Μεγάλο άγχος με την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Τι λένε για μας τα
ξένα μέσα, αναρωτιούνται τα εγχώρια, συχνά-πυκνά; Ας χαλαρώσουμε, όμως,
λίγο, κι ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά.
Η εικόνα της Ελλάδας,
όπως και κάθε χώρας, δεν μπορεί να είναι μια. Υπάρχουν πολλές όψεις, οι
οποίες αναδεικνύονται ή «θάβονται» προς επίτευξη συγκεκριμένων στόχων ή
απλά μ’ έναν τυχαίο τρόπο. Από το τσουβάλι των χιλιάδων θεμάτων που
μπαίνουν καθημερινά στον κουβά, ελάχιστα τα καταφέρνουν να μπουν στην
ατζέντα.
Το θέμα, λοιπόν, είναι τι εικόνα θέλει να περάσει κάποιος
και ποιες είναι οι ομάδες-στόχοι, στις οποίες απευθύνεται. Η χαλαρή,
ηλιοκαμένη εκδοχή απευθύνεται σε τουρίστες προφανώς. Αντίθετα, η εικόνα
μιας χώρας με συνέπεια και οργάνωση έχει ως στόχο υποψήφιους επενδυτές.
Το branding γίνεται με συγκεκριμένους στόχους και μέσα και απευθύνεται
σε συγκεκριμένα ακροατήρια.
Οι υπόλοιπες συζητήσεις για το πόσο καλό ή
κακό κάνουν στην εικόνα της χώρας οι φωτογραφίες ανθρώπων στο συσσίτιο ή
στη διανομή προϊόντων μάλλον δεν έχουν κάποιο βαθύτερο στόχο, πέρα από
την ανακύκλωση των ίδιων στερεοτύπων.
Η μνήμη και η αντίληψη
λειτουργούν με επιλεκτικό τρόπο. Το ίδιο και η φωτογραφία, επιλέγοντας
συγκεκριμένες αναπαραστάσεις της καθημερινότητας. Ο καθένας διαλέγει την
εκδοχή που του ταιριάζει
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου