Επίκαιρα Θέματα:

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Οδήγηση στη λίμνη Πολυφύτου - δοκιμάζοντας το Fiat Talento


Οδήγηση στη λίμνη Πολυφύτου
Έχοντας στα χέρια μας ένα πολυεργαλείο όπως το Fiat Talento 1,6EcoJet σκεφτήκαμε συνειρμικά μια αποστολή στη λίμνη Πολυφύτου, θέλοντας να δούμε σφαιρικά τις αποδόσεις του σε κάθε είδους ποιότητα δρόμων. Αν και ο καιρός δεν ήταν ιδανικός και η ομίχλη εμπόδιζε τη διάθεσή μας, αυτή ήρθε εύκολα από τα πρώτα χιλιόμετρα. Στο δρόμο ανακαλύψαμε την καλή δουλειά που έγινε από τους Ιταλούς τεχνικούς μετά την συνεργασία που είχαν με τους αντίστοιχους της Opel. Ενθουσιαστήκαμε από τους μεγάλους χώρους που μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα 9 επιβάτες μαζί με τα πράγματα και τις αποσκευές τους, τη δύναμη ενός θεωρητικά μικρού κινητήρα που αποδίδει 125 ίππους έχοντας σύμμαχο το διπλό τούρμπο, την ψηλή θέση οδήγησης, αλλά και την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Στην εξόρμησή μας θελήσαμε να δούμε περιφερειακά τη λίμνη Πολυφύτου, αλλά και να διασχίζουμε την μεγάλη οδική γέφυρα μήκους 1372 μέτρων που σε οδηγεί από την Κοζάνη στην κωμόπολη των Σερβίων.
Η διαδρομή είναι εκπληκτική, έχοντας πάντα δίπλα σου τη φύση και τη λίμνη που βρίσκεται σε υψόμετρο 273 μέτρων. Ρωτήσαμε και μάθαμε ότι είναι μια από τις πιο βαθιές τεχνητές λίμνες της Ελλάδας, έχοντας μέγιστο βάθος στα 91 μέτρα, ενώ η μέγιστη επιφάνειά της είναι 74 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Τροφοδοτείται κυρίως από τον ποταμό Αλιάκμονα (78-84%), από υπόγεια νερά (10-15%), ενώ δέχεται και τα νερά από τη λεκάνη απορροής μέσω χειμάρρων (4-8%). Γύρω από αυτήν λειτουργούν 95 τυροκομεία και 14 σφαγεία. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες τροφοδοτεί τα αρδευτικά χωράφια της περιοχής με αποτέλεσμα η στάθμη να κατεβαίνει αρκετά, ενώ αυτή ανεβαίνει και πάλι την άνοιξη με το λιώσιμο του χιονιού. Την ίδια περίοδο τροφοδοτεί με νερό το εργοστάσιο της ΔΕΗ.
Κατά τη διάρκεια του μίνι ταξιδιού μας διαπιστώσαμε ότι οι επιβάτες δεν είχαν να ζηλέψουν σε τίποτα από ένα επιβατικό αυτοκίνητο. Η συγκεκριμένη έκδοση που ήταν η combi πρόσφερε μεγάλο χώρο στους επιβάτες, ζώνες ασφαλείας σε όλους και μία μεγάλη συρόμενη πόρτα για εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό του μοντέλου. Ο αποθηκευτικός χώρος σε φυσιολογικές συνθήκες είναι περίπου 1000 λίτρα, που όμως μπορούν να αυξηθούν περισσότερο (3200 λίτρα) αν θα διαμορφωθεί η πίσω σειρά των καθισμάτων. Κάθε σειρά έχει σύστημα εξαερισμού και χώρους για να εναποθέσουν οι επιβάτες κάποια μικροπράγματα. Ο οδηγός κουμαντάρει εύκολα το μεγάλο βαν που έχει διαστάσεις μήκους 5μ, πλάτους 1,96μ και ύψος 1,97μ. Το πλαίσιο είναι στιβαρό και η καλά ρυθμισμένη ανάρτηση δίνουν καλή συμπεριφορά στο νέο μοντέλο.
Η εργονομία για τον οδηγό είναι καλή, η θέση βολική και δεν κουράζει σε μεγάλα ταξίδια. Εντούτοις υπάρχουν κάποιες λειτουργίες που είναι εκτός της δραστικής ακτίνας του οδηγού. Η περιφερειακή οπτική είναι καλή, έχοντας δύο μεγάλους καθρέπτες που δίνουν το στίγμα του βαν στο χώρο, καθώς μεγάλα παράθυρα. Η οπτική του οδηγού είναι εξαιρετική, καθώς βρίσκεται ψηλά και μπορεί να ελέγξει περιφερειακά χωρίς πρόβλημα. Λείπει όμως μια χειρολαβή στις πόρτες προκειμένου ο οδηγός και ο συνοδηγός να ανέβει στο αυτοκίνητο. Από την άλλη το ταμπλό είναι σκληρό, όμως σε καμιά περίπτωση δεν δίνει φτωχή εικόνα.
Η πιο ευχάριστη έκπληξη για τον οδηγό αποτελεί ο κινητήρας που αποδίδει 125 ίππους. Τα 32,6Kgm στις 1500 σ.α.λ δίνει αυτό που χρειάζεται για να κινηθεί ικανοποιητικά. Όλα αυτά σε λειτουργία Eco, γιατί αν ο οδηγός αποφασίσει να το βγάλει ουσιαστικά γίνεται άλλο αυτοκίνητο, προσφέροντας μεγαλύτερη νευρικότητα. Το τράβηγμά του είναι καλό και ξεκινάει από τις 1400σ.α.λ . Όμως ο κινητήρας κρεμάει κοντά στις 3500σ.αλ.Η μέση κατανάλωση στο ταξίδι μας από Θεσσαλονίκη στη λίμνη Πολυφύτου δεν ανέβηκε ψηλά, καθώς αυτή κυμάνθηκε κοντά στα 8,8 λίτρα/100χλμ.
Μια ακόμη ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η ανάρτηση η οποία λειτούργησε παραδειγματικά. Έδωσε σιγουριά ακόμη και όταν το οδηγήσαμε γρήγορα. Η επαφή με το δρόμο ήταν άμεση, ενώ πολύ καλή δουλειά κάνουν τα τέσσερα δισκόφρενα που σταματούσαν το βαρύ βαν κάθε φορά που ο οδηγός το αποφάσιζε.
Για να αποκτήσεις το συγκεκριμένο μοντέλο αρκεί να δαπανήσεις 32.490 ευρώ. Τιμή που θεωρείται μέσα στον μέσο όρο της κατηγορίας. Με την αγορά ο οδηγός έχει 5ετή εγγύηση και οδική βοήθεια, καθώς και δυνατότητα για 5ετή χρηματοδότηση. Να επισημάνουμε ότι ανταγωνιστές του Fiat Talento αποτελούν το Opel Vivaro, το Renault Traffic και το Nissan NV300. Εν κατακλείδι, αποτελεί καλή και αξιόλογη λύση για όσους το προτιμήσουν, αφού θα τους βγάλει ασπροπρόσωπους σε κάθε δουλειά που θα το βάλουν να κάνει.

Κυριάκος Παρασίδης

Πηγή: ΑΠΕ 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Που τα είδες φίλος τα τυροκομεία....

Το Προφίλ μας