Επίκαιρα Θέματα:

Ο Καιρός: «Χρειαζόμαστε μια νέα αλλαγή»...

Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015

Τρίτη και Πέμπτη οι προβολές ταινιών του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στην Κοζάνη

Αρχίζουν σήμερα Τρίτη και ολοκληρώνονται μεθαύριο Πέμπτη οι προβολές των ταινιών του  17ου φεστιβάλ  Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Οι προβολές θα πραγματοποιηθούν στο Κοβεντάρειο  στις 31 Μαρτίου  και 2 Απριλίου  2015 με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ και ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΑΙΝΙΩΝ


Τρίτη 31  Μαρτίου  2015
20:30 «Ο νέος δρόμος του πλαστικού»: 43’
            Σκην:  Άγγελος Τσαούσης - Μυρτώ Παπαδοπούλου

Πρόκειται για μία ταινία που εξετάζει την σταδιακή οικονομική και κοινωνική αλλαγή στις απομακρυσμένες κοινότητες της ορεινής περιοχής των όρων Παμίρ στο νοτιοανατολικό Τατζικιστάν, στα σύνορα με τη Δυτική Κίνα και το βορειοανατολικό Αφγανιστάν. Τις ορεινές αυτές κοινότητες τις διαπερνάει ένας από τους παλιούς δρόμους του Μεταξιού. Εκατοντάδες χρόνια πριν, οι «Δρόμοι του Μεταξιού» επηρέαζαν και επέφεραν την ανάπτυξη και την αλλαγή στις τοπικές κοινότητες, επηρεάζοντας παράλληλα και την «παγκόσμια κοινότητα». Με παρόμοιο τρόπο και σήμερα, ο «δρόμος του Μεταξιού» επηρεάζει την παγκόσμια αγορά, τις κοινότητες της ορεινής περιοχής των Παμίρ και τον πρωταγωνιστή της ιστορίας μας τον Νταβλάτ (Τατζίκο έμπορο), μέσα πλέον από την βιομηχανική εξέλιξη και την ανάπτυξη του εμπορίου.

21:15 «Η Αρχαιολόγος»: 90’
            Σκην:  Κίμων Τσακίρης

Η Γεωργία Καραμήτρου, αρχαιολόγος που έχει αφιερώσει τη ζωή της στην προστασία του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, δίνει την τελευταία μάχη της καριέρας της. Έχει μερικούς μήνες μπροστά της για να σώσει ό,τι μπορεί από έναν μεγάλο αρχαιολογικό χώρο που θα χαθεί για πάντα στο βυθό μιας τεχνητής λίμνης. Στη προσπάθειά της αυτή, καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά από εμπόδια, να σταθεί δυνατή και να αναδείξει στο τέλος το νόημα της «προσωπικής ευθύνης» και τη σημασία να την αναλαμβάνεις.

Πέμπτη  2 Απριλίου 2015

20:30 «OPPRESSION » : 45’
           Σκην:  Μυρτώ Συμεωνίδου - Νίκος Πανεράκης

Ο ανέκαθεν βαλλόμενος χώρος της δημοσιογραφίας έρχεται τώρα αντιμέτωπος με την οικονομική κρίση. Όσο αυτή βαθαίνει, οι παρεμβάσεις στο δημοσιογραφικό έργο αυξάνονται και οι δημοσιογράφοι καλούνται να επιλέξουν αν θα ακολουθήσουν μία κεντρική γραμμή ή αν θα τολμήσουν να τηρήσουν διαφορετική στάση. Αυτοί που τολμούν, ρισκάρουν όχι μόνο να απολυθούν ή να διωχθούν νομικά, αλλά διακινδυνεύουν ακόμα και τη σωματική τους ακεραιότητα. Το Oppression παρουσιάζει μερικά μόνο από τα εκατοντάδες περιστατικά που δείχνουν ότι ένα από τα θύματα της κρίσης στην Ελλάδα είναι η ελευθεροτυπία.

21:15 «Μίλαντ – Ο πλανήτης μου…» :  64’
            Σκην:  Μενέλαος Καραμαγκιόλης

Ο Τζελανί παντρεύτηκε γυναίκα από διαφορετική φυλή. Για να μην τους σκοτώσουν, έφυγαν κρυφά από την πατρίδα τους. Με τα πόδια έφτασαν, μήνες μετά, σ’ ένα ποτάμι. Άλλοι, για να το περάσουν, πεθαίνουν· κι άλλοι μπαίνουν κολυμπώντας στην Ευρώπη. Όμως, στην πρώτη ευρωπαϊκή χώρα, την Ελλάδα, βρέθηκαν –με τα παιδιά τους– άστεγοι κι αποκλεισμένοι χωρίς να μπορούν να πάνε ούτε μπρος ούτε πίσω. Η μόνη λύση είναι να φτάσουν παράνομα στη Γερμανία, λένε οι διακινητές. Δεν υπάρχουν άλλα χρήματα για να περάσει ολόκληρη η οικογένεια. Ο Τζελανί, αντιμέτωπος με αυτό το δίλημμα, πρέπει να αποφασίσει. Αν φύγει ένα από τα παιδιά ασυνόδευτο και φτάσει σώο, θα καταφέρει να τραβήξει κοντά του και την υπόλοιπη οικογένεια. Τα παιδιά του θα μάθουν με βίαιο τρόπο πώς βρίσκει κανείς τον πλανήτη του ή πώς τον στήνει εξαρχής· και αν η Γερμανία είναι πραγματικά η λύση ή ένας νέος εφιάλτης.

22:20 «ΝΑΝΑ» : 40’
            Σκην: Λάρα Κρίστεν

       Το ντοκιμαντέρ Νανά είναι το πορτρέτο μιας εβδομηντάχρονης τρανς γυναίκας που ζει στη Θεσσαλονίκη. Ο συνδυασμός αφήγησης, παρατήρησης και προσωπικού της αρχειακού υλικού δίνει μια εικόνα του πολυτάραχου παρελθόντος της, αλλά και της δύσκολης καθημερινότητας που αντιμετωπίζουν τα τρανς άτομα στην ελληνική πραγματικότητα

                           Η είσοδος είναι ελεύθερη.
              
                  ΚΟΒΕΝΤΑΡΕΙΟΣ  ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΟΖΑΝΗΣ
                               ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΚΟΖΑΝΗΣ
                             

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας εμπιστευόμαστε για την ευπρέπεια των σχολίων σας. Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των σχολιαστών καθώς αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Το Προφίλ μας