Τις τελευταίες ημέρες αναρτήθηκε σε ηλεκτρονικές
σελίδες, άρθρο του κ. Μποτζατζή σχετικά με την <<αποκατάσταση κατολίσθησης
του δρόμου Βελβεντό-Καταφύγι>> όπου προσπαθεί να εμπλέξει την Υπηρεσία
μας για να απολογηθεί για το παραπάνω έργο. Πολύ φοβάμαι ότι ο κ. Μποτζατζής
μπερδεύει την πολιτική κριτική, η οποία
είναι θεμιτή σε κάθε πολίτη, με την μελέτη της κατασκευής έργων .
Η πολιτική ηγεσία κάνει την επιλογή των έργων που θα κατασκευαστούν και οι τεχνικές Υπηρεσίες είναι υποχρεωμένες να μελετήσουν και να κατασκευάσουν τα έργα τηρώντας όλους τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης.Θα μπορούσε ο παραπάνω κύριος επειδή διετέλεσε και Νομαρχιακός Σύμβουλος να πληροφορηθεί τα σχετικά από την Υπηρεσία μας αφού ποτέ δεν αρνηθήκαμε σε κανέναν να έχει την οποιαδήποτε πληροφόρηση.Για την αποκατάσταση της αλήθειας σας πληροφορούμε ότι:
Η πολιτική ηγεσία κάνει την επιλογή των έργων που θα κατασκευαστούν και οι τεχνικές Υπηρεσίες είναι υποχρεωμένες να μελετήσουν και να κατασκευάσουν τα έργα τηρώντας όλους τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης.Θα μπορούσε ο παραπάνω κύριος επειδή διετέλεσε και Νομαρχιακός Σύμβουλος να πληροφορηθεί τα σχετικά από την Υπηρεσία μας αφού ποτέ δεν αρνηθήκαμε σε κανέναν να έχει την οποιαδήποτε πληροφόρηση.Για την αποκατάσταση της αλήθειας σας πληροφορούμε ότι:
Tο έργο <<Βελτίωση
χάραξης οδού Βελβεντού-Καταφύγι>>έγινε σε δυο φάσεις και ήταν ενταγμένο
στο ΕΣΠΑ. Η πρώτη φάση προϋπολογισμού 1.317.599 € χωρίς Φ.Π.Α και η δεύτερη φάση προϋπολογισμού 1.157.021 €
χωρίς ΦΠΑ ήτοι συνολικού προϋπολογισμού 2.474.620 € χωρίς Φ.Π.Α.
Τα έργα ξεκίνησαν στις 26.6.2006 και ολοκληρώθηκαν
στις 15.7.2008 και περιλαμβάνονταν εργασίες :
-
Εκσκαφή
-
Τεχνικά
-
Οδοστρωσία
-
Ασφαλτικά
-
Σήμανση οριζόντια και κατακόρυφη
Και όχι όπως κακώς αναφέρει ο κ. Μποτζατζής
φύτευσης , πλευρικά τάφροι κ.τ.λ.
Τα έργα κάλυψαν μια απόσταση 21,526 km σε μεγάλο μέρος της κατασκευής του
οποίου διέρχεται από περιοχή που εμπίπτει στα όρια της προστατευμένης περιοχής GR125002 <<Πιέρια Όρη>> (Νατούρα) με ότι αυτό συνεπάγεται για
την κατασκευή του έργου.
Στις 24.7.2007 και ενώ το έργο βρισκόταν σε πλήρη
εξέλιξη εκδηλώθηκε πυρκαγιά η οποία κατέστρεψε 15.000 στρέμματα δάσους.
Το γεγονός αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αποψίλωση
του δάσους και την έκθεση του εδάφους σε καιρικά φαινόμενα με έντονη διάβρωσή
του.Σαν αποτέλεσμα αυτού του φαινομένου εκδηλώθηκε σημαντικό κατολισθητικό
φαινόμενο το 2009, το οποίο βεβαίως δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθεί, (διότι τα
φαινόμενα κατολίσθησης υπάγουν σε καταστροφικά φαινόμενα τα οποία εντείνονται
λόγω της γεωλογικής δομής της περιοχής).Η Υπηρεσία μας ανταποκρίθηκε άμεσα
εκπονώντας μελέτη αποκατάστασης του κατολισθητικού φαινομένου τέλος του 2009.
Η μελέτη ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στην Υπηρεσία
μας στις 25.5.2011 περιλαμβάνοντας γεωτρητικές εργασίες και γεωφυσικές
δασκοπήσεις.
Η μελέτη αφού πέρασε όλα τα απαραίτητα στάδια
εγκρίσεων εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το 2013 προϋπολογισμού 2.430.000 με Φ.Π.Α και
επίκειται η δημοπράτηση του στο 2014.
Τέλος σας γνωρίζουμε ότι η Υπηρεσία μας έχει δώσει
εξετάσεις διαχρονικά στις Προϊσταμένες Αρχές (Περιφέρειας, Υπουργεία και
Ευρωπαϊκή Ένωση ) και έχει επιτύχει επιδόσεις που δεν αμφισβητήθηκαν από
κανέναν ενώ έχουν δοθεί και εύσημα γραπτώς από τις Υπηρεσίες αυτές.Επομένως
είναι τουλάχιστον άδικο να συμπεριφέρονται ορισμένοι, όπως ο κ. Μποτζατζής με
τρόπο απαξιωτικό και προσβλητικό για την Υπηρεσία μας και το έργο που εκτελεί.
Επιπλέον το κόστος κατασκευής για το παραπάνω έργο
είναι 115.000 € περίπου ανά χιλιόμετρο ,ποσό μικρό αν αναλογιστεί κανείς το
ανάγλυφο της περιοχής ,το γεγονός ότι διέρχεται από περιοχή Νατούρα και σε
αρκετή απόσταση από προμήθειες πρώτων υλών.
Ο Αν/της Δ/ντής Τ.Ε. Π.Ε.Κοζάνης
Κων/νος Γρίβας
ΠΕ Πολ. Μηχανικός με Β΄β
1 σχόλιο:
o Vegos kai ta katorthomata tou, !!! gia ftisimo einai
Δημοσίευση σχολίου