της Βάσως Σάφη από τον ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ
Η παρουσίαση των δράσεων του Δήμου Κοζάνης σε συγκεκριμένους τομείς της ευρυζωνικότητας και συγκεκριμένα στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου «ανάπτυξη ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών και των υπηρεσιών του Δήμου Κοζάνης», που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», αποτέλεσαν το αντικείμενο της ημερίδας που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης στο χώρο συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, στο Κοβεντάρειο.
Την ημερίδα παρακολούθησαν ορισμένα στελέχη υπηρεσιών του Δήμου, αλλά και πολίτες, που είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά την παρουσίαση και επίδειξη δύο νέων συστημάτων που λειτουργούν από τον Δήμο, του νέου συστήματος ηλεκτρονικής κοινότητας: http://telework.kozanh.gr και του περιβάλλοντος Τηλεργασίας και Τηλεσυνεργασίας: http://politis.kozanh.gr. Επίσης, παρουσιάστηκαν τα πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα της έρευνας πεδίου που ανέλαβε να υλοποιήσει η Public Issue, αναφορικά με τη χρήση του διαδικτύου και γενικότερα των ευρυζωνικών υπηρεσιών στην περιοχή.
Τα αποτελέσματα της έρευνας ωστόσο παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού δείχνουν πρωτιά των πολιτών στη χρήση ευρυζωνικών υπηρεσιών στο Δήμο Κοζάνης. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο κ. Χρήστος Παπατέρπος, πρόκειται για μια μελέτη που έγινε το φθινόπωρο του 2009 και περιελάμβανε μελέτη καλών πρακτικών από τον διεθνή χώρο, αποτύπωση της κατάστασης στον Δήμο Κοζάνης και έρευνα πεδίου που έκανε η εταιρεία Public Issue. Από την έρευνα προέκυψαν δύο πολύ σημαντικά αποτελέσματα. Το πρώτο είναι ότι η υφιστάμενη κατάσταση στο Δήμο από πλευράς ευρυζωνικών υποδομών είναι πολύ καλή. «Είναι πάρα πολύ σημαντική η διείσδυση της ευρυζωνικότητας στο Δήμο Κοζάνης και ξεπερνά το 20% με τον ελληνικό μέσο όρο να είναι στο 16% και τον ευρωπαϊκό στο 23%, πράγμα που σημαίνει ότι ο Δήμος και οι πολίτες είναι αρκετά έτοιμοι να ξεπεράσουν τις ευρυζωνικές υπηρεσίες» τόνισε ο ίδιος και όπως προσέθεσε «χρειάζεται να δημιουργηθούν τέτοιες ευρυζωνικές υπηρεσίες για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κόσμου και να αυξήσουν περαιτέρω τη ζήτηση».
Από την πλευρά του ο ανάδοχος του έργου Ανδρέας Βλάχος, αναφερόμενος στις δύο καινούριες διαδικτυακές δράσεις έκανε λόγο για έναν «άμεσο τρόπο επικοινωνίας με τον κόσμο», που τον κάνει «συμμέτοχο» στις δικές του αποφάσεις. Παράλληλα τόνισε πως είναι «ευχάριστο που τέτοιες πρωτοβουλίες λαμβάνονται από δημοτικούς φορείς μακριά από τα αστικά κέντρα ώστε οι δράσεις αυτές να περάσουν ευρύτερα και να χρησιμοποιηθούν από όλο τον κόσμο».
Η αντιδήμαρχος Κοζάνης Παρθένα Τουμπουλίδου, αναφέρθηκε στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων από το τελευταίο έργο της ΚτΠ, που έχει να κάνει με την ολοκλήρωση ψηφιακών υποδομών, μιλώντας ιδιαίτερα για τα δύο έργα που παραδόθηκαν τα τέλη του 2009, τον ηλεκτρονικό πολίτη και την τηλεργασία. Επίσης αναφέρθηκε στην πρωτοπόρα έρευνα που έχει καταγράψει την ευρυζωνική ταυτότητα του Δήμου, δίνοντας επίσημα στοιχεία σε σχέση με τη διεισδυτικότητα των ηλεκτρονικών εφαρμογών της Κοζάνης σε σχέση με πανελλαδικό επίπεδο. Όπως τόνισε η ίδια «δικαιώνεται η επιλογή της δημοτικής αρχής να στοχεύσει και να επενδύσει στις ψηφιακές υποδομές. Είναι το μέλλον και πάνω σε αυτά θα κριθούμε στο επόμενο διάστημα. Η πρόκληση για όλους εμάς είναι να ενεργοποιήσουμε τους μηχανισμούς και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο ώστε όλα αυτά να είναι προς όφελος του πολίτη και οι υπηρεσίες που θα δίνονται να βελτιώσουν την καθημερινότητά του πολίτη».
Οι δύο νέες υπηρεσίες
Ειδικότερα, ο ηλεκτρονικός πολίτης είναι το πρώτο φόρουμ διαλόγου στο Δήμο Κοζάνη μέσα από το οποίο αναπτύχθηκαν συζητήσεις και απόψεις, μάλιστα το πρώτο θέμα που καλύφθηκε ήταν το σχέδιο «Καλλικράτης». Μέσω του συστήματος, πολίτες παίρνουν κωδικούς, μπαίνουν μέσα στις συζητήσεις που αναρτώνται, σε έναν σύγχρονο τρόπο διαλόγου μεταξύ του Δήμου και της τοπικής κοινωνίας. Με τη νέα τεχνολογία και οι πολίτες γίνονται γνώστες των αποφάσεων που παίρνει η δημοτική αρχή και ο δήμος έχει γνώση της άποψης της τοπικής κοινωνίας, έτσι οι αποφάσεις είναι αποτέλεσμα δημοκρατίας.
Το κομμάτι της τηλεργασίας είναι μια δυνατότητα που δίνεται σε κόσμο της Κοζάνης που θέλει να συνεργαστεί, να αναπτύξει μια δραστηριότητα με κάποια επιχείρηση εκτός δήμου. Έχει να κάνει καθαρά με την εξυπηρέτηση του χρόνου, να αξιοποιηθούν οι νέες τεχνολογίες ώστε οι άνθρωποι να μπορέσουν να βρουν μια διέξοδο στον επαγγελματικό τομέα. Περιλαμβάνει καταχώρηση αγγελιών, αναζήτηση εργαζομένων, διαχείριση εργασιών, ζωντανές παρουσιάσεις, τηλεδιασκέψεις κ.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου