπουλος;Αυτοί με λίγα λόγια είναι ακατάλληλοι για αντιδήμαρχοι.Δεν το κατέχουν,άσχετοι,άφωνοι,άβουλοι,αόρατοι.4 χρόνια μηδέν σε όλα.

Ανώνυμος είπε...

Εσύ που είσαι σχετικός 18:15 θα μας πεις το λέει η τοπική της ΝΔ στα Σέρβια ο πυροσβέστης o "που είσαι ρε Παπαδόπουλε" Άρης φίλος του δημάρχου από το μικροβαλτο και τα άλλα ακροδεξιά καλοπαιδα;

Ανώνυμος είπε...

18:15 Ωραία μαζί σου για το θέμα Μητσοτάκη. Για πες μας όμως τι θεσμικό ρόλο έχουν οι δήμαρχοι; Αφού δεν έχουν καμία δύναμη ή δυνατότητα να κάνουν το οτιδήποτε σοβαρό για τον τόπο, για ποιον λόγο τους ψηφίζουμε και εκλαιγονται έμμισθοι; Να καταργηθεί τότε αυτός ο θεσμός να μην επιβαρύνεται και ο κρατικός προϋπολογισμός με τον μισθό τους, να τελειώνουμε με αυτήν την ιστορία. Τι νόημα έχει να ακούει ο δημότης από την δημοτική αρχή κουβέντες όπως "εμείς τα είπαμε", "εμείς κάναμε εισήγηση " μπλα μπλα μπλα...

Ανώνυμος είπε...

Γέφυρα Σερβίων. Ανήκει στην περιφέρεια, δηλώσεις Ελευθερίου " δεν πείστηκα" "δεν χρειάζονται φανάρια"
Κ υγείας Σερβίων. Ανήκει στο υπ υγείας, δηλώσεις δημάρχου, στέλνει υλικά και καθαρίστρια
Πυροσβεστική , ανήκει στο προ.πο φτιάχνει την στέγη ο δήμος
Ιατρικά χωριών ανήκουν στο υπ υγείας, τα βάφει ο δήμος
Κτήριο ειρηνοδικείου, το παίρνει η αστυνομία πανηγυρίζει ο Ελευθερίου!
Δρόμος ιμερα πολυφητου "ανήκει στην ΔΕΗ δεν μπορούμε να μιλήσουμε" ο δήμαρχος μας χαχαχα

Ανώνυμος είπε...

Γιατί αποχή 17:39; Τόσα πυροβολημένα ψεκασμένα κόμματα υπάρχουν, μπορείς να διαλέξεις ένα.

Ανώνυμος είπε...

ξέρω πάντως ποια δημοτική παράταξη διάλεξαν σχεδόν όλοι οι ψεκασμένοι του δήμου μας
όπως η μακεδόνισσα πρώην φανατική του γιατρού
αν και ο αγαπημένος της δήμαρχος την αποκάλεσε όπως και τους άλλους μη εμβολιασμένους σαν λιποτάκτες

Το Προφίλ μας