Σε μια περίοδο κατά την οποία η διάσταση της ποιότητας στη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση υπολείπεται και η συντριπτική πλειονότητα των προγραμμάτων κατάρτισης‒με το θεσμικό πλαίσιο να το ευνοεί‒ αναπαράγουν μια εργαλειακή, ελάχιστα γόνιμη και αναποτελεσματική προσέγγιση για την εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων,η παρούσα μελέτη επιχειρεί ναπροτείνει μια εκπαιδευτική διεργασία που καλείται να υιοθετήσει, να εφαρμόσει και να προωθήσει τη φιλοσοφία της συμμετοχής. Στο πλαίσιο αυτό,εστιάζει θεωρητικά, εμπειρικά και βιωματικά στην εφαρμογή της ολιστικής ποιοτικής ενεργητικής συμμετοχής δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα σε στόχους, εκπαιδευτικές ανάγκες, ρόλους, σχέσεις, δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές.Προτείνει επίσης την ανάπτυξη νέων μορφών συλλογικού χαρακτήρα παρέμβασης σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο.
Ειδικότερα,διασυνδέειτην ανάγκη ποιοτικής ανάπτυξης της επαγγελματικής κατάρτισης με την ανάγκη δημιουργίας ποιοτικών θέσεων εργασίας καιαναδεικνύει τη σημασία σύνδεσης εκπαίδευσης-κατάρτισης-απασχόλησης, με έμφαση στα διακριτά πεδία, στις στρατηγικές και στις εφαρμογές τους. Προτείνειτη χειραφετητική, τη μετασχηματίζουσα και την κριτική μάθηση με πυρήνα τον πολυσχιδή ρόλο του εκπαιδευτή ενηλίκων, στο έργο του οποίουεμπεριέχονται διαστάσεις εμψυχωτή, συμβούλου, αξιολογητή, ερευνητή.
Τέλος, παρουσιάζει ως καλή πρακτική τη διάγνωση εκπαιδευτικών αναγκών στην εκπαιδευτική διεργασία εντασσόμενη στο πλαίσιο της φιλοσοφίας της συμμετοχής. Μέσα από την αναγνώριση αδυναμιών και δυνατοτήτων ανατροφοδοτείται στην πράξη η απελευθερωτική, ηδημοκρατική καιη διαπραγματευτική αξίατης φιλοσοφίας της συμμετοχής.
To πλήρες κείμενο της μελέτης έχει αναρτηθεί στο site του ΙΝΕ ΓΣΕΕ inegsee.gr
και είναι διαθέσιμο στον ακόλουθο σύνδεσμο:https://bit.ly/3yBm6mw
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου