«Στο Δημοτικό Διαμέρισμα της Νεράιδας του Δήμου Σερβίων στον Νομό της Κοζάνης και στην Ξενοδοχειακή Δομή Νεράιδας, φιλοξενούνται 29 ασυνόδευτα ανήλικα παιδιά, όλα τους προσφυγόπουλα.
Ένα μέρος εξ αυτών φοιτά στο 1ο Ημερήσιο Επαγγελματικό Λύκειο Σερβίων»
Σε μια σχολική αίθουσα εγώ, τέσσερις μαθητές (ασυνόδευτα ανήλικα προσφυγόπουλα από το Πακιστάν) και ο καθηγητής τους ο κ. Μανώλης ταξιδέψαμε στον κόσμο αυτών των παιδιών, αντικρίσαμε τη ζωή και όχι μόνο μέσα από τα δικά τους μάτια. Οι καρδιές τους άνοιξαν απλόχερα και με εξέπληξαν όλα αυτά που έκρυβαν εκεί ακριβώς.
Η ζωή και τα παιδικά τους χρόνια κάθε άλλο παρά ανέμελα και ξένοιαστα υπήρξαν. Οι δυσκολίες πολλές, αλλά δεν παραιτήθηκαν.
Αποφάσισαν να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον για τον εαυτό τους. Πραγματικά με συνεπήρε το σθένος και η αποφασιστικότητά τους να πετύχουν τους στόχους τους.
Διέκρινα, εκ πρώτοις ένα σεβασμό απέναντι σε εμένα, τον καθηγητή τους και το χώρο του σχολείου στον οποίο και βρισκόμασταν! Καθώς προχωρούσε η συζήτηση ήταν πλέον ευδιάκριτη η ευγένεια, το ήθος και οι αρχές των παιδιών αυτών.
Μου υπενθύμισαν με τον καλύτερο τρόπο
πόσο σημαντικό είναι να εκτιμούμε όσα έχουμε και να είμαστε ευγνώμονες
για όσα μας προσφέρονται. Αυτά τα συναισθήματα έχουν μέσα τους για όσα
τους παρέχει η πατρίδα μας .
Ερχόμενα εδώ αυτά τα παιδιά ατένιζαν την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.
Το μέλλον τους φαντάζει πια φωτεινό, μακριά από ζοφερές καταστάσεις και
δυσάρεστες στιγμές.
Ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας κύλησε σαν νεράκι και το κουδούνι μόλις χτύπησε. Ο
Σαμούν κλείνοντας αυτή τη συνάντηση μου είπε κοιτώντας με στα μάτια και
τοποθετώντας το χέρι του στην καρδιά ότι όταν ο άνθρωπος είναι καλός
μέσα του, μπορεί να βλέπει το καλό σε οτιδήποτε τον περιβάλλει. «Εγώ
ξέρω να κοιτάζω με αυτόν τον τρόπο», μονολόγησε.
Σας ευχαριστώ από βάθος καρδιάς Σαμούν, Μωχάμεντ, Γιασίν, Ζοχέμπ για όλα όσα μου διδάξατε σήμερα και εύχομαι να σας περιμένει παρακάτω ένα φωτεινό μέλλον, όπως ακριβώς το ονειρεύεστε.
Σαμούν, Μωχάμεντ, Γιασίν, Ζοχέμπ…προσφυγόπουλα που ονειρεύονται το μέλλον τους στην Ελλάδα!
Συνέντευξη στην Μαρία Ψωμαδάκη
Στο Δημοτικό Διαμέρισμα της Νεράιδας του Δήμου Σερβίων στον Νομό της Κοζάνης και στην Ξενοδοχειακή Δομή Νεράιδας, φιλοξενούνται 29 ασυνόδευτα ανήλικα παιδιά, όλα τους προσφυγόπουλα.
Ένα μέρος εξ αυτών φοιτά στο 1ο Ημερήσιο Επαγγελματικό Λύκειο Σερβίων, όπου τυγχάνει να φοιτώ και εγώ. Σε συνεργασία με τον καθηγητή τους Μανώλη Παρδάλη ( φιλόλογος, ΠΕ02), πήρα συνέντευξη από τέσσερα παιδιά που υπάγονται στην παραπάνω δομή με καταγωγή από το Πακιστάν.
Τα εν λόγω παιδιά είναι ο Σαμούν, ο Μωχάμεντ, ο Γιασίν και ο Ζοχέμπ. Ο Σαμούν μιλάει αρκετά καλά τα Ελληνικά και τα Αγγλικά, και βοήθησε στην μεταξύ μας επικοινωνία.
Με ποιόν τρόπο ήρθατε στη χώρα μας παιδιά;
Αρχικά πήγαμε από το Πακιστάν στο Ιράν και από εκεί περπατήσαμε είκοσι μέρες για να φτάσουμε στην Τουρκία. Εκεί παραμείναμε για έξι μήνες. Προσπαθήσαμε να έρθουμε στην Ελλάδα επτά φορές με αυτοκίνητο, αλλά επιστρέφαμε πίσω στην Τουρκία όπου οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες για εμάς.Γιατί φύγατε από την πατρίδα σας το Πακιστάν;
Κατά πρώτον φύγαμε για ένα καλύτερο μέλλον και επίσης η ενδοοικογενειακή ζωή στο Πακιστάν ήταν πολύ δύσκολη για εμάς. Η συμπεριφορά απέναντι μας εντός της οικογένειας ήταν άσχημη καθώς υπήρχαν πολλές διενέξεις που έκαναν τη συμβίωση αφόρητη.
Πώς σας φαίνεται η Ελλάδα;
Είναι μια πολύ όμορφη χώρα, καθαρή με ανθρώπους που μας σέβονται και τους σεβόμαστε και εμείς. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που μπορούμε να ζούμε στη χώρα σας.
Τι σας λείπει περισσότερο από την πατρίδα σας;
Τίποτα απολύτως. Έχουμε εδώ όλα όσα επιθυμούμε.
Τι ονειρεύεστε για το μέλλον σας;
Σαμούν: θα ήθελα να γίνω δάσκαλος οδήγησης
Μωχάμεντ: ονειρεύομαι να γίνω καρδιολόγος
Γιασίν: επιθυμώ να γίνω οδηγός
Ζοχέμπ: θέλω να γίνω ελαιοχρωματιστής
Μια επιθυμία που θα θέλατε να εκφράσετε;
Θα θέλαμε να πάρουμε σύντομα κάρτα παραμονής.
Στον ελεύθερο χρόνο σας με τι ασχολείστε;
Μας αρέσει να παίζουμε βόλεϊ, ping pong, badminton, ποδόσφαιρο και κρίκετ.
Πώς είναι η διαμονή σας στη δομή;
Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από την διαμονή μας . Δεν έχουμε κανένα παράπονο.
Σας αρέσει το σχολείο που φοιτείτε; Πώς σας αντιμετωπίζουν οι συμμαθητές σας; Πώς είναι η σχέση σας με τον καθηγητή σας τον κ. Μανώλη;
Στο σχολείο μαθαίνουμε την ελληνική γλώσσα για να μπορούμε να συνεννοούμαστε. Μας φαίνονται εύκολα τα Ελληνικά. Ο καθηγητής μας είναι πολύ καλός και ενδιαφέρεται τόσο για εμάς όσο και για τη μόρφωση μας. Οι συμμαθητές μας έχουν αποδεχτεί και μας φέρονται με σεβασμό και εμείς το ίδιο. Οι συνθήκες στο σχολείο είναι πολύ ευχάριστες.
Θα θέλατε να μας δώσετε ένα μήνυμα; Κάτι που σας εκφράζει;
Ο Σαμούν μας απάντησε ότι όταν η καρδιά
του ανθρώπου είναι καλή , βλέπει την καλή πλευρά των ανθρώπων και των
πραγμάτων ό,τι και να του συμβαίνει .
Ο Μωχάμεντ μας έγραψε: «God helps those who help themselves».
κ. Παρδάλη θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τη δουλειά που γίνεται στο σχολείο όσον αφορά τα παιδιά που υπάγονται στην δομή αλλά και την προσωπική σας άποψη και εικόνα που έχετε αποκομίσει από την αλληλεπίδραση μεταξύ σας;
Καταρχήν σας ευχαριστώ θερμά για την ευκαιρία που δίνετε σε αυτά τα παιδιά να ακουστεί και η δική τους πλευρά των πραγμάτων.
Όσον αφορά το μαθησιακό κομμάτι σκοπός και στόχος μας είναι η
εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας με βιωματικό τρόπο , δηλαδή μέσω δράσεων,
συλλογής εμπειριών , αλληλεπίδρασης με τους μαθητές του σχολείου και
όχι αποκλειστικά μέσω των βιβλίων.
Το μάθημα γίνεται κυρίως με τη χρήση της ελληνικής γλώσσας, που
είναι και η σύσταση του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και με τη χρήση της
Αγγλικής γλώσσας. Ανάλογα σε κάθε περίπτωση και του επιπέδου
των μαθητών. Ως εκ τούτου το μάθημα γίνεται σε δύο με τρείς διαφορετικές
ταχύτητες. Οι παλαιότεροι μαθητές λειτουργούν ως βοηθοί για τους
νεότερους. Κάπως έτσι λειτουργεί το τμήμα ένταξης.
Όσον αφορά τα παιδιά έχουν προσαρμοστεί πλήρως στην ελληνική πραγματικότητα. Οφείλω
να πω ότι είναι πολύ καλοί χαρακτήρες με ήθος και αρχές. Δεν
δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα στο σχολείο και λειτουργούν σε κάθε
περίπτωση σύμφωνα με τους κανόνες του σχολείου. Πραγματικά τα
παιδιά είναι παράδειγμα προς μίμηση λόγω της ποιότητας του χαρακτήρα
τους. Επίσης , θα ήθελα να προσθέσω ότι έχουν θέληση για μάθηση,
προσαρμόζονται εύκολα και είναι αποφασισμένα να πετύχουν τους στόχους
τους. Αν και σε τόσο μικρή ηλικία έχουν πάρει τη ζωή στα χέρια τους .
Ευχαριστώ θερμά τα παιδιά που μοιράστηκαν το χρόνο τους μαζί μου , τις σκέψεις τους και τα πιστεύω τους!
Ευχαριστώ ιδιαίτερα και τον καθηγητή τους τον κ. Μανώλη Παρδάλη
για την άψογη συνεργασία και την ευκαιρία που μου έδωσε να συνομιλήσω με
τα παιδιά και να τα γνωρίσω καλύτερα.
5 σχόλια:
Να μεριμνήσετε και να εμβολιάσετε τα παιδιά, όχι μόνο ερωτόλογα και θαυμασμούς στα ΜΜΕ.
Θερμά συγχαρητήρια!
Συγχαρητήρια στους Εκπαιδευτικούς και το Διευθυντή του Σχολείου. Μπράβο σας.
Οσο και να προσπαθούν κάποιοι θεσμικοί να σας διαβάλουν δεν θα τα καταφέρουν.
Κάντε τη δουλειά σας εσείς και αφήστε τους στην μιζέρια τους.
Συγχαρητήρια σε μαθητές, καθηγητές και διευθυντή.
Και πως είναι "προσφυγόπουλα" από το Πακιστάν. Εχει το Πακισταν πόλεμο;
Δημοσίευση σχολίου