Παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Παιδείας θα καλέσει τους 13
Περιφερειακούς Διευθυντές να ζητήσουν από τους εκπαιδευτικούς να
εφαρμόσουν την αυτοαξιολόγηση, ένας εξ αυτών εξακολουθεί να “προβάλει”
στο βιογραφικό του την άρνησή του στην αυτοαξιολόγηση (Εδώ)
Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, με ετήσιες εκθέσεις, περιλαμβάνεται στη συμφωνία του υπουργού Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου και θεσμών.
Οι διαδικασίες αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2017, έχοντας ως δύο στόχους:
Α. Να μην υπάρξουν αρνητικές συνέπειες για τα σχολεία (πχ κλείσιμο) και το εκπαιδευτικό προσωπικό
Β. Να καταγράφονται κάθε χρόνο οι δράσεις,
εκπαιδευτικές, πολιτιστικές κλπ, της σχολικής μονάδας και να
εντοπίζονται ενδεχόμενες αδυναμίες.
Ο κ. Γαβρόγλου δεν έφερε καμία αντίρρηση σ αυτό το μοντέλο της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
Στο βιογραφικό Περιφερειακού Διευθυντή η άρνηση στην αυτοαξιολόγηση
Παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Παιδείας θα καλέσει τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές να ζητήσουν από τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν την αυτοαξιολόγηση,ένας εξ αυτών εξακολουθεί να “προβάλει” στο βιογραφικό του την άρνηση στην αυτοαξιολόγηση του 2014, που είναι αναρτημένο στον ιστότοπο της ΠΔΕ ως εξής: “Άρνηση
συμμετοχής στην εφαρμογή του θεσμού της αυτοαξιολόγησης του
εκπαιδευτικού έργου (ΑΕΕ) του σχολείου σύμφωνα με την πράξη
34η/31-10-2014 του Συλλόγου διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης”. (Εδώ)
Την αξιολόγηση προανήγγειλε ο Κ. Γαβρόγλου
Την επαναφορά της αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, είχε προαναγγείλει
ο Κώστας Γαβρόγλου, την ημέρα της τελετής παραλαβής του υπουργείου,
από την απερχόμενη πολιτική ηγεσία, λέγοντας τα εξής:
-Υπάρχουν και ορισμένες λέξεις, με τους περισσότερους από εσάς γνωριζόμαστε αρκετά έως πολύ καλά, που φοβούμαστε να τις πούμε.
-Ας μη φοβόμαστε να λέμε τη λέξη αξιολόγηση.
-Μη φοβόμαστε να λέμε τη λέξη συντεχνία.
-Αυτό τί σημαίνει, ότι πρέπει να είναι τιμωρητική η αξιολόγηση;
- Όσο οι συνάδελφοι μας και εγώ θα είμαστε εδώ δεν πρόκειται να
γίνουν τέτοιες ανόητες αξιολογήσεις που έχουν ως στόχο τη τιμωρία.
-Την βελτίωση, ναι.
-Πρέπει αυτό να το βάλουμε στην κουλτούρα μας επειδή έγιναν στραβά και απίστευτα.
-Αυτό πρέπει εμείς πρώτοι να το ανανοηματοδοτήσουμε.
- Και βεβαίως μία κοινωνία στο σύνολο της συντεχνιοποιημένη, τελικά δεν είναι μία κοινωνία δημοκρατική.
-Τελικά, αν υπάρχει ένα δημοκρατικό αίτημα ταυτόχρονα είναι και ένα
αίτημα για να δούμε τι σημαίνουν αυτού του είδους τα πράγματα.
- Μέσα λοιπόν στη πολύπλευρη κρίση που περνά όχι μόνο η δική μας
κοινωνία αλλά και οι ευρωπαϊκές, και αυτό δεν το λέμε ως άλλοθι, το
έχουμε συζητήσει με τους συναδέλφους μας και με τον Νίκο Φίλη άπειρες
ώρες, υπάρχει μία μοναδική ευκαιρία για να ξανακάνουμε τη διαφορά.
-Ξέρετε ποια θα είναι αυτή;
- Να θέσουμε στο τραπέζι αξίες που τείνουν να ξεχαστούν, ότι η παιδεία κατά κύριο λόγο είναι ανθρωπιστική και κατά δεύτερο εκείνο το μέσο που φτιάχνει τους δημοκρατικούς πολίτες, αυτούς που αύριο θα αμφισβητήσουν τις εξουσίες και τις καταστημένες νοοτροπίες.
- Να θέσουμε στο τραπέζι αξίες που τείνουν να ξεχαστούν, ότι η παιδεία κατά κύριο λόγο είναι ανθρωπιστική και κατά δεύτερο εκείνο το μέσο που φτιάχνει τους δημοκρατικούς πολίτες, αυτούς που αύριο θα αμφισβητήσουν τις εξουσίες και τις καταστημένες νοοτροπίες.
-Να ξαναθέσουμε αυτά τα προβλήματα, αυτά τα αξιακά στοιχεία στο τραπέζι και όχι μόνο στο ελληνικό τραπέζι.
-Και εκεί είμαστε διατεθειμένοι να αρχίσουμε να συζητάμε όχι μόνο με
τους θεσμούς αλλά και με άλλους Υπουργούς παιδείας σε όλη την Ευρώπη
ώστε να προωθηθούν αυτά τα ξεχασμένα ευρωπαϊκά ιδεώδη.
Η αυτοαξιολόγηση που δεν είχε εφαρμοστεί λόγω αντιδράσεων
Υπενθυμίζεται ότι τα έτη 2011- 2013 υλοποιήθηκε το ΠΙΛΟΤΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΑΕΕ σε 550 σχολικές μονάδες με στόχο να υπάρξει η
γενίκευση σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καθώς και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης τάχθηκαν κατά
εκείνης της αυτοαξιολόγησης , καταθέτοντας μάλιστα πλήθος ερωτήσεων
στη Βουλή.
Η προσπάθεια ακυρώθηκε για καθαρά πολιτικούς λόγους, παρά τις
διαβεβαιώσεις από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, ότι δεν θα είχε
καμία επίπτωση στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών αλλά στόχο είχε
η βελτίωση του έργου των σχολικών μονάδων.
Στο έργο της ΑΕΕ συμμετείχαν 500 σχολικές μονάδες και 6000 περίπου
εκπαιδευτικοί των τριών βαθμίδων από όλες τις περιφέρειες της χώρας.
Βαθμίδα Εκπαίδευσης Πλήθος σχολείων Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί
Προσχολική 120 455
Πρωτοβάθμια 172 1932
Δευτεροβάθμια 212 3604
Σύνολο 504 5.991
Προσχολική 120 455
Πρωτοβάθμια 172 1932
Δευτεροβάθμια 212 3604
Σύνολο 504 5.991
Συμπεράσματα από την εφαρμογή της ΑΕΕ και την ανάπτυξη των Σχεδίων δράσης στα σχολεία
Σύμφωνα με τις εκθέσεις των σχολείων ως βασικά θετικά αποτελέσματα
από την εφαρμογή των διαδικασιών της ΑΕΕ και των σχεδίων δράσης
αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:
-Η ανάδειξη προβλημάτων και η ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων.
-Η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων της
σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς). Η καλλιέργεια του
αλληλοσεβασμού, της αίσθησης της ομαδικότητας, της συνεργασίας και
υπευθυνότητας.
-Η ενδυνάμωση των σχέσεων γονέων – σχολείου. Η ευαισθητοποίηση γονέων για θέματα παιδιών.
-Η βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος. Η ευαισθητοποίηση και η
ενεργός συμμετοχή των μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό και
υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων.
-Η ενίσχυση των διεπιστημονικών συνεργασιών μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Η συνεργασία εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων στο σχεδιασμό και την
υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και της ενημέρωσης του ιστολογίου
του σχολείου. Η δημιουργία τράπεζας και επιμορφωτικού υλικού.
-Η ενίσχυση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και της επιστημονικής
ταυτότητας των εκπαιδευτικών μέσω της λήψης πρόσθετων επιστημονικών
γνώσεων και εκπαιδευτικών πρακτικών. Η εφαρμογή καινούριων διδακτικών
πρακτικών και ο καθορισμός κατάλληλων διδακτικών μέσων και μεθόδων.
-Η αυτοαξιολόγηση του κάθε εμπλεκόμενου εκπαιδευτικού όσον αφορά την
αποτελεσματικότητά του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ανατροφοδότηση σε
συλλογικό και ατομικό επίπεδο και ο προσωπικός αναστοχασμός.
-Η ανάπτυξη και η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων.
-Η βελτίωση της εικόνας του σχολείου προς την ευρύτερη κοινότητα. Η
προβολή του σχολείου μέσω του διαδικτύου στην κοινωνία. Η δημιουργία
δικτύων του σχολείου με κοινωνικούς φορείς.
http://www.esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου