Επίκαιρα Θέματα:

Ο Καιρός: «Χρειαζόμαστε μια νέα αλλαγή»...

Πέμπτη, 24 Ιουνίου 2010

Το δίκαιο του ενός εργάτη

της Λώρης Κέζα από ΤΟ ΒΗΜΑ
Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Οσοι δουλεύουν στα βαπόρια εκπροσωπούνται από ένα μεγάλο, κεντρικό όργανο, τη γνωστή σε όλους Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ). Η ομοσπονδία εκπροσωπεί 14 σωματεία. Από αυτά τα 14 σωματεία, τα δύο ήθελαν να απεργήσουν. Μπροστάρηδες του αγώνα οι μηχανικοί και το κατώτερο πλήρωμα μηχανής, με τα αντίστοιχα σωματεία ΠΕΜΕΝ και «Ο Στέφενσων». Στα υπόλοιπα 12 σωματεία ίσως δεν έχουν συνειδητοποιήσει τι εστί ΔΝΤ, ίσως είναι τσιράκια της εργοδοσίας, ίσως είναι νεοαντιδραστικοί, ίσως είναι μικρόνοες και μικροαστοί, πάντως δεν συμφωνούν με την απεργία. Επειδή είναι νομοταγείς ή επειδή έχουν σκυμμένο το κεφάλι όταν το κεφάλαιο προστάζει, αποφάσισαν να πειθαρχήσουν στη δικαστική απόφαση. Το Πρωτοδικείο του Πειραιά έκρινε παράνομη την απεργία της μειονότητας που είχε προκηρυχθεί για χθες. Ολοι λοιπόν ετοιμάστηκαν για τον πρωινό απόπλουν.

Αμ δε. Η μειοψηφία ήταν εκεί για να επιβάλει το δικό της στην πλειοψηφία.

Τι ήθελε η μειοψηφία των δύο σωματείων, που εκφράζει το ΠΑΜΕ και κατ΄ επέκταση το ΚΚΕ; Ηθελε να διαμαρτυρηθεί για τα οικονομικά μέτρα και για την άρση του καμποτάζ. Για το πρώτο η δυσαρέσκεια είναι εύλογη, για το δεύτερο είναι συζητήσιμη. Θα ήταν δηλαδή συζητήσιμη, αν τα μέλη του ΠΑΜΕ καταδέχονταν να συζητήσουν με τους υπόλοιπους ναυτικούς, αυτούς οι οποίοι θεωρούν ότι μακροπρόθεσμα ο κλάδος πλήττεται από τον αποκλεισμό του Πειραιά. Αντί για συζήτηση χθες επαναλήφθηκε το γνωστό δρώμενο του λιμανιού. Ογδόντα άτομα, με τις σημαίες τους (θυμίζουμε ότι οι σημαίες έχουν κοντάρια) έκαναν κατάληψη στους καταπέλτες των πλοίων παρά το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι, ανεξαιρέτως, είχαν πάει για το μεροκάματο και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν εκδώσει ανακοινώσεις ότι τα δρομολόγια θα γίνονταν κανονικά. Κάποιοι επιβάτες που έκαναν το μοιραίο βήμα προς την μπούκα, απωθήθηκαν από την κόκκινη μειοψηφία. Μέσα σε αυτή την ένταση εμφανίστηκε η γραμματέας του ΚΚΕ, αμέριμνη, αν όχι χαρούμενη. «Αύριο τα καράβια θα λειτουργήσουν και πάλι» είπε στωικά.

Η κυρία Αλέκα Παπαρήγα δεν αγχώνεται για τους νησιώτες που πρέπει να πληρώνουν ξενοδοχείο για να μείνουν μία ημέρα παραπάνω στην ηπειρωτική χώρα. Δεν αγχώνεται ούτε για τους ανεπρόκοπους που θέλουν να πάνε εν μέσω κρίσης να πιουν τα μοχίτο τους στις Κυκλάδες. Δεν αγχώνεται για την ευρωστία των εφοπλιστών, που συντηρούν χιλιάδες οικογένειες. Το μόνο που επιθυμεί, είναι να επιτύχει μια νίκη σε μικρή κλίμακα. Τόσο κόσμο έχει, ογδόντα, εκατό, άντε τριακόσιους νταγλαράδες, αυτό μπορεί να κάνει, να αποκλείσει λίγους καταπέλτες. Δεν χρειάζεται να υπολογίσουμε τις οικονομικές συνέπειες, το κάνουν άλλωστε οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι τουριστικοί πράκτορες.

Δεν χρειάζεται να υποθέσουμε τις μελλοντικές συνέπειες στην εισροή συναλλάγματος. Ο συστηματικός, ατιμώρητος αποκλεισμός του λιμανιού από τη μειοψηφία του ΠΑΜΕ είναι από μόνος του ένα πρόβλημα. Είναι ενοχλητικός, αμετροεπής και υπεροπτικός τσαμπουκάς. Το ΠΑΜΕ έχει γίνει ενοχλητικό γιατί νομίζει ότι κατέχει μια αλήθεια την οποία δεν επιχειρεί να μοιραστεί.

Για να μπει στο ρουθούνι των ισχυρών δεν διστάζει να κάνει τη ζωή δύσκολη σε αυτούς που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί.

Πόσο πιο αγαπητό θα γινόταν το ΚΚΕ αν αντί να παρεμποδίζει την ελεύθερη μετακίνηση των ανθρώπων και την απρόσκοπτη διακίνηση εμπορευμάτων, ενημέρωνε τους πολίτες. Εχασαν οι κουκουέδες το ταλέντο του κυριακάτικου πόρτα-πόρτα, τους κύκλους επιρροής, την κατήχηση; Με άλλου τύπου κινητοποιήσεις στο λιμάνι θα μπορούσαν να στρατολογούν οπαδούς αντί να τους ξαποστέλνουν με τα κοντάρια τους. Αυτό που πετυχαίνουν με τη βία είναι να αυξάνουν τα αιτήματα της βίας σε όσους βρίσκονται απέναντι. Αυτό που πετυχαίνουν είναι να εμπνέουν συζητήσεις για μέτρα καταστολής και να κατηγορούνται από τους εφοπλιστές για «μικροκομματικά συμφέροντα». Δεν ξέρουμε ποια συμφέροντα είναι αυτά, όμως το φθινόπωρο θα δούμε τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής. Θα δούμε τι θα πιάσει η κυρία Λίλα Καφαντάρη ως υποψήφια περιφερειάρχης Νότιου Αιγαίου...

4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος24/6/10 10:23

    Ο "ΕΡΓΑΤΗΣ" του ΚΚΕ και της ΝΔ να πάει ΣΗΜΕΡΑ στην ΡΩΣΙΑ, να φάει ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ!!!!!!!!!!!!!!!

    Μια και ΧΟΡΤΑΣΕ απο την ΣΟΣΙΑΛ(Η)ΣΤΙΚΗ κυβερνηση του ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ της 4/10/1981
    με την διακήρυξη

    ΝΙΚΗ - ΑΛΛΑΓΗ - Σ Υ Μ Φ Ι Λ Ι Ω Σ Η

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος24/6/10 12:46

    XAXAXAXAXAXAXA
    ENA IN TOY KOMMA....
    XAXAXAXAXA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος24/6/10 21:55

    Πολύ κλάμα ρίχνει αυτό το "Βήμα" για τους καημένους τους νησιώτες που αναγκάζονται να παρατείνουν τη διαμονή τους στην Αθηνα, για τους καημένους τους τουρίστες που χάνουν μέρες από τις διακοπές τους και για τους καημένους τους εφοπλιστές...

    Δεν ρίχνει όμως ούτε ένα δάκρυ για τους επιβάτες που στοιβάζονται σαν ζώα στα «σαπάκια» τους, για τα ταξιδια που γίνονται ημερών ενώ είναι δρομολόγια λίγων μόνο ωρών, για τους νησιώτες που αφήνονται 9 μήνες το χρόνο τα νησιά χωρίς συγκοινωνία, και για τις τιμές των εισητηρίων που σε μια δεκαετία εχουν αυξηθει κατά 400%!!!!!

    "Η απεργία των ναυτεργατών κηρύχτηκε παράνομη και η πραγματοποίησή της αντιβαίνει το νόμο."
    Οι 99 στις 100 απεργίες κηρύσσονται «παράνομες» και οι νόμοι που τις βγάζουν «παράνομες» είναι οι νόμοι των κυβερνήσεων των εφοπλιστών.

    Πρόκειται για τις ίδιες κυβερνήσεις, των ίδιων κομμάτων
    -που κόβουν μισθούς από τους εργαζόμενους, αλλά έχουν θεσπίσει, δια νόμου, 60 ειδικές φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές,
    -που αυξάνουν την άμεση φορολογία στους εργαζόμενους (επιβάτες και ναυτεργάτες), αλλά κατάργησαν, δια νόμου, ακόμα και το συμβολικό φόρο του 1% για τις συγχωνεύσεις των εφοπλιστών,
    -που επιβάλλουν δυσβάσταχτες αυξήσεις έμμεσων φόρων στο λαό και έχουν σχεδόν διπλασιάσει την τιμή της βενζίνης, αλλά τους εφοπλιστές τους έχουν απαλλάξει, με νόμο, από φόρους για τα καύσιμα των πλοίων τους,
    -που κόβουν - «πατριωτικά» - τα δώρα από τους συνταξιούχους, αλλά έχουν προσφέρει, με διαδοχικούς νόμους, 300 εκατ. ευρώ επιδοτήσεις στους εφοπλιστές οι οποίοι... «πατριωτικότατα» κατασκευάζουν τα πλοία τους στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας.

    Αν ο λαός δεχόταν αδιαμαρτύρητα τους νόμους των κυβερνήσεων και δεν αγωνιζόταν για την κατάργηση και την αλλαγή τους θα ζούσε ακόμα στις σπηλιές!!!

    "Οσοι απεργούν, κινητοποιούνται ή διαδηλώνουν,
    είναι «συντεχνίες» που «παρεμποδίζουν την ομαλότητα» και «ταλαιπωρούν την υπόλοιπη κοινωνία»..."

    Προφανώς, οι απεργίες και οι κινητοποιήσεις δε γίνονται για να... διευκολύνουν την ομαλότητα.
    Γίνονται για να παρεμποδίζουν την «ομαλότητα», για την ακρίβεια γίνονται για να παρεμποδίζουν την «ανωμαλία» των κυβερνήσεων των εφοπλιστών, που έχουν κάθε λόγο να επιζητούν «ομαλότητα» όταν κόβουν μισθούς, καταργούν συντάξεις και νομοθετούν απολύσεις!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος26/6/10 15:53

    Δεν βλέπω όμως ότι η δράση του ΚΚΕ αναγκαζει τους εφοπλιστές να μην κατασκευάζουν τα πλοία τους στην Κορέα. Το ότι θα ζούσαμε σε σπηλιές αν δεν δρούσε το ΚΚΕ δεν φαίνεται να στηρίζεται κάπου. Μήπως πρέπει το ΚΚΕ να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα της δράσης του αλλά και την ρεαλιστηκότητα των στόχων του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας εμπιστευόμαστε για την ευπρέπεια των σχολίων σας. Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των σχολιαστών καθώς αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Το Προφίλ μας