Επίκαιρα Θέματα:

Παρασκευή 18 Ιουνίου 2010

Το αδιανόητο τίποτα Ο Καλλικράτης καταργεί τους Δήμους ή την Αυτοδιοίκηση

του Νικόλαου Τσιουκαρδάνη
Μια βδομάδα προτού πεθάνει, τον Αύγουστο του ’97, ο μονίμως οχληρός στους κρατούντες, Αμερικανός συγγραφέας Ουίλιαμ Μπάροουζ, κατέγραφε: «…Έχουμε εγκαταλειφθεί σ’ αυτόν τον πλανήτη που κυβερνάται από χαμένους ψεύτες με μέτρια εγκεφαλική ουσία. Δεν υπάρχει η παραμικρή υποψία καλών προθέσεων»…  
Φίλες και φίλοι, η ιδιότητα του πολίτη είναι μια σκληρή δουλειά που τον υποχρεώνει να αποκτήσει τη δική του ενημερωμένη άποψη και να την υποστηρίξει. Η δουλειά του πολίτη, λοιπόν, είναι να κρατάει το στόμα του ανοιχτό. 
Φίλες και φίλοι, όλοι μας στο Δήμο Βελβεντού νιώθουμε απογοήτευση. Όλοι μας είμαστε θυμωμένοι και εξοργισμένοι. Εξοργισμένοι και θυμωμένοι από την απίστευτη και κατάφωρη αδικία που συντελέστηκε εις βάρος μας. Από τον εμπαιγμό της Κυβέρνησης. Από την αδίστακτη και στα όρια του… αυταρχισμού – για να μην χρησιμοποιήσουμε σκληρότερη έκφραση - ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, από τον ίδιο τον Υπουργό κ. Ραγκούση. Ο αποκλεισμός του Δήμου Βελβεντού από το Χωροταξικό του Καλλικράτη είναι είδος ανεπίκαιρου θριάμβου της… ενός ανδρός αρχή. 
Όμως ταυτόχρονα νιώθουμε περήφανοι! Περήφανοι γιατί κάναμε έναν εκπληκτικό αγώνα! Γιατί κερδίσαμε συμμάχους που δεν είχαμε και που δεν φανταζόμασταν καν ότι θα μπορούσαμε να έχουμε! Γιατί κάναμε έναν περήφανο αγώνα, με πολλές και πρωτότυπες μορφές. Πολιτισμένο αλλά και δυναμικό! Όπου και όταν χρειάστηκε πολιτισμένο, όπου και όταν χρειάστηκε δυναμικό. Όλοι μας ή σχεδόν όλοι μας. Με τη Νεολαία να παίρνει τα σκήπτρα του μπροστάρη το τελευταίο διάστημα. Μπράβο τους!

Ο αγώνας όμως συνεχίζεται. Και θα συνεχιστεί έως ότου πετύχουμε το στόχο μας. Που δεν είναι άλλος παρά η ανεξαρτησία του Δήμου Βελβεντού! Χάθηκε μια μάχη. Η μάχη της ανεξαρτησίας του Δήμου Βελβεντού σε αυτή τη φάση. Η μάχη όμως της ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ του Δήμου Βελβεντού μόλις άρχισε! Ο «πόλεμος» δεν τελείωσε! Ο «πόλεμος» συνεχίζεται και θα είναι πλέον αδυσώπητος. Αδυσώπητος ως προς την Κυβέρνηση. Ως προς το πολιτικό Σύστημα. Ως προς τους Βουλευτές του Νομού. Ως προς την ΤΕΔΚ του νομού. Ως προς την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Ως προς τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κοζάνης. Ως προς όλους αυτούς που προσπαθούν τελευταία να μας κλείσουν πονηρά το μάτι… 
Φίλες και φίλοι, «Όσο πιο σκοτεινή είναι η νύχτα τόσο πιο κοντά είναι η αυγή», έλεγαν κάποτε με απεγνωσμένη αισιοδοξία κάποιοι ιδεολόγοι. Ο θυμός και η αγανάκτηση, λοιπόν, που νιώθουμε, είναι η τελετή-διαβατήριο για να οδηγηθούμε στη δημιουργία. Η ουσία είναι η μετάπλαση του θυμού σε δημιουργία. Γι’ αυτό, δεν θα μιλήσουμε σήμερα για το Βελβεντό. Δεν είναι αυτή η πρόθεσή μας. Σήμερα θα επιχειρήσουμε να μιλήσουμε για τον… «Καλλικράτη». Οι Ικτίνος, Μνησικλής και Καλλικράτης υπήρξαν οι πιο διάσημοι αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες, στους οποίους αποδόθηκε η εργασία για το χτίσιμο και τη διακόσμηση της Ακρόπολης, παραβλέποντας δεκάδες άλλους ισάξιους ή ισοϋψείς, που με την τέχνη τους δημιούργησαν το μνημείο. Η Ιστορία, ωστόσο, καταγράφει ως δημιουργό της οικοδόμησης του συμβόλου της Αθηναϊκής Δημοκρατίας τον Περικλή. Το πέρασμα του χρόνου έσβησε τα περισσότερα ονόματα. Και είναι λογικό... Η Ιστορία δεν θέλει τέτοιου είδους αναφορές. Τα μεγάλα έργα και τα μεγάλα οράματα δεν πρέπει να τα πιστώνονται οι λαοί, οι φιλόσοφοι, οι αρχιτέκτονες και οι καλλιτέχνες, αλλά οι πολιτικοί. Ο Καλλικράτης δημιούργησε αυτά που δημιούργησε, σε περίοδο ακμής της Αθηναϊκής δημοκρατίας που ταυτόχρονα όπως τουλάχιστον αναφέρει ο Πλούταρχος, όλη η πολική σύλληψη της Δημοκρατίας και του Περικλή, ήταν και ένα τεράστιο πρόγραμμα “Δημοσίων επενδύσεων” που συνέβαλε και στην απασχόληση των τότε ελεύθερων πολιτών. Τα δημιουργήματα και οι κατασκευές του Καλλικράτη του Ικτίνου και άλλων συνεργατών τους, όπως επισημαίνουν όλοι οι ειδικοί εκτός από την απαράμιλλη αισθητική, ήταν εξαιρετικά στέρεες και ανθεκτικές κατασκευές όπως αποδείχθηκε. Το πρόβλημα, στην περίπτωση της Διοικητικής Αναδιάρθρωσης, του σχεδίου «Καλλικράτης», είναι ότι εξακολουθούν να μένουν αναπάντητα μια σειρά από ερωτήματα, που θα έπρεπε να απαντηθούν πριν προχωρήσει η κυβέρνηση σε μια τόσο σημαντική «τομή» όπως οι εμπνευστές της θέλουν να τη χαρακτηρίζουν. Για παράδειγμα: Ποιες αδυναμίες εμφανίζει η σημερινή διοικητική οργάνωση; Πώς μπορούν να διορθωθούν; Τι πρέπει να αλλάξει; Είναι απαραίτητη τώρα, σήμερα, μια τέτοια μεταρρύθμιση; Σε τι θα βοηθήσει; Ποια είναι τα πλεονεκτήματά της έναντι της υπάρχουσας κατάστασης; Πώς αντιμετωπίζονται τα προβλήματα αυτής; Νομίζουμε ότι ελάχιστοι θα διαφωνήσουν με την άποψη ότι οι βασικοί λόγοι δυσλειτουργίας της αυτοδιοίκησης αλλά και της διοίκησης εν γένει, δεν αφορούν το διοικητικό οργανόγραμμα, αλλά την αδυναμία του ίδιου του κράτους να αυτοελεγχθεί, ελέγχοντας αποφασιστικά τις υφιστάμενες δομές του. Πιστεύουμε ακόμα πως η βασική αιτία του κακού στον δημόσιο τομέα βρίσκεται στον ανθρωπογενή παράγοντα, και ο λόγος είναι η στελέχωση, η συμπεριφορά και η νοοτροπία του. Άρα, πριν σκεφτούμε να αλλάξουμε τις δομές, θα πρέπει να δούμε πώς θα μπορούσαμε να τροποποιήσουμε τις υπάρχουσες, αυτές που ασκούν ήδη διοίκηση. Και κυρίως τον ανθρωπογενή παράγοντα. Αυτός δεν πρόκειται να αλλάξει, θα παραμείνει ο ίδιος, θα μεταφερθεί στη νέα δομή, θα την στελεχώσει και θα τη καταστήσει ταυτόσημη. Στο Σχέδιο «Καλλικράτης» υιοθετήθηκε η άποψη ότι ο μεγάλος δήμος είναι και αποτελεσματικός δήμος. Η πραγματικότητα όχι μόνο η ελληνική είναι εντελώς διαφορετική. Αγνοήθηκε και αυτή… Το ‘χουμε ξαναπεί. Η επιλογή για βίαιη κατάργηση των 2 στους 3 δήμους, παραγνωρίζει ότι κύριο πρόβλημα δεν είναι το πληθυσμιακό τους μέγεθος, αλλά η κουλτούρα αδιαφάνειας που πηγάζει από τον τρόπο διοίκησης. Οι μεγάλοι και «ισχυροί» απρόσωποι Ο.Τ.Α., που επικαλούνται κάποιοι ως μοντέλο, είναι αυτοί που οι πολίτες δεν εμπιστεύονται αφού πολλές φορές ακούμε για κατασπαταλήσεις χρημάτων, χρέη, δάνεια, αδιαφάνεια, για όλα αυτά εξ΄ αιτίας των οποίων η κοινωνία έχει χάσει την εμπιστοσύνη της στο Θεσμό της Αυτοδιοίκησης. Η διοικητική αναδιάρθρωση, που είναι πια νόμος του Κράτους, μειώνει τον αριθμό των «αυτοδιοικητικών» νομικών προσώπων, αλλά αυξάνει τον όγκο και την ποιότητα των ευθυνών των ατόμων που τις επωμίζονται. Ταυτόχρονα, κανένας δεν διασφαλίζει ότι οι νέες διοικητικές οντότητες, που θα προκύψουν από τον «Καλλικράτη», δεν θα έχουν τα προβλήματα του παρελθόντος και ότι αυτές δεν θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται με τον ίδιο τρόπο, μη μπορώντας να ανταποκριθούν ορθολογικά και ακέραια στα νέα τους καθήκοντα. Με άλλα λόγια, αν οι νέες περιφέρειες εξακολουθήσουν να λειτουργούν με το ίδιο ανθρώπινο δυναμικό, τις ίδιες τεχνικές υποδομές, και ανασφαλώς χρηματοδούμενες τις αρμοδιότητες, κανείς δεν θα μπορεί να εγγυηθεί την αποτελεσματικότητά τους, και κυρίως το μέλλον τους. Όπως και να 'χει, αν τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με τη σοβαρότητα που τους αρμόζει, αλλά βιαστικά και επιθετικά, δεν πρόκειται ποτέ να επιλυθούν. Οι διοικητικές δομές μπορεί να αλλάζουν συνεχώς, αλλά η αιτία της παθογένειας να παραμένει. Άλλωστε, δεν πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που εφαρμόστηκε ο «Καποδίστριας». Σήμερα, οι νέοι μεταρρυθμιστές -κρατικοί παράγοντες του σήμερα- διαπιστώνουν ότι η προηγούμενη μεταρρύθμιση απέτυχε, διότι - σύμφωνα με τη δική τους ανάλυση των αιτιών της αποτυχίας - οι προηγούμενοι μεταρρυθμιστές - κρατικοί παράγοντες του τότε - δεν φρόντισαν να κάνουν αυτό, που δεν φροντίζουν να κάνουν οι ίδιοι τώρα. Ετσι, σήμερα είναι ήδη υπεύθυνοι για τη βέβαιη αποτυχία του σχεδίου που προώθησαν, αφού κανείς, ούτε καν οι ίδιοι, δεν μπορεί να αποδείξει ότι η επικείμενη αναδιάρθρωση δεν θα έχει το ίδιο κακό αποτέλεσμα. Είναι γεγονός ότι στρατηγική επιλογή μιας μεταρρύθμισης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να είναι η Αποκέντρωση με Αυτοδιοίκηση και η θεσμική αναγνώριση του πρωταγωνιστικού ρόλου των τοπικών αρχών, για την ενίσχυση της δημοκρατίας, της αξιοπιστίας των αντιπροσωπευτικών και συμμετοχικών θεσμών, της βιώσιμης ανάπτυξης και της επίτευξης κοινωνικής συνοχής. Η αντίληψη για την αποκέντρωση δεν έχει να κάνει μ’ αυτούς τους «εκσυγχρονιστικούς» πειραματισμούς και τις νέες συνθήκες στην Αυτοδιοίκηση. Η αποκέντρωση είναι έννοια πολιτικής δημοκρατίας, δηλαδή συμμετοχής του πολίτη στις διαδικασίες συναπόφασης στη γειτονιά του και, συνεπώς, ενεργοποίησης του. Αυτό το νομοσχέδιο, η φιλοσοφία του νομοσχεδίου φαίνεται να αναιρεί αυτή την έννοια, της αποκέντρωσης. Την έννοια δηλ. των μικρών ανθρώπινων βάσεων, όπου υπάρχουν αποφάσεις. Εξάλλου, το μεγαλείο της δημοκρατίας σε σχέση με τα προηγούμενα πολιτικά συστήματα που γνώρισε ο κόσμος είναι η αποκέντρωση της εξουσίας. Οφείλουμε, συνεπώς, να έχουμε διαρκώς στη σκέψη μας μια Αυτοδιοίκηση στην υπηρεσία του Πολίτη, η οποία να λειτουργεί ως λαϊκή εξουσία, να είναι αγωνιστική και διεκδικητική, να είναι οικονομικά επαρκής για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, να αξιοποιεί την μέχρι τώρα ελληνική εμπειρία, την ευρωπαϊκή αλλά και την αμερικανική πραγματικότητα, να στοχεύει στην απλούστευση των δομών και να δίνει ύψιστη προτεραιότητα στη διαφάνεια, να υπηρετεί τις κοινωνικές ανάγκες των δημοτών, να αναδεικνύει ισχυρούς, λειτουργικούς και αποτελεσματικούς δήμους στην υπηρεσία του πολίτη και της κοινωνίας. Με τις τεράστιες συνενώσεις που προκρίθηκαν, καταστρατηγούνται οι έννοιες της άμεσης δημοκρατίας, της συμμετοχής και της αμεσότητας. Ενισχύεται και σε τοπικό επίπεδο η έννοια της πολιτικής αλλοτρίωσης, η απομάκρυνση και η αποξένωση των πολιτών από την εξουσία. Το νομοσχέδιο δεν προάγει την πολιτική δημοκρατία, προάγει έναν συγκεντρωτισμό, όπου οι πολίτες απομακρύνονται από τα κέντρα των αποφάσεων. Δημιουργούνται διάφορα κρατίδια, τα οποία προκαλούν έναν έντονο συγκεντρωτισμό και απομακρύνουν τον πολίτη από τα κέντρα λήψης αποφάσεων. Ο νομοθέτης σε εκατοντάδες περιπτώσεις Δήμων δεν έλαβε υπ’ όψιν του την θέληση των κατοίκων όπως αυτή εκφράστηκε μέσα από τους συλλογικούς τους φορείς. Η αναγκαιότητα ίσως κάποιων συνενώσεων πρέπει να έρχεται από τη ζωή και δεν χρειάζεται να υπάρχουν εξαιρετικές βιασύνες. Οι συνενώσεις δήμων και κοινοτήτων και όταν ακόμα είναι αναγκαίες απαιτούν ένα χρόνο ωρίμανσης και δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Πρέπει να σημειώσουμε ότι η Σουηδία έκανε συνενώσεις με έναν προγραμματισμό διάρκειας 20 χρόνων. Ωστόσο, η κυβέρνηση, προτού μελετήσει με ιδιαίτερη προσοχή τις αλλαγές που θα φέρει, έκανε ανακοινώσεις, παρουσίασε το Νομοσχέδιο και υπερψήφισε τον «Καλλικράτη» στη Βουλή χωρίς καν να πάρει το μίνιμουμ της συναίνεσης των τοπικών κοινωνιών. Να τους εξηγήσει γιατί γίνεται αυτό, τι έχουν να χάσουν και τι να κερδίσουν, να κάνει εν πάσει περιπτώσει μια ανοικτή, πολύμηνη ή πολύχρονη διαβούλευση. Αντ’ αυτού έφερε στα γρήγορα ο υπουργός κ. Γ. Ραγκούσης τη μεταρρύθμιση έτσι ώστε να καταστήσει αιχμαλώτους εκατοντάδες δήμους. Και τότε, τι Μεταρρύθμιση είναι αυτή που απλώς ρυθμίζει το μέγεθος των Δήμων σε μεγαλύτερους; Όλοι καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει κίνδυνος η Αυτοδιοίκηση να μετατραπεί σε σκέτη Διοίκηση για να μην πούμε Ετεροδιοίκηση. Γιατί ένας αυτοδιοικητικός φορέας πρέπει να πληροί την αρχή της εγγύτητας. Δεν αρκεί μόνο το ότι οι άρχοντές μας θα είναι αιρετοί. Αιρετοί εξάλλου είναι και οι Βουλευτές, αλλά η Βουλή δεν είναι αυτοδιοικητικός φορέας. Αν μάλιστα σκεφθούμε ότι ο Νομός Κοζάνης έχει πέντε βουλευτές και προβλέπεται να έχει, προσέξτε το αυτό, τέσσερις δημάρχους!, καταλαβαίνει εύκολα κανείς ότι κάτι δεν πάει καλά και ότι ουσιαστικά οι παθογένειες του κεντρικού πολιτικού μας συστήματος θα μεταφέρονται πιο εύκολα στους Δήμους. Επομένως, το θέμα της διοικητικής μεταρρύθμισης στην τοπική αυτοδιοίκηση θα έπρεπε να είχε τεθεί σε διαφορετική βάση, με κύρια αιχμή τις ανάγκες της Τ.Α. ως λαϊκής εξουσίας και όχι ως δύσκαμπτου γραφειοκρατικού μηχανισμού, να συζητηθεί διεξοδικά με τους πολίτες και να εκφραστεί η βούλησή τους. Στην κατεύθυνση αυτή η όποια μεταρρύθμιση όφειλε να βοηθάει την τοπική αυτοδιοίκηση να ασκήσει πραγματικά τον ρόλο της στην υπηρεσία των αναγκών του πολίτη και να επιλύει τα χρόνια προβλήματα. 
Ο σημερινός Πρωθυπουργός της χώρας, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης - πριν τις εκλογές του Οκτώβρη του ’09 – είχε ροπή προς τη συμμετοχική δημοκρατία. Παρουσιάζοντας τις ειδικότερες προτάσεις του για την τοπική αυτοδιοίκηση σε Συνέδρια και αλλού έκανε λόγο για «ισχυρούς δήμους» με «πραγματική οικονομική αυτοτέλεια», οι οποίοι θα προκύψουν «ύστερα από ευρύ εθνικό διάλογο και συναίνεση». Στη διάρκεια της «διαβούλευσης» του Νομοσχεδίου, ο Πρωθυπουργός ζήτησε την συναίνεση των κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων, λέγοντας ότι «η κυβέρνηση θα ενσωματώσει κάθε θετική πρόταση», που θα υποβληθεί. Όταν το νομοσχέδιο ψηφίστηκε χαρακτήρισε τη νέα αρχιτεκτονική για την Αυτοδιοίκηση και Περιφερειακή Διοίκηση «λιτή, λειτουργική και στέρεη», υπογραμμίζοντας ότι «πρόκειται για μια νέα αντίληψη για την άσκηση της εξουσίας με τον πολίτη να βρίσκεται στο επίκεντρο της λειτουργίας του κράτους». 
Πριν χρόνια ο Κώστας Χατζής τραγουδούσε: «πρέπει να μάθεις και να σέβεσαι τις λέξεις (...) αν τις προδώσεις ξαφνικά / οι λέξεις γίνονται καρφιά / οι λέξεις γίνονται καρφιά και σε τρυπάνε». Εύγε στον Πρωθυπουργό. Εύγε και σε μας. Οι ενστάσεις είναι αρκετές και δεν αφορούν μονάχα στα όσα – λίγα – αναφέρθηκαν ή στη χρηματοδότηση. Είναι, λοιπόν, τέτοιο το μέγεθος των Δήμων, που τους ξεκόβει από τις τοπικές κοινωνίες, αφού δεν παίρνονται παράλληλα μέτρα για την στήριξη της τοπικής Δημοκρατίας και της συμμετοχής. Αντίθετα, τα πράγματα χειροτερεύουν σε σχέση με το παρελθόν, αφού, για παράδειγμα, τα χωριά με λιγότερους από 500 κατοίκους δεν θα έχουν καν Τοπικό Συμβούλιο. Συμπερασματικά, στο προωθούμενο σχέδιο Καλλικράτης υπάρχει σαφές πρόβλημα στην αρχή της αντιπροσωπευτικότητας, της συλλογικότητας και της πολιτικής δημοκρατίας. Η αυτοδιοίκηση δεν είναι κάτι σύνθετο, αφορά τη ζωή μας και τις ζωές των άλλων. Η τοπική αυτοδιοίκηση είναι ένας κρίσιμος χώρος, σε άμεση σχέση και επιρροή με την τοπική ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Δεν επιτρέπει ούτε βιασύνες ούτε πειραματισμούς! 
Στην προκειμένη περίπτωση, του Νομοσχεδίου «Καλλικράτης», υπάρχει και μια προφανής αντίφαση, ένα πολιτικό παράδοξο. Το ΠΑΣΟΚ, κόμμα που, πριν από οποιοδήποτε άλλο, έκανε σημαία του την αποκέντρωση, προωθεί σήμερα την αλλαγή του εκλογικού νόμου, βασιζόμενο στην ιδέα του κατακερματισμού των μεγάλων εκλογικών περιφερειών, σε πολλές μικρές μονοεδρικές περιφέρειες, για να υπάρχει, όπως λέει, πιο άμεση σύνδεση των ψηφοφόρων με τους υποψηφίους. Στην περίπτωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ακολουθείται ακριβώς η αντίθετη λογική. Αντί για διοικητική αποκέντρωση, θέλει να δημιουργήσει συγκεντρωτικές δομές, με τη δημιουργία περιφερειών και δημαρχιών εκλεγμένων από εκατομμύρια πολίτες. Με τέτοια αδιαφορία από τους κυβερνώντες, αλλά και όλες τις μορφές εξουσίας, βαδίζουμε προς μια χωλή δημοκρατία, διότι όπως θα έλεγε και ο μεγάλος στοχαστής Τόμας Τζέφερσον «το τίμημα της ελευθερίας, είναι η αιώνια επαγρύπνηση». 
Η Τ.Α. δεν έχει ανάγκη θολών και μηχανιστικών συνενώσεων, επειδή μετατρέπεται σε γραφειοκρατικό μηχανισμό ή μικρό κράτος, απρόσωπο και απόμακρο από τον πολίτη. Ο «Καλλικράτης» έρχεται να συμπληρώσει τον «Καποδίστρια» και να αλλοιώσει την πεμπτουσία της Τ.Α., την άμεση Δημοκρατία, τη λαϊκή συμμετοχή και, άρα, τη λαϊκή εξουσία. Το σχέδιο «Καλλικράτης», συνεπώς, δεν έχει να προσθέσει τίποτα θετικό ούτε στην Τ.Α. ούτε στον δήμο μας, αντίθετα δίνει το τελειωτικό χτύπημα στην ήδη λαβωμένη Τ.Α. Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες, όπου χρειάζεται, και να αναπτυχθεί κίνημα ενάντια στο θάνατο της Τ.Α., που ξεκίνησε με τον Καποδίστρια και ολοκληρώνεται με τον Καλλικράτη. Τελειώνοντας, λοιπόν, ας καταλήξουμε: Με τον «Καλλικράτη» τα πράγματα είναι δύσκολα για την Αυτοδιοίκηση και την τοπική Δημοκρατία. Δεν καταργούνται μόνο κάποιοι Δήμοι, αλλά καταργούνται στοιχεία της Δημοκρατίας. Η αύξηση του μεγέθους των Δήμων εμποδίζει σοβαρά την συμμετοχή των πολιτών. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι οι επόμενες εκλογές θα γίνουν με το καθεστώς που προβλέπει ο «Καλλικράτης», ας κάνουμε το κακό όσο το δυνατόν μικρότερο. Ας προσπαθήσουμε να αυτοδιοικηθούμε κόντρα στις επιλογές της κεντρικής εξουσίας.
Και ας μην επιτρέψουμε κομματικά και προσωπικά συμφέροντα να κυριαρχήσουν. Γιατί πολλοί από όσους εμπλέκονται στα ζητήματα της Αυτοδιοίκησης κρατάνε το στόμα τους κλειστό. Δεν τοποθετούνται δημόσια, αλλά στο παρασκήνιο κινητοποιούν μηχανισμούς και προσπαθούν να επιβάλλουν αυτό που θεωρούν ότι τους συμφέρει κομματικά και προσωπικά. Γι’ αυτό και έχει αξία να μιλήσουν οι τοπικές κοινωνίες και να υψώσουν τη φωνή τους για όλα αυτά που μας απασχολούν. Ας μην μείνουμε παθητικοί θεατές και τηλεθεατές. Για το δικό μας μέλλον πρόκειται. Ας μην τους αφήσουμε να αποφασίσουν για μας χωρίς εμάς.  
«Αξίζει φίλε να υπάρχεις για ένα όνειρο κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει…», λέει ένα αγαπημένο τραγούδι. 
Σας ευχαριστώ. 
Τσιουκαρδάνης Νικόλαος
Πολίτης,
δημότης και κάτοικος του Δήμου Βελβεντού

49 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Στην καθημερινότητα δεν θα έχουν τόση σημασία οι συναισθηματισμοί όσο η πραγματικότητα και τα προβλήματα. Οι ανθρώπινες αντιστάσεις αργά ή γρήγορα κάμπτονται.
Θα έχει ενδιαφέρον πάντως να δούμε το αυτοδιαχειριστικό μοντέλο του Βελβεντού στην πράξη. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως μπορεί να λειτουργεί μια συντεταγμένη κοινωνία χωρίς υπαλλήλους , κονδύλια,προγράμματα, επιχορηγήσεις τελικά χωρίς πρόσβαση στην Εξουσία. Μακάρι να έρθει η δικαίωση και να ανοίξουν νέοι αυτοδιαχειριστικοί δρόμοι για όλη την Ελλάδα.
Αν όμως αγαπητοί βελβεντινοί μετά απο αυτές τις εξωσυστημικές και σχεδόν απόλυτες τοποθετήσεις πάρετε μέρος στις εκλογές τότε θα τα χάσετε όλα και ο νοών νοείτο.
Περιμένουμε
Σερβιώτης φίλος

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλό το κείμενο φίλε

Τσιουκαρδάνης Νικόλαος
Πολίτης, δημότης και κάτοικος
του Δήμου Βελβεντού

αλλά εμείς οι Έλληνες,
δεν συνηθίζουμε
να διαβάζουμε
μεγάλα κείμενα
ως και για αυτό
ΚΟΥΡΑΖΟΜΑΣΤΕ!!!!!

Βάγια Σ. Μ. είπε...

Νίκο μακάρι να το διαβάσουν όλοι το κείμενό σου... έστω και για να διαφωνήσουν. Αλλά οι αναρτήσεις της μίας πρότασης, των πολλών ερωτηματικών και αποσιωπητικών έχουν μεγαλύτερη πέραση βλέπεις.
Ο Γερουλάνος τις νύχτες της Αθήνας κρατά το έργο του Καλλικράτη στο σκοτάδι αδερφέ Νίκο και ο Ραγκούσης ανάβει τον προβολέα στο δικό του "Καλλικράτη".
Ξέρουν εκ των προτέρων ότι δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα προς το καλύτερο με το νέο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό τους και γι' αυτό τον επέλεξαν. Η χρονική στιγμή έχει μόνο σημασία. Τώρα είναι η ώρα να μας αποτελειώσουν. Η Δραγώνα απαγόρεψε τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό. Η Χαρά Νικοπούλου εκδιώχθηκε από το μεγάλο δέρειο. Οι λαθρομετανάστες έχουν περισσότερα δικαιώματα από μας. Η Ελλάδα είναι προς πώληση και ο διχασμός των Ελλήνων θα είναι ένα ακόμα όπλο στη φαρέτρα τους.
Ας μην ξεχνάμε τα λόγια του Kissinger: «Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι’ αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ, δηλαδή, να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει, για να μη μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια, να μη μας παρενοχλεί στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή, σε όλη αυτή τη νευραλγική περιοχή μεγάλης στρατηγικής σημασίας για μας, για την πολιτική των ΗΠΑ».
Προσωπικά χαίρομαι και νιώθω υπερήφανη για τον αγώνα του Βελβεντού και σαν γεγονός απομονωμένο από τον Καλλικράτη, (χωρίς να υποβαθμίσω την επικυνδινότητα του νομοσχεδίου). Δεν την τρώμε τη μασημένη τροφή τους. Αν ο κάθε τόπος επαναστατούσε γι' αυτό που τον πονάει (κάποιοι υπερχρεωμένοι δήμοι ενδεχομένως να ήθελαν να εφαρμοστεί ο Καλλικράτης), τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά αυτή τη στιγμή τη χώρα μας.
Αλλά.......

Ανώνυμος είπε...

Emeis oi polloi den tha ta xasoume ola. Kapoioi omos dinoun ta panta gia mia karekla. Distixos AFTOI OI SOTIRES mporei na einai kai apo to Belbendo. Alla emeis oi polloi kai anonimoi belbentinoi toulaxiston den tha xasoume tin aksioprepeia mas. Tha palepsoume. Giati afto einai to sosto. Kontra stous efimerous sotires pou tha thelisoun gia alli mia fora na mas sosoun.

Ανώνυμος είπε...

apo to kozan.gr

Δυσαρεστημένος ο Σόκουτης: Δυσαρεστημένος φέρεται να είναι ο Γιάννης Σόκουτης σύμφωνα με φίλους του, γιατί ο Νομάρχης Κοζάνης (εάν θα είναι υποψήφιος Περιφερειάρχης) σκοπεύει να τοποθετήσει άλλο πρόσωπο για Αντιπεριφερειάρχη Κοζάνης. Μετά από αυτή την αρνητική τροπή, ο Γιάννης Σόκουτης σκέφτεται σοβαρά να κατεβεί στον Δήμο Σερβίων – Βελβεντού, όπου ήδη έχει αρχίσει να ψάχνει συνεργάτες. Σκεπτόμενος ότι θα τον υποστηρίξει όλος ο Δήμος Βελβεντού και με μεγάλη στήριξη Σερβιωτών, θα μπορέσει να κατακτήσει άνετα το Δήμο.

Ανώνυμος είπε...

Έλα ρε συ Γιάννη, από τον Κοζανίτη «κατάσκοπο» θα τα μαθαίνουμε; Kαλά εσύ έπινες …τσίπουρο στ’ όνομα του και ο Δακής θα βάλει άλλο υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη;

Τσ, τσ,τσ !!!
Κρίμα τα χιλιόμετρα από έργο σε έργο και τις εμφανίσεις στα κανάλια για την προβολή του έργου της νομαρχίας.

Και τώρα δηλαδή το σκέφτεσαι σοβαρά να κονταροχτυπηθείς για το χρίσμα με τον νυν «πετυχημένο» για το δήμο Σερβίων-Βελβεντού; Ούτε στους χειρότερους εφιάλτες του νυν «πετυχημένου».
Έλα τώρα πές μας: Πόσους ψήφους υπολογίζεις ότι θα πάρει ο νυν «πετυχημένος» στο Βελβεντό;

χιχιχιχι (όπως λέγαμε παλιάαα: Αλβανός τουρίστας ή όπως λέμε σήμερα: Έλληνας τουρίστας)
http://networkedblogs.com/4XWD7

Ανώνυμος είπε...

Μακάρι το Βελβεντό να είναι η αρχή της αντίστασης κόντρα στο σαρωτικό κύμα καταστροφής του ελληνικού έθνους.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΟΤΕ

Ανώνυμος είπε...

3,36 i elada tha pethani ean den psifisi to velvendo nakis

ΚΛΑΡΑ είπε...

από 3:36 προς nakis

Δεν ξέρω αν το κατάλαβες, αλλά το θέμα εδώ είναι το εξαιρετικό κείμενο που έγραψε ο φίλος μου ο Νίκος και όχι η δική μου τοποθέτηση.

Αλλά μάλλον δεν διάβασες το κείμενο, οπότε αδυνατείς λόγω νοητικής και ενημερωτικής ένδειας να τοποθετηθείς ορθά πάνω στις βασικές έννοιες του κειμένου και απλά επιδόθηκες στη γνωστή ανόητη ασχολία του άχρηστου σχολιασμού και του αποπροσανατολισμού της συζήτησης.

Αν δεν έχεις τίποτα σοβαρό να μας πεις κάνε καμιά μπουρμπουλήθρα με το φραπόγαλο και μη μιάζεις το διάλογο. Πήρες και φόρα!

Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΑΝ ΕΣΕΝΑ ΤΗΝ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΖΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΒΟΗΘΩΝΤΑΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΞΕΚΑΝΟΥΝ.

ΣΕΡΒΙΑ. είπε...

Εάν αυτό το κείμενο ήταν σε άλλες εποχές οι Βελβεντινοί θα ασχολούνταν με την γραφικότητα ή τη είπε ο κουλτουριάρης Νίκος Τσ. Σήμερα όμως η ισχύ εν'τι ενώση αναγάγει σε ήρωες όσους είναι υπέρμαχοι για αυτονομία του Βελβεντού.
Εσύ βέβαια Νίκο δεν ήσουν δημοτικός σύμβουλος την προηγούμενη τετραετία? Αρα γνώριζες ότι τον "Καποδίστρια" θα τον ακολουθούσε κάποια άλλη διοικητική μεταρρύθμιση. Η οποία μπορεί να μην είχε διάρκεια 20 χρ. όπως στη Σουηδία αλλά είχε τουλάχιστον 15 χρ. (από Συμβούλια Περιοχής, Καποδίστρια και τώρα Καλλικράτη) αγαπητέ Νίκο.
Βέβαια η προσωπική μου γνώμη από αυτά που λέτε τον τελευταίο χρόνο μου δίνει την εντύπωση ότι και 50 χρόνια δε θα φθάναν για να αποδεχθείτε τους γειτονές σας (αλλά ξέχασα εσείς είστε κάτι ανώτερο).
Για τον αγώνα σας βλέπουμαι ότι τα παιδιά με τα μαύρα (black blog ή θύρα 4 δεν ξέρω μπήκαν στο περιθώριο ανέλαβαν βλέπεις οι επιστήμονες).
Πιστεύεις ότι σήμερα η Ελλάδα μπορεί να πληρώνει για τον τόπο μας 4 δημάρχους, 7 αντιδημάρχους, 4 προέδρους δημ. συμβουλίων? ή επειδή ο τόπος σας είναι όμορφος και πλούσιος πρέπει να μείνει ΑΥΤΟΝΟΜΟΣ για να μην διαταραχθεί η οικονομία σας και η ησυχία σας. Με την ίδια λογική η Κρήτη που ήταν παρών σε όλους τους αγώνες του Ελληνικού Εθνους να ήταν αυτόνομο κράτος από αιώνες. Γιατί όχι ακόμη και ο ίδιος μας ο νομός να πουλάει το ρεύμα στο Ελληνικό Κράτος! εμπρός λοιπόν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ στο νομό Κοζάνης.
Οσο για τα μεγάλα λόγια αυτά θα πρέπει να μας βοηθάνε σε όλη μας τη ζωή και όχι απλά επειδή τα διαβάσαμε να τα αναφέρουμαι.
Θέλω να πιστεύω ότι "Τίποτα δε χάθηκε ακόμη" για όλους μας.

Ανώνυμος είπε...

@4.15 min paeaksigeis ton "nakis". einai serviwtis o kaimenos.

Βάγια Σ.Μ. είπε...

Άσε μωρέ κι εσύ 4:58 τους χαρακτηρισμούς και τα αυθαίρετα συμπεράσματα κατά μέρους!
Μια απ' τα ίδια κι εσύ.
Λόγια κενά, επιχειρήματα ανύπαρκτα!
Ο Νίκος μιλάει για τον Καλλικράτη εν γένει και όχι για το Βελβεντό μόνο.
Διαστρεβλώνετε ξεκάθαρες αλήθειες για να δημιουργείτε εντυπώσεις.
Μη συγκρίνετε αβίαστα τους τόπους και τις απαιτήσεις των κατοίκων μόνο και μόνο για να πείτε κάτι.
Κι αν ήταν δημοτικός σύμβουλος ο Νίκος τι σημαίνει αυτό?
Εκείνος τον ψήφισε τον Καλλικράτη?
Αν δεν έχετε να πείτε κάτι ουσιαστικό και συνυφασμένο με το εκάστοτε θέμα, μη μιλάτε καθόλου.
Και για το φεγγάρι να μιλήσει ένας βελβεντινός, θα τον κατηγορήσετε για υπεροψία και αλλαζονεία.
Αν εσύ έχει κόμπλεξ κατωτερότητας και συμπεραίνεις πως δε θα σας δεχόμαστε ποτέ, επισκέψου ψυχολόγο.
Για σας πάντως χάθηκε κάτι.... κάποια εκατομμύρια ευρώ!

Ανώνυμος είπε...

Βάγια Σ.Μ. ασε τις ελληνικούρες γιατί δέν τά καταλαβένουμε μίλα βελβενδινά νά καταλάβουμε τά φγραφόμενάσου

Βάγια Σ.Μ. είπε...

καλά... μου έκανες τα μούτρα κρέας 7:47!

sottis είπε...

βαγια μια παρατηρηση μονο.
για να καταλαβεις κι εσυ πως μπορει να παρασυρεσαι σε αυτο το γαιτανακι και στον φαυλο κυκλο μιας αντιπαραθεσης ου επι της ουσιας δεν νομιζω να βγαζει πουθενα...
παρατηρηση κι οχι μομφη.γραφεις στα ποστ σου συχνα περι ελληνικοτητας(συμφωνω στα περισοτερα αν οχι σε ολα),πολυ ορθα ανεφερες πως ο κισιγκερ ειχε πει καποτε πως ο ελληνας πρεπει να "χτυπηθει" στον πολιτισμικες και οχι μονο του ριζες(θρησκεια,γλωσσα,πολιτιστικα εθιμα κτλ)το βλεπουμε στην πραξη στις μερες μας αυτο.ανεφερες πως κι ο καλικρατης καπου εκει στοχευει.ισως να εχεις δικιο.προσωπικα δεν το κρυβω πως ΘΑΥΜΑΖΩ την δυναμη και την πιστη με την οποια δινουν τον αγωνα τους οι φιλοι στο βελβεντο γι αυτο που νομιζουν σωστο.καλα κανουν.για αλλους μπορει να ειναι σωστο για αλλους λαθος.ασχετο αυτο.
και τωρα η παρατηρηση,στο ποστ σου στης 7:16 διαχωριζεις,διαχωριζεις στην ουσια γειτονες,ελληνες,ομοθρησκους,και βαλε οτι αλλο κολαει απο πισω.και το κανεις αβιαστα και αυθορμητα ετσι ωστε ειναι πραγματικα λυπηρο.οταν γραφεις ΕΜΕΙΣ,ΕΣΕΙΣ,για ΕΜΑΣ,για ΕΣΑΣ...
αυτο φτανει.δεν χρειαζεται να μακρυγορω για να μην κουραζω.κι οσα εγραψα τα εγραψα με αυτο που λεμε καλη καρδια και εντελως καλοπροαιρετα..μηπως γινομαστε απο μονοι μας τελικα νερο στον μυλο του καθε κισιγκερ?
σκεψου το λιγο.
καλο βραδυ σε ολους.

Βάγια Σ.Μ. είπε...

Μα αυτό εννοώ sottis... ό,τι το πέτυχαν αυτό που ήθελαν έντεχνα.
Αν αντιδράσουμε στον Καλλικράτη έχουμε εμφύλιο.
Αν δεν αντιδράσουμε, παραδοθήκαμε αμαχητί.
Το "εσείς" και το "εμείς" που χρησιμοποιώ, επιβάλλεται να το χρησιμοποιήσω γιατί μιλάμε για δυο κοινωνίες.
Αν το θέμα μας ήταν το mundial εσύ κι εγώ θα είμαστε "εμείς".
Ζούμε σε ομάδες sottis αυτό είναι μαι πραγματικότητα.
Πέρα απ' αυτό... έπρεπε να έρθει ένας Καλλικράτης
για να σκεφτούμε το καλό του τόπου μας από κοινού ή έπρεπε να γίνουμε ένας δήμος για την επιπλέον ανάπτυξη?

Ανώνυμος είπε...

Βαγια συνέχισε τοναγώνα σου. Ασε τον καθενα να γραφει οτι του κατεβει. Εσυ συνέχισε. Μας εμψυχώνεις. Μαζι με τον Λ.Σ.

Ανώνυμος είπε...

klara an grafontas pente xazomares nomizis oti kati les ise gelasmeni ton niko ton niko ton gnorizo kalitera apo sena.tora afoy me jeris toso kala ke moy les oti dilitiriazo kahimerina me ayta poy grafo tin elada lipame.nakis

Βάγια Σ.Μ. είπε...

Είμαι μακρυά αλλά τόσο κοντά σας.
Για μας που δε μπορούμε με τη φυσική μας παρουσία να συμμετέχουμε, αυτή η "πένα" εδώ μέσα σημαίνει πολλά... άλλοι νομίζουν ότι έχουμε όρεξη για αμπελοφιλοσοφία... άλλοι ότι λέμε για να λέμε... άλλοι ότι επιβουλευόμαστε καρέκλες.
Δεν ισχύει τίποτα αυτά.
Γράφω γιατί δε μπορώ να φωνάξω....
να φωνάξω ότι Η ΕΛΛΑΔΑ ΞΕΠΟΥΛΙΕΤΑΙ κι ΕΜΕΙΣ ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΥΜΕ.

Στα παιδιά μας τι θα πούμε...?

Καληνύχτα σε όλους.
Καληνύχτα στα αδέρφια μου στο Βελβεντό.
Βελβεντό μου σ' αγαπώ.

Ανώνυμος είπε...

o nakis otan grafi anonima ke mas xaideyi ine kalos .otan lei ta pragmata me to onomatoys ine seryiotis i anoitos.

Ανώνυμος είπε...

Το Βελβεντό δεν ψηφίζει αυτούς που την κρίσιμη ώρα δεν μας στήριξαν. Τώρα γιατί ψάχνονται όλοι; Δεν θα μας κλέψουν την ψήφο επειδή κατέχουν καρέκλες που εμείς τους τις δώσαμε.
Κάθε κουτοπόνηρος "παράγοντας" να μας αφήσει ήσυχους. Μεγάλωσατε όλοι πια. Άντε πιεστε κανένα τήλιο.
Όσα δεν κατάφερατε στα νιατα σας δεν προκειται να τα καταφέρετε στα γεράματα.
Άφείστε λοιπόν τις παρασυγκεντρώσεις και κόψτε πέρα.
Δεν σας ψηφίζουμε. Πάρτε το χαμπάρι.
ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ ΒΑΛΚΑΝΙΟΣ

Ανώνυμος είπε...

mhn pshfisete na doyme ti 8a katalavete,8a psghfisoyn ta ypoiloipa xwria gia ton neo megalo dhmo me edra ta SERVIA.

MH - PATRIWTHS είπε...

DEN PSAXNETAI KANENAS EMEIS 8A PSAXNOMASTE SE LIGO KAIRO .POIOS LEEI OTI TO BLB DEN PSIFIZEI OI 50 OI 100; PSHFO DEN XARIZOYME KKE PSHFIZOYME .AS MHN PSHFISOYN AYTOI POY PSIFIZAN AYTOYS POY EFERAN TH XWRA KAI TON TOPO SE AYTO TO XALI.ALLA TA KOMMATOSKYLA PALI 8A KANOYN TO 8AYMA TOYS

Ανώνυμος είπε...

Sta @@ mas.

Ανώνυμος είπε...

Και νομίζεις ότι κάτι έγραψες ρε 9.39?

Εσύ τι θα καταλάβεις άμα ψηφίσεις είναι το ΘΕΜΑ.
Βλέπεις γύρω σου τι γίνεται κάθε μέρα?

Ψήφισε εσύ και μετά να διαμαρτύρεσαι γιατί δεν πάει κανένας φυλακή.

Άσε μας ρε φίλε με τις παπαρολογίες σου και εσύ.

Ανώνυμος είπε...

Eytyxos sto KKE toy Belbentou ola ta paidia einai prosgeiomena. Den prokeite na psifisun. Oi belbenoi eine enomenoi.

Ανώνυμος είπε...

"Εξοργισμένοι και θυμωμένοι από την απίστευτη και κατάφωρη αδικία που συντελέστηκε εις βάρος μας. Από τον εμπαιγμό της Κυβέρνησης. Από την αδίστακτη και στα όρια του… αυταρχισμού – για να μην χρησιμοποιήσουμε σκληρότερη έκφραση - ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, από τον ίδιο τον Υπουργό κ. Ραγκούση......."
πάλι καλά που καταλάβατε ότι η συγκεκριμένη κυβέρνηση λειτουργεί το λιγότερο αυταρχικά... το ότι περνάει με ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ ως μέτρα ό,τι πιο άδικο θα μπορούσε κόβοντας μισθούς, καταργώντας συντάξεις, διαλύοντας την κοινωνική ασφάλιση, δημιουργώντας ΣΚΛΑΒΟΥΣ δεν απασχολεί κανέναν εδώ μέσα...
Μακάρι τον αγώνα που κάνουν οι Βελβεντινοί για την αυτονομία τους να τον έκαναν και για το δικαίωμα τους στη ΖΩΗ (ναι , στη ζωή γιατί πλέον μετα βίας θα επιβιώνουμε) αυτοί και όλοι οι Έλληνες...
Μα τι λέω, το ΠΑΣΟΚ και οι λοιποί ξέρουν καλύτερα από μας για μας.. Άσε που είναι καλοκαίρι, έχει και Mundial...

Ανώνυμος είπε...

To PASOK sto Belbento ekleise ta Grafeia toy stis 14 Maioy. Afth einai mia morfi agona. Ta paidia edo exoyn aksioprepeia. Kai den ksexnoun osa elege o Konstantopoulos gia 4 dimous i o Kokolios gia to kapsimo ton xorion.
Ante kalo taksidi ston stratigo pou tha kanei ti megali prospathia na mas sosei.

Ανώνυμος είπε...

Σε πέντε μέρες πολλοί θα αρχίσουν να αντιλαμβάνονται την ισχύ του Βελβεντού. Υπομονή 5 μέρες και μετά ο κάθε φιλόδοξος τοπάρχης θα αρχίσει να αντιλαμβάνεται αλήθειες...

Ανώνυμος είπε...

ΟΛΟΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ. ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ-ΜΑΣΤΟΥΡΙΑ-ΦΑΣΙΣΤΕΣ-ΠΑΣΟΚΟΙ-ΚΟΥΜΟΥΝΙΑ ΟΛΟΙ ΕΝΑ.ΙΧΝΟΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΝΑΙΤΙΟ ΑΓΩΝΑ. ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ 3.30 ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΒΟΗΘΟΣ.

Βάγια Σ.Μ. είπε...

3:49 αν μας ενδιέφερε η άποψή σου μπορεί και να στεναχωριόμαστε, αλλά δεν ιδρώνει το αυτάκι μας από κάτι τύπους που μπαίνουνεδώ, γράφουν 2 σειρές, πετάν και δυο κοσμητικά επίθετα και νομίζουν ό,τι κάτι έκαναν. Από κάτι τέτοιους χορτάσαμε! Ούτε για πρωινό πια!
Αλλά πες μας σε παρακαλώ κάτι...
Τι από αυτά που αναφέρεις "ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ-ΜΑΣΤΟΥΡΙΑ-ΦΑΣΙΣΤΕΣ-ΠΑΣΟΚΟΙ-ΚΟΥΜΟΥΝΙΑ" δεν υπάρχει στα Σέρβια και τον εαυτό σου (πέραν του ότι είσαι και πολύ καλός χριστιανός και ζητάς τη βοήθεια του καλού θεούλη) σε ποιά ομάδα τον κατατάσσεις?

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Γειά σου Λέλο 4:43!!!

Ανώνυμος είπε...

Εξεφράσθει πρό 2μήνου η άποψις, οτι η αποκαλεσθείσα...Madame προσήλθε στον παρόντα χώρο του Ai-vres για να πραγματοποιήσει το...διδακτορικόν της! Και πράγματι, η διατριβή της, δεν είναι...επιτυχής!
Η ασκόπως μακρυγορούσα Madame εχει την εντύπωσιν οτι είναι...ειδήμων επί εκάστου ζητήματος(!)
Και έχει άποψιν επί όλων...
Τό μόνον που δεν αντελήφθει ακόμη, είναι οτι με τας ακραίας απόψεις της και την αντιπαράθεσιν την με εκαστον συνομιλητήν, γίνεται...Περίγελως εις το ευρύν κοινόν....

Βάγια Σ.Μ. είπε...

Αυτή είναι η δημοκρατία Αδόλφε!
Βλέπω κρατάς τεφτέρι ε?
Τελικά πρέπει να κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση σε εσένα και στο ευρύ κοινό (ή κυνό), πως μπορεί μια γυναίκα να έχει άποψη και να την εκφράζει ΕΛΕΥΘΕΡΑ!
Το να γίνομαι περίγελος σε κάτι τύπους σαν εσένα, αποτελεί ανακούφιση για μένα γιατί σημαίνει ότι δεν έχουμε τίποτα κοινό!
Και κάτι τελευταίο... πόσες κουβέντες κάναμε εδώ μέσα και πήρα θέση εγώ?
Το θέμα ήταν και είναι ένα: Ο Καλλικράτης... όταν όμως οι συνομιλητές μου την κουβέντα την κάνουν μέσω Λαμίας, ε αναγκάζομαι κι εγώ να ακολουθώ. Πάντως τη χάρη να σταματήσω να γράφω δε θα σου την κάνω. Θα σταματήσω αν και όταν θέλω εγώ.
Neeeeeeeeext!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Κανείς δεν είπε να σταματήσετε την...αρθρογραφίαν σας...
Αλλωστε, συνεχίζεται την διατριβήν σας...
Επίσης, να εχετε υπόψιν σας, οτι ΔΕΝ εχετε κανένα κοινό, με κανέναν συνομιλητή!
Εξαιρουμένου των όσων είναι εκ της γενέτειρας σας!!!
Συλλογισθείτε, πως ξεκινήσατε να εκφράζετε την αποψιν σας, με ευπρέπειαν και καταλήξατε τελευταίως να είσαστε τελείως διαφορετική...
Φθάσατε στο σημείον, να κρίνετε συνομιλητές, τόσο ακραία, επειδή εξέφρασαν αποψιν, στο θέμα της ανεξαρτησίας Δήμου Βελβεντού και δεν ηταν αρεστή σε σας...

Βάγια Σ.Μ. είπε...

Αγαπητέ Αννώνυμε αντέγραψε εδώ ποιά ήταν η άποψη η αντίθετη και μη αρεστή σε μένα και ποιά ήταν η δική μου αντίδραση. Όχι λόγια στον αέρα. Έτσι μπορώ να λέω κι εγώ, πως μπαίνεις εδώ μέσα και μειώνεις και προσβάλεις τους Βελβεντινούς.
Με τους Βελβεντινούς συνομιλητές έχω πολλά κοινά αλλά εσύ δεν είσαι σε θέση να το ξέρεις αυτό αλλά ούτε και σε αφορά, έτσι?
Το αν είμαι αρεστή ή όχι δε με αφορά. Δε γράφω για να είμαι αρεστή. Γράφω αυτά που πιστεύω.
Το ότι ξεκίνησα κάπως και τώρα είμαι κάπως αλλιώς αγαπητέ ανώνυμε, οφείλεται σε ένα και μόνο λόγο. Δε μπορεί ο ένας να πυροβολάει με κανόνια και ο αντίπαλος να του πετάει πέτρες. Ο τρόπος που ταιριάζει σε κάποιους από τους Σερβιώτες που μπαίνουν και γράφουν εδώ μέσα, είναι αυτός ακριβώς που έχω τώρα.
Εν πάσει περιπτώσει... δεν είμαι εγώ το κεντρικό θέμα του blog. Ασχοληθείτε λίγο με τις γυναίκες σας και αφήστε με μένα να έχω όποιο τρόπο θέλω.
Και όπως έχω ξαναπεί αγαπητέ ανώνυμε, είμαστε όλοι εν δυνάμει και αγγέλοι και διάβολοι.
Δεν είναι δίκαιο να είμαστε με όλο τον κόσμο ίδιοι. Κάποιοι αξίζουν να τους δώσουμε κάτι καλύτερο, ενώ κάποιοι άλλοι δεν αξίχουν ούτε το σίελο!

Ανώνυμος είπε...

Φιλε 7:17 εχεις δικιο.
Εως ενος σημειου εκανε ενα σοβαρο και υπευθυνο αγωνα.
Μεχρι τοτε δικαια θα χαρακτηριζοταν η "ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ" ΜΑς
Το τελευταιο διαστημα ομως εχει παρεκλινει της πορειας και εχει γινει "νουμερο".
Οι Σερβιωτες την προκαλουν κι αυτη τσιμπαει, ετσι, χωρις αιτια, διχως ιχνος περισυλλογης και συνεσης.
Αρλουμπολογια, αοριστες απειλες, νευρικοτητα, βαρετη επαναλειψη συνθηματων που εξασθενησαν με τον καιρο.
Βαλε ενα τελος, γιατι δεν σε σωζει το ταγμα υπερασπιστων, που σε κολακευει και σε αποθεωνει μετα απο καθε σχολιο σου.
Δεν εχουμε αναγκη απο αβανταδορους.
Ιδιως τωρα στη κρισιμη καμπη.
ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΛΟΙΠΟΝ.
ΒΕΛΒΕΝΤΟ....Α Ξ Ι Ο Π Ρ Ε Π Ε Σ

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΙΟΝ "ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΑΓΩΝΑ ΡΕ ΦΙΛΕ; ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΜΗΠΩΣ ΒΓΑΖΕΙ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ;

Βάγια Σ.Μ. είπε...

Ασχολείστε όλοι οι μαντράχαλοι με μια Βάγια! Με το που βλέπετε Βάγια, βροχή τα σχόλια από κάτω.
Αι τραβάτε κάντε καμιά δουλειά!

Λυσσάξατε με τους υποψήφιους το τελευταίο διάστημα και δεν έχω ασχοληθεί καν με το θέμα. Ούτε μία ανάρτηση!

Είχαμε θεομηνεία στο Βελβεντό, έχετε 3 μέρες χύνετε χολή κι έκανα κι εγώ ένα σχόλιο και μου το βγάλατε απ' τη μύτη. Εσείς οι ανώτεροι κι εμείς οι ζηλιάρηδες! Που αυτό το χαλάζι σας έδωσε τη μεγαλύτερη χαρά τον τελευταίο καιρό!

Δε με ανδιαφέρει η γνώμη σας, δεν είναι αντιληπτό?
Την αξιοπρέπεια δε θα τη διαδαχτώ στο internet και ούτε θα πάρω και τα εύσημα στο internet.

10:59 αν εσύ είσαι πληρωμένος του κερατά μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια.

Καλά ρε γυναίκες δεν έχετε να πάτε να ασχοληθείτε!

ΒΕΛΒΕΝΤΟ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΔΥΝΑΤΟ

Ανώνυμος είπε...

ΗΡΕΜΗΣΕ ΒΑΓΙΑ . . .ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΙΜΑΙ . .
ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΩ ΚΙ ΕΣΥ , ΕΤΣΙ ΚΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΝΤΡΑ.
ΑΛΛΑ , Ο ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΑΕΙ ΧΕΡΙ-ΧΕΡΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΝΟΣΗΡΟΤΗΤΑ, ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΕΝΑ ΥΠΟΣΤΡΩΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ, Η ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΥΑΛΩΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ Η, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ.
Ο ΕΘΙΣΜΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΘΕΜΑ , ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΠΟ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΣΕ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ.
ΒΑΓΙΑ Σ. ΛΟΙΠΟΝ , ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΕΣΥ ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ;
ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ, ΠΑΡΑΜΕΛΟΥΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ;

Ανώνυμος είπε...

STAMATISTE BELBENES PSEYTOKOYLTOYRIARES EPITELOYS !
XALATE THN PIATSA

Ανώνυμος είπε...

geia na vreis antra prepei na se 8elei ki aytos , giayto asxoleiste me to internet alla 8a sas vroyme kai gamproys twra me ton neo dhmo

Ανώνυμος είπε...

Nίκο, μια και δεν μπορείς να δεις την πραγματικοτητα κατάματα δες την απο άλλη οπτική γωνιά. Καλά, μπορείς να μας εξηγήσεις πως κάθεσαι και γράφεις τόσα μυαλομένα πράματα και στο τέλος τα ρίχνεις μιά και τα σκορπίζεις κάτω. Το λάθος που έκανες είναι πολίτης Δήμου Σερβίων - Βελβ.. τα άλλα που έγραψες μόνον ή Βάγια τα διάβασε λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος.

Ανώνυμος είπε...

yayia exo plirofories oti plironese apo to ai vres ,giati an stamatisis na grafis esi,pai eklise to magazi.nakis

ai-vreS είπε...

Σεμνά....

Ανώνυμος είπε...

ΕΧΕΙ ΑΠΟΨΗ Ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΤΑ ΕΙΠΕ.ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΜΑΣ ΤΑ ΧΑΛΑΣΕ,ΝΑ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΠΙΟ ΧΑΛΑΣΜΕΝΟΥ ΜΥΑΛΟΥ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ.Ο ΜΠΑΡΟΟΥΖ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΕ "ΤΑ ΕΧΩ "ΣΟΥΤΑΡΕΙ" ΟΛΑ,ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΝΑΡΚΩΤΙΚΟ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΕΧΩ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΗΜΟΥΝ ΚΟΛΗΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΗΡΩΙΝΗ".ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΡΕΖΑ ΕΠΕΡΝΕ ΤΟ ΑΤΟΜΟ.ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ...

Ανώνυμος είπε...

ela re file 9.59 emis ti yagia ti latreyoyme.

Ανώνυμος είπε...

Και κάτι άλλο: αναφέρθηκα σε ΚΟΡΙΤΣΙΑ!!!

Το Προφίλ μας