του Τάκη Παπαθανασίου
Επειδή και επίσημα μπήκαμε στον προεκλογικό αγώνα και οι
ανακοινώσεις των παρατάξεων, οι ιδέες και προτάσεις των υποψηφίων θα είναι σε
ημερήσια διάταξη, θα ήθελα να επισημάνω αλλά και να παροτρύνω τους φίλους
σχολιαστές του blog, για την ανάγκη ενός ευπρεπούς σχολιασμού και κριτικής των
προσώπων και των αναρτήσεων.
Είναι καθήκον και ευθύνη όχι μόνο των παρατάξεων και των υποψηφίων,
αλλά και των σχολιαστών η ανάπτυξη ενός σοβαρού διαλόγου, που θα βοηθήσει στην
ανάδειξη των προβλημάτων της περιοχής μας και στην επιλογή των καλύτερων
συνδυασμών και υποψήφιων.
Τα blogs έχουν κερδίσει με το σπαθί τους ένα μεγάλο μέρος της
ενημέρωσης από τα κλασικά ΜΜΕ και δίνουν τη δυνατότητα άμεσης συμμετοχής στο
διάλογο όλων των πολιτών.
Τη δυνατότητα αυτή μπορούμε να την αξιοποιήσουμε θετικά ο καθένας μας. Η ανωνυμία στα blogs δίνει τη δυνατότητα να εκφράσουμε τη διαφωνία μας, τις θέσεις μας, την πρότασή μας για κάθε θέμα και να κρίνουμε κάθε πρόσωπο. Να κρίνουμε την εξουσία και τους υποψηφίους της, να αποκαλύψουμε, να αποδείξουμε οτιδήποτε θεωρούμε ότι οφείλει η κοινωνία να γνωρίζει.
Τη δυνατότητα αυτή μπορούμε να την αξιοποιήσουμε θετικά ο καθένας μας. Η ανωνυμία στα blogs δίνει τη δυνατότητα να εκφράσουμε τη διαφωνία μας, τις θέσεις μας, την πρότασή μας για κάθε θέμα και να κρίνουμε κάθε πρόσωπο. Να κρίνουμε την εξουσία και τους υποψηφίους της, να αποκαλύψουμε, να αποδείξουμε οτιδήποτε θεωρούμε ότι οφείλει η κοινωνία να γνωρίζει.
Όσο όμως έχουμε το δικαίωμα για κριτική των παρατάξεων, των προσώπων
και των θέσεων, άλλο τόσο έχουμε υποχρέωση να αποφύγουμε το σαρκασμό, τη
λασπολογία, την ύβρη και τη σκοπιμότητα.
Κρίνουμε και κατακρίνουμε ότι δεν μας αρέσει, ότι δεν μας
γεμίζει το μάτι, ότι θεωρούμε υπερβολή ή ψέμα και τέτοια θα δούμε πολλά. Μπορεί
ο θεός Μώμος, ο προστάτης του σαρκασμού, να πέθανε από τον καημό
του επειδή δεν βρήκε ψεγάδι στην θεά Αφροδίτη (φυσικά του διέφυγε ότι
η Αφροδίτη ήταν το ιδανικό θηλυκό και να είχε ψεγάδι, διεγερτικό θα ήταν!) σε
μας σίγουρα θα δοθεί η δυνατότητα να βρούμε πολλά ψεγάδια και να
αποκαλύψουμε πολλές αλήθειες που μας κρύβουν. Οφείλουμε να τις
αποκαλύψουμε όμως με ευπρέπεια, να δείξουμε τον πολιτισμό μας και την αγάπη
μας, αν όχι για την αλήθεια, τουλάχιστον για τον τόπο μας.
Το να βλέπουμε κάθε ανάρτηση ως σκύβαλο (εις κύνας βαλείν =
ρίξτο στα σκυλιά) και να γινόμαστε αντί σχολιαστές – πολίτες, κύνες έτοιμοι να
κατασπαράξουμε τις σάρκες του καθένα που τολμά να αναρτήσει τις απόψεις του,
τις ιδέες του, τις προτάσεις του για τα προβλήματα του τόπου μας, αδικούμε
πρώτα εμάς τους ίδιους σαν σχολιαστές – πολίτες και δείχνουμε ότι δεν
σεβόμαστε την αντίθετη άποψη, άρα δεν σεβόμαστε το διάλογο.
Αν θέλουμε να συμβάλουμε στην
προκοπή αυτού του τόπου, αν θέλουμε να βοηθήσουμε στην επιλογή του καλύτερου
συνδυασμού και των καλύτερων υποψηφίων, οφείλουμε όλοι μας να γίνουμε
σχολιαστές – πολίτες και όχι σχολιαστές – σαρκαστές και λασπολόγοι.
16 σχόλια:
Σωστά αλλά τι θα γίνει μαυτούς που εργολαβικά έχουν αναλάβει το ρόλο να στραπατσάρουν κάθε πρόσωπο και κάθε ανάρτηση;
Δεν πρέπει και οι υπεύθυνοι του μπλοκ να αναλάβουν τις ευθύνες τους;
Προτείνω να μην κόβονται τα σχόλια, αλλά να μεταφέρονται σε μια ανάρτηση που θα λέει "οι απαράδεκτοι", θα έχει μεγάλη επισκεψιμότα.
Καλή ιδέα.
Τα blogs έχουν επιτυχία γιατί ακούγονται όλες οι απόψεις αυτούσιες,ακριβώς το αντίθετο δηλ. από τα κατευθυνόμενα ΜΜΕ.
Αυτές οι ιδέες για να ελέγχονται οι ιδέες ως σωστές ή "οι απαράδεκτοι" απλά είναι εκτός κλίματος των blogs.
Δεν λέει.
Κάντο aivres
1. Θα έχει πλάκα μεγάλη και σίγουρη έπισκεψιμότητα (η περιέργεια είναι παντού μέχρι και τη γάτα της φωτο στην ανάρτηση σκότωσε)
2. Μπορεί εμείς να μην τους ξέρουμε ποιοι είναι αλλά η απόρριψη θα λειτουργήσει σαν αποτροπή.
3. Κάποιοι μάλιστα θα εκδηλωθούν αν στα δέκα μεταφερμένα σχόλια κάποιου βάλετε πχ βραβείο βλακείας, ανοησίας κλπ.
11:26
Δεν μιλάμε για έλεγχο ιδεών, αλλοίμονο.
Μιλάμε για το βρύσιμο και τη λάσπη.
Τους εργολάβους γιαυτή τη δουλειά.
ΝΑ ΥΠΟΘΕΣΩ ΟΤΙ ΟΣΟΙ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΤΟΝ ΠΛΙΑΤΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΛΕΙΦΕΡΗ ΕΙΝΑΙ ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ ΗΛΙΘΙΟΙ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΕΞΥΠΝΟΙ. ΜΗΠΩΣ ΣΑΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΚΙΟ ΕΕΕΕ?
ΤΙ ΠΙΟ ΑΠΛΟ ΑΠΟ ΜΙΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 10 Ή ΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Π.Χ. "ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ" ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ Ή "ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ".
ΤΑ ΜΠΛΟΓΚΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΦΕΥΡΕΣΗ -ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΠΕΣΤΕ ΤΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΤΕ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ INTERNET.
Η ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΕ(ΠΡΟΦΑΝΩΣ "ΚΑΤ`ΑΛΑΘΟΣ") ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΤΑΝ ΚΑΙ ΑΚΟΥΓΑΝ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΚΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟΨΗ.
Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΨΙΣΤΟ ΑΓΑΘΟ.
ΜΟΝΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΗΡΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΕΥΠΡΕΠΙΑΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΜΕ ΤΙΣ "ΤΙΜΕΣ"ΟΣΩΝ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.
ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΑ ΧΩΣΩ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΧΩΝΩ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΠΕΙΛΕΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ...ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΛΛΕΣ "ΚΟΣΜΙΕΣ" ΚΑΙ "ΑΙΧΜΗΡΕΣ" ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ.
Ο...άνω Αμπελο-Φιλοσοφών αρθρογράφος της αναρτήσεως, απευθύνει ''συστάσεις'' στους ανωνύμους σχολιαστές, δια ευπρέπειαν εις τα σχόλια και όπως δείξουν αρίστην συμπεριφοράν....
Κάθε σχολιαστής είναι υπεύθυνος των γραφομένων του και δεν χρειάζεται την διδασκαλία και τας συστάσεις, που απευθύνει ο άνω Εν λόγω...Αμπελο-φιλοσφών!!!
Με αυτόν τον τρόπο επιχειρεί να περιοριστεί η αθρόα-καθημερινή προσέλευσις σχολιαστών στο παρόν ιστολόγιον, ενω είς το δικό του, ουδείς καθ' εκάστην προσέρχεται!!!!
Peyo, στείλε mail γιατί δεν καταλάβαμε τίποτα.
Αμπελοφιλόσοφε 1:33
Εκ των γραφομένων σου προκύπτει αβιάστως οτι λόγω των πολλών χορταρικών που χρησιμοποιείς προς βρώσιν έχεις μετενσαρκωθεί εις περπατών κρέας με μάτια.
Εάν εις την μέλλουσαν ζωήν αποφασίσεις να αφαιρέσεις το προσωπείον σου θα αποκαλυφθεί το μέγεθος της καινότητάς σου και τι κύμβαλο αλαλάζων ειναι η εξοχότης σου που παριστά τον σχολιαστήν.
Εως ότου συμβεί το ανωτέρω θαύμα σε εκλιπαρώ ταυτοχρόνως με τις περισπούδαστες εκκρίσεις του μορίου σου που βαπτίζονται, λόγω ευγενείας σχόλια, να φροντίσεις να προμηθεύεις τους αναγνώστας του παρόντος ιστολογίου με ευμεγέθη λεπτά αιχμηρά αντικείμενα, κοινώς καρφίτσες, δια να ανακουφίζονται καθότι δια κάθε σχόλιόν σου τα συνοδά του μορίου όργανα υποφέρουν λόγω τυμπανισμού, κοινώς πρήξημο αρχιδι΄ν.
Εύχομαι καλόν μεσημβρινόν ύπνον.
Προς υποβοήθησιν του ως άνω 1:30 γράφοντος επιθυμώ να καταθέσω τας κατωτέρω απόψεις περί πρηξίματος όπως αναφέρονται εις σχετικήν πραγματείαν.
«Μας τά’πρηξες!»: Παλαιός υβριστικός ιδιωματισμός. Κυριολεκτικώς, εννοεί μας έπρηξες τα αρχίδια, δηλαδή τους προκάλεσες οίδημα, πρήξιμο. Μεταφορικώς σημαίνει «μας κούρασες, μας βασάνισες, μας ταλαιπώρησες με τη φλυαρία σου». Παραμένει άγνωστος η ετυμολογική και εννοιολογική συσχέτισις της ανθρώπινης φλυαρίας μετά του οιδήματος των όρχεων! Πιθανόν να προέρχεται από την συσχέτισιν μιάς ανιαρής παρατεταμένης ομιλίας την οποίαν κάποιοι είχον την ατυχίαν να υποστούν καθήμενοι επί ώρας, με αποτέλεσμα το υποτιθέμενον προκληθέν οίδημα των όρχεων! Άλλη εκδοχή είναι η άποψις του ψυχίατρου Κυριάκου Παπαχρήστου, να προέρχεται ο ιδιωματισμός από το φαινόμενον της παρατεταμένης προερωτικής διαδικασίας (προκαταρκτικά φιλιά, χάδια, στύσις, κλπ) ήτις τελικώς δεν ολοκληρούται διά της συνουσίας, προφανώς λόγω επιφυλάξεων και αρνήσεων της συμμετεχούσης αμφιταλαντευομένης κορασίδος. Το φαινόμενον αυτό αποκαλείται ιδιωματικώς Αγγλιστί petting, εκ του petty = μικρός, ασήμαντος, ευτελής, δεν υφίσταται όμως αντίστοιχος Ελληνικός όρος. Οι Ελληνες άρρενες συνήθως χρησιμοποιούν διά το φαινόμενο αυτό την έκφρασιν «Δεν την πήδηξα τελικά. Μούπρηξε τα’αρχίδια» εννοούντες ότι με τα παρατεταμένα χαϊδολογήματα, υπήρξε ενοχλητική στύσις και οίδημα της περιοχής των γεννητικών οργάνων μη αποφορτισθέν δια συνουσίας και εκσπερματίσεως. Παραδείγματα: Χρήστος: «Δεν ξαναβγαίνω με την Ναταλία άλλη φορά. Δυό ώρες με είχε κάνει μπαρούτι και τελικά δεν ήθελε να κάνουμε έρωτα, μούπρηξε τα’αρχίδια!». Πέτρος: «Τέλειωσες τώρα Ρούλα; Ε, τράβα και το καζανάκι, γιατί μας τά’πρηξες τόσην ώρα!». Κώστας: «Τέσσερα χρόνια Δήμαρχος και δεν έκανε τίποτα. Και τώρα με μια ώρα ομιλία μας δικαιολογεί τα αδικαιολόγητα. Μας έπρηξε τα’αρχίδια! Ούστ ρέ!».
Νά τα πάλι τα περί ηθικής των blog, περί ανωνυμίας κτλ. Ας διορθωθούν πρώτα πολλά πολλά άλλα και μετά να τεθεί θέμα ανωνυμίας (που και πάλι και ΠΑΝΤΑ θα με βρίσκει αντίθετο). Οι ακρότητες ποτέ δεν ήταν συμπάθειά μου, αλλά μπορεί να υπάρξει σκληρή και αφοπλιστική κριτική και χωρίς ύβρεις. Άλλωστε βρώμικες δεν είναι οι λέξεις, αλλά οι συνειδήσεις.
Λ.Σ.
Φίλοι μου είναι άλλο πράγμα η λογοκρισία και άλλο η προστασία από χυδαιολογίες και βωμολοχίες και αυτό επισημαίνει το άρθρο.
Εξ άλλου ως blogger και ο ίδιος δεν θέλω χειροπέδες στη σκέψη μου και ποτέ δεν θα έβαζα θέμα ανωνυμίας.
Ελευθερία έκφρασης όμως δεν σημαίνει ασυδοσία, πρωτογονισμό και βαρβαρότητα.
Τα σχόλια αυτού του είδους παραβιάζουν την αισθητική μας και αποτρέπουν τη συμμετοχή πολλών στο διάλογο.
12.24 τελικά είσαι μεγάλη ούρδα...
Θα θελα πολύ να σε γνώριζα. Τέτοιο κόμλπεξ ρε φίλε δεν παίζει, δεν υπάρχει.
Είσαι αρχηγός. Υποκλίνομαι στο ύψος σου μεγάλε...
6.57 GIATI VRIZEIS @@@ DEN IPAME DEN VRIZOYME @@ TO PAIZEIS EXIPNOS @@@ ESI TI ISE AMA INE;
OYRDA-MPEIS? @@ MIKA, E, MIKA. @@@
9.13. βρίσιμο είναι η ούρδα; και λίγα του είπα με αυτά που γράφει.
Τώρα για το
OYRDA-MPEIS? @@ MIKA, E, MIKA. @@@
επειδή δε βγάζω νόημα, τι να σου πω.
Δεν καταλαβα τίποτα ποιητά μου.
Δημοσίευση σχολίου