Το ράλι των τιμών πετρελαίου είναι παγκόσμιο αλλά αυτό δεν εξηγεί
γιατί στην Ελλάδα έχουμε την ακριβότερη ίσως βενζίνη στην ΕΕ. Ο μονος
τρόπος συγκράτησης των τιμών σε όλες τις χώρες είναι η μείωση του
Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) στα καύσιμα. Είναι άξιο απορίας γιατί
δε γίνεται χρήση αυτού του μέτρου στη χώρα μας όταν μάλιστα κατέχουμε
σταθερά μια από τις 3 πρώτες θέσεις στην ΕΕ με το μεγαλύτερο Ε.Φ.Κ. στα
καύσιμα. Το επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι δεν υπάρχει
δημοσιονομικός χώρος για ένα τέτοιο μέτρο, δηλαδή δεν αντέχει ο
προϋπολογισμός.
Αυτό είναι σωστό πλην όμως εγείρει μείζονα ερωτήματα
δεδομένου ότι πρόσφατα σπαταλήθηκε ιδιαίτερα μεγάλος δημοσιονομικός
χώρος από τις προκλητικές απαλλαγές στη μεταβίβαση ακινήτων κ το ίδιο
συνέβη με την κατάργηση του πρόσθετου ΕΝΦΙΑ για τη μεγάλη ακίνητη
περιουσία.
Ωφελημένοι από τις μειώσεις του ΕΝΦΙΑ είναι μόνο οι έχοντες πολύ μεγάλη περιουσία.Για τους πολλούς η μείωση ίσα που φτάνει ένα γέμισμα ρεζερβουάρ.
Αυτο είναι το πρόβλημα που προσπαθεί να κρύψει η κυβέρνηση υπερτονίζοντας το διεθνή χαρακτήρα των αυξημένων τιμών.
Η σχέση έμμεση/άμεση φορολογία είναι πηγή ανισοτήτων και πρέπει να αντιμετωπιστεί με σχέδιο και πρόγραμμα πραγματικά προοδευτικό.
Μην ξεχνάμε ότι η σχέση έμμεσων προς άμεσους φόρους έγινε ιδιαίτερα δυσμενής στα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ που παρέλαβε μια σχέση στο 1,24 κ την παρέδωσε στο 1,45 αυξάνοντας τις ανισότητες.
Η ΝΔ ήρθε και το τερμάτισε…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου