Με αφορμή την γιορτή των Τριών
Ιεραρχών διαπιστώνεται για ακόμη μία φορά πόσο επίκαιρο και διαχρονικό είναι το
παιδαγωγικό τους μήνυμα για την εκπαίδευση, την αλληλεγγύη και τον σεβασμό προς
τον συνάνθρωπο.
Σε μία εποχή δύσκολων συγκυριών η εκπαίδευση και η γνώση αποτελούν την
βασική προϋπόθεση για την υπέρβαση και την αντιμετώπιση των δυσκολιών αυτών.
Εμπνεόμαστε από το έργο τους που ανέδειξε τις αξίες και τον πλούτο της
Ελληνικής σκέψης και παιδείας.
Ειδικά για τους μαθητές το μήνυμα των Τριών Ιεραρχών αποτελεί ένα
πνευματικό κληροδότημα που θα τους επιτρέψει να διαμορφώσουν μια πολύπλευρη
προσωπικότητα, απαραίτητο εφόδιο για την πορεία τους.
Ο Βίος
και η Πολιτεία των Τριών Ιεραρχών ας είναι οδηγός όχι μόνο για τους μαθητές
αλλά για όλους μας, σε μία περίοδο που τα διδάγματά τους μπορούν να αποτελέσουν
τις βασικές αρχές για τη ζωή και τη δράση του καθενός.
3 σχόλια:
To μήνυμα....ποιος το έγραψε μήνημα?????? και μάλιστα στον τίτλο!!!!!!!
"Τελειοτάτη κοινωνία ονομάζω εκείνην, όπου έχει καταργηθεί η ιδιοκτησία, έχουν απομακρυνθεί οι προσωπικές αντιθέσεις, οι φιλονικίες και οι έριδες. Εκεί που όλα θα είναι κοινά". Μέγας Βασίλειος..
μάλλον όμως δεν τον γιορτάζουν γι αυτό το κράτος τα σχολεία και αρχες του τόπου
ο ίδιος βέβαια έκανε πολλα καλα αλλα και ελέγχεται για άλλα,
τους τρεις ιεράρχες πολύ καλά κανει η εκκλήσία και τους γιορτάζει και τους τιμά, αλλά να συνεχίζεται ο εορτασμός τους απο τα σχολεία ως οι μεγάλοι πνευματικοί άντρες του Ελληνισμου πάει πολύ. ο Ηράκλειτος , ο Πρωταγόρας , ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας, ο Ευκλειδης ο Αρχιμήδης που "δοξα΄ζονται" απο τον κόσμο όλο μάλλον ήταν μικρότερου πνευματικου βεληνεκους των τριών...αφου έτσι αποφάσισε κα΄ποτε η ανατολική Ρωμαική αυτοκρατορία , το βυζάντιο για μας. και συνεχίζουμε μέχρι σήμερα αυτο το ωραίο παραμύθι περί των ιεραρχών των ελληνικών γραμματων. με τις "ευλογίες" αρχόντων κεντρικής και τοπικής εξουσίας.
afierwmeno se oloys toys megaloys elllhnoxristianoys,kai ston k. dhmarxo poy de xanei thn eykairia na deiksei th "synexeia" toy ethnoys, meta kai th lampri teleth orkomwsias poy telesai..
«Εχθροί είναι οι Έλληνες, (βλ. (O΄) Ησαΐας Θ΄ 12) διότι διασκεδάζουν καταβροχθίζoντας με ορθάνοιχτο στόμα τον Ισραήλ. "Στόμα" δε λέγει εδώ ο προφήτης, την σοφιστική του λόγου δύναμη, η οποία τα πάντα χρησιμοποίησε για να παραπλανήσει τους εν απλότητι πιστευσάντων» Βασίλειος Καισαρείας ΕΙΣ ΠΡΟΦΗΤΗΝ ΗΣΑΪΑ 9.230.8
«Προσταγή, (!!!) μη δειλιάζετε από των Ελληνικών πιθανολογημάτων... τα οποία είναι σκέτα ξύλα, μάλλον δε δάδες που απώλεσαν και του δαυλού την ζωντάνια και του ξύλου την ισχύ, μη έχοντας δε ούτε και του πυρός την φωτεινότητα, αλλά σαν δάδες καπνίζουσες καταμελανώνουν και σπιλώνουν όσους τα πιάνουν και φέρνουν δάκρυα στα μάτια όσων τα πλησιάζουν. Έτσι και (των Ελλήνων) η ψευδώνυμος γνώση σε όσους την χρησιμοποιούν» Βασίλειος ο Μέγας, 330-379 μ.Χ. ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗΝ ΗΣΑΪΑΝ ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ 7.196.3
«Αν στα ενδότερα (των ελληνικών σκέψεων) κοιτάξεις, θα δεις, τέφρα και σκόνη και υγιές ουδέν, αλλά τάφος ανεωγμένος ο λάρυγξ αυτών, (των Ελλήνων φιλοσόφων!) τα πάντα δε γεμάτα ακαθαρσίες και ιχώρ, (έμπυο!) και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν σκωλήκων... Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, από των φιλοσόφων λαβόντες... Ημείς δε ου παραιτούμεθα της κατ’ αυτών μάχης» Ι. Χρυσόστομος (344-407 μ.Χ.) ΕΙΣ ΑΓΙΟΝ ΙΩΑΝΝΗΝ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΝ (ΟΜΙΛΙΑ ΞΣ΄ 59.369.12 -370.11
«Όσο πιο βάρβαρο ένα έθνος φαίνεται και της ελληνικής απέχει παιδείας, τόσο λαμπρότερα φαίνονται τα ημέτερα... Ούτος ο (πιστός) βάρβαρος, την οικουμένη ολάκερη κατέλαβε... και ενώ πάντα τα των Ελλήνων σβήνουν και αφανίζονται, τούτου (του πιστού βάρβαρου) καθ’ έκαστη λαμπρότερα γίνονται» Ι. Χρ ΕΙΣ ΙΩΑΝΝΗΝ 59.31.33
«Τι λοιπόν, άγιος έσται ο ναός του Σεράπιδος (Αλεξανδρινή βιβλιοθήκη) δια τα βιβλία; Μη γένοιτο!... αλλά δαίμονες οικούσι τον τόπον... μάλλον δε και αυτών (των Ελλήνων) όντων δαιμόνων... και παρ’ αυτών βωμός στέκει απάτης αόρατος εις τον οποίον ψυχάς ανθρώπων θυσιάζουσι... κατάλαβε λοιπόν και φανέρωσε (διέδωσε!) ότι δαίμονες κατοικούν εκεί» Ι. Χρυσ/μος ΛΟΓΟΙ ΚΑΤΑ ΙΟΥΔΑΙΩΝ 48.851.38 έως 852.35
ayta kai alla polla...dikaiwnoyn ton xarakthrismo twn triwn ierewn ws ierarxwn twn ellhnikwn grammatwn..
Δημοσίευση σχολίου