από τον ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ
Χρόνια ακούμε για την αξιοποίηση της λίμνης Πολυφύτου, αλλά δεν
υπάρχει καμία ουσιαστική κίνηση για δημιουργία υποδομών. Πέρα φυσικά
από τη μαρίνα που δημιουργήθηκε επί θητείας Ιορδάνη Αδρεάδη γύρω από
την οποία και στήθηκαν οι ναυταθλητικές δραστηριότητες του Ν.Ο.Κ. Το
θέμα ήρθε πάλι στην επιφάνεια μετά από την επίσκεψη του Μάρκου Μπόλαρη
στην Αιανή τον Οκτώβριο του 2016 χωρίς
ουσιαστικές κινήσεις.
Στο νέο νομοσχέδιο, που αφορά την κατασκευή και λειτουργία
υδατοδρομίων και κατατίθεται στη Βουλή έως τα τέλη του μήνα υπάρχουν
σχέδια για 19 λίμνες, μεταξύ των οποίων της Μικρής και Μεγάλης Πρέσπας,
της Ορεστιάδας Καστοριάς, αλλά όχι της λίμνης Πολυφύτου. Όταν οι
παραπάνω λίμνες περιβαλλοντικά τουλάχιστον είναι πολύ πιο δύσκολο να
αδειοδοτηθούν, αφού φιλοξενούν δεκάδες είδη πτηνών, αλλά και σπάνιας
χλωρίδας, μιας και είναι φυσικές.
Η ΔΕΗ λέει ναι στις επενδύσεις στη λίμνη
Εμείς ακόμα σκοντάφτουμε σε γραφειοκρατικούς σκοπέλους και στη ΔΕΗ με
τον ΥΗΣ Πολυφύτου, όταν οι υπόλοιποι προχωρούν. Είναι όμως έτσι; Εδώ
και μια δεκαετία με το καλλικρατικό νόμο του 2010 η διαχείριση των νερών
είναι αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Τα νερά είναι δημόσια
αγαθά, οπότε η ΔΕΗ χρησιμοποιεί τη δύναμή τους. Οπότε και εξαλείφθηκε το
μείζον θέμα της χρήσης των υδάτων της λίμνης Πολυφύτου από τη ΔΕΗ, όχι
όμως και η σταθεροποίηση της στάθμης. Αυτός πραγματικά είναι ένας
«αστάθμητος» παράγοντας μιας και σύμφωνα με πληροφορίες του prlogos
ξεκινά από 15 μέτρα και μπορεί να φτάσει και τα 100.Η ΔΕΗ δεν εμποδίζει
τις όποιες επενδύσεις και υποδομές, δεν εγγυάται όμως και την
σταθερότητα της στάθμης των νερών. Φυσικά για λόγους ασφάλειας ζητά να
κρατηθεί η απόσταση του 1 χμ από τα εργοστάσια και έχει πλέον
γνωμοδοτικό ρόλο σε όποια πρόταση συζητιέται για την αξιοποίηση της
λίμνης Πολυφύτου έχοντας θετική στάση.
Ασαφές νομοθετικό πλαίσιο
Το νομοθετικό πλαίσιο είναι ασαφές και παρά τις ενέργειες της
Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας δεν είναι
δεδομένες οι προδιαγραφές για χρήση πλωτών μέσων, όπως πχ το είδος των
λιμανιών που απαιτούνται. Αυτό αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για να
δώσει άδειες χρήσης. Ακόμα και στην Καστοριά, όπου υπάρχει απόφαση
περιφερειακού συμβουλίου για χρήση πλωτών μέσων δεν κινείται κανένα
σκάφος με τις δυσκολίες να εντοπίζονται κυρίως στην εύρεση και πληρωμή
του καπετάνιου. Άδεια έχει δοθεί από το περιφερειακό συμβούλιο και στις
λίμνες της Φλώρινας, αλλά όχι στη λίμνη Πολυφύτου, η οποία ακόμα
αναζητεί την ταυτότητά της.
Επενδυτής
Ο αντιπεριφερειάρχης τουρισμού κ. Γιώργος Βαβλιάρας συναντήθηκε τις
προηγούμενες μέρες με επενδυτή στο Λονδίνο για την δημιουργία
υδατοδρoμίου σε Πρέσπες, όσο και σε Καστοριά χωρίς να αποκλείεται και ο
Πολύφυτος. Υπάρχει και σχέδιο Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης για την
Αξιοποίηση των Λιμνών Δυτικής Μακεδονίας από την Διαχειριστική Αρχή, το
οποίο προβλέπει ανάλογες δράσεις. Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι
επιχειρηματίας της περιοχής Κοζάνης είχε σχέδια για αγορά υδροπλάνου και
σκάφους σε συνεργασία με ιδιώτη επενδυτή από το εξωτερικό, αλλά δεν
μπορεί να πάρει άδεια χρήσης υδάτων εδώ και χρόνια.Έχει προχωρήσει
μάλιστα στην προκαταβολή του σκάφους με τα φιλόδοξα σχέδιά του να
περιλαμβάνουν και μονάδα επεξεργασίας ψαριών, αλλά και ζωοτροφών από τα
υπολείμματα της άνω μονάδας. Ακόμα όμως δεν υπάρχει καν μια
ιχθυοκαλλιέργεια στην λίμνη Πολυφύτου με την ιδέα για υδροπλάνο να
είναι ακόμα πολύ μακριά ….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου