Επίκαιρα Θέματα:

Ο Καιρός: «Χρειαζόμαστε μια νέα αλλαγή»...

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2010

Δηλώσεις Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γ. Μαγκριώτη στα Κοίλα

«Σήμερα γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια από την κυβέρνηση και όλη την ελληνική κοινωνία για να σταματήσουμε τον κατήφορο της οικονομίας. Η πρώτη περίοδος ήταν επιτυχής αλλά και επώδυνη. Είμαστε μπροστά στις μεγάλες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που έχει σχεδιάσει η κυβέρνηση και κάθε υπουργείο χωριστά. Πιστεύουμε ότι μέσα στο 2011 τα σημάδια της ανάτασης θα είναι εμφανή. Οι θυσίες δεν θα πάνε χαμένες. Η οικονομία θα πατάει πλέον σε γερά πόδια. Η επιλογή της κυβέρνησης είναι να αναπληρώσει πρώτα τις απώλειες των εισοδημάτων ευπαθών ομάδων του πληθυσμού σήμερα. Το βάρος πέφτει στις διαθρωτικές αλλαγές που θα καταστήσουν παραγωγική, ανταγωνιστική και εξωστρεφή την οικονομία. Το βάρος πέφτει στην ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων. Η κυβέρνηση μας έχει ξεκαθαρίσει πως θα προχωρήσει στην ενίσχυση της ρευστότητας των τραπεζών. μόνο τη δέσμευση πως θα διατεθεί στην πραγματική οικονομία.



    Δεν θα επαναλάβουμε το λάθος της προηγούμενης κυβέρνησης. Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, η ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας είναι βασικές προϋποθέσεις για τη στήριξη της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων.

    Είναι τουλάχιστον παράδοξο αυτοί που έφτασαν την οικονομία στο χείλος του γκρεμού, αυτοί που με την πολιτική τους εκτόξευσαν το χρέος του δημοσίου σε ανεξέλεγκτα ύψη όπως και το χρέος των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών να ζητούν ευθύνες για την οικονομική ύφεση σήμερα στην κυβέρνησή μας. Όταν πήραν την οικονομία το 2004 με ρυθμό ανάπτυξης 5, 3% και διαθέσιμα τα 2/3 των πόρων του Γ’ ΚΠΣ, όπως διαθέσιμο και το ΕΣΠΑ από την 1/1/2007 και την οδήγησαν σε αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, δηλαδή ύφεση το 2007 να ζητούν ευθύνες γιατί παρατείνεται κατά 1 χρόνο η ύφεση.

    Σήμερα χρειάζεται να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας, να προχωρήσουμε στις μεγάλες αλλαγές ο καθένας μας στο χώρο του και όλοι μαζί για τη χώρα. Για να ζητά κάποιος την αλλαγή από τον άλλο πρέπει πρώτα να τη πραγματοποιήσει στον εαυτό του.Ο Γιώργος Παπανδρέου και η Κυβέρνησή του το έκαναν και το κάνουν πράξη».

   

    Στη συνέχεια, ο κ. Μαγκριώτης παρουσίασε τη πολιτική της κυβέρνησης για την κατασκευή των αναπτυξιακών υποδομών στη Δυτική Μακεδονία. Μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός τόνισε:

    «Η οικονομική και κοινωνική υποχώρηση της Δυτικής Μακεδονίας τα τελευταία χρόνια είναι μεγάλη. Η κατασκευή του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας έδωσε σημαντική αναπτυξιακή ώθηση σε όλο τον μεθοριακό χώρο. Η καθυστέρηση όμως στην κατασκευή των καθέτων αξόνων της Εγνατίας όπως και ο άξονας ‘Κοζάνη-Πτολεμαΐδα-Φλώρινα-Νίκη’ απομόνωσε την ενδοχώρα της περιφέρειας και ιδιαίτερα το νόμο Φλώρινας.

    Δυστυχώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος γι’ αυτό επιλογή μας είναι να επιταχύνουμε τις διαδικασίες ολοκλήρωσης των μελετών.

    Ο Οδικός άξονας ‘Νίκη-Κοζάνη-Λάρισα’ είναι ένα σημαντικό έργο υποδομής το οποίο συνδέει την περιοχή με την Εγνατία Οδό, τον ΠΑΘΕ τα σύνορα της FYROM.

    Υπογράψαμε την Κοινή Υπουργική και εκχωρήσαμε στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ τη μελέτη τμημάτων και τη συνολική εποπτεία των μελετών που εκπονούνται από άλλες υπηρεσίες, για την κατασκευή κατά τμήματα του άξονα ‘Λάρισα-Κοζάνη-Νίκη’. Στόχος είναι η ενιαία διαχείριση του έργου, η σύντομη μελετητική του ωρίμανση και η κατά τμήματα κατασκευή του».

   

    Ο Υφυπουργός αναφερόμενος και σε άλλα συγκοινωνιακά έργα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας είπε:

    «Ο δρόμος ‘Γρεβενών-Βασιλίτσας’, είναι ένα έργο σημαντικό τόσο για την τουριστική ανάπτυξη των Γρεβενών και ιδιαίτερα του ορεινού όγκου της περιοχή, όσο και για την οδική ασφάλεια λόγω της υπάρχουσας κίνησης, η οποία μάλιστα αναμένεται να αυξηθεί, και λόγω της ολοκλήρωσης της Εγνατίας αλλά και της σταδιακής υλοποίησης των καθέτων αξόνων στη Δυτική Μακεδονία, καθώς και του Ε65 στη Θεσσαλία, έργα που βρίσκονται σε διάφορα στάδια προγραμματισμού και υλοποίησης. Η κυβέρνηση αποφάσισε το έργο αυτό, σε συνεργασία με την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας μετά από διαβούλευση με τους φορείς της Περιφέρειας, να χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας με προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ».

   

    Σε ότι αφορά στο δρόμο «Δεσκάτης-Γρεβενών», ο Υφυπουργός σημείωσε:

    «Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, εάν υπάρχει και συμφωνία των τοπικών αρχών, μπορεί να αναλάβει τη μελέτη αυτού του δρόμου και στη συνέχεια θα διασφαλίσουμε τους πόρους για την χρηματοδότησή του.

    Η συνολική κατασκευή του οδικού άξονα «Νίκη-Φλώρινα-Πτολεμαΐδα Κοζάνη- Ελασσόνα-Λάρισα» θα κοστίσει περίπου 1,2 δισ. ευρώ.

    Η απελθούσα κυβέρνηση για την κατασκευή του άξονα αυτού είχε εγγράψει ενδεικτικά στο ΕΣΠΑ μόνο 100 εκατ. ευρώ. Στους πρώτους μήνες της διακυβέρνησής μας έχουμε διασφαλίσει τους πόρους για τη μελέτη όλων των τμημάτων του άξονα. Οι μελέτες μερικών τμημάτων έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και για το σύνολό τους θα προκηρυχτούν διαγωνισμοί μέχρι το φθινόπωρο.

    Στην αναμόρφωση των Διευρωπαϊκών Δικτύων που συζητιέται αυτήν την περίοδο στη ΕΕ, έχουμε προτείνει να ενταχθεί και ο άξονας αυτός. Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τα διαθρωτικά ταμεία της ΕΕ.

    Τέλος, στους επόμενους μήνες θα δημοπρατήσουμε το τελευταίο τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, «Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή» το οποίο ξεπερνά τα 100εκ. ευρώ. Επίσης, μέχρι το τέλος του 2010 και μέσα στο 2011 θα δημοπρατήσουμε το τμήμα «Νίκη-Φλώρινα» και δυο τμήματα στο νομό Λάρισας, στην περιοχή Ελευθεροχωρίου και Ελασσόνας, που θα έχουν μελετητική ωριμότητα. Αθροιστικά, οι χρηματοδοτήσεις αυτές φτάνουν το ύψος των 400 εκατ. ευρώ, περίπου.

   

    Αναφερόμενος ειδικότερα στην έκθεση σημείωσε :

    «Η «Έμπορο-βιοτεχνική και Γεωργική Έκθεση Δυτικής Μακεδονίας» είναι ένας ετήσιος οικονομικός και κοινωνικός θεσμός για τη Δυτική Μακεδονία εδώ και 26 χρόνια. Είναι το ετήσιο ραντεβού των βιοτεχνών, εμπόρων και επαγγελματιών της περιοχής μας αλλά και ευρύτερα της Χώρας με το καταναλωτικό κοινό, το οποίο, διευρύνθηκε με την κατασκευή της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Οδού.

    Σήμερα η Έκθεση, αποτελεί και μια πρώτης τάξης ευκαιρία για τους χιλιάδες επισκέπτες της να γνωρίσουν την επιχειρηματική κοινότητα και τα σύγχρονα προϊόντα των κλάδων του εμπορίου, της μεταποίησης και των υπηρεσιών που αναπτύσσονται στην σύγχρονη αγορά της χώρας μας.

    Κύριος στόχος της έκθεσης αυτής ήταν και είναι η προβολή της τοπικής παραγωγής αλλά των μικρών παραδοσιακών επιχειρήσεων, που δεν έχουν τη δυνατότητα της μαζικής προβολής των προϊόντων τους».

Πηγή: ΑΠΕ

3 σχόλια:

  1. Ανώνυμος25/9/10 12:41

    Σε ποιούς ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ???????
    με τις αναφορές.......

    ...Η οικονομία θα πατάει πλέον σε γερά πόδια...

    ... απώλειες των εισοδημάτων ευπαθών ομάδων του πληθυσμού σήμερα.......

    ...αλλαγές...

    ΤΟ ΠΑΣΟΚ δεν κυβερνούσε 25 ΧΡΟΝΙΑ ?????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος25/9/10 12:44

    ΟΣΟ.....ΑΝΑΦΟΡΑ....
    ...των αναπτυξιακών υποδομών στη Δυτική Μακεδονία......

    ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΦΤΩΧΕΙΑ.....
    γιατί....
    ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ....ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος25/9/10 20:02

    Τι έγινε παιδιά ???????

    Είδα στα ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ......την επίσκεψη του ΥΠΟΥΡΓΟΥ μας....
    στην «Έμπορο-βιοτεχνική και Γεωργική Έκθεση Δυτικής Μακεδονίας»......
    ΠΑΡΕΑ.....
    με τους ΠΑΡΑΤΡΕΧΑΜΕΝΟΥΣ.....
    τον ΞΕΝΑΓΗΣΑΝ.....
    μάλιστα.....
    οι ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΕΣ σύντροφοι του......
    στην ΣΥΝΕΤΑΙΡΕΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΟΖΑΝΗΣ....

    Οι Συνδικαλιστές του ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ......
    ΠΟΥ ΗΤΑΝ ?????

    Μόνο τον ΣΥΝΤΟΠΙΤΗ μας ΥΠΟΥΡΓΟ.....
    ήθελαν ......να ΥΠΟΔΕΧΤΟΥΝ ???????

    Ο Μαγκριώτης.....δεν είναι ΥΠΟΥΡΓΟΣ της ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ????????

    Γιατί δεν ΥΠΗΡΞΕ ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΗ ?????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας εμπιστευόμαστε για την ευπρέπεια των σχολίων σας. Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των σχολιαστών καθώς αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Το Προφίλ μας