Επίκαιρα Θέματα:

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Το Ιντερνετ έφθασε την TV

Από ΤΑ ΝΕΑ
Το «κάστρο» της τηλεόρασης έριξε για πρώτη φορά στην ολιγοετή ιστορία του το Ιντερνετ, το οποίο – τουλάχιστον στις Ηνωµένες Πολιτείες – είναι πλέον εξίσου δηµοφιλές µε το «κουτί» στο σαλόνι του σπιτιού µας που µετρά 90 χρόνια ζωής. Σύµφωνα µε έρευνα της Forrester στις Ηνωµένες Πολιτείες, το ∆ιαδίκτυο έχει σήµερα την ίδια διείσδυση µε την τηλεόραση στον γενικό πληθυσµό, ενώ σε ορισµένες ηλικιακές κατηγορίες την ξεπερνά. Η χρήση του Ιντερνετ αυξήθηκε κατά 121% την τελευταία πενταετία, τη στιγµή που η τηλεθέαση σήµερα είναι µόλις κατά 5% υψηλότερη από το 2005. Στην ηλικιακή κατηγορία 18-30 το Ιντερνετ επικρατεί της τηλεόρασης σε χρόνο χρήσης. Ωστόσο, για πρώτη φορά σήµερα καταδεικνύεται ότι και η ηλικιακή οµάδα 32-44 περνά περισσότερο χρόνο on-line από ό,τι στην τηλεόραση, κάτι που βγάζει το Web «νικητή» στην κατηγορία 18-44 ετών.





Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι δεν ξοδεύουν λιγότερο χρόνο µπροστά στην τηλεόραση σε σχέση µε το παρελθόν. Απλά έχουν αρχίσει να περνούν περισσότερο χρόνο στο ∆ιαδίκτυο. Αυτό σηµαίνει ότι σταµάτησαν να κάνουν άλλες, πιο «παραδοσιακές» δραστηριότητες, όπως να ακούν ραδιόφωνο, να διαβάζουν βιβλία και έντυπα, ακόµη και να βγαίνουν συχνά από το σπίτι για να διασκεδάσουν.

Για την «ψηφιακή γενιά», η πρόσβαση στο Ιντερνετ γίνεται όλο και περισσότερο µέρος της καθηµερινότητας. Σχεδόν δύο εκατοµµύρια νοικοκυριά απέκτησαν νέα σύνδεση το 2010. Με αυτόν τον ρυθµό ανάπτυξης εκτιµάται ότι έως το 2015 το 82% των οικογενειών θα έχει πρόσβαση στο ∆ιαδίκτυο.

Η ευρυζωνικότητα βρίσκεται σε ανοδική τροχιά. Εκτιµάται ότι φέτος θα αποκτήσουν πρόσβαση στο broadband Ιντερνετ 5,5 εκατοµµύρια νέα νοικοκυριά στις ΗΠΑ, µε αποτέλεσµα 9 στα 10 σπίτια που είναι online να έχουν ευρυζωνική σύνδεση. Οι κυριότερες αιτίες για τη θεαµατική αύξηση της χρήσης του ∆ιαδικτύου είναι το e-shopping και η κοινωνική δικτύωση. Σύµφωνα µε τη Forrester, το ηλεκτρονικό εµπόριο αποτελεί την κορυφαία δραστηριότητα on-line. Σήµερα το 60% των χρηστών ψωνίζει από το Ιντερνετ σε σύγκριση µε το 1/3 το 2007.

Η κοινωνική δικτύωση έρχεται δεύτερη, µε περισσότερους από 62 εκατοµµύρια ενήλικους Αµερικανούς να χρησιµοποιούν το facebook και άλλα κοινωνικά δίκτυα, όπως το twitter και το flickr. Το 35% των κυβερνοναυτών επισκέπτεται τακτικά τα social media, ενώ µόλις τρία χρόνια πριν το ποσοστό ήταν 15%.

Παράλληλα, το 60% των χρηστών µοιράζεται φωτογραφίες και βίντεο on-line και τουλάχιστον ένας στους τρεις παρακολουθεί οπτικοακουστικό περιεχόµενο στο Ιντερνετ, έναντι 18% το 2007.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το Προφίλ μας