Έχουν περάσει έξι μήνες από την έναρξη της σχολικής
χρονιάς και έχουν ήδη χαθεί χιλιάδες διδακτικές ώρες στα σχολεία, λόγω έλλειψης
εκπαιδευτικών (λειτουργικά κενά). Με την έναρξη του δευτέρου τετραμήνου σε
πολλά Λύκεια δόθηκαν οδηγίες από τις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης να
συγκαλυφθούν πρόχειρα τα λειτουργικά κενά, λόγω αδυναμίας των διευθύνσεων να
καλύψουν τα κενά όπως προβλέπει ο νόμος, δηλαδή με διαθέσεις ή προσλήψεις
εκπαιδευτικού προσωπικού.
Συγκεκριμένα, δόθηκαν ακόμη και οδηγίες για εκ
περιτροπής διδασκαλία, έτσι ώστε μάθημα, λόγου χάρη, που ο νόμος προβλέπει να
διδάσκεται για τρεις ώρες, είτε να διδαχθεί μόνο για ένα τετράμηνο σε κάθε
τμήμα, είτε να «μοιραστεί» το τρίωρο σε δύο ή τρία τμήματα. Παράλληλα, επειδή
ούτε κι έτσι επαρκούν οι εκπαιδευτικοί, παραμένουν τμήματα που δεν έχουν
διδαχθεί, ούτε προβλέπεται να διδαχθούν έστω και μία ώρα από βασικά μαθήματα. Επιχειρείται,
έτσι, η συγκάλυψη των κενών με εκ των πραγμάτων καταστρατήγηση του αναλυτικού
προγράμματος. Ακόμη, οι προϊστάμενοι και οι διευθυντές που προωθούν αυτές τις
«λύσεις» πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να παρανομήσουν καταστρατηγώντας το
αναλυτικό πρόγραμμα και φτάνουν να απειλούν ακόμη και με πειθαρχικές διώξεις
όσους καταγγέλλουν τα κακώς κείμενα.
Πλήττονται οι μαθητές, και ειδικά αυτοί που δε
μπορούν να πάνε σε φροντιστήρια, διότι:
1.
Αφήνεται στη
μέση η διδασκαλία και δεν παρέχονται οι γνώσεις που θα χρειαστούν σε επόμενες
τάξεις, ενώ υπάρχουν τμήματα που δε διδάσκονται μαθήματα ούτε μία ώρα. Οι
μαθητές των ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ κινδυνεύουν να μην πάρουν πτυχίο.
2.
Δε δίνεται η
ευκαιρία στους μαθητές των τμημάτων, όπου σταματά η διδασκαλία στο Β’ τετράμηνο,
να έχουν επαφή με το μάθημα ως τις εξετάσεις και να βελτιώσουν την επίδοσή τους,
με δυσμενείς συνέπειες στη μαθησιακή κατάσταση, τη δυνατότητα προαγωγής, αλλά
και τη δυνατότητα αυξημένου ορίου απουσιών λόγω επίδοσης.
3.
Ορισμένοι
μαθητές της Γ’ τάξης απειλούνται με έκδοση απολυτηρίων με λιγότερα μαθήματα από
τα προβλεπόμενα, γεγονός που θα καταστήσει αυτά τα απολυτήρια κατ’ ουσία και
κατά νόμο υποδεέστερα των υπολοίπων, όπου κι αν χρησιμοποιηθούν.
4.
Αφήνονται
χιλιάδες μαθητές χωρίς επίβλεψη κατά τη διάρκεια των κενών, με ό, τι αρνητικό
αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία των σχολείων αλλά και την ασφάλεια των
μαθητών. Ειδικά σε σχολεία με ιδιαίτερες ανάγκες το πρόβλημα είναι εκρηκτικό.
5.
Δημιουργούνται
εκ των πραγμάτων «καλά» και «κακά» σχολεία, ανάλογα με το αν εκεί γίνονται ή
όχι ολόκληρα τα μαθήματα.
Το Υπουργείο έχει ομολογήσει ότι δε θα καλύψει τα
κενά, καταδικάζοντας τα σχολεία να υπολειτουργήσουν για μια ολόκληρη χρονιά, καταστρατηγώντας
το αναλυτικό πρόγραμμα και αφήνοντας χιλιάδες παιδιά έκθετα σε μορφωτική .ένδεια
και άλλους κινδύνους.
Το ΚΚΕ παλεύει για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν
εκπαίδευση, χωρίς αποκλεισμούς και ανισότητες. Οι ανάγκες πρέπει να καλυφθούν αμέσως
με μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και με τη μονιμοποίηση των
συμβασιούχων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
·
Προτίθεται το Υπουργείο
να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού και να καλύψει
όλες τις τρέχουσες ανάγκες με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα;
·
Με ποια μέτρα θα
στηρίξει την απρόσκοπτη διδασκαλία του αναλυτικού προγράμματος σε όλα τα
τμήματα και όλα τα σχολεία καθ’ όλη τη σχολική χρονιά;
·
Με ποια μέτρα θα
προστατέψει τους μαθητές που απειλούνται να πάρουν απολυτήριο με λιγότερα
μαθήματα;
·
Με ποια μέτρα θα
προστατέψει τους μαθητές που δε θα διδαχθούν βασικά μαθήματα φέτος,
υπονομεύοντας τη συνέχεια της μαθητικής τους πορείας;
Οι βουλευτές
|
Γιάννης
Γκιόκας
Χρήστος
Κατσώτης
Θεοδόσης
Κωνσταντινίδης
Διαμάντω
Μανωλάκου
Σπύρος
Χαλβατζής
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου