από το E-magazino.gr
Η ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ γεννηθηκε στη Θεσαλονικη το 1977 και
αποφοιτησε απο το νεο Ωδειο Θεσαλονικης με πτυχιο βιολοντζελου το 1994. Έχει σπουδασει κλασσικο τραγουδι και βιολοντζελο στη Γερμανια,εχει
κερδισει διεθνεις υποτροφειες και βραβεια..Πολυπλευρο ταλεντο η νεαρη σοπρανο απο την Θεσσαλονικη,διαπρεπει στο
εξωτερικο,βαζοντασ ψηλα τον πηχυ μεσα απο το πληθωρικο της ταλεντο,την
σκληρη δουλεια και την αψογη σκηνικη παρουσια!!!!!
Συγκαταλέγεστε ανάμεσα στις σημαντικότερες ερμηνεύτριες όπερας, της εποχής μας, παρά το νεαρό της ηλικίας σας. Σε ποια ηλικία "ήρθε" στην επιφάνεια, η αγάπη για το τραγούδι και την υποκριτική;
Η έκφραση «σημαντικότερες ερμηνεύτριες» είναι λίγο υπερβολική. Είμαι
όμως μια νέα λυρική τραγουδίστρια που αρχίζει και ξεχωρίζει στο διεθνή
χώρο κι αυτό είναι πάρα πολύ μεγάλη κατάκτηση αν σκεφτεί κανείς το
πόσοι τραγουδιστές υπάρχουνε πια και το πόσο μεγάλη κρίση περνάει
διεθνώς ο πολιτισμός και η όπερα. Ανακάλυψα την αγάπη μου για την όπερα
στα 18 μου, αφού έφυγα στο εξωτερικό για να συνεχίσω τις μουσικές
σπουδές μου στο βιολοντσέλο. Ήταν κεραυνοβόλος έρωτας! Σπούδασα κλασικό
τραγούδι και βιολοντσέλο στη Γερμανία και μετά το τέλος των σπουδών
μου αφοσιώθηκα αποκλειστικά στο τραγούδι.
Το οικογενειακό σας περιβάλλον, πόσο σας στήριξε στις επαγγελματικές σας επιλογές;
Ναι, πάντα με στήριζε σε όλες μου τις επιλογές. Είχα όμως και το θάρρος να υποστηρίζω με δύναμη και αφοσίωση τις αποφάσεις μου. Τώρα χαίρονται πολύ με την εξέλιξή μου, αλλά περάσαμε και πολύ δύσκολες στιγμές και σε αυτές με στήριξαν πάρα πολύ πιστεύοντας σε μένα.
Ναι, πάντα με στήριζε σε όλες μου τις επιλογές. Είχα όμως και το θάρρος να υποστηρίζω με δύναμη και αφοσίωση τις αποφάσεις μου. Τώρα χαίρονται πολύ με την εξέλιξή μου, αλλά περάσαμε και πολύ δύσκολες στιγμές και σε αυτές με στήριξαν πάρα πολύ πιστεύοντας σε μένα.
Πότε ξεκίνησε η επαγγελματική σας σταδιοδρομία και πού πρωτοεμφανιστήκατε;
Ήδη κατά τη διάρκεια των σπουδών μου άρχισα να εμφανίζομαι σε διεθνή φεστιβάλ και τραγούδησα μικρούς ρόλους σε διάφορες παραγωγές. Η αρχή όμως έγινε όταν τραγούδησα στην Όπερα της Στουττγάρδης και του Λουξεμβούργου και ο πρώτος μου μεγάλος ρόλος ήτανε η Κάρμεν, σε ένα θερινό φεστιβάλ στην πόλη Μόνσαου της Γερμανίας. Μετά ακολούθησαν σημαντικές εμφανίσεις και ρόλοι στην Ελλάδα και αυτή την στιγμή αρχίζει η διεθνή μου καριέρα με την συμμετοχή μου στην παραγωγή «Rigoletto a Mantova» όπου συνεργάζομαι με τον Placido Domingo, τον Ruggero Raimondi και τον μαέστρο Zubin Mehta. Η εταιρία παραγωγής RADA FILM ανεβάζει την όπερα «Ριγκολέτο» του Βέρντι, όχι στο θέατρο, αλλά στα μέρη που αναγράφονται από τον συνθέτη. Είναι μια τεράστια και πολύ δύσκολη παραγωγή που θα μεταδοθεί ζωντανά σε πάνω από 100 χώρες του κόσμου. Το εγχείρημα είναι πολύ περίπλοκο, καθ’ότι οι τραγουδιστές δεν είναι στον ίδιο χώρο με την ορχήστρα και ο συντονισμός είναι δύσκολος. Κάνουμε πρόβες ήδη δύο μήνες!
Ήδη κατά τη διάρκεια των σπουδών μου άρχισα να εμφανίζομαι σε διεθνή φεστιβάλ και τραγούδησα μικρούς ρόλους σε διάφορες παραγωγές. Η αρχή όμως έγινε όταν τραγούδησα στην Όπερα της Στουττγάρδης και του Λουξεμβούργου και ο πρώτος μου μεγάλος ρόλος ήτανε η Κάρμεν, σε ένα θερινό φεστιβάλ στην πόλη Μόνσαου της Γερμανίας. Μετά ακολούθησαν σημαντικές εμφανίσεις και ρόλοι στην Ελλάδα και αυτή την στιγμή αρχίζει η διεθνή μου καριέρα με την συμμετοχή μου στην παραγωγή «Rigoletto a Mantova» όπου συνεργάζομαι με τον Placido Domingo, τον Ruggero Raimondi και τον μαέστρο Zubin Mehta. Η εταιρία παραγωγής RADA FILM ανεβάζει την όπερα «Ριγκολέτο» του Βέρντι, όχι στο θέατρο, αλλά στα μέρη που αναγράφονται από τον συνθέτη. Είναι μια τεράστια και πολύ δύσκολη παραγωγή που θα μεταδοθεί ζωντανά σε πάνω από 100 χώρες του κόσμου. Το εγχείρημα είναι πολύ περίπλοκο, καθ’ότι οι τραγουδιστές δεν είναι στον ίδιο χώρο με την ορχήστρα και ο συντονισμός είναι δύσκολος. Κάνουμε πρόβες ήδη δύο μήνες!
Έχετε τραγουδήσει σε διεθνή φεστιβάλ, έχετε συνεργαστεί με το εθνικό θέατρο του Λουξεμβούργου, την ορχήστρα της ΕΡΤ, την ορχήστρα της Ραδιοφωνίας (RAI) του Τορίνο και αν συνεχίσει κάποιος την αναδρομή στο παρελθόν, σε σχέση με την επαγγελματική σας πορεία θα εκπλαγεί από τις πολλαπλές και ποικίλες συνεργασίες σας με κορυφαίους καλλιτέχνες του χώρου σας! Πόσο δύσκολο ή πόσο εύκολο είναι να επιτευχθεί αυτό;
Δεν ήταν σίγουρα καθόλου εύκολο για μένα να φτάσω σ΄αυτό το σημείο, αλλά έφτασα. Αυτό είναι το σημαντικό. Για τον καθένα είναι διαφορετικά, αλλά συνήθως για τους συναδέλφους που έρχονται όλα πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα, τα πράγματα δεν είναι πολύ ευχάριστα αργότερα. Είναι σημαντικό να έχεις σκληραγωγηθεί και να ξέρεις ποιός είσαι και τι θέλεις από την ζωή σου για να κρατήσει η όποια κατάκτηση, να μπορέσεις να την βιώσεις με εκτίμηση και να την ευχαριστηθείς.
Δεν ήταν σίγουρα καθόλου εύκολο για μένα να φτάσω σ΄αυτό το σημείο, αλλά έφτασα. Αυτό είναι το σημαντικό. Για τον καθένα είναι διαφορετικά, αλλά συνήθως για τους συναδέλφους που έρχονται όλα πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα, τα πράγματα δεν είναι πολύ ευχάριστα αργότερα. Είναι σημαντικό να έχεις σκληραγωγηθεί και να ξέρεις ποιός είσαι και τι θέλεις από την ζωή σου για να κρατήσει η όποια κατάκτηση, να μπορέσεις να την βιώσεις με εκτίμηση και να την ευχαριστηθείς.
Κάνατε το ντεμπούτο σας στη Θεσσαλονίκη το Μάρτιο του 2008 με το ρόλο της Κλεοπάτρας στην όπερα του HANDEL, GIULLIO CESARE IN
EGITTO, στο Μ.Μ.Θ, εντυπωσιάζοντας κοινό και κριτικούς με το υποκριτικό και μουσικό σας ταλέντο! Η συγκεκριμένη εμφάνιση υπήρξε το "εφαλτήριο" για περαιτέρω συνεργασίες και εμφανίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό;
Ναι, σίγουρα ήτανε μια σημαντική στιγμή. Ο ρόλος αυτός μου έδωσε
σημαντικές κριτικές και αναγνώριση. Το βραβείο της Ελληνικής Κριτικής
Επιτροπής ήτανε μεγάλη τιμή την οποία δεν περίμενα, όπως και η κατάταξή
μου από το περιοδικό OPERA NOW ανάμεσα στους σημαντικότερους νέους
λυρικούς τραγουδιστές διεθνώς.
Ζείτε, εργάζεστε, δημιουργείτε και παράγετε πολιτιστικό έργο εκτός Ελλάδος. Η αναγνωρισιμότητα στο πρόσωπό σας σε σχέση πάντα με το ταλέντο σας, από το εκτός Ελλάδος κοινό αλλά και από καλλιτέχνες του χώρους σας θα επιθυμούσατε να προερχόταν σε μεγαλύτερο ποσοστό από την Ελλάδα;
Θα ήθελα η Ελλάδα να παράγει περισσότερο πολιτιστικό έργο. Αυτή η
στιγμή είναι τραγική. Θα ήθελα να πλαισιώνομαι από ένα πολιτιστικό
περιβάλλον με ενδιαφέρον και σεβασμό, αλλά το περιβάλλον τείνει να
εξαφανιστεί. Δεν μπορώ να πω ότι η Ελλάδα δεν με εκτίμησε αυτά τα 2
χρόνια που εμφανίστηκα, αλλά η κατάσταση γενικότερα είναι πολύ άσχημη.
Δεν υπάρχουνε δουλειές και χρήματα. Επίσης το κακό με τους Έλληνες
είναι ότι η εκτίμησή τους χάνεται εάν δεν αναγνωριστείς στο εξωτερικό.
Για τους Έλληνες, αν δεν διαπρέπεις έξω, δεν αξίζεις, κα΄τι που δεν
είναι αλήθεια. Υπάρχουνε εξαιρετικοί τραγουδιστές στην Ελλάδα που δεν
έχουνε πάντα την αναγνώριση που τους αξίζει. Εγώ γενικά προσπαθώ να
ακολουθώ την πορεία μου ανεξάρτητα από αυτό. Σίγουρα όμως θα ήτανε
καλύτερα για όλους αν είχαμε περισσότερες δουλειές στην πατρίδα μας!
Η όπερα στην Ελλάδα κατά πολλούς βρίσκεται σε υπολανθάνουσα κατάσταση. Συμμερίζεστε αυτή την άποψη-τοποθέτηση;
Περνάμε μια δύσκολη στιγμή είναι αλήθεια. Στη Θεσσαλονίκη έχουνε
παγώσει τα πάντα και στην Αθήνα υπάρχει τεράστια δυσκολία. Δεν ξέρω τί
πορεία θα έχει αυτό, αλλά πάντα ελπίζω για το καλύτερο. Υπάρχουνε και
νέοι καλλιτέχνες που κάνουνε αξιόλογες προσπάθειες και γενικά δεν
πιστεύω ότι μια κρίση φέρνει μόνο άσχημα. Ίσως κάποια πράγματα να
αλλάξουνε και προς το καλύτερο. Η όπερα περνάει κρίση διεθνώς, πόσο
μάλλον σε μια χώρα που δε φέρει την κουλτούρα αυτή!
Στις 14 Μαρτίου 2010 συνεργαστήκατε με την «ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΩΝ
ΧΡΩΜΑΤΩΝ». Τι αποκομίσατε από αυτή την συνεργασία σε ελληνικό έδαφος;
Ήτανε μια πολύ καλή και ομαλή συνεργασία. Προς το παρών δεν ξέρω αν θα επακολουθήσει κι άλλη, ξέρω ότι κι αυτοί έχουνε δυσκολίες. Θα ήθελα να ξανασυνεργαστώ μαζί τους, γιατί όχι;
Ήτανε μια πολύ καλή και ομαλή συνεργασία. Προς το παρών δεν ξέρω αν θα επακολουθήσει κι άλλη, ξέρω ότι κι αυτοί έχουνε δυσκολίες. Θα ήθελα να ξανασυνεργαστώ μαζί τους, γιατί όχι;
Συμμερίζεστε την άποψη ότι το κοινό της Όπερας στην Ελλάδα αυξάνεται;
Όχι, δεν το πιστεύω. Εκτός αν με το «Ελλάδα» εννοούμε «Αθήνα» και «Θεσσαλονίκη». Σίγουρα η όπερα είναι λίγο πιο διαδεδομένη απ’ ό,τι ήτανε πριν 15 χρόνια, αλλά στην Ελλάδα- μιλώντας για όλη την χώρα- δεν υπάρχει κοινό για την όπερα.
Όχι, δεν το πιστεύω. Εκτός αν με το «Ελλάδα» εννοούμε «Αθήνα» και «Θεσσαλονίκη». Σίγουρα η όπερα είναι λίγο πιο διαδεδομένη απ’ ό,τι ήτανε πριν 15 χρόνια, αλλά στην Ελλάδα- μιλώντας για όλη την χώρα- δεν υπάρχει κοινό για την όπερα.
Αληθεύει το γεγονός ότι οι Έλληνες λυρικοί τραγουδιστές που κάνουν καριέρα στο εξωτερικό είναι πολύ πιο έτοιμοι για όλα; Αναφέρομαι στο πόσο εύκολο είναι για ένα λυρικό καλλιτέχνη να υπηρετήσει μια σύγχρονη εκδοχή σαν αυτή της αναθεωρημένης εκδοχής της κωμικής όπερας του Ζακ Όφενμπαχ "Ο Ορφέας του Άδη" που παρουσιάστηκε στο Μ.Μ.Θ
και στην οποία συμμετείχατε.
Το πόσο ανοιχτός και ικανός είναι ένας καλλιτέχνης στη δουλειά του δεν
έχει να κάνει με το πού δουλεύει, στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα. Οι νέοι
τραγουδιστές γενικά είναι ανοιχτοί σε καινούργια πράγματα.
Είστε υπέρ της άποψης ότι η όπερα είναι το απόγειο του θεάματος, όπως χαρακτηριστικά έχει τονίσει η σκηνοθέτης Μαριάννα Καλμπάρη;
Ναι φυσικά και είναι, αφού συνδιάζει πολλές τέχνες μαζί.
Ποιοι πιστεύετε ότι ήταν οι ρόλοι που έκαναν κοινό και κριτικούς να σας θαυμάσουν και να σας αποκαλέσουν "μια δεύτερη Μαρία Κάλλας";
Ευτυχώς ακόμη κανείς δεν με έχει αποκαλέσει στα σοβαρά «2η Μαρία Κάλλας». Είναι μια άτοπη φράση, αφού το φαινόμενο «Κάλλας» δεν επαναλαμβάνεται. Πολλές φορές το είπαν για πολλές σοπράνο και κάθε φορά η ιστορία έδειξε ότι είναι μια ατυχής παρομόιωση. Είναι όμως πολύ όμορφο να φέρεις έστω και μόνο σαν Ελληνίδα το σημάδι μιας τέτοιας καλλιτέχνιδας στην μνήμη των άλλων. Κανείς όμως δεν είναι «2ος», όλοι μας είμαστε μοναδικοί και ανεπανάληπτοι. Αν κάποιοι άνθρωποι αυτή την στιγμή αρθρώνουνε το όνομα Κασσάνδρα Δημοπούλου και αναφέρονται στο άτομο και την τέχνη μου με θαυμασμό, αυτό για μένα είναι μεγάλη κατάκτηση.
Ευτυχώς ακόμη κανείς δεν με έχει αποκαλέσει στα σοβαρά «2η Μαρία Κάλλας». Είναι μια άτοπη φράση, αφού το φαινόμενο «Κάλλας» δεν επαναλαμβάνεται. Πολλές φορές το είπαν για πολλές σοπράνο και κάθε φορά η ιστορία έδειξε ότι είναι μια ατυχής παρομόιωση. Είναι όμως πολύ όμορφο να φέρεις έστω και μόνο σαν Ελληνίδα το σημάδι μιας τέτοιας καλλιτέχνιδας στην μνήμη των άλλων. Κανείς όμως δεν είναι «2ος», όλοι μας είμαστε μοναδικοί και ανεπανάληπτοι. Αν κάποιοι άνθρωποι αυτή την στιγμή αρθρώνουνε το όνομα Κασσάνδρα Δημοπούλου και αναφέρονται στο άτομο και την τέχνη μου με θαυμασμό, αυτό για μένα είναι μεγάλη κατάκτηση.
Ποιοι ρόλοι σας "άγγιξαν" περισσότερο στην μέχρι τώρα επαγγελματική σας πορεία και "έβγαλαν" από μέσα σας σημαντικά στοιχεία του ταλέντου σας;
Όλοι! όλοι οι ρόλοι έβγαλαν κάτι από την προσωπικότητά μου! Ίσως η
Κάρμεν…να έβγαλε κάτι παραπάνω, ή ίσως να νιώθω έτσι γιατί την αγαπώ
πολύ!
Σε κάποιες δηλώσεις σας διέκρινα γνωρίσματα του χαρακτήρα σας, όπως αποφασιστικότητα, πείσμα και επιλεκτική πολιτική με οποιοδήποτε κόστος. Είναι στάση ζωής αυτό για σας;
Ναι, είναι. Είμαι πολύ απόλυτος χαρακτήρας και πλέον εμπιστεύομαι αυτά
που πιστέυω γιατί βλέπω ότι λειτούργησαν θετικά. Είμαι εκεί που
ταιριάζω να είμαι, όπως όλοι μας τελικά. Δεν χρειάζονται συμβιμασμοί, ο
καθένας βρίσκει αυτό που του ταιριάζει. Πολλά στοιχεία του χαρακτήρα
μου δικαιώθηκαν στην πορεία του χρόνου μέσα από το επάγγελμά μου. Εννοώ
ότι ορισμένα χαρακτηριστικά μου ταιριάζουνε απόλυτα σ’αυτό που κάνω.
Στην πρώτη μας επικοινωνία διαπίστωσα ότι είχα να κάνω με έναν άνθρωπο ευγενικό, προσγειωμένο. Αυτό δηλώνει ότι το λεγόμενο σύστημα δεν λειτούργησε πάνω σας αρνητικά. Είναι όντως έτσι;
Δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το λεγόμενο..»σύστημα»! Χαχαχα! Όπως και να έχει, κανένα «σύστημα» δεν ορίζει το πως θα συμπεριφερόμαστε στους άλλους και στον εαυτό μας, εμείς το διαλέγουμε αυτό! Ας πούμε όμως ότι η δουλειά μου, που είναι στην πραγματικότητα μια ομαδική δουλειά, μου έμαθε να επικοινωνώ και να κατανοώ καλύτερα τις καταστάσεις. Τελικά υπήρξε κι ένας άνθρωπος-παράδειγμα για μένα που μου έμαθε πολλά με την συμπεριφορά του.
Δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το λεγόμενο..»σύστημα»! Χαχαχα! Όπως και να έχει, κανένα «σύστημα» δεν ορίζει το πως θα συμπεριφερόμαστε στους άλλους και στον εαυτό μας, εμείς το διαλέγουμε αυτό! Ας πούμε όμως ότι η δουλειά μου, που είναι στην πραγματικότητα μια ομαδική δουλειά, μου έμαθε να επικοινωνώ και να κατανοώ καλύτερα τις καταστάσεις. Τελικά υπήρξε κι ένας άνθρωπος-παράδειγμα για μένα που μου έμαθε πολλά με την συμπεριφορά του.
Ποιος ή ποιοι είναι οι ρόλοι που επιθμείτε να ενσαρκώσετε;
Αγαπάω κάποιους ρόλους ιδιαίτερα, όπως την Τόσκα, την Μαντάμ Μπάτερφλαι, κ.ά, αλλά οι ρόλοι μας διαλέγουνε, δεν τους διαλέγουμε! Αυτή την στιγμή με περιμένει ένας ρόλος που δεν…περίμενα! Αλλά γενικότερα για το άμεσο μέλλον «φλερτάρω» έντονα με την Δεισδεμόνα ( από τον «Οθέλλο» του Βέρντι)!Γενικά αγαπάω τον βερισμό, αλλά και η μπαρόκ μουσική είναι για μένα πολύ σημαντική και κατέχει ιδιαίτερη θέση στην ψυχή μου! Σκοπεύω να κάνω κι ένα CD στο προσεχές μέλλον με άγνωστες μπαρόκ καντάτες.
Αγαπάω κάποιους ρόλους ιδιαίτερα, όπως την Τόσκα, την Μαντάμ Μπάτερφλαι, κ.ά, αλλά οι ρόλοι μας διαλέγουνε, δεν τους διαλέγουμε! Αυτή την στιγμή με περιμένει ένας ρόλος που δεν…περίμενα! Αλλά γενικότερα για το άμεσο μέλλον «φλερτάρω» έντονα με την Δεισδεμόνα ( από τον «Οθέλλο» του Βέρντι)!Γενικά αγαπάω τον βερισμό, αλλά και η μπαρόκ μουσική είναι για μένα πολύ σημαντική και κατέχει ιδιαίτερη θέση στην ψυχή μου! Σκοπεύω να κάνω κι ένα CD στο προσεχές μέλλον με άγνωστες μπαρόκ καντάτες.
Πιστεύετε ότι μπορείτε να συνδυάσετε οικογένεια και καριέρα;
Δεν πιστεύω ούτε στο ένα ούτε στο άλλο σαν έννοιες τυποποιημένες.
Ελπίζω μόνο να είμαι υγιής και να δημιουργώ για πολλά χρόνια…να κάνω
κάτι καλό, κάτι όμορφο. Αγαπάω την ζωή, αλλά δεν την αφήνω να με
υποχρεώνει να «πιστεύω» για κάτι κάτω από την οπτική γωνία τρίτων. Όπως
μου βγει, ό,τι μπορέσω και θελήσω, πάντα με επίγνωση και έμπνευση…
Σας ευχαριστώ για την άκρως ενδιαφέρουσα συνομιλία μαζί σας και σας εύχομαι κάθε επιτυχία σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.
Εγώ ευχαριστώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου