από το site aixmi.gr
Το τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου τράβηξε αμέσως την προσοχή
μου: «Με μηχανήματα του δήμου, ο δήμαρχος Στυλίδας, Απόστολος Γκλέτσος,
γκρέμισε τις προστατευτικές μπάρες κοντά στα διόδια της Πελασγίας
δημιουργώντας έναν παράπλευρο δρόμο, έτσι ώστε οι κάτοικοι της
ανατολικής Φθιώτιδας να έχουν ελεύθερη διέλευση χωρίς να πληρώνουν
διόδια. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Γκλέτσος βρέθηκε και ο ίδιος πάνω
στο χωματουργικό μηχάνημα…».
Το τηλεγράφημα έχει όλες τις λεπτομέρειες της απόπειρας του
Δημάρχου, την ένταση που προκλήθηκε «όταν αστυνομικοί προσπάθησαν μάταια
να τον εμποδίσουν», ενώ ακολούθησαν άλλα δύο με την αντίδραση του
Γενικού Γραμματέα έργων, αλλά και το γεγονός ότι το θέμα θα ακολουθήσει
τη δικαστική οδό με τον κ. Γκλέτσο κατηγορούμενο.
Αρνούμαι, φυσικά, να σχολιάσω το αν ο συγκεκριμένος κύριος έχει
δίκιο ή άδικο, αυτό είναι δουλειά του Εφετείου Πλημμελημάτων στο οποίο
παραπέμπεται.
Και, επίσης, σε καμία περίπτωση δε θα γίνω καχύποπτη για να
αναρωτηθώ εάν όντως η πράξη του αποσκοπούσε στο καλό των κατοίκων, οι
οποίοι κατά την άποψή του δεν πρέπει να πληρώνουν διόδια, καθώς θα
έπρεπε να μετακινούνται από επαρχιακό δρόμο.
Οπότε δε θα πιστέψω ότι το έκανε για να τον ξαναθυμηθούν τα κανάλια
και θα θεωρήσω ότι έχει δίκιο! Ότι δεν πρέπει οι κάτοικοι της Στυλίδας
να πληρώνουν διόδια.
Με αυτή τη λογική, λοιπόν, ο νέος δήμαρχος, που δεν κατάφερε λόγω
διαρροών των ίδιων των στελεχών του να εκλέξει καν αντιδημάρχους την
περασμένη εβδομάδα, σε μία πρωτοφανή επίδειξη λαϊκισμού κατάστρεψε
δημόσια περιουσία (που έχω πληρώσει και εγώ) σπάζοντας με μία μπουλντόζα
τα πλαϊνά του δρόμου ώστε να μη χρειάζεται να πληρώνουν οι
πολίτες-κάτοικοι-ψηφοφόροι διόδια.
Πράγμα που γεννά ερωτήματα: Η κίνησή του είναι παράδειγμα νέας αρχής ή αναρχίας; Όποιος διαφωνεί, βρε αδερφέ, τα σπάει!
Με ποια δικαιοδοσία ο κ. Γκλέτσος θα ζητήσει από τους δημότες να
πληρώνουν τις κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας ή να ζητάνε πιστοποιητικά
του Δήμου για να ανοίξουν καταστήματα;
Πώς θα τους πείσει ότι πρέπει να πληρώνουν δημοτικά τέλη;
Στο φινάλε, τι μας προσφέρει ο δήμος; Σπασμένα φρεάτια που υπερχειλίζουν σε μία βροχή και γεμάτους σκουπιδοτενεκέδες;
Άρα γιατί ο κάθε δημότης Στυλίδας να μην επιδοθεί σε αντίστοιχες
πράξεις τραμπουκισμού και αντί να πληρώσει δημοτικά τέλη, να μη σπάσει
το υπερχειλισμένο φρεάτιο;
Φταίει ο Απόστολος Γκλέτσος που κάνει το δήμαρχο ή οι κάτοικοι της
Στυλίδας που ψήφισαν ένα κύριο που σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν
έχει κάνει τον νταή, με τρόπο που δείχνει άντρα-κατάλοιπο προηγούμενων
δεκαετιών και ασπρόμαυρων ελληνικών ταινιών, για να διοικήσει την τοπική
κοινωνία;
Θα το κάνει με τραμπουκισμούς ή θα ζητήσει από την κεντρική κυβέρνηση
το δίκιο των συμπολιτών του παραθέτοντας επιχειρήματα αντί για
μπουλντόζες;
Και τέλος πάντων, θα αποφύγω να αναφέρω και άλλα ονόματα, αλλά γιατί
σ’ αυτή τη χώρα ψηφίζουμε όποιον να ναι απλά και μόνο επειδή τον
ξέρουμε από την τηλεόραση;
Φταίει αυτός ή εμείς;
5 σχόλια:
Τα παρακάτω δεν απευθύνονται σε σχολιαστές-υποστηριχτές των εργοληπτικών εταιριών και αυτό γιατί καταδεικνύουν την ουσία του προβλήματος που είναι η ιδιωτικοποίηση των πάντων μέσα από κρατικές συμβάσεις με εργοληπτικές «Μπομπολικες» εταιρίες ,οι οποίες εκτός τον άλλων και απολύτως νόμιμα χρησιμοποιούν το κρατικό χρήμα για να πραγματοποιούν επενδύσεις στις υποδομές τους.
• Οι ιδιωτικοί επιχειρηματικοί όμιλοι συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια, καλύπτοντας με αυτά ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ 10% ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ! Για παράδειγμα, στη «σύμβαση παραχώρησης» για το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη, σε ένα κατασκευαστικό - μελετητικό κόστος 882,2 εκατ. ευρώ η ίδια συμμετοχή της κοινοπραξίας είναι μόνο 55 εκατ. ευρώ, δηλαδή 6,2%, και άλλα 50 εκατ. ευρώ, που αποτελούν το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας... Το ίδιο συμβαίνει και στο τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, όπου με ένα συνολικό κόστος 2,807 δισ. ευρώ οι ιδιώτες θα καταβάλουν περίπου 240 εκατομμύρια ή το 8,5% του συνόλου του κόστους του έργου, εκ των οποίων μάλιστα τα 100 εκατομμύρια θα αποτελέσουν μετοχικό κεφάλαιο. Ουσιαστικά, δηλαδή, αν αφαιρεθούν και αυτά, τότε η συμμετοχή του ιδιώτη σ' αυτό το έργο θα είναι 4,3%! Οπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι ακόμη και αυτά τα ελάχιστα ποσά καλύπτονται από τις εισπράξεις των διοδίων που τους παραχωρούνται προκαταβολικά - και μάλιστα δραστικά αυξημένα!
• Αντίθετα, ο ελληνικός λαός καταβάλλει με «ζεστό» χρήμα από τον κρατικό προϋπολογισμό ή και από κοινοτικές επιδοτήσεις ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό του συνολικού κόστους, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από δάνεια. Για παράδειγμα, για τον άξονα Κορίνθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη το Δημόσιο θα καταβάλει 330 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 37% του συνολικού κατασκευαστικού κόστους (882 εκατ. ευρώ). Για την Ιόνια Οδό το Δημόσιο καταβάλλει 330 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 29,5% του συνολικού κόστους (1.120 εκατ. ευρώ).
• Επιπλέον, παραχωρούνται στους ιδιωτικούς ομίλους, για να τα εκμεταλλευτούν επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που κατασκευάζονται σήμερα με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού. Συγκεκριμένα: Για λογαριασμό του ομίλου της Ιονίας Οδού κατασκευάζονται οι παρακάμψεις Αγρινίου, τμήματα του Μαλιακού και το έργο Σχηματάρι - Χαλκίδα. Για λογαριασμό του ομίλου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη κατασκευάζονται τα τμήματα Σήραγγα Ραψομάτη - Λεύκτρο και Παραδείσια - Τσακώνα. Για λογαριασμό του ομίλου Κεντρικής Ελλάδας κατασκευάζεται το μεγαλύτερο τμήμα του Μαλιακού. Στον όμιλο Μαλιακός - Κλειδί θα παραδοθούν τα τμήματα Ράχες - Λάρισα που μόλις ολοκληρώθηκαν. Στον όμιλο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα παραδίδονται τα τμήματα της Κακιάς Σκάλας και της παράκαμψης Πάτρας που πρόσφατα παραδόθηκαν στην κυκλοφορία.
• Τέλος, σε μερικά από τα έργα, εκτός όλων των άλλων, παρέχονται και επιδοτήσεις λειτουργίας, δηλαδή εγγυήσεις κερδοφορίας προς τις κοινοπραξίες! Για παράδειγμα, αυτό συμβαίνει στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας (η συνολική επιδότηση μπορεί να φτάσει και τα 400 εκατ. ευρώ) και Τρίπολης - Καλαμάτας - Σπάρτης (132 εκατ. ευρώ)
• Τον περασμένο Αύγουστο, η προηγούμενη κυβέρνηση ενέκρινε συμπληρωματική σύμβαση με την οποία αυξήθηκε το κόστος κατασκευής των σηράγγων των Τεμπών κατά 169 εκατ. ευρώ για την πρόσθετη ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΛΩΡΙΔΑΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ,ΚΑΘΩΣ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΙΤΑΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ! Και, βέβαια, το κόστος αυτό θα επιβαρύνει εξ ολοκλήρου το Δημόσιο, δηλαδή τον ελληνικό λαό, και όχι την ιδιωτική κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου».
• Ανάλογη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 100 εκατ. ευρώ, διεκδικεί και η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» επικαλούμενη τον επανασχεδιασμό του τμήματος του έργου στην Κάτω Αχαγιά.
• Σημαντικά πρόσθετα κονδύλια ζητά και η κοινοπραξία του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη «Μορέας», επειδή τρία ολόκληρα χρόνια μετά την έναρξη των έργων ανακάλυψε πως θα υπάρξουν επιπτώσεις στα ιστορικά Δερβενάκια και έτσι ζητά το τριπλάσιο ποσό, προτείνοντας να κατασκευαστεί εκεί σήραγγα.
• Σημαντικά ποσά ως διαφυγόντα κέρδη ζητά η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για τους τέσσερις μήνες που δε λειτουργούσαν όλοι οι σταθμοί διοδίων, μετά τις πτώσεις βράχων στην κοιλάδα των Τεμπών, παρότι οι εκβραχισμοί ήταν υποχρέωσή της που προέκυπτε από τη σύμβαση. Το ζήτημα, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται ήδη στη Διαιτησία.
• Ολοι οι ιδιωτικοί όμιλοι διεκδικούν διάφορα άλλα ποσά ή και παράταση χρονοδιαγραμμάτων, κατηγορώντας το Δημόσιο για καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις.
• Πανάκριβα, όμως, πληρώνει ο ελληνικός λαός ακόμη και τα διάφορα τμήματα, τα οποία κατασκευάζονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και στη συνέχεια θα παραδοθούν στους ιδιωτικούς ομίλους, οι οποίοι θα βάλουν διόδια! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παράκαμψη του Αγρινίου (τμήμα Αγγελόκαστρο - Κουβαράς), που έχει ξεκινήσει από το 2004 με προϋπολογισμό 89 εκατ. ευρώ και, ενώ έχουν πληρωθεί έως τώρα 161 εκατ. ευρώ (περίπου τα διπλάσια), ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα!
• Ο ελληνικός λαός, μάλιστα, καλείται να χρυσοπληρώσει ακόμη και έργα που ...δεν έγιναν! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, το πρώτο έργο που ανατέθηκε το 2006 από την κυβέρνηση της ΝΔ από τα έξι οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης. Το έργο αποδείχτηκε ασύμφορο για τους εργολάβους και έτσι η σύμβαση καταγγέλθηκε από το Σεπτέμβρη του 2009. Τώρα πια το όλο θέμα έχει παραπεμφθεί στη Διαιτησία, καθώς οι μεγαλοεργολάβοι ζητούν αποζημιώσεις και ποινικές ρήτρες σε βάρος του Δημοσίου ύψους 400 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που όλο το έργο, αν τελικά κατασκευαζόταν, θα στοίχιζε 500 εκατ. ευρώ!
einai diko sas to sxoleio.."kanei" ton domarxo?????
an nai...aisxos
enas an8rwpos eixe ta kakala na antista8ei sto ani8iko k arpaxtiko va8y "kratos"..kai ton krazete?????
p.s...den eimai k.k.e..alla eleos
Φίλε 11.46 ο τίτλος είναι του άρθρου. Δεν τον βάλαμε εμείς.
zitaw sygnwmh tote...... den exw tetia kollimata k prokatalipseis
Δημοσίευση σχολίου